Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Jak tak dalej będzie się powtarzać ładna pogoda w weekend to trzeba będzie przyspieszyć te wzmocnienia dla linii rekreacyjnych, bo takich tłumów jak dzisiaj to na mieście dawno w weekend nie widziałem. Linia "134" jeździła cały czas przepełniona mimo, że oprócz rozkładowych kursów kursowały 2 autobusy dodatkowe. Zresztą nie tylko ona, bo na Kopiec Kościuszki czy do Tyńca także wybrało się sporo ludzi. Coś czuję, że te planowane linie rekreacyjne mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Swoją drogą, ze "134" ZTP zaspało. Mamy 10 kwietnia, a linia wciąż ma ~f=30 w weekendy. W zeszłych latach wzmocnienia były już na początku kwietnia:
- 2017: od 8 kwietnia ~f=15
- 2018: od 7 kwietnia ~f=15
- 2019: od 6 kwietnia ~f=15
-
- Pasażer
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Weekendowe linie rekreacyjne. Wiemy, które będą cieszyć się największym zainteresowaniem
https://krknews.pl/weekendowe-linie-rek ... esowaniem/
W zasadzie w całym artykule interesujące jest tylko powyższa tabelka. Ciekawe co z takimi danymi zrobi ZTP. Może od razu uruchomi linię w soboty i niedziele (byłbym z tego powodu bardzo zadowolony, bo rozłożyłoby to tłok (którego, zwłaszcza w pandemii, nie chcemy w KM) na dwa dni.
Niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnego artykułu ZTP.
https://krknews.pl/weekendowe-linie-rek ... esowaniem/
W zasadzie w całym artykule interesujące jest tylko powyższa tabelka. Ciekawe co z takimi danymi zrobi ZTP. Może od razu uruchomi linię w soboty i niedziele (byłbym z tego powodu bardzo zadowolony, bo rozłożyłoby to tłok (którego, zwłaszcza w pandemii, nie chcemy w KM) na dwa dni.
Niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnego artykułu ZTP.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Myślę, że dane te są niemiarodajne. Ludzie do końca nie wiedzieli czy linia się ma zatrzymywać na wszystkich przystankach. Na dodatek ankietę promowano na grupach podkrakowskich, a te linie przecież są dla mieszkańców Krakowa. Zatem ktoś mieszkający pod Krakowem mógł wyrazić zadowolenie, a potem się okaże, że i tak autobus nie zatrzyma się na przystanku obok I nie było możliwości napisania uwagi odnośnie zmiany trasy. Podoba mi się pomysł skierowania R8 obok Skały Kmity, może ktoś z ZTP to przeczyta.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
W ankiecie trochę zaskakuje wysoka popularność linii do Dolinek - raz, że to miejsce wydaje się być mniej rozpromowane wśród krakusów niż Ojców czy Niepołomice, a dwa że linia ma zaczynać dopiero na Bronowicach Małych (acz może wypełniający tego nie doczytali).
Linia do Przylasku Rusieckiego ma mniejszą popularność niż pozostałe - bez niespodzianki bo Przylasek jest popularny głównie wśród mieszkańców Huty, ci z zachodu Krakowa jadą raczej do Kryspinowa. Tu nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że popularność 75% jest naciągana.
Jeszcze z artykułu:
Linia do Przylasku Rusieckiego ma mniejszą popularność niż pozostałe - bez niespodzianki bo Przylasek jest popularny głównie wśród mieszkańców Huty, ci z zachodu Krakowa jadą raczej do Kryspinowa. Tu nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że popularność 75% jest naciągana.
Jeszcze z artykułu:
Czy ZTP planuje uruchomić od razu linie niebiańskie?w gronie chętnych do jazdy autobusem do Ojca aż 45 proc. to właściciele samochodów.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Myślę, że jedną najważniejszą rzecz można już stwierdzić. Jest spore zainteresowanie. Teraz tylko kwestia odpowiedniej organizacji, żeby nie stracić tych chętnych.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Dokładnie, dobry rozkład plus odpowiednie autobusy powinny zapewnić frekwencję. Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Oczywiście, że są niemiarodajne. Ankietę można było wypełniać przecież kilka razy, a do tego dochodzi fakt, że raczej zwolennicy linii rekreacyjnych byli bardziej zmotywowani, aby ją wypełniać, bo przecież dzięki temu mieli szansę wpłynąć na uruchomienie danej linii. Przeciwnicy linii rekreacyjnych raczej nie mieli takiej motywacji, bo im raczej wisi czy te linie będą uruchomione czy nie. Gdyby chciano przeprowadzić miarodajną ankietę, należałoby zatrudnić profesjonalnych ankieterów i pytać losowych mieszkańców Krakowa o zdanie (np. telefonicznie). Byłoby to oczywiście trochę zbyt skomplikowane i droższe rozwiązanie, więc nie sądzę, że było ono konieczne.
Nie zmienia to faktu, że zapowiada się, że te linie rekreacyjne będą miały naprawdę dużą popularność, co pokazały napełnienia linii dowożących do miejsc rekreacji w ostatnie cieplejsze weekendy.
Jeśli pogłoska o tym, że linie te mają mieć f~60 jest prawdziwa, według mnie na linii do Ojcowa konieczne będzie kursowanie przegubów. Nawet przy f~30 byłyby one potrzebne.
Re: Linie sezonowe (
Na większości linii prócz do ojcowa SU12.9 powinien dać radę, lecz do Ojcowa bym wysłał przeguby.
P.S.
Teraz przy pomyśle tych linii widać jakiego taboru nam brakuje - tabor ok.15 metrowy w wersji LE. Mógłby również w zwykły dzień kursować na niektórych trasach aglo oraz służyć jako rezerwy.
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Do Ojcowa ma jeździć również Małopolska PKS, czyli ten przewoźnik, który uruchomił linię do Myślenic Imho tabor na taką trasę i podejście do tematu zdecydowanie lepsze, niż w MPK, wiec nie płakałbym, gdyby MPK akurat tej linii nie uruchamiało
Swoją drogą trochę się rozbudowuje sieć sensownych połączeń poza Kraków (i poza Krakowem), bo:
- mamy te sezonowe linie, o których mowa powyżej (+ planowana przez MPKS);
- mamy nową linię do Myślenic, która jest takim trochę prekursorem normalności na trasach podmiejskich i trzymam mocno kciuki, żeby udało im się to utrzymać;
- MPKS chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
- Koleje Małopolskie chcą od grudnia zrobić kolejnych 12 linii dowozowych do pociągów, w tym m.in. linię do... Proszowic
- do tego dochodzą nam jeszcze plany ZTP na te całe expresy aglo, przy czym tuta byłbym ostrożny i widziałbym to raczej hybrydowo, czyli:
--- bliżej Krk ok, w ramach 2xx i mpk;
--- dalsze trasy na zasadzie linii "L" z Waw i tu widziałbym miejsce dla przewoźników właśnie typu MPKS, gdzie mamy tabor podmiejski / regionalny, ale wspólną taryfę z KMK;
Swoją drogą trochę się rozbudowuje sieć sensownych połączeń poza Kraków (i poza Krakowem), bo:
- mamy te sezonowe linie, o których mowa powyżej (+ planowana przez MPKS);
- mamy nową linię do Myślenic, która jest takim trochę prekursorem normalności na trasach podmiejskich i trzymam mocno kciuki, żeby udało im się to utrzymać;
- MPKS chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
- Koleje Małopolskie chcą od grudnia zrobić kolejnych 12 linii dowozowych do pociągów, w tym m.in. linię do... Proszowic
- do tego dochodzą nam jeszcze plany ZTP na te całe expresy aglo, przy czym tuta byłbym ostrożny i widziałbym to raczej hybrydowo, czyli:
--- bliżej Krk ok, w ramach 2xx i mpk;
--- dalsze trasy na zasadzie linii "L" z Waw i tu widziałbym miejsce dla przewoźników właśnie typu MPKS, gdzie mamy tabor podmiejski / regionalny, ale wspólną taryfę z KMK;
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 13:58 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
O jakiej linii mowa?kot_feliks pisze: ↑15 kwie 2021, 13:55 - MPK chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
NIe pamiętam teraz i oczywiście chodzi o MPKS, a nie MPK (poprawiłem już). Ale chyba na ich profilu było gdzieś info o konkretnej trasie (poza Myślenicami i Ojcowem).
A nie, info było takie:
A nie, info było takie:
od 30.04 zaczynamy 2 inne linie - jedna po Krakowie a druga poza wiec będzie co robić
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Do tego przydałoby się określić, na których trasach aglo 15-metrowy tabor nie miałby problemów z przejazdem. No i jeszcze jeden problem - Solaris produkuje SU15 tylko w wersji elektrycznej Z popularnych producentów chyba tylko MAN robi coś takiego?
A ja bym jednak płakał, bo zabrakłoby integracji taryfowej, a dla wielu pasażerów to właśnie brak konieczności kupna dodatkowego biletu może zaważyć na tym czy wybiorą to połączenie.kot_feliks pisze: ↑15 kwie 2021, 13:55 Imho tabor na taką trasę i podejście do tematu zdecydowanie lepsze, niż w MPK, wiec nie płakałbym, gdyby MPK akurat tej linii nie uruchamiało
Większość mieszkańców prawdopodobnie ich nigdy na oczy nie widziała, nie mówiąc już o podróży Jeśli te linie się sprawdzą to może za rok faktycznie z nowym lepiej przystosowanym taborem? Deklarowany zasięg SU15 LE electric 250-350 km
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
MPKS chce jeździć do Ojcowa i do Przylasku Rusieckiego.mkm3 pisze:O jakiej linii mowa?kot_feliks pisze: ↑15 kwie 2021, 13:55 - MPK chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne
Spalinowe 15 metrowe bodajże jeszcze robi tylko IVECO, a co do MANA i VOLVO nie mam pewności.pasazer_mobilisu pisze: ↑15 kwie 2021, 14:37 [...]
Do tego przydałoby się określić, na których trasach aglo 15-metrowy tabor nie miałby problemów z przejazdem. No i jeszcze jeden problem - Solaris produkuje SU15 tylko w wersji elektrycznej Z popularnych producentów chyba tylko MAN robi coś takiego?
[...]
Liczmy na to, żeby linie się sprawdziły, bo bym chętnie zobaczył w KRK SU15LE electric albo jakiś inny 15 metrowiecpasazer_mobilisu pisze: ↑15 kwie 2021, 14:37 [...][...]
Jeśli te linie się sprawdzą to może za rok faktycznie z nowym lepiej przystosowanym taborem? Deklarowany zasięg SU15 LE electric 250-350 km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości