Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
https://dziennikpolski24.pl/bedzie-nowa ... GDvwC9UZsc
Przykład jak można dobry plan spier*olić na przedbiegu...
Miała być linia co 20-30 minut na Mały Płaszów, będzie co 70 minut na Nowy Bieżanów Południe?
Dlaczego? Problem ze skrętem z Sucharskiego w Półłanki! Czy kogoś naprawdę poraziło w tym ZTP doszczętnie?????????
Chyba nikt z nas tego nie brał pod uwagę..., oczywiste było dla wszystkich to, że tam autobus się tam nie złoży i linia pojedzie po trasie 133 do ul Popiełuszki, przetnie Sucharskiego i dalej na Półłanki w stronę Małego Płaszowa! Nagle taki argument! Brak słów...
Przykład jak można dobry plan spier*olić na przedbiegu...
Miała być linia co 20-30 minut na Mały Płaszów, będzie co 70 minut na Nowy Bieżanów Południe?
Dlaczego? Problem ze skrętem z Sucharskiego w Półłanki! Czy kogoś naprawdę poraziło w tym ZTP doszczętnie?????????
Chyba nikt z nas tego nie brał pod uwagę..., oczywiste było dla wszystkich to, że tam autobus się tam nie złoży i linia pojedzie po trasie 133 do ul Popiełuszki, przetnie Sucharskiego i dalej na Półłanki w stronę Małego Płaszowa! Nagle taki argument! Brak słów...
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
A tak miało być super, albo w gazetach takie bzdury wypisują bez sprawdzenia informacji albo ja już nie wiem, w takie cuda że 301 pojedzie co 15 minut na Kleparz wierzyłeś kiedyś albo wierzysz? bo ja nie.lukasmaj pisze: ↑06 lip 2021, 19:36 https://dziennikpolski24.pl/bedzie-nowa ... GDvwC9UZsc
Przykład jak można dobry plan spier*olić na przedbiegu...
Miała być linia co 20-30 minut na Mały Płaszów, będzie co 70 minut na Nowy Bieżanów Południe?
Dlaczego? Problem ze skrętem z Sucharskiego w Półłanki! Czy kogoś naprawdę poraziło w tym ZTP doszczętnie?????????
Chyba nikt z nas tego nie brał pod uwagę..., oczywiste było dla wszystkich to, że tam autobus się tam nie złoży i linia pojedzie po trasie 133 do ul Popiełuszki, przetnie Sucharskiego i dalej na Półłanki w stronę Małego Płaszowa! Nagle taki argument! Brak słów...
Re: Wieliczka, Biskupice
Oficjalna informacja:
Źródło: http://kmkrakow.plLinia: 274 12-25.07.2021 Zawieszenie funkcjonowania linii
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami remontowymi na pętli "Trąbki P+R", na wniosek Gminy Biskupice, w okresie od dnia 12.07.2021 r. (sobota) do dnia 25.07.2021 r. (niedziela) kursowanie linii 274 zostanie zawieszone.
W przypadku szybszego zakończenia prac w rejonie pętli autobusowej możliwe jest przywrócenie kursowania linii 274 we wcześniejszym terminie.
Re: Wieliczka, Biskupice
Nawet czytając komentarze, mnóstwo osób się cieszyło na połączenie do Płaszowa, takie "284" jadące przez Rybitwy mogło stać się hitem. Zamiast tego będzie potworek jadący donikąd - bo Nowy Bieżanów to nie jest miejsce na węzeł przesiadkowy. Urzędnicy sobie wmówili, że przecież jest tramwaj, przecież niby są dwa autobusy do Alej, więc super węzeł przesiadkowy. Najpierw "234", teraz "284", ech.lukasmaj pisze: ↑06 lip 2021, 19:36Miała być linia co 20-30 minut na Mały Płaszów, będzie co 70 minut na Nowy Bieżanów Południe?
Dlaczego? Problem ze skrętem z Sucharskiego w Półłanki! Czy kogoś naprawdę poraziło w tym ZTP doszczętnie?????????
Chyba nikt z nas tego nie brał pod uwagę..., oczywiste było dla wszystkich to, że tam autobus się tam nie złoży i linia pojedzie po trasie 133 do ul Popiełuszki, przetnie Sucharskiego i dalej na Półłanki w stronę Małego Płaszowa! Nagle taki argument! Brak słów...
A prawda jest jaka jest. Tramwaj to nie wszystko. Kończenie na Nowym Bieżanowie, w chwili gdy kawałek dalej jest prawdziwy węzeł przesiadkowy "Prokocim Szpital", to mega słabe rozwiązanie. Tramwaj to nie wszystko. Zamiast masy autobusów jadących na Aleje (i nie tylko), oferuje się bieda-przesiadkę na "173" i "503", oba z koniecznością jazdy naokoło - już sam wjazd Aleksandry by dojechać do "173" to strata czasu.
Nie oszukujmy się, taka km jest tylko dla uczniów i emerytów. Kto ma alternatywę, pojedzie autem.
Re: Wieliczka, Biskupice
Żeby ominąć skręt w prawo na skrzyżowaniu Sucharskiego/Półłanki ta nowa linia mogłaby pojechać w kierunku Małego Płaszowa jak "133". Przecież tam jeżdżą dwunastometrowce. Jeszcze przy okazji obsłużyłaby szkołę.
Re: Wieliczka, Biskupice
Od początku myśleliśmy, że właśnie tak będzie. Nikomu nawet do głowy nie przyszło, że linia mogłaby pokonywać ostry zakret Sucharskiego/ Półłanki. Ta sytuacja pokazuje jak ZTP potrafi lawirować..
Re: Wieliczka, Biskupice
Wie ktoś co z tą ideą? Uda się w podobnym czasie jak z połączeniami w Zielonkach?lukasmaj pisze: ↑28 maja 2021, 15:04 Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza?
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU
Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa
Re: Wieliczka, Biskupice
Jest aktualna, rozmowy trwają. Jednak jeśli dojdzie do realizacji, to raczej nie tak szybko jak z Zielonkami.
Re: Wieliczka, Biskupice
Akurat jeżeli chodzi o 301, trasa do Podgórza SKA sprawdza się, ewentualnie można pomyśleć nad końcówką Os. Podwawelskie.
Bardziej chodzi o częstotliwość, która przed wakacjami nie wystarczała. W szczycie 301 powinna pojawiać się co najmniej co 20 minut na przystankach. Jak szybko liczę, aby tak było potrzeba trzech dodatkowych brygad - akurat te trzy są cały czas "zakontraktowane" na zawieszonym "314".
Może Gminy się dogadają, i od września 314 out, a 301 co 20 minut...
Re: Wieliczka, Biskupice
"314" raczej nie wróci. Ja byłbym za "301" do N. Kleparza, dał f20 i połowiczną koordynację z "304" (takt 5+5+10).
W pierwszej połowie 2022 ma być oddana TŁ, co prawie na pewno spowoduje zmiany tras "204/244". Wtedy można powyższe pociągnąć dalej i zamienić "204" w "311": Wieliczka Miasto - jak "301" - N. Kleparz, f20. Razem byłby takt z "301" (10+10) oraz łączny "301/304/311" (f5 od granicy Wieliczki do N. Kleparza). Wjazdy pod Szpital przejęłoby "244" zamiast "204".
W pierwszej połowie 2022 ma być oddana TŁ, co prawie na pewno spowoduje zmiany tras "204/244". Wtedy można powyższe pociągnąć dalej i zamienić "204" w "311": Wieliczka Miasto - jak "301" - N. Kleparz, f20. Razem byłby takt z "301" (10+10) oraz łączny "301/304/311" (f5 od granicy Wieliczki do N. Kleparza). Wjazdy pod Szpital przejęłoby "244" zamiast "204".
Re: Wieliczka, Biskupice
Fajnie mieć 301 do Kleparza, ale już na starcie by utknęła w korkach przy pętli.
Re: Wieliczka, Biskupice
Niestety - gdzieś kończyć musi, a przy Dworcu Głównym brak miejsca, przy Cracovii też. Chyba że ew. od Muzeum Narodowego do Cichego Kącika? Choć wtedy ominęłaby większość ciągu na Alejach.
Re: Wieliczka, Biskupice
Focha i Piastowska też się korkują...
Re: Wieliczka, Biskupice
Pomysł według mnie bardzo trafny Trzeba dodać, że obecnie "górna część" Wieliczki ma bardzo słabą ofertę. 204, 224 i 244 jadą pokrętnie, tracąc czas do węzła przesiadkowego Prokocim Szpital czy Bieżanowska. Z kolei 301 kursuje tylko co 35 minut, dodatkowo ma swoich pasażerów i w godzinach szczytu jest niezabierana na tym odcinku trasy.Kaszmir pisze: ↑23 lip 2021, 11:14 "314" raczej nie wróci. Ja byłbym za "301" do N. Kleparza, dał f20 i połowiczną koordynację z "304" (takt 5+5+10).
W pierwszej połowie 2022 ma być oddana TŁ, co prawie na pewno spowoduje zmiany tras "204/244". Wtedy można powyższe pociągnąć dalej i zamienić "204" w "311": Wieliczka Miasto - jak "301" - N. Kleparz, f20. Razem byłby takt z "301" (10+10) oraz łączny "301/304/311" (f5 od granicy Wieliczki do N. Kleparza). Wjazdy pod Szpital przejęłoby "244" zamiast "204".
"301" i ewentualne "311" myślę, że wystarczyłoby aby dojechały do Os. Podwawelskiego - to już jest dużo. Upychanie ich dalej na pewno wpłynie na brak punktualności. Warunek jest jeden, obsługa przystanku "Rondo Grunwaldzkie" w kierunku Niepołomic/ Wieliczki. Tego brakowało w czasach "314".
Re: Wieliczka, Biskupice
Zgadzam się z Tobą, acz wydaje mi się że przydałoby się je pociągnąć dalej. Takie "301/311" miałoby też odciążyć "304", a to raczej nie wyjdzie jeśli linie nie będą jechać przez Aleje.lukasmaj pisze: ↑23 lip 2021, 12:56"301" i ewentualne "311" myślę, że wystarczyłoby aby dojechały do Os. Podwawelskiego - to już jest dużo. Upychanie ich dalej na pewno wpłynie na brak punktualności. Warunek jest jeden, obsługa przystanku "Rondo Grunwaldzkie" w kierunku Niepołomic/ Wieliczki. Tego brakowało w czasach "314".
No i z tego co kojarzę, koncepcja agloekspressów zakłada że każdy z nich będzie docierać przynajmniej do Alej gdzieś między N. Kleparzem a Jubilatem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość