Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 9:27

impuls pisze: 27 sty 2021, 22:54 Zastanawiam się nad przydziałem taboru od poniedziałku. Powrót do częstotliwości 7,5/15 wymusi kilka zmian w przydziale taboru. Czy na "24" powrócą częściowo wiedeńczyki? Czy połączą kolejne ufoki?
Co do "24" to sytuacja jest bardzo niejasna. Z pewnością najlepiej miałby się tam niskopodłogowy tabor 32m, jednak może go nie starczyć. Obawiam się, że na razie połowa brygad będzie w E1+c3, a połowa w Lajkonikach (chociaż mam nadzieję, że tu się mylę). Co do ufoków - trójskładów nigdy za wiele, jednak jest pewien drobny problem. Każde dwa połączone ufoki zmniejszają ilostan pociągów o jeden. W sytuacji, gdy zawieszone są linie "12" oraz "17" nie stanowi to oczywiście większego problemu, jednak po ich powrocie mogłyby już nastąpić spore problemy. Dałoby się oczywiście połączyć więcej trójskładów i przy dostawach kolejnych Lajkoników nie kasować E1+c3, jednak nie wiem czy zajezdnie pomieszczą na chwilę obecną tyle taboru.

PS. Powrót f~7,5/15 wymusi zapewne wskrzeszenie kilku "martwych" od jakiegoś czasu wagonów. Dziś np. na "21" jeździ HK458, nieobecny wcześniej od ponad miesiąca.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

WujekSze
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2020, 15:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WujekSze » 28 sty 2021, 10:32

Skoro mają być częstotliwości kursowania jak przed okresem Bożego Narodzenia, linia 24 powinna powrócić do f 15, także będzie potrzebowała mniej brygad niż teraz. Chyba składy E1+C3 nie będą potrzebne, co najwyżej będą NGT6

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 10:35

WujekSze pisze: 28 sty 2021, 10:32 Skoro mają być częstotliwości kursowania jak przed okresem Bożego Narodzenia, linia 24 powinna powrócić do f 15, także będzie potrzebowała mniej brygad niż teraz. Chyba składy E1+C3 nie będą potrzebne, co najwyżej będą NGT6
NGT6 przy f~15 na "24"? :shock: Ta linia przy takiej częstotliwości potrzebuje taboru przynajmniej 32m na wszystkich brygadach, NGT6 to zdecydowanie za mało.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dragon » 28 sty 2021, 10:55

Na "24" jest straszne parcie na niskopodłogowość, nawet kosztem pojemności i mogą nie chcieć mieszać taboru, bo mieszkańcy się skarżą. Tych samych uzasadnień nie można natomiast użyć w stosunku do "11", "21" czy "9" i "22" w weekendy, gdzie melanż taborowy trwa od bardzo długiego czasu i pasażer nie ma gwarancji z dnia na dzień, że jego kurs będzie niskopodłogowy. Natomiast Osiedle Piastów i Pleszów jako jedyne w mieście pozbawione są tej jednej pełnej niskopodłogowej linii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 11:09

Dragon pisze: 28 sty 2021, 10:55 Na "24" jest straszne parcie na niskopodłogowość, nawet kosztem pojemności i mogą nie chcieć mieszać taboru, bo mieszkańcy się skarżą.
Czy ja wiem? Decydujący o rozdziale taboru raczej wiedzą, że na "24" potrzebny jest tabor 32m i przy f~15 raczej nie zmniejszą pojemności poniżej tego. Przypominam, że przed Bożym Narodzeniem były tam bodajże 3 brygady Lajkoników oraz 5 E1+c3, więc raczej w przypadku tej linii pojemność jest ważniejsza niż niska podłoga.
Dragon pisze: 28 sty 2021, 10:55 Tych samych uzasadnień nie można natomiast użyć w stosunku do "11", "21" czy "9" i "22" w weekendy, gdzie melanż taborowy trwa od bardzo długiego czasu i pasażer nie ma gwarancji z dnia na dzień, że jego kurs będzie niskopodłogowy.
Mit o równomiernym wykorzystaniu taboru także w weekendy obaliły niedawno trójskłady. Tabor wysokopodłogowy również moim zdaniem powinien oczywiście zniknąć z "9" oraz "22" w weekendy, co jak najbardziej jest możliwe, tylko chęci u osób decydujących brak. Na "11" ostatnio sytuacja się poprawiła, dziś np. na 5 brygad wszystkie to niskowejściowe GT8C/GT8N. Jasne, czasem jakiś RF301, RF302 czy RF304 się trafi, jednak te wozy po prostu muszą być eksploatowane dosyć intensywnie przed generalnym remontem. Konstale na tej linii nie pojawiły się z kolei już od dość dawna, co jest raczej pozytywną informacją. Co do "21" - tu sprawa jest trudna, ponieważ odpowiedni tabor nie jest kierowany na odpowiednie linie. Po dostawach Lajkoników przy f~15 dałoby się tam pewnie zapewnić tabor 4xN8x oraz 2xEU8N, jednak niestety według niektórych tramwaje EU8N lepiej wysłać na "44", a N8S trzymać zepsute w zajezdni. Może to się kiedyś zmieni, chociaż niestety na tej linii oczekiwałbym poprawy najpóźniej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1856
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 sty 2021, 11:28

Na jakdojade.pl pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Linia "6", "9" sama wysoka podłoga ("6" zapewne GT8N). Na "24" miks niskiej i wysokiej podłogi. ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 11:42

kucyk pisze: 28 sty 2021, 11:28 Na jakdojade.pl pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Linia "6", "9" sama wysoka podłoga ("6" zapewne GT8N). Na "24" miks niskiej i wysokiej podłogi. ;)
W dużym stopniu będzie powrót do poprzedniego rozdziału taboru. Na "52" tylko 6 trójskładów (czyli jak ostatnio). "24" tylko dwie brygady wysokie - zapewne 6xSTL i 2xE1+c3. "21" - tragedia, zaledwie dwie brygady niskopodłogowe. Na nic poza N8S/HK462 nie ma więc co liczyć. Na "13" widać jednego niskacza na szczytówce. "11" niby w pełni wysoka - oby GT8x, a nie Konstale. Na "20" dokładnie połowa brygad niskich a połowa wysokich - zobaczymy co to będzie. Na "44" brygad niskopodłogowych z kolei zdecydowanie za dużo - doliczyłem się aż czterech. Czemu nie trafią one na "21" - nie wiem. W pełni niskopodłogowa jest za to linia "1" - nie pojawią się tam więc GT8x. Pozostałe linie raczej bez niespodzianek, jednak na podstawie samej wysokości podłogi nie można zbyt wiele ocenić. Z pewnością będzie ciekawie ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1856
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 sty 2021, 11:53

Ja przypuszczam, że "1" to miks NGT6 / EU8N. Na "20" z kolei miks GT8N / EU8N - być może powrót na tą linię Konstali (pod warunkiem, że nie będzie ich na "11") zatem 105Na / EU8N. Raczej wątpię w coś nowego na "20" czyli Konstale z Huty a z Podgórza NGT6. Linia "11" to być może miks 105Na / GT8N albo same te ostatnie. Raczej samych Konstali na "11" nie wystarczy. :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 17:40

kucyk pisze: 28 sty 2021, 11:53 Ja przypuszczam, że "1" to miks NGT6 / EU8N.
Z pewnością, jednak czy tylko? Aż 4 EU8N trafią na "44", a nie ma ich nieskończenie wiele. Nie zdziwiłbym się szczególnie, jakbyśmy na "1" zobaczyli jedną lub dwie brygady niezmodernizowanych N8S. Skoro na "21" są zaledwie dwie niskie brygady, gdzieś jeszcze przynajmniej jeden N8S musi trafić ;).
kucyk pisze: 28 sty 2021, 11:53 Raczej wątpię w coś nowego na "20" czyli Konstale z Huty a z Podgórza NGT6. Linia "11" to być może miks 105Na / GT8N albo same te ostatnie. Raczej samych Konstali na "11" nie wystarczy. :)
To tak naprawdę jeden z największych dylematów, ponieważ strona jakdojade.pl nie pozwala rozróżniać na chwilę obecną GT8x od Konstali. Prędzej jednak spodziewałbym się ich (jeżeli w ogóle na którejś z tych linii) na "11", ponieważ raczej CK będzie miał jedną linię w 100% niskopodłogową (jak już widać nie będzie to "6"). Należy pamiętać, że dwuskładów Konstali w Nowej Hucie jest zaledwie 20, a 6 brygad przy f~15 ma linia "49". W dalszym ciągu do zagospodarowania pozostaje jednak sporo. Wątpliwości jest jednak trochę, więc w związku z tym:

Chciałbym przedstawić prognozowany przeze mnie rozdział taboru od poniedziałku (z góry zaznaczam, prognozowany, nie optymalny, dane wzięte z jakdojade.pl). Jako, że nie chce mi się zgadywać m.in. w jakiej ilości na "18" będą jeździć NGT8, a w jakiej Lajkoniki, tramwaje: NGT8, STL oraz 126N wrzucam do jednego worka o nazwie "32m". Również Protrama 405N (jeżeli wyjedzie) oraz Krakowiaki nazwę w mojej prognozie "MEGA". A więc oto prognozowany przeze mnie rozdział taboru od lutego:

linia 1: 9xEU8N, 6xNGT6, 1xN8S
linia 2: 4xEU8N
linia 3: 14x32m (jeżeli linia będzie mieć 14 brygad, bo ostatnio coś jakieś zmiany w tym były chyba)
linia 4: 10xMEGA
linia 5: 5xN8C, 2xEU8N
linia 6: 7xGT8x
linia 8: 15xNGT6
linia 9: 9xE1+c3
linia 10: 10xE1+c3
linia 11: 7xGT8x
linia 13: 8xNGT6, 4x2x105Na, 3xGT8x
linia 14: 5xEU8N, 3xNGT6, 1x32m
linia 16: 5xE1
linia 18: 15x32m
linia 19: 3xNGT6, 3xEU8N
linia 20: 6xEU8N, 6xGT8x
linia 21: 2xN8S, 2x2x105Na, 2xE1
linia 22: 10xE1+c3
linia 24: 6x32m, 2xE1+c3
linia 44: 4xEU8N, 3x2x105Na
linia 49: 6x2x105Na
linia 50: 7xMEGA, 6x32m
linia 52: 13xMEGA, 6x3x105Na

Zakładane wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
2x105Na: 15/20
3x105Na: 6/8
E1: 7/10
E1+c3: 31/47
N8C: 5/6
N8S: 3/6 (zaliczyłem do tej grupy również HK462, gdyż jest on zawsze wysyłany na te same linie co niezmodernizowane N8S)
EU8N: 33/40
GT8x: 23/28
NGT6: 35/50
32m: 42/47 (tutaj ilostan w teorii może jeszcze wzrosnąć do 48)
MEGA: 30/37

Ogólnie: 230/299 na liniach
Do tego jeszcze dojdą rezerwy (wtyczki?), jednak ich liczba oraz rozdział taboru na nich jest raczej ciężki do przewidzenia (pewnie pojawi się NGT6, być może EU8N/GT8N/2x105Na). Nie ma to jednak dla pasażerów aż tak wielkiego znaczenia i mam nadzieję, że będą one potrzebne jak najrzadziej.

Zachęcam do dyskusji na temat prognozowanego przeze mnie rozdziału taboru tramwajowego od lutego, jak i o ewentualnych Waszych własnych prognozach.

Pozdrawiam
Bayer2003
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 sty 2021, 17:57

Bayer2003 pisze: 28 sty 2021, 17:40 Zachęcam do dyskusji na temat prognozowanego przeze mnie rozdziału taboru tramwajowego od lutego, jak i o ewentualnych Waszych własnych prognozach.
Ogólnie Twoja prognoza wygląda sensownie. Osobiście nie mam przekonania, że "18" będzie wyłącznie w taborze 32m, ale to tylko mój pogląd ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 18:11

Kitek pisze: 28 sty 2021, 17:57 Ogólnie Twoja prognoza wygląda sensownie. Osobiście nie mam przekonania, że "18" będzie wyłącznie w taborze 32m, ale to tylko mój pogląd ;)
Hmm, pod koniec września, kiedy po wielu miesiącach powracał system f~7,5/15 niektórzy pisali podobnie. Obecne napełnienia nie dają oczywiście konieczności taboru 32m na tej linii, jednak pasażerowie do KM stopniowo będą wracać, a wątpię żeby za np. dwa miesiące robiono kolejną rewolucję w rozdziale taboru (oczywiście jak wrócą "12" i "17" coś trzeba będzie zmienić, jednak 32m raczej zostaną na swoim miejscu).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1856
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 sty 2021, 20:38

Bayer2003 pisze: 28 sty 2021, 11:09 Tabor wysokopodłogowy również moim zdaniem powinien oczywiście zniknąć z "9" oraz "22" w weekendy, co jak najbardziej jest możliwe, tylko chęci u osób decydujących brak.
Zapomniałem dzisiaj rano Ci na twoje słowa odpowiedzieć. Otóż na "9" w lutym w weekendy poprawi się sytuacja odnośnie taboru niskopodłogowego. Z tego co widziałem rano na jakdojade.pl to będą to 2 brygady oznaczone jako niskopodłogowe z Huty. Zawsze to coś. :lol:
Bayer2003 pisze:Na "11" ostatnio sytuacja się poprawiła, dziś np. na 5 brygad wszystkie to niskowejściowe GT8C/GT8N. Jasne, czasem jakiś RF301, RF302 czy RF304 się trafi, jednak te wozy po prostu muszą być eksploatowane dosyć intensywnie przed generalnym remontem. Konstale na tej linii nie pojawiły się z kolei już od dość dawna, co jest raczej pozytywną informacją.
No nie wiem, czy sytuacja się poprawiła bo w ostatnich dniach widziałem na "11" skład 105Na z Huty. ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sty 2021, 20:50

kucyk pisze: 28 sty 2021, 20:38 Zapomniałem dzisiaj rano Ci na twoje słowa odpowiedzieć. Otóż na "9" w lutym w weekendy poprawi się sytuacja odnośnie taboru niskopodłogowego. Z tego co widziałem rano na jakdojade.pl to będą to 2 brygady oznaczone jako niskopodłogowe z Huty. Zawsze to coś. :lol:
Zawsze coś, jednak mogłoby być lepiej. Dwie brygady niskopodłogowe z NH rzeczywiście są, pytanie tylko ile do tego będzie GT8x z Podgórza?
kucyk pisze: 28 sty 2021, 20:38 No nie wiem, czy sytuacja się poprawiła bo w ostatnich dniach widziałem na "11" skład 105Na z Huty. ;)
Zapewne ten skład widziałeś w dzień weekendowy (niestety, jeden w te dni zawsze kursuje). W dni powszednie nie trafiają się już one jednak od dłuższego czasu, a i w weekendy jest trochę lepiej - jeszcze niedawno z tego co kojarzę były to dwa składy. Jasne - najlepiej nie jest, jednak jeszcze w 2019 roku na linii tej Konstale wyraźnie dominowały we wszystkie dni tygodnia. Względem tego ten jeden skład weekendowy można jeszcze jakoś przeżyć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1856
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 sty 2021, 20:52

Bayer2003 pisze: 28 sty 2021, 11:42 Na "13" widać jednego niskacza na szczytówce. .... Z pewnością będzie ciekawie ;).
Nie bardzo rozumiem o co ci z Tą wypowiedzią chodzi? Przecież będzie więcej niskopodłogowych brygad w szczytach na "13" nawet pojadą 3 brygady niskopodłogowe pod rząd. :)

Minus rozkładu na "13" jest taki, że wieczorem poza szczytem do końca dnia będzie na "13" kursowała brygada wysokopodłogowa. :(

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 sty 2021, 0:12

Bayer2003 pisze: 28 sty 2021, 17:40

Zachęcam do dyskusji na temat prognozowanego przeze mnie rozdziału taboru tramwajowego od lutego, jak i o ewentualnych Waszych własnych prognozach.
Fajnie to Bayer2003 wymyśliłeś,
Dokonałem niewielkiej korekty. Linia 19 po zawieszeniu 17 miała 7 brygad. Wcześniej wspomagała ją jedna 17-a. Na jakdojade.pl jest sześć wysokich brygad 13-i. Zwiększyłem wykorzystanie NGT6 które są już po remontach a zmniejszyłem EU8N. One często muszą wyjechać za N8S lub N8C. Wydaje mi się że nawet na dwóch lub trzech brygadach pojawią się NGT6 na którejś linii 3,18 lub 24. Ciężko będzie wysłać 42 RY & HY bo zarówno przy NGT8 prowadzone są prace jak i przy Lajkonikach.
Moja prognoza

linia 1: 11 x HL, 5 x RP,
linia 2: 4 x HL
linia 3: 14 x RY & HY
linia 4: 10 x RG & HG
linia 5: 5 x HK, 2 x HL
linia 6: 7 x RF
linia 8: 15 x RP
linia 9: 9 x HW+ & RW+
linia 10: 10 x HW+ & RW+
linia 11: 5 x RF, 2 x HZ+
linia 13: 9 x RP, 3 x RZ+, 3 x RF
linia 14: 5 x HL, 3 x RP, 1 x HY
linia 16: 5 x HW
linia 18: 15 x RY
linia 19: 5 x RP, 2 x HL
linia 20: 3 x HL, 3 x RP, 6 x RF
linia 21: 2 x HK, 2 x HZ+, 2 x HW
linia 22: 10 x RW+ & HW+
linia 24: 6 x HY & RY, 2 x RW+
linia 44: 3 x HL, 3 x HZ+, 1 x HK
linia 49: 4 x HZ+, 2 x HW+
linia 50: 7 x RG & HG, 6 x RY
linia 52: 13 x RG & HG, 6 x HZ++ & RZ++
pociąg R 1 x HZ, 1 x HL, 1 x RP, 2 x RF, 2 x HW+ & RW+

Zakładane wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
HZ+ & RZ+: 15/20
HZ++ & RZ++ : 6/8
HW: 7/10
HW+ & RW+: 35/47
HK: 8/12
HL: 31/40
RF: 23/28
RP: 41/50
HY & RY: 42/48
HG & RG: 30/37
Ogólnie: 238/300

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości