To już bym wolał zrobić spacer niż czekać na "2"
Lubicz
Re: Lubicz
Wybierając pomiedzy Towarowym, a Dajworem jest szansa, że ten drugi komuś pomoże, a myślę, ze przejazd Pawią nic by nie dał.
Re: Lubicz
Ale w tej relacji mamy linie "3" i "24", więc nie rozumiem do końca tego zastępowania (chyba, że chodzi o kursy "na sztuki").
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Lubicz
Odpowiedź już padła w tym temacie kilka razy - brak miejsca na Dworcu Towarowym. Serio ktoś chciałby zajeżdżać trzy linie na jednym torze? Co więcej, na Salwatorze też obecnie jest tylko jeden tor, czyli "2" by wtedy w ogóle nie miała miejsca na "spokojny" odpoczynek.
Re: Lubicz
Ale 2 i 1 właśnie mają przerwy na Salwatorze fakt na Towarowym jest ciasno ale mieliśmy czasy jak jeździło tam 19, w szczycie 17 a po szczycie 3 i były momenty jak się wszystkie 3 zazębiały i niestety często zajeżdżały.
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Lubicz
A czy nie można by tymczasowo wydłużyć "19" do Krowodrzy, żeby zrobić miejsce dla "2" na Towarowym? Krowodrza i tak jest (przynajmniej w szczycie) 4 kursy na godzinę do tyłu w związku z brakiem f~5 na "50", więc nie powinno być chyba problemu z pojemnością pętli.
Przy okazji zastanawiam się jeszcze czy "18" wyrobi w obecnym taborze, skoro będzie musiała przejąć cały potok z Ruczaju i Podwawelskiego w stronę I Obwodnicy. Może warto by pomyśleć o tymczasowym przesunięciu chociaż części Krakowiaków albo uffoków na tę linię?
Przy okazji zastanawiam się jeszcze czy "18" wyrobi w obecnym taborze, skoro będzie musiała przejąć cały potok z Ruczaju i Podwawelskiego w stronę I Obwodnicy. Może warto by pomyśleć o tymczasowym przesunięciu chociaż części Krakowiaków albo uffoków na tę linię?
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Lubicz
To już prościej po prostu dać "2" do Krowodrzy - kosztowo wyszłoby tak samo, a nie dawało by się pasażerom nadziei, że wydłużenie "19" będzie na stałe. Albo jeszcze lepiej - tymczasowo zlikwidować skrócone warianty "3" i też będzie miejsce na DT, a wyjdzie jeszcze taniej.Mr. Passenger pisze: ↑08 maja 2021, 12:29 A czy nie można by tymczasowo wydłużyć "19" do Krowodrzy, żeby zrobić miejsce dla "2" na Towarowym?
Dobry pomysł, ale lepiej Krakowiaki, żeby zachować niską podłogę na "18".Mr. Passenger pisze: ↑08 maja 2021, 12:29 Przy okazji zastanawiam się jeszcze czy "18" wyrobi w obecnym taborze, skoro będzie musiała przejąć cały potok z Ruczaju i Podwawelskiego w stronę I Obwodnicy. Może warto by pomyśleć o tymczasowym przesunięciu chociaż części Krakowiaków albo uffoków na tę linię?
Re: Lubicz
To ja już wolę wszystkie kursy "3" do Krowodrzy (bo problem występowałby wyłącznie w międzyszczycie).Mr. Passenger pisze: ↑08 maja 2021, 12:29 A czy nie można by tymczasowo wydłużyć "19" do Krowodrzy, żeby zrobić miejsce dla "2" na Towarowym? Krowodrza i tak jest (przynajmniej w szczycie) 4 kursy na godzinę do tyłu w związku z brakiem f~5 na "50", więc nie powinno być chyba problemu z pojemnością pętli.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Lubicz
Zastanawiam się, co tak naciskacie na "2" do Dw. Towarowego? Nawet gdyby nie było tam problemu z miejscem, i tak wg mnie lepsza końcówka to Dajwór - jak wspomniano, zawsze to jakieś zastępstwo za brak "10" i "52" na Westerplatte (a tej drugiej również na Starowiślnej).
No właśnie, momenty. To jednak inna sytuacja niż gdy zajeżdżają się przez parę godzin
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Lubicz
Z "Dajworem" jest ten problem, że gdy w czerwcu zostanie uruchomiona KLM to regularnie kursująca "2" może się z nią zazębiać. Zresztą, nawet w zeszłym roku zdarzały się tam sytuacje ze źle zaparkowanymi samochodami. I o ile w przypadku linii muzealnej kilku- czy kilkunastominutowe opóźnienie nie ma to większego znaczenia to inaczej ma się to w przypadku regularnej linii, służącej całej gminie Liszki za podstawowy dojazd w stronę Starego Miasta.Kaszmir pisze: ↑10 maja 2021, 11:59 Zastanawiam się, co tak naciskacie na "2" do Dw. Towarowego? Nawet gdyby nie było tam problemu z miejscem, i tak wg mnie lepsza końcówka to Dajwór - jak wspomniano, zawsze to jakieś zastępstwo za brak "10" i "52" na Westerplatte (a tej drugiej również na Starowiślnej)
A zastępstwo za brak "10" i "52" jest praktycznie żadne - na tym odcinku i tak mamy już "3" i "24" - dodatkowa linia raz na 15 minut, w dodatku prawdopodobnie niezsynchronizowana w żadnym stopniu z "24", nie jest tutaj żadną stosowną rekompensatą.
Re: Lubicz
KLM zostanie uruchomiona 20 czerwca. Remont ma trwać półtora miesiąca, czyli mniej więcej do końca czerwca. Czyli mówimy o prawdopodobnie max dwóch niedzielach, gdy KLM i "2" będą się zazębiać. Do tego KLM przecież kursuje raz na kilkadziesiąt minut, a jak wspomniano w tym temacie, przecież mogą się wyminąć - wystarczy, że KLM będzie się mieścić na pierwszym torze. "2" nie musi mieć długich postojów na Dajworze.Mr. Passenger pisze: ↑10 maja 2021, 13:12Z "Dajworem" jest ten problem, że gdy w czerwcu zostanie uruchomiona KLM to regularnie kursująca "2" może się z nią zazębiać.
Re: Lubicz
A jeżeli szyna na Kościuszki zrobi hop, to wtedy dwójka i tak pojedzie do CK... Wystarczy zmienić tablicę z 2 na 0 i już będzie "linia zabytkowa - tramwaj dodatkowy"Kaszmir pisze: ↑10 maja 2021, 13:25KLM zostanie uruchomiona 20 czerwca. Remont ma trwać półtora miesiąca, czyli mniej więcej do końca czerwca. Czyli mówimy o prawdopodobnie max dwóch niedzielach, gdy KLM i "2" będą się zazębiać. Do tego KLM przecież kursuje raz na kilkadziesiąt minut, a jak wspomniano w tym temacie, przecież mogą się wyminąć - wystarczy, że KLM będzie się mieścić na pierwszym torze. "2" nie musi mieć długich postojów na Dajworze.Mr. Passenger pisze: ↑10 maja 2021, 13:12Z "Dajworem" jest ten problem, że gdy w czerwcu zostanie uruchomiona KLM to regularnie kursująca "2" może się z nią zazębiać.
Re: Lubicz
Pytanie tylko czy do 20 czerwca przetrwa linia na Salwator. Moim zdaniem stan techniczny obecnie zagraża funkcjonowaniu i bezpieczeństwu. Powinna być natychmiast zamknięta i doczekać się remontu jak najszybciej.
Re: Lubicz
Nie blokuje już Jak było wcześniej podlinkowane, urzędnicy dogadali się z "centralą". Trwa przygotowywanie przetargu.
PS. Część postów przeniesiona do tematu o Salwatorze w dziale "Układ linii komunikacyjnych".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości