Ale przecież na "503" normalnie kursują przeguby. Jedynie w weekend puszczane są 12-metrowce. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby tych przegubów tam nie było. Linia ta byłaby drugim "304".MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
Rozdział taboru - autobusy
Re: Rozdział taboru - autobusy
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozdział taboru - autobusy
No mi o weekend chodzi czytałeś pierwszy post o zmianie od soboty?prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 21:37Ale przecież na "503" normalnie kursują przeguby. Jedynie w weekend puszczane są 12-metrowce. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby tych przegubów tam nie było. Linia ta byłaby drugim "304".MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
To że jakiegoś puszczali ostatnio w niedzielę to wiadomo ale normalnie liniowo są 12m przypisane więc mnie interesuje kto za tą zmianę odpowiada.
Re: Rozdział taboru - autobusy
W weekend i tak jest zmniejszona eksploatacja przegubowców, więc posłanie ich na "503" raczej nie jest wielkim problemem. Nawet lepiej, że pomyślano o tym, bo lepiej, żeby przegubowce kursowały niż się marnowały w zajezdni, zwłaszcza, że linie kursujące przez Aleje notują nie najgorsze zapełnienia także w weekendy.MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:46 No mi o weekend chodzi czytałeś pierwszy post o zmianie od soboty?
To że jakiegoś puszczali ostatnio w niedzielę to wiadomo ale normalnie liniowo są 12m przypisane więc mnie interesuje kto za tą zmianę odpowiada.
PS. Jeśli administracja to czyta to uprzejmie proszę o przeniesienie tej (na razie) krótkiej wymiany zdań do innego wątku tak, aby nie zaśmiecać działu Dzisiaj na mieście.
Re: Rozdział taboru - autobusy
Oczywiście, że dobrze. "503" lubi mieć konkretne zapełnienie w weekendy, zwłaszcza w niedziele przy chorej częstotliwości 30 min. Ale chodzi o to, czy MPK samo zdecydowało o puszczeniu elektrycznych przegubów w ramach kolejnego stopnia ekopropagandy, czy to była decyzja ZTP, a MPK grzecznie się zgodziło.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozdział taboru - autobusy
Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 21:52W weekend i tak jest zmniejszona eksploatacja przegubowców, więc posłanie ich na "503" raczej nie jest wielkim problemem. Nawet lepiej, że pomyślano o tym, bo lepiej, żeby przegubowce kursowały niż się marnowały w zajezdni, zwłaszcza, że linie kursujące przez Aleje notują nie najgorsze zapełnienia także w weekendy.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozdział taboru - autobusy
No dokładnie o to mi chodzi ktoJamnik pisze: ↑16 kwie 2021, 21:58Oczywiście, że dobrze. "503" lubi mieć konkretne zapełnienie w weekendy, zwłaszcza w niedziele przy chorej częstotliwości 30 min. Ale chodzi o to, czy MPK samo zdecydowało o puszczeniu elektrycznych przegubów w ramach kolejnego stopnia ekopropagandy, czy to była decyzja ZTP, a MPK grzecznie się zgodziło.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - autobusy
A dla przewoźnika co jest tańsze? Przejechanie 1km dieslem czy elektrykiem? Gdy w 2017 roku do ruchu wchodziła pierwsza partia elektryków pisano że ich wzkm jest sporo tańszy, jak jest teraz? Jeśli dalej tak jest to razem z ekopropagandą są już 2 powody, które mogły skłonić MPK do takiego ruchu.MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Rozdział taboru - autobusy
No chyba taniej jednak 12m elektryk niż przegub, tak mi się wydaje.pasazer_mobilisu pisze: ↑16 kwie 2021, 22:23A dla przewoźnika co jest tańsze? Przejechanie 1km dieslem czy elektrykiem? Gdy w 2017 roku do ruchu wchodziła pierwsza partia elektryków pisano że ich wzkm jest sporo tańszy, jak jest teraz? Jeśli dalej tak jest to razem z ekopropagandą są już 2 powody, które mogły skłonić MPK do takiego ruchu.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - autobusy
Raczej miałem na myśli spalinowe 12 vs elektryczne 18.MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 22:30 No chyba taniej jednak 12m elektryk niż przegub, tak mi się wydaje.
Elektryczne 12 vs elektryczne 18 na "chłopski rozum" obstawiałbym 12, ale jednak krótkie są kilka lat starsze i nie wiem np. jak w nich działa odzyskiwanie energii przy hamowaniu (o ile w ogóle). A poza tym propaganda elektryczna musi być
Re: Rozdział taboru - autobusy
Tak jak wspominałem, z "304" się nie udało ze względu na pojemność pętli w dni powszednie.MichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:59Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.
Zdjęcie przegubowców ze "138" było decyzją Przewoźnika, bez uzgodnienia z ZTP, które nawet wysyłało potem pisma w tej sprawie. Nie wiem jednak o co poszło - możliwe, że szkoda im było przegubowców na fatalny stan dróg na Mrozowej (?)
Re: Rozdział taboru - autobusy
Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.
Re: Rozdział taboru - autobusy
Z tego co zrozumiałem (mogę się jednak mylić!) problemem jest brak miejsca na pozostałe brygady. Tzn. obecnie jakoś mieszczą się na przystanku dla wysiadających. Przy przegubowcach na "304", i częstym "204/244", i jeszcze pojawiającym się czasem "224", tego miejsca mogłoby zabraknąć.prezes pisze: ↑17 kwie 2021, 12:41Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.
W każdym razie nie chodzi o perony same w sobie, bo "904", czy "304" w niektóre święta, potrafiły być przegubowe.
Re: Rozdział taboru - autobusy
Moim zdaniem wystarczy zamienić miedzy sobą perony 244 z 304 i wtedy nie ma żadnego problemu. Jeżeli pojawi się następna brygada z 304 oczekiwać będzie na przystanku dla wysiadających (przy wjeździe na pętle). Na stanowisku obecnym 2x4 mieszczą się obok siebie bez problemu dwa przeguby, więc zmieści się 304 i 204. Ilość kursów 224 jest marginalna, a jeżeli tylko 224 stoi na przeszkodzie wysłania na 304 przegubow, to należy pilnie zmienić jej końcówkę.Kaszmir pisze: ↑17 kwie 2021, 13:10Z tego co zrozumiałem (mogę się jednak mylić!) problemem jest brak miejsca na pozostałe brygady. Tzn. obecnie jakoś mieszczą się na przystanku dla wysiadających. Przy przegubowcach na "304", i częstym "204/244", i jeszcze pojawiającym się czasem "224", tego miejsca mogłoby zabraknąć.prezes pisze: ↑17 kwie 2021, 12:41Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.
W każdym razie nie chodzi o perony same w sobie, bo "904", czy "304" w niektóre święta, potrafiły być przegubowe.
Re: Rozdział taboru - autobusy
Akurat "204" i "244" są ze sobą skoordynowane i ich czasy postoju na pętli w Wieliczce są tak zaplanowane, aby linie te sobie nie wadziły, więc myślę, że z tego względu powinny mieć wspólny peron. Na spokojnie razem się zmieszczą na obecnym peronie "304". Linię "304" wówczas należałoby przenieść na większy peron, aby przeguby mogły się pomieścić, a jeśli chodzi o "224" to myślę, że z racji na jej małą ilość kursów nie powinno być problemu, aby pozostała na obecnym peronie.lukasmaj pisze: ↑17 kwie 2021, 14:56 Moim zdaniem wystarczy zamienić miedzy sobą perony 244 z 304 i wtedy nie ma żadnego problemu. Jeżeli pojawi się następna brygada z 304 oczekiwać będzie na przystanku dla wysiadających (przy wjeździe na pętle). Na stanowisku obecnym 2x4 mieszczą się obok siebie bez problemu dwa przeguby, więc zmieści się 304 i 204. Ilość kursów 224 jest marginalna, a jeżeli tylko 224 stoi na przeszkodzie wysłania na 304 przegubow, to należy pilnie zmienić jej końcówkę.
Linia "904" akurat ma peron wspólnie z "204"/"244", a jeśli chodzi o "304", to czy wówczas układ peronów był taki sam? W święta zazwyczaj też jest mniej kursów, więc może lekko wystające za peron przeguby aż tak nie przeszkadzały.
-
- Ekspert
- Posty: 1826
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - autobusy
Masa przegubów wolnych? No to pokaż te wolne. Bo kierowcą nie jesteś z tego co wiem. Po kilka sztuk stoi i to nie zawsze jeszcze sprawnych, i nie wystarczyło by nawet na obsłużenie jednej z linii, które wymieniłeśMichalTyniec pisze: ↑16 kwie 2021, 21:59Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.
prezes pisze: ↑17 kwie 2021, 17:00Akurat "204" i "244" są ze sobą skoordynowane i ich czasy postoju na pętli w Wieliczce są tak zaplanowane, aby linie te sobie nie wadziły, więc myślę, że z tego względu powinny mieć wspólny peron. Na spokojnie razem się zmieszczą na obecnym peronie "304". Linię "304" wówczas należałoby przenieść na większy peron, aby przeguby mogły się pomieścić, a jeśli chodzi o "224" to myślę, że z racji na jej małą ilość kursów nie powinno być problemu, aby pozostała na obecnym peronie.
Kłopotem może być też pętla Dworzec Główny Zachód, nieraz stoją 3x 12m i ledwo się mieszczą bo stoją tam Taxi bodajże, to bez szans żeby stały tam 3x18m dając w sumie ponad 55 metrów. I czytałem też, że przystanki w Wieliczce są za małe na przeguby (że chodzi o bezpieczeństwo pasażerów) i warunkowo są puszczane tam przeguby na rezerwy czy WŚ.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość