Projekt GoMeZz391 [T]

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: GoMeZz391 » 15 sie 2020, 22:44

Nawiązując do poruszanej kwestii co do ciągu bronowickiego w temacie rozkładów powakacyjnych: viewtopic.php?f=4&t=493&p=3816#p3816

Moja propozycja na razie tylko co do roszady linii na pętlach bronowickich:

Pętla Bronowice:
  • Linia 14
Pętla Bronowice Małe:
  • Linia 4
  • Linia 8
  • Linia 13
  • Linia 24
Opcja taka graniczy z cudem, ale jest możliwa do wykonania, tylko potrzeba dużych zmian w częstotliwości i taborze.
Na torze zewnętrznym na BM spokojnie wejdą 2 tramwaje na peron, a w przypadku Krakowiaków 1 cały, a jak motorowi dobrze dociągną do poprzedzającego to zmieści się nawet 2 Krakowiak, ale nie w całości. Na tor wewnętrzny wchodzi spokojnie 1 Krakowiak na peron.

Zmieniłem trochę znacznik list - mam nadzieję że jest lepiej ;) - mod. Zieleńczanin

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2020, 15:41

Gdyby na BM miała wejść czwarta linia, to wg mnie dobra była oryginalna opcja z maksymalizacji z wydłużoną "14". Dzięki temu od BM do ronda Mogilskiego było ~f=7,5 ("4+14"), co niewątpliwie pomagało odciążyć linię "4". Taka opcja była też tańsza niż wydłużenie "13" ;) Jedyny problem był taki że w "14" było ciasno - przydałby się dłuższy tabor.

Przy "13" do BM mielibyśmy z tej końcówki aż 16 kursów/h w stronę Filhamornii i tylko 8/h do Teatru Słowackiego.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: Kitek » 17 sie 2020, 21:46

Kaszmir pisze: 17 sie 2020, 15:41Gdyby na BM miała wejść czwarta linia, to wg mnie dobra była oryginalna opcja z maksymalizacji z wydłużoną "14". Dzięki temu od BM do ronda Mogilskiego było ~f=7,5 ("4+14"), co niewątpliwie pomagało odciążyć linię "4". Taka opcja była też tańsza niż wydłużenie "13" ;) Jedyny problem był taki że w "14" było ciasno - przydałby się dłuższy tabor.
I tu pojawia się dylemat: dać krótszy tabor (26m), żeby była niska podłoga czy dać dłuższy tabor (np. E1+c3) - wtedy nie ma niskiej podłogi, ale pasażerowie się zmieszczą :)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 21:52

Kitek pisze: 17 sie 2020, 21:46
Kaszmir pisze: 17 sie 2020, 15:41Gdyby na BM miała wejść czwarta linia, to wg mnie dobra była oryginalna opcja z maksymalizacji z wydłużoną "14". Dzięki temu od BM do ronda Mogilskiego było ~f=7,5 ("4+14"), co niewątpliwie pomagało odciążyć linię "4". Taka opcja była też tańsza niż wydłużenie "13" ;) Jedyny problem był taki że w "14" było ciasno - przydałby się dłuższy tabor.
I tu pojawia się dylemat: dać krótszy tabor (26m), żeby była niska podłoga czy dać dłuższy tabor (np. E1+c3) - wtedy nie ma niskiej podłogi, ale pasażerowie się zmieszczą :)
Przypominam, że większość E1+c3 zostanie wkrótce zastąpiona tramwajami Stadler Tango Lajkonik. Obawiam się, że właśnie one są dla "14" najlepszą opcją, a ich liczba będzie raczej taka, że dla tej linii ich nie zabraknie :D.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: Kitek » 14 lut 2021, 14:08

Myślę, że "44" do Bronowic Małych by się zmieściło. Pozostaje pytanie jaki takt ułożyć na pozostałych liniach by nie było jazdy stadnej do Teatru Słowackiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: GoMeZz391 » 14 lut 2021, 19:41

Kitek pisze: 14 lut 2021, 14:08 Myślę, że "44" do Bronowic Małych by się zmieściło. Pozostaje pytanie jaki takt ułożyć na pozostałych liniach by nie było jazdy stadnej do Teatru Słowackiego.
Według mnie najlepiej by było na przemian ułożyć np.: 24+8+4+13+44+8+24+13+44 i odjazdy np. co 3 min z pętli. Wtedy mamy na przemian kursujące trajki od Bagatelii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2021, 19:52

Kitek pisze: 14 lut 2021, 14:08Myślę, że "44" do Bronowic Małych by się zmieściło. Pozostaje pytanie jaki takt ułożyć na pozostałych liniach by nie było jazdy stadnej do Teatru Słowackiego.
Skoro "14" się mieściła, to i "44" da rady :) Co do taktu - gdyby nie było problemów z koordynacją linii na innych ciągach (np. "24" na kurdwanowskim itp.) to może "4" z "44", oraz "14" z "24" tak by obie tworzyły pary ~f=7,5, a może nawet te pary skoordynować ze sobą by był tramwaj co 3-4 minuty do Teatru Słowackiego.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Projekt GoMeZz391 [T]

Post autor: GoMeZz391 » 14 lut 2021, 20:02

Kaszmir pisze: 14 lut 2021, 19:52 [...]
Skoro "14" się mieściła, to i "44" da rady :) Co do taktu - gdyby nie było problemów z koordynacją linii na innych ciągach (np. "24" na kurdwanowskim itp.) to może "4" z "44", oraz "14" z "24" tak by obie tworzyły pary ~f=7,5, a może nawet te pary skoordynować ze sobą by był tramwaj co 3-4 minuty do Teatru Słowackiego.
Poszedłbym krok dalej i bym zrobił koordynację co 3-4 minuty tramwaj z Bagateli pod Filharmonię i Dworzec - kursy naprzemienne P+L.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości