Prawdopodobnie nastąpi przeniesienie reszty Krakowiaków na "52" z "linii 50", a ta w zamian otrzyma lajkoniki. Dzięki temu zostanie ujednolicony tabor.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z dużą pewnością w szczycie zdarzały się kursy, które na pewnych odcinkach nie zabierały wszystkich chętnych pasażerów.
Aż 5 minut? Zwykle taki tramwaj gdzie na kolejnych przystankach upychają się pasażerowie łapie kilka minut opóźnienia i przynajmniej wybawienie w postaci następnej mniej zapełnionej brygady pojawia się szybciej
Oczywiście że będzie pożytek. Problemy byłyby na pojedynczych kursach w pewnych porach, a poza nimi cała reszta jechałaby w lepszych warunkach niż w Ufoku.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przyjmijmy, że sobie radziła (glonojady nie są przyjemne). Niestety ta linia musi poczekać na dostawę z drugiego przetargu
Jest to jakiś pomysł. Tylko czy wtedy "50" nie potrzebowałaby powrotu do ~f=5?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wracając jeszcze do Twojego postu, bardzo ciekawe są te linijki (pogrubienia ode mnie):impuls pisze: ↑06 lut 2021, 20:47 Trochę danych procentowych MPK
Ilostan pociągów (bez Stadlerów nie wprowadzonych do ruchu) 301
W tym z udziałem niskiej podłogi 211 (70,1%), pozostałe 90,
(przyjmuję GT8N 23 pociągi z udziałem niskiej , w ruchu 2 GT8S, 3 w modernizacji)
Udział w ruchu 8.02.21
Prognozowana Ilość brygad 230
W tym z udziałem niskiej podłogi 172 (74,8%), pozostałe 58
Udział w ruchu 6.02.21
Ilość brygad 125
W tym z udziałem niskiej podłogi 105 (84%), pozostałe 20
Udział w ruchu 7.02.21
Prognozowana Ilość brygad 118
W tym z udziałem niskiej podłogi 99 (83,9%), pozostałe 19
"Udział w ruchu 8.02.21 | Prognozowana Ilość brygad 230 | W tym z udziałem niskiej podłogi 172"
"Udział w ruchu 6.02.21 | Ilość brygad 125 |W tym z udziałem niskiej podłogi 105"
"Udział w ruchu 7.02.21 | Prognozowana Ilość brygad 118 | W tym z udziałem niskiej podłogi 99"
Jak widać zarówno dane jak i doświadczenia z dni roboczych pokazują, że brygad niskopodłogowych wystarcza w zupełności, by w weekendy po mieście kursowały wyłącznie tramwaje niskopodłogowe i niskowejściowe. Nawet tam, gdzie infrastruktura torowa jest kiepska, może być to EU8N czy GT8N. Czy poza 'bu...ostwem' decydentów MPK i brakiem jakiegokolwiek wpływu ZTP na przewoźnika są jakiekolwiek inne powody uszczęśliwiana pasażerów E1 czy akwariami w weekendy?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Według MPK wszystkie typy taboru muszą być wykorzystywane we wszystkie dni tygodnia. Ale procentowo te z niską podłogą są wykorzystywane więcej.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podsumowując - w szczytach linia ta miałaby 6 brygad niezabieralnych lub graniczących z niezabieralnością. Poza szczytami może faktycznie warunki byłyby trochę lepsze, jednak skoro Konstale i tak mają jeszcze przez kilka lat gdzieś jeździć, to może lepiej, żeby miały one 40m+ i kursowały na najbardziej napełnionych liniach, gdzie na prawdę się przydadzą, zamiast jako dwuskłady obsadzać nimi większość brygad "11", "13" czy "20". Przez ostatnie kilka lat wszyscy chcieli więcej taboru 40m+, a teraz kiedy nareszcie się on pojawił (w małych ilościach, ale jednak), istnieje wśród niektórych chęć powtórnego "skracania" taboru.pasazer_mobilisu pisze: ↑08 lut 2021, 9:27 Oczywiście że będzie pożytek. Problemy byłyby na pojedynczych kursach w pewnych porach, a poza nimi cała reszta jechałaby w lepszych warunkach niż w Ufoku.
Nie dotyczy to jednak trójskładów, które swoim powstaniem obaliły kilka miesięcy temu ten mit. O ile w przypadku "10" E1+c3 w weekendy jestem w stanie na razie jakoś zrozumieć (Ptaszyckiego), o tyle wysyłanie w te dni Konstali na "9" czy Wiedeńców na "21" oraz "22" jest moim zdaniem działaniem przeciwko pasażerom. Jednej brygady 105Na/105Nb na "11" również dałoby się uniknąć, jednak z niewiadomych powodów jeździ ona w każdy weekend na tej linii i ma się dobrze. Wielka szkoda, w weekendy zwykle ponad połowa NGT6/EU8N/GT8N pozostaje w zajezdni, więc moim zdaniem spokojnie po kilka sztuk więcej każdego z wymienionych przeze mnie typów mogłoby kursować w te dni.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie, trójskłady stoją przez weekend w zajezdni i przeciwskazań nie ma. Zresztą zawsze tak było - jak jeszcze kursowały na 4 czy 13, też stały weekendami w zajezdniach. Skoro przez naście czy dziesiąt lat mogą tak stać sobota-niedziela, to nie kupuję zatem tego argumentu i nie uwierzę, że jakby te kilka E1 czy składów dwa dni postało, to nagle odmówiłyby współpracy. Jak dla mnie - typowa złośliwość decydentów MPK i wieloletnie już pokazywanie siły, że nikt nam nie będzie rozkazywał...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stała zmiana obsady, na brygadach 52-10, 11 i 12 są stozłomki trzy wagonowe.
2014N - 52-02, 03, 04, 05, 06, 08, 09, 13, 14, 16, 17, 19
Stozlomki 3x - 52-01, 07, 10, 11, 12, 15, 18
2014N - 52-02, 03, 04, 05, 06, 08, 09, 13, 14, 16, 17, 19
Stozlomki 3x - 52-01, 07, 10, 11, 12, 15, 18
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Poza doprawdy wspaniałym ułożeniem ufokowych brygad (10,11,12) warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Coś takiego oznacza konieczność wyjazdu trzech trójskładów z Nowej Huty na "52". Nie byłoby w tym oczywiście nic złego, gdyby nie fakt, że tylko tyle znajduje się w ilostanie i każdy z ufoków będzie codziennie eksploatowany, co może już spowodować pewne problemy. I tutaj są dwie opcje - albo ktoś decyzyjny zwariował, albo powstają właśnie kolejne trójskłady, przez co więcej Krakowiaków przejdzie na "50" i docelowo będziemy mieć na obydwóch tych liniach wyłącznie tabor 40m+. Z czasem wszystko się okaże, chociaż obawiam się, że prawdziwa jest jednak pierwsza opcja .
PS. Twój post w wątku o dzisiejszym dniu potwierdził moje obawy. Wykorzystanie taboru 100% nigdy nie jest dobre i mam nadzieję, że zostanie to jakoś rozwiązane.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ostatnio byłem bardzo zajęty. Od kiedy Podgórze jest na "2"? I to z NGT6/3?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od tego tygodnia (wczoraj i przedwczoraj też była taka brygada). Z NGT6/1/2/3 to trochę jest dziwnie - na "24" mamy NGT6/1 (które prawdopodobnie sprawia tam pewien problem), a na "2" właśnie NGT6/3. Zauważyłem jednak, że po prostu MPK nie rozdziela tego taboru na poszczególne podtypy i kieruje je do obsługi różnych linii całkiem losowo. Jest to poważny problem od dłuższego czasu, jednak nie wiem czy cokolwiek w tej kwestii da się zrobić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powód tych zmian jest oczywisty, potrzeba skierowania taboru NGT8/Stadler na "24", ściągnięto je z "50", na "50" ściągnięto PESY z "52".
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kurde, na '52' jest 19 brygad. Naprawdę trzeba wysyłać 3x pod rząd tabor i robić dla osób niepełnosprawnych 30 min dziurę?
Przecież to można spokojnie ułożyć na zasadzie LF / LF / 105Na / LF / LF / 105Na / LF / 105Na / LF / LF ....
Przecież to można spokojnie ułożyć na zasadzie LF / LF / 105Na / LF / LF / 105Na / LF / 105Na / LF / LF ....
Re: Rozdział taboru - tramwaje
52-11 to jest brygada Protrama. Skoro się spitolił to na nią kierowana jest PESA lub ufok. W poniedziałek trzeci ufok z Huty poza stałymi brygadami 01,15 był na 52-09 a na 52-11 była Pesa. Ponadto dwie Pesy z Huty są w TR remonty. Małe jest wykorzystanie składów 105Na i nie zdziwię się, że powstaną kolejne ufoki. Ze dwa mogłyby kursować na "4".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości