Coś więcej na ten temat...
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wiedza zaczerpnięta stąd. Nie jest to zwykle sprawdzone i rzetelne źródło, ale czasami się sprawdza
https://www.instagram.com/p/COLNEfhn8MA/Teraz po HW163 + HB563 i HW174 + HB528, mają właśnie iść solówki z przedziału 167 - 173, lub HW115 + HB515. W zamian za skasowane E1, powstaną nowe, z tym, że będzie ich mniej. Obstawiam, że zostanie 8 E1, które będą obsługiwały 5 brygad linii 16.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie bardzo kumam o co chodzi ale bodajże wczoraj (a może i dzisiaj) skład #HW 163 - HB 563 kursował na "24" ("9").
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $
Po co mają marnować EU8N na wszystkich brygadach 16 i 21? E1 można zajeżdżać dopóki się nie zapali lub wybuchnie, a wtedy zrobi się nową solówkę ze składu, który i tak miał iść do kasacji. EU8N muszą jeszcze trochę pojeździć, więc utrzymanie ich jest bardziej kosztowne.
Po co mają marnować EU8N na wszystkich brygadach 16 i 21? E1 można zajeżdżać dopóki się nie zapali lub wybuchnie, a wtedy zrobi się nową solówkę ze składu, który i tak miał iść do kasacji. EU8N muszą jeszcze trochę pojeździć, więc utrzymanie ich jest bardziej kosztowne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Utrzymują ok. 300 pociągów i na razie nie ma mowy o zwiększeniu ilostanu. Nie mają tramwaje gdzie garażować. Ostatnio nowe wagony wchodzą 1:1 czyli najczęściej za skład wiedeński. Przez powstanie ufoków jeszcze się zagęściło w zajezdniach. Jeszcze kilka miesięcy i zacznie się rozluźniać w Hucie bo będą oddawać tory blisko nowej Hali. Jeśli Stadlery wchodziłyby za same E1 solo w stosunku 1:1 to znowu potrzebna jest przestrzeń torowa. Nie mogą Stadlery wchodzić za dwa E1 solo, bo wtedy zmniejszyłby się ilostan. Od września może powrócić wykorzystanie 250 pociągów w dni powszednie. Dlatego też nie mogą teraz odstawić sobie E1 solo i składów 105Na. Po kilku miesiącach te wagony by już nie ruszyły a będą nadal potrzebne. Era składów wiedeńskich dobiega końca, bo jak wypełnią "9" Stadlerami to zostaną tylko dwie linie dla nich "10" i "22". Mam nadzieję, że na "22" też kilka Stadlerów wyślą. Wiedni już nie wyślą na inne linie bo byłby lament. Na "44" i "49 też nie bo są tam niepotrzebne. Mają EU8N na "44" a na "49" 105-i. Przewiduję, że do drugiej dostawy Stadlerów pozostanie 30 składów wiedeńskich a może nawet mniej ok. 25. I w 2022 roku pożegnamy c3 a 2023 E1.
MPK ogłosiło przetarg na budowę wiaty na terenie zielonym z kolejnymi torami a ostatnio na projekt rozbudowy Podgórza. Gdzieś za trzy, cztery lata ilość miejsca w zajezdniach wzrośnie ok. 25%. Zajezdnie będą mogły mieć ilostanie nawet 400 pociągów. Potrzebny będzie kolejny przetarg na nowe wagony zaraz na początku kolejnej perspektywy Unijnej, lub muszą szukać tramwajów używanych. E1+c3 i 105-i muszą być koniecznie wycofane z eksploatacji w najbliższych kilku latach a bez nich 300 pociągów to będzie za mało w związku z powstawaniem kolejnych linii tramwajowych.
MPK ogłosiło przetarg na budowę wiaty na terenie zielonym z kolejnymi torami a ostatnio na projekt rozbudowy Podgórza. Gdzieś za trzy, cztery lata ilość miejsca w zajezdniach wzrośnie ok. 25%. Zajezdnie będą mogły mieć ilostanie nawet 400 pociągów. Potrzebny będzie kolejny przetarg na nowe wagony zaraz na początku kolejnej perspektywy Unijnej, lub muszą szukać tramwajów używanych. E1+c3 i 105-i muszą być koniecznie wycofane z eksploatacji w najbliższych kilku latach a bez nich 300 pociągów to będzie za mało w związku z powstawaniem kolejnych linii tramwajowych.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i na moje narzekanie na forum mamy poprawę w ilości niskopodłogowych wagonów na linii "9". Od soboty już 4 brygady w weekendy są niskopodłogowe.
Ale lubię pomarudzić.
Ale lubię pomarudzić.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ciekawe co wyślą w weekend na "6" i "20".
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z odbywającym się w al. Focha Jarmarkiem Zwierzynieckim i spodziewanym zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy, w dniach 01-03.05.2021 r. (sobota - poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
linia 6 - zostanie dodatkowo uruchomiona i będzie kursować w godzinach ok. 9:00 - 19:00 z częstotliwością co 20 minut;
linie 20, 164, 169/469 - do obsługi linii będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności (w przypadku linii 20 dotyczy to wyłącznie dni 01-02.05.2021 r.).
Na "6" mają być cztery brygady niskie jedna wysoka (4 x NGT6 + GT8N lub może nawet pojemniejszy tabor, na "20" prawdopodobnie będą Stadlery)
Od wtorku trzy brygady niskie na "21" ale trzy pozostaną wysokie
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z odbywającym się w al. Focha Jarmarkiem Zwierzynieckim i spodziewanym zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy, w dniach 01-03.05.2021 r. (sobota - poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
linia 6 - zostanie dodatkowo uruchomiona i będzie kursować w godzinach ok. 9:00 - 19:00 z częstotliwością co 20 minut;
linie 20, 164, 169/469 - do obsługi linii będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności (w przypadku linii 20 dotyczy to wyłącznie dni 01-02.05.2021 r.).
Na "6" mają być cztery brygady niskie jedna wysoka (4 x NGT6 + GT8N lub może nawet pojemniejszy tabor, na "20" prawdopodobnie będą Stadlery)
Od wtorku trzy brygady niskie na "21" ale trzy pozostaną wysokie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Miało nie być już wagonów EU8N na "14" a dzisiaj nadal jeden jeździ na tej linii...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Liczyłem przez ostatnie dni, że nastąpi poprawa odnośnie nadchodzącego weekendu a konkretnie linii "9". Przez ostatnie 3 świąteczne dni mogliśmy podróżować 4 Lajkonikami na tej linii a teraz wychodzi, że wracamy do początku wyjścia i będziemy mieli okazję przejechać się 3 brygadami "dziewiątki".
Piękny regres.
Wagonów przybywa, liczba brygad się nie zmienia (nawet cofa) a "oni" tak "chomikują wagony na zajezdni".
Masakra !!!
Piękny regres.
Wagonów przybywa, liczba brygad się nie zmienia (nawet cofa) a "oni" tak "chomikują wagony na zajezdni".
Masakra !!!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Już założyłem odpowiedni wątek dotyczący debiutów Lajkoników na "9" w dni powszednie w dziale: Dzisiaj na mieście: viewtopic.php?f=7&t=983&view=unread#unread
Dla przypomnienia:
Dla przypomnienia:
Poprawę w weekendy odczują również pasażerowie linii "22"Mamy bardzo dobrą wiadomość dla pasażerów podróżujących tramwajami linii nr 9 (Mistrzejowice – Nowy Bieżanów P+R). Od czwartku, 13 maja na tej trasie zaczną kursować pierwsze dwa nowoczesne, niskopodłogowe Lajkoniki, zastępując wysokopodłogowe wagony E1 i c3. Od tego dnia, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Lajkoniki będą kursować na linii nr 9 także w dni powszednie. Jednocześnie więcej Lajkoników na tej linii będzie kursować w weekendy.
Pytanie tylko co zostanie wysłane na tą linię?W soboty i niedziele zwiększy się także liczba tramwajów z niską podłogą na innej trasie do Nowej Huty – linii nr 22 (Kopiec Wandy - Borek Fałecki).
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jest ryzyko, że ktoś nie wsiądzie bo nie widząc zbliżającego się złomu nie będzie spodziewał się "9"Od tego dnia, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Lajkoniki będą kursować na linii nr 9 także w dni powszednie.
Obstawiam zwolnione z "9" EU8N/GT8N.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Raczej wątpię bo te wagony zwolnione zostały z "9" już z końcem marca br. (5, 6 tygodni temu). Już by je na "22" dawno wysłali.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości