Już bez przesady. Z Borsuczej są też autobusy i jest niedaleko zarówno do Łagiewnik jak i na tramwaje z Czerwonych Maków.Bayer2003 pisze: ↑26 sty 2021, 9:51 Czyli wrócą dawne częstotliwości, a zawieszone w dalszym ciągu będą jedynie linie "12" oraz "17"? Jak dla mnie nieźle, chociaż mieszkańcom okolic przystanku Borsucza ma prawo to się nie spodobać (połowa wrześniowej/październikowej oferty komunikacyjnej w dalszym ciągu tam nie powróci).
Komunikacja miejska w 2021 roku
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Czy wiadomo dokładnie, które linie autobusowe dostaną wzmocnienia?
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Zauważyliście, że "49" będzie mieć skrócony poranny szczyt z Bieżanowa od poniedziałku? Na dotychczasowym rozkładzie jeździ w godzinach 5:19-9:19 a od poniedziałku będzie kursować 5:45-9:05. W dodatku, popołudniowy rozkład z Areny -> Bieżanów też nie wygląda imponująco (ostatni kurs chwilę po godzinie 17)... Jednak dużo lepiej prezentuje się rozkład linii "44" (więcej kursów rano i popołudniu).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Myślę, że nie jest to jakieś złośliwe cięcie. To wynika z faktu, że wcześniej przy takcie 20min kółko brygada robiła w czasie 1h40min, a przy takcie 15min kółko wychodzi 1h30min. I jest tak jak bylo wcześniej.Kitek pisze: ↑30 sty 2021, 22:33 Zauważyliście, że "49" będzie mieć skrócony poranny szczyt z Bieżanowa od poniedziałku? Na dotychczasowym rozkładzie jeździ w godzinach 5:19-9:19 a od poniedziałku będzie kursować 5:45-9:05. W dodatku, popołudniowy rozkład z Areny -> Bieżanów też nie wygląda imponująco (ostatni kurs chwilę po godzinie 17)... Jednak dużo lepiej prezentuje się rozkład linii "44" (więcej kursów rano i popołudniu).
Czyli:
zm.A brygady 01 i 02 robią po 3 kółka, pozostałe po 2 kółka.
zm.B brygady 01 i 02 po 2 kółka i pozostałe po 3 kółka.
Sumarycznie każda po 5 kółek.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Świetny tekst Klubu 428 To jest najlepszy fragment! XD
https://klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/806Zawieszona jest linia 12, która to miała wspaniale zastępować autobusy linii 184, wg złotych rad ZTP można z Kurdwanowa dojechać do Łagiewnik, by potem "śmignąć" linią 12. Tu niestety musimy powstrzymać wodze fantazji: pozostaje tylko 22. Przywrócono za to linię 6, co za niespodzianka! Nie znaleziono czasu, ani pieniędzy, aby utrzymać w ruchu pętlę Salwator. Zaraz ktoś orzeknie, że jeździ pusta i podzieli los 12, która też jeżdziła pusta, bo klienci łożący na komunikację i wynagrodzenia w ZTP nie dostrzegli tej złotej myśli i nie jeździli wg wytycznych po likwidacji linii 184.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Ciężko się z tym tekstem nie zgodzić, chociaż zauważ, że tłumaczenie ZTP może za rok mieć jednak pewien sens. Jeżeli do Kurdwanowa przedłużone zostaną "10" oraz "12", zachodnia część tego osiedla zyska bezpośredni tramwajowy dostęp do Ronda Grunwaldzkiego oraz Ronda Matecznego. Na chwilę obecną trudno się jednak ze słowami Klubu 428 nie zgodzić i osobiście również uważam, że "184" skrócono, a "12" uruchomiono (żeby po chwili zawiesić, ale mniejsza już o to) przynajmniej o rok za wcześnie, przez co decyzja ta została negatywnie odebrana przez zdecydowaną większość mieszkańców.Kitek pisze: ↑01 lut 2021, 21:14Zawieszona jest linia 12, która to miała wspaniale zastępować autobusy linii 184, wg złotych rad ZTP można z Kurdwanowa dojechać do Łagiewnik, by potem "śmignąć" linią 12. Tu niestety musimy powstrzymać wodze fantazji: pozostaje tylko 22. Przywrócono za to linię 6, co za niespodzianka! Nie znaleziono czasu, ani pieniędzy, aby utrzymać w ruchu pętlę Salwator. Zaraz ktoś orzeknie, że jeździ pusta i podzieli los 12, która też jeżdziła pusta, bo klienci łożący na komunikację i wynagrodzenia w ZTP nie dostrzegli tej złotej myśli i nie jeździli wg wytycznych po likwidacji linii 184.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Tylko, że dla mieszkańców okolic pętli na Kurdwanowie "184" nie miała zapewniać dojazdu do Ronda Matecznego czy Ronda Grunwaldzkiego, bo ta sama relacja była i jest zapewniana przez jadące krótszą trasą "179" i po skierowaniu w tych relacjach tramwaju nadal w większości przypadków konkurencję będzie wygrywać "179", bo i ono rozkładowo będzie szybsze (przynajmniej do Ronda Grunwaldzkiego; do Ronda Matecznego czas będzie porównywalny). Istotny dla tych pasażerów nie był także dojazd do Ronda Grzegórzeckiego czy Mogilskiego, bo w tym przypadku lepsza była i jest "50". Za to "184" poza połączeniem z Halą Targową zapewniało dość unikatowe połączenie południa miasta z ciągiem na Pilotów czy Prądnikiem Czerwonym, czego "12" nie zapewni. Także w przeciwieństwie do tramwaju, linia ta obsługiwała większość osiedla.Bayer2003 pisze: ↑01 lut 2021, 21:52 Ciężko się z tym tekstem nie zgodzić, chociaż zauważ, że tłumaczenie ZTP może za rok mieć jednak pewien sens. Jeżeli do Kurdwanowa przedłużone zostaną "10" oraz "12", zachodnia część tego osiedla zyska bezpośredni tramwajowy dostęp do Ronda Grunwaldzkiego oraz Ronda Matecznego.
Uważam, że nawet jeśli zrobiono by to rok później, i tak ta decyzja nie zostałaby pozytywnie odebrana. Linia "12" nie zapewnia żadnej istotnej unikatowej relacji której nie zapewniałoby "184" lub jakakolwiek inna linia jadąca z Kurdwanowa.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
"12" w bardzo dalekiej przyszłości raczej pojedzie przez Meissnera i Rondo Barei, czyli lokalizacje w sumie podobne do wspomnianych przez Ciebie. Jest to jednak wychodzenie zbyt daleko w przyszłość i nie ma raczej po co o tym teraz dyskutować.
To prawda, jednak przyznaj, że krytyka byłaby wówczas o wiele mniejsza. Samego "184" w ubiegłej formie też nie ma co bronić - dla mieszkańców południa miasta był to oczywiście autobus bardzo ważny i zapewniający mnóstwo ciekawych relacji, jednak ... łapał olbrzymie opóźnienia, co nie było tajemnicą. Nie dało się tego w takiej formie trzymać przez kilka kolejnych lat, przy czym z pewnością problem ten dało się rozwiązać lepiej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
"6" wróciła i nie imponuję frekwencją: wozi po 10-15 osób.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Taką samą frekwencję ma w weekendy "50" kursująca co 10 minut. Ja się dziwię. Szuka się oszczędności nie tam gdzie potrzeba. Dlaczego pozwala się na częste kursowanie "50" w weekendy skoro 32 metrowe wagony wożą znikomą garstkę pasażerów? Już lepiej wygląda "52" (kursująca też co 10 minut) w której widziałem 30-40 osób w Pesach. Uważam, że bezsensowne jest takie kursowanie w weekendy. Optymalna częstotliwość w tych dniach to 20 minut. Zresztą widać to na przykładzie "24" czy "3" które potrafią wozić po 40-50 osób.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
A wczoraj popołudniu można było zobaczyć przekraczające obecne wymagania napełnień linie "4" i "52" w kierunku Huty, więc to "44" by się przydało.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Niech mi ktoś to wytłumaczy po co w soboty i niedziele przegubowce na 184 wożą powietrze a do 130 kursującej 2 razy rzadziej niż w dni powszednie w krótkim taborze czasem trudno się wcisnąć...tak trudno zamienić taborem obie linie?
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Po zmianie trasy linii 184 napełnienie tej linii zmalało, aż dziwne że do tej pory nie pojawiły się tam 12m, przynajmniej w weekendy.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Zamienić trudno, bo obsługują je inne zajezdnie, ale znalezienie wolnych przegubów nie powinno być problemem.
Dla "184" byłoby lepiej gdyby wróciła na starą trasę, ale jeśli ma się to nie wydarzyć to szkoda wysyłać najdłuższe autobusy na te linie, ilość pasażerów spadła zaraz po skróceniu trasy.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Niedługo ma przyjść dostawa nowych 50 przegubowych autobusów, więc dzięki temu powinno się udać zwiększyć ich ilostan i obsadzić przegubowce na kolejnych liniach, które tego potrzebują. Jeśli chodzi o "184", tutaj problemem jest jej nowa trasa i mam nadzieję, że w tej sprawie zostanie coś poczynione, aby przywrócić popularność tej linii. Jeśli bardzo nie chcą jej przywracać na starą trasę przez Dietla, to może warto by pomyśleć o skierowaniu jej np. przez Podgórską i Kalwaryjską, aby stworzyć nową, ciekawą opcję dojazdu na Kazimierz.tomaszep42 pisze: ↑21 lut 2021, 10:12 Niech mi ktoś to wytłumaczy po co w soboty i niedziele przegubowce na 184 wożą powietrze a do 130 kursującej 2 razy rzadziej niż w dni powszednie w krótkim taborze czasem trudno się wcisnąć...tak trudno zamienić taborem obie linie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 19 gości