impuls pisze: ↑30 mar 2021, 19:52
Jak wypełnią "9" to zostanie trochę nowych Stadlerów na jedną linię może to będzie "22". Nie wystarczy w całości na pokrycie "22" Stadlerami, ale mogą ją uzupełnić NGT6 zwolnionymi z "24". Stadlery powinny być wcześniej niż zamkną Ptaszyckiego (nadal nie ogłoszono przetargu na remont) i linia "10" musi zostać w Wiedniach.
Pod znakiem zapytania pozostaje jeszcze kwestia obecnie podgórskich brygad "14". Niestety wydaje się, że Lajkoników do ich obsługi w Podgórzu zabraknie - może rozwiązaniem byłoby na przykład przejęcie kilku brygad "18" przez Nową Hutę?
impuls pisze: ↑30 mar 2021, 19:52
Zajezdnia w Hucie pozbyła się już wszystkich składów E1+c3 bez modernizacji teraz bierze się za kasacje tych w których pierwszy wagon jest bez modernizacji. Następnym etapem będzie kasacja c3 i solówek bez modernizacji i pozostawianie tych E1 ze składów po modernizacji.
O jakich konkretnie składach mówimy i ile ich jest? Warto wspomnieć, że do odbioru pozostały jeszcze 22 Lajkoniki, a do dostawy 19. Kasowanie m.in. solówek należałoby więc rozpocząć już teraz, ale jak na razie z ilostanu zdjęto ... jeden skład 105Na, a pasażerów "21" dalej na połowie brygad wozi złom.
impuls pisze: ↑30 mar 2021, 19:52
Trzeba pamiętać że musi być duża rezerwa, bo linie "44", "12" i "17" mogą kiedyś wrócić. I to byłoby już całkiem nieźle aby do czasu II dostawy Stadlerów pozostała jena linia w składach wiedeńskich "10" i jedna w E1 solo "16".
Obecnie (strona MPK) w ilostanie mamy równe 300 pociągów tramwajowych. Przy nawet mniejszej liczbie (z tego co pamiętam 296) jakoś we wrześniu/październiku to funkcjonowało (linie "12", "17" oraz "44" nie były wówczas zawieszone). Przyzwoita rezerwa jest więc raczej utrzymana i sądzę, że po zakończeniu dostaw Lajkoników ilostan będzie mieścił się w przedziale 300-310. Wprawdzie przed dostawami STL2 otwarta ma zostać jeszcze Trasa Łagiewnicka, jednak czeka nas także jeszcze sporo remontów w Nowej Hucie. W związku z tym obstawiam, że liczba brygad w najbliższych latach (do momentu otwarcia Górki Narodowej) będzie raczej oscylować w okolicach 250, do czego o wiele większego ilostanu niż obecnie nie potrzeba.
Co do "10" i "16" - nie podoba mi się ten pomysł. Przy tak dużej ilości niskopodłogowców nie powinno się żadnego ciągu (Ptaszyckiego) zostawiać wyłącznie z brygadami wysokopodłogowymi (rozumiem, że piszesz także o czasach po remoncie tego torowiska).
Kitek pisze: ↑31 mar 2021, 13:32
Jeden nie, ale dwa tak (patrząc na dziś w TTSS)
Duża szansa, jednak w dalszym ciągu pewne to niestety nie będzie (zwłaszcza, że ciągle trwają remonty dwóch/trzech NGT8 i są one przez to niedyspozycyjne).
Najwyraźniej zamiana składów wiedeńskich na pojemniejsze i (mimo wszystko) nowsze ufoki pasażerom "52" się nie spodobała, więc jedną z opcji jest chyba powrót do stanu poprzedniego, który o dziwo nie był tak powszechnie krytykowany
. Tak całkiem na poważnie - gdyby rozpiąć obecne dziewięć ufoków otrzymalibyśmy trzynaście składów. Można byłoby je wówczas skierować m.in. na "11", "21" lub niektóre brygady "12" (po jej powrocie), jednak czy wówczas sytuacja pasażerów na pewno by się poprawiła? Dodatkowo na "52" w Stadlerach zdarzałaby się czasem niezabieralność, a Lajkoniki tam kursujące zostałyby nie trafiłyby wówczas na którąś z pozostałych linii ("9"/"14"?). Obecne rozwiązanie nie jest oczywiście idealne, jednak czy na pewno istnieje lepsza opcja (z pewnością jest nią f~5, jednak na to obecnie brak środków)?