NowaHutaWschód pisze: ↑28 lut 2021, 10:42
Przez X lat kursowała 15 do Cichego Kącika i kazdy był zadowolony, wymyślono 10 i zaczęły sie lamenty ze po co z Pleszowa tramwaj na Łagiewniki jak z 15 każdy był zadowolony.
Można było to argumentować, że oprócz dojazdu do Centrum jest też bezpośredni tramwaj z Pleszowa do Podgórza
prezes pisze: ↑28 lut 2021, 19:13
Gdyby ta linia istniała, pełniłaby dużo ważniejszą funkcję niż wtedy, bo wówczas "4" i "15" miały różne częstotliwości, a sama "4" kursowała z f~10 i takowe wsparcie nie było konieczne.
Na "15" kursowały wagony E1 czy GT6 (trudno sobie dziś to wyobrazić).
Zieleńczanin pisze: ↑28 lut 2021, 19:53
Po prostu skierowanie linii z relacji Łagiewniki-Dworzec (która raczej istnieć musiała) na Pleszów było najmniej kosztownym rozwiązaniem, a remarszrutyzacja polegała w końcu na jak największym cięciu kosztów ze względu na skandalicznie mały budżet.
Chodziło o utrzymanie relacji Łagiewniki - Dworzec - Mogilska i dalej do Huty (skądinąd bardzo popularnej mając w pamięci "10" na Piastów). Były nawet obawy czy "10" z ~f=20 podoła w Podgórzu.