SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 30 sty 2021, 20:21

HB516 stoi blisko II bramy na jednym torze, obok wcześniej skasowanej doczepy HB503. Pewnie do wiosny tak postoją, zanim je wywiozą na złom.

impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 02 mar 2021, 21:27

Ukazał się poniższy przetarg.

https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... rstwo.html

Zastanawiające jest dlaczego nie znalazły się w nim też c3 HB503 i HB516. Skasowano je dawno, w tym samym czasie co HW103 skasowano HB503. Stawiam trzy hipotezy
1. zostawili jako rezerwę do podpięcia z E1 w razie braków.
2. przeznaczone zostały jako wagony zabytkowe, dlatego stoją nawet wśród zabytków.
3. wywiozą w następnym przetargu.

impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 11 mar 2021, 22:52

https://transinfo.pl/infotram/tramwaje- ... wagony-e1/
W Wiedniu już od kilku lat nie obsługują c3. Pozostało ok. 10 składów E1+c4. Mogą zostać E1 w tym roku odstawione bo dostawy Bombardierów tam trwają.
W Miszkolcu jak byłem w 2017 widziałem skład E1+c3 na linii 2 ale w 2019 już nie. Raczej nie eksploatują E1+c3
W Grazu byłem w 2019 nie eksploatują E1
W Rotterdamie na pewno też nie. Oni je tam przerabiali, ale te modyfikowane też już wysłali.
W Braila - ponoć w eksploatacji są jeszcze cztery E1. Ale prowadzą przetarg na nowe wagony. Kres E1 w Rumunii też już jest w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Już na pewno jesteśmy ostatnim Miastem w Europie w którym eksploatowane są ponad 60-letnie doczepy c3. Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują. Przewiduję, że eksploatacja E1 zakończy się w 2023 roku. I będziemy wtedy ostatnim miastem europejskim, które pożegna ten typ taboru.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1115
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Jamnik » 12 mar 2021, 1:49

impuls pisze: 11 mar 2021, 22:52Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują.
A HB559? Jeździ jeszcze?

impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 12 mar 2021, 7:12

Jamnik pisze: 12 mar 2021, 1:49
impuls pisze: 11 mar 2021, 22:52Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują.
A HB559? Jeździ jeszcze?
Już nie

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: abuk » 12 mar 2021, 12:45

impuls pisze: 11 mar 2021, 22:52 https://transinfo.pl/infotram/tramwaje- ... wagony-e1/
W Wiedniu już od kilku lat nie obsługują c3. Pozostało ok. 10 składów E1+c4. Mogą zostać E1 w tym roku odstawione bo dostawy Bombardierów tam trwają.
W Miszkolcu jak byłem w 2017 widziałem skład E1+c3 na linii 2 ale w 2019 już nie. Raczej nie eksploatują E1+c3
W Grazu byłem w 2019 nie eksploatują E1
W Rotterdamie na pewno też nie. Oni je tam przerabiali, ale te modyfikowane też już wysłali.
W Braila - ponoć w eksploatacji są jeszcze cztery E1. Ale prowadzą przetarg na nowe wagony. Kres E1 w Rumunii też już jest w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Już na pewno jesteśmy ostatnim Miastem w Europie w którym eksploatowane są ponad 60-letnie doczepy c3. Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują. Przewiduję, że eksploatacja E1 zakończy się w 2023 roku. I będziemy wtedy ostatnim miastem europejskim, które pożegna ten typ taboru.
Tak dopowiadając to od 14 marca 2021 r. pozostaniemy też ostatnim miastem w Polsce z tym typem taboru. Właśnie tą datą został ogłoszony liniowy koniec wozów E1 w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: krakus » 06 kwie 2021, 15:20

Odstawiono skład#RW113-513.W ruchu pozostaje ostatni z oryginalnymi oknami 110-510.
Zdekompletowany 109-509 stoi na tzw. betonie.

impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 23 kwie 2021, 22:55

Nie ma miejsca na torach w zajezdniach a tymczasem pojawił się przetarg na pozbycie się pudeł w ograniczonym zakresie.

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rstwo.html

Skasowany RW113+RB513 nadal stoi na torach a w Hucie jest jeszcze więcej pojazdów które niepotrzebnie zajmują jeszcze przestrzeń torową.
HW157, HW161, HB503, HB516, HB559, HB517, HZ290, HZ291.

tomta1
Ekspert
Posty: 648
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 14 maja 2021, 22:29

Według PSMKMS, wedle ostatniej aktualizacji ilostanu, HW115 oraz HW118 pozbyły się doczep i kursują solo, Skasowano HW158 (ostatni wiedeńczyk w starym malowaniu) oraz HW170 (wagon, który prawie 10 lat kursował w jednej i tej samej reklamie, nota bene chyba jeden z rekordów pod tym względem). I te zmiany zdążyłem wyłapać w ostatnim czasie. Ale kasacji HW167 nie wyłapałem, a tego wagonu w spisie już nie ma. Błąd czy faktycznie kolejny wiedeńczyk solo ubył ze stanu?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 16 maja 2021, 10:24

tomta1 pisze: 14 maja 2021, 22:29 Ale kasacji HW167 nie wyłapałem, a tego wagonu w spisie już nie ma. Błąd czy faktycznie kolejny wiedeńczyk solo ubył ze stanu?
Jest to bardzo prawdopodobne, że ubył jeszcze jeden E1 solo, ponieważ na stronie MPK widnieje 10 solówek.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1310
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 10 cze 2021, 22:14

Wczoraj wydłubali okna z HW110 a wcześniej inne rzeczy kasowniki, wyświetlacze. Okna z ramkami złożyli na palecie i owinęli folią. Wywieźli do magazynu. Wkrótce ostatni skład, który jeździł z oryginalnymi oknami trafi na beton. Za kilka lat powstanie zrekonstruowany na bazie istniejących części jako historyczny skład E1+c3 z ostatnich czynnych wagonów wiedeńskich.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Lw25 » 26 cze 2021, 1:35

Mam dziwne pytanie, ale czy ktoś wie jakie są wymiary i masa silnika w E1?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1221
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: GoMeZz391 » 26 cze 2021, 8:11

Lw25 pisze: 26 cze 2021, 1:35 Mam dziwne pytanie, ale czy ktoś wie jakie są wymiary i masa silnika w E1?
Jeśli chodzi o wymiary wagonu E1, to prezentują się one następująco:

Długość:
19 711 mm
Szerokość:
2 200 mm
Wysokość:
3 200 mm

Adrian14
Ekspert
Posty: 800
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Adrian14 » 26 cze 2021, 14:49

Lw25 pisze: 26 cze 2021, 1:35 Mam dziwne pytanie, ale czy ktoś wie jakie są wymiary i masa silnika w E1?
Długość: 19711mm
Szerokość: 2200mm
Wysokość: 3200mm
Wysokość podłogi od główki szyny: 897mm
Ciężar własny wagonu: 24000kg
Rozstaw osi: 1800mm
Odległość osi wózków: 6000mm
Silnik: WD785 2x150kW

Ale jako masa samego silnika to gorzej.

kucyk
Ekspert
Posty: 1811
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 26 cze 2021, 16:32

Ja zrozumiałem pytanie o silnik w wagonach a nie wymiary wagonu. Mylę się? ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości