Autobusy elektryczne i hybrydowe

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 08 kwie 2021, 23:48

pasazer_mobilisu pisze: 08 kwie 2021, 21:23
Jamnik pisze: 08 kwie 2021, 21:13 Albo nie starszego niż 2016
No to się załapie :) Wtedy chcieli nowszego niż był w rzeczywistości więc była powtórka przetargu

Jeszcze ciekawostka: w październiku miał 50kkm przebiegu.
Miało być 2018* zamiast 2016.
Chodziło mi o taką sytuację, jak była przy DN005 i DN006 ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: kucyk » 29 kwie 2021, 15:36

Już od jutra rewolucja w komunikacji autobusowej w Nowym Bieżanowie:
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... linie.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Kaszmir » 02 maja 2021, 1:46

Elektryczne Solarisy wyjechały na szczytowe brygady linii 173 i 503
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... -173-i-503
Prawdopodobnie już w pierwszej połowie maja Solarisy Urbino 18 IV electric zaczną kursować na wszystkich brygadach linii 173 i 503. Stanie się to możliwe po uruchomieniu dwóch dodatkowych stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych na pętli w Nowym Bieżanowie, które są już praktycznie gotowe.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Kitek » 04 maja 2021, 21:14

Linia 173 w całości zelektryfikowana
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, elektryczne Solarisy mają jeszcze kursować na linii 144. Z uwagi na skierowanie jej tymczasowo do pętli "Azory" w związku z budową trasy tramwajowej do Górki Narodowej i w konsekwencji brakiem dostępu do stacji ładowania na pętli "Prądnik Biały", być może nastąpi zmiana w pierwotnych założeniach i w pierwszej kolejności, w całości zelektryfikowana zostanie linia 503. Na linii 144 będą natomiast kursować autobusy elektryczne tylko na brygadach szczytowych. Czy stanie się tak w rzeczywistości, przekonamy się w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Jeśli tak będzie to mam nadzieję, że będzie to dotyczyć ~f=7,5 a nie obecnego ~f=12. Że nagle potem utrzyma się niższą częstotliwość na "503" w imię "elektryfikacji"...

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ryfikowana
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Mr. Passenger » 05 maja 2021, 21:44

Kitek pisze: 04 maja 2021, 21:14 Linia 173 w całości zelektryfikowana
(...)
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ryfikowana
Z tego co widzę to za skutek uboczny elektryfikacji można uznać wyasfaltowanie tej okropnej pętli autobusowej na Bieżanowie :D
Chociaż mogli już się trochę bardziej postarać i zrobić od razu całość. Ładniej by się na zdjęciach prezentowała :P

Awatar użytkownika
seven2101
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
Lokalizacja: Skawina

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: seven2101 » 13 lip 2021, 8:48

Wiadomo dlaczego DE601 nie wyjeżdża od dawna?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 13 lip 2021, 9:57

seven2101 pisze: 13 lip 2021, 8:48 Wiadomo dlaczego DE601 nie wyjeżdża od dawna?
Ma już swoje lata, baterie też. Za parę lat ten problem będzie dotyczył wszystkich elektryków.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 13 lip 2021, 10:47

A on ma pantograf? Jeśli nie to może nie być sensu wysyłać go na miasto.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Scania_9640 » 13 lip 2021, 11:13

pasazer_mobilisu pisze: 13 lip 2021, 10:47 A on ma pantograf? Jeśli nie to może nie być sensu wysyłać go na miasto.
Nie ma

Awatar użytkownika
seven2101
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
Lokalizacja: Skawina

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: seven2101 » 28 lip 2021, 12:34

Czy DN001 jest w Krakowie?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 03 sty 2022, 13:29

"Elektryki sprawiają za mało problemów? To kupmy kolejne..."

MPK w Krakowie otrzyma z NFOŚiGW prawie 42 mln zł na zakup autobusów elektrycznych
https://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/ne ... znych.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 03 sty 2022, 13:38

Te 20 elektryków będzie jeździło jako rezerwy dla tych 50 kupionych rok temu? :]
80% dofinansowania, więc głupio by było nie brać. Może w końcu eCitaro?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Kaszmir » 03 sty 2022, 13:56

W ostatni dzień 2021 roku MPK SA w Krakowie podpisało umowę gwarantującą dotację 41,7 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zakupu 20 autobusów elektrycznych oraz 20 stacji do ich ładowania.
Jak (prawie) darmo dają to można brać :D I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: damian_krk2 » 03 sty 2022, 14:02

Kaszmir pisze: 03 sty 2022, 13:56
W ostatni dzień 2021 roku MPK SA w Krakowie podpisało umowę gwarantującą dotację 41,7 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zakupu 20 autobusów elektrycznych oraz 20 stacji do ich ładowania.
Jak (prawie) darmo dają to można brać :D I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.
Stacje ładowania - pewnie wszystkie postawią na zajezdni. Zaraz minie rok od dostawy elektryków a ładowarek na Kurdwanowie i Azorach brak. Nie lepiej było kupić 20 hybryd.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 03 sty 2022, 14:14

pasazer_mobilisu pisze: 03 sty 2022, 13:38 Te 20 elektryków będzie jeździło jako rezerwy dla tych 50 kupionych rok temu? :]
Obawiam się jednak, że Citaro z 2008 i mleczaki możemy pożegnać...
Kaszmir pisze: 03 sty 2022, 13:56I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.
Zapewne chodzi o ładowarki dedykowane dla każdego autobusu osobno (czyli takie, jakie są tylko na zajezdni).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości