Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Nie wszędzie się da zastąpić tramwaje jak na estakadzie nad Dworcem w Płaszowie.
Ale wysłałem do ZTP propozycję by choćby 5-6 linii zastąpić autobusami. I to nie tyle strice za tramwaj po tej samej trasie, ale np. wydłużenie 502 do Salwatora w zamian za linię 2. Tak samo linię 2 może zastąpić przekierowane 124 na Rakowicką.
Ale wysłałem do ZTP propozycję by choćby 5-6 linii zastąpić autobusami. I to nie tyle strice za tramwaj po tej samej trasie, ale np. wydłużenie 502 do Salwatora w zamian za linię 2. Tak samo linię 2 może zastąpić przekierowane 124 na Rakowicką.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Niby tak, ale przy stawkach za autobus 8,71 zł/km i za tramwaj 15,96 zł/km Pesa na "50" czy "52" opłaca się bardziej niż dwa przeguby. Inaczej ma się sprawa z EU8N na "2" ale na pewno nie zawieszałbym wszystkich linii tramwajowych.
W obecnych warunkach nie ma szans, by podwyżka przeszła. Ta sytuacja pokazała, że za mniej niż 100zł można jeździć cały miesiąc gdy większość linii w szczycie to bydłowozy, a miasto dorzuca drugie tyle do budżetu KM. Przy obecnym limicie osób to nie może się spinać.
Z ciekawości które linie? Co do "2" to zawsze pustoszała w okolicach Teatru Słowackiego i przystanku Lubicz. UEK ma obsługę autobusami tak samo jak Cmentarz Rakowicki, na samej Rakowickiej jest rzadko używany przystanek na żądanie - IMHO to miejsce może zostać bez obsługi a cała linia do piachu, ewentualnie CitySmile 10 po trasie "2".
Ktoś wie czemu akurat "3" i "8" dostały cały dzień f20?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:33 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Akurat "2" można spokojnie zawiesić - Salwator ma dojazd do Teatru Słowackiego dzięki linii "70". Dodatkowo, zniechęciłoby to do odwiedzania Cmentarza, zwłaszcza przez starsze osoby.pasazer_mobilisu pisze: ↑18 kwie 2020, 13:41Z ciekawości które linie? Co do "2" to zawsze pustoszała w okolicach Teatru Słowackiego i przystanku Lubicz. UEK ma obsługę autobusami tak samo jak Cmentarz Rakowicki, na samej Rakowickiej jest rzadko używany przystanek na żądanie - IMHO to miejsce może zostać bez obsługi a cała linia do piachu, ewentualnie CitySmile 10 po trasie "2".
Redaktor Salamon wspominał, że widział przeładowaną linię "3" na Starowiślnej. Dodatkowo, "3" jest jedyną linią z całej Wielickiej do Centrum poza szczytem (bo "50" jeździ obecnie bardzo naokoło do I obwodnicy) a "8" z Borku/Łagiewnik i Starego Podgórza. Myślę, że po otwarciu Tunelu linia "50" (i pewnie "18") też dołączą do "3" i "8".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ogólnie to szczytówki.pasazer_mobilisu pisze: Z ciekawości które linie?
Linia 19 - w zamian wydłużenie 124/424 do Borku Fałęckiego przez Wadowicką, plus skierowanie 184/484 przez Kalwaryjską i Starowiślną.
Linia 11 - w zamian wydłużenie 127/158 od Podgórze SKA po trasie 11 do Czerwone Maki.
Linia 21 z przerzuceniem 70 i 193 przez Kombinat i obsługą Ptaszyckiego przez 152.
Linia 22 jako 722.
Pewnie 13 i 14 też można zamienić, pozostaje pytanie czy na pętlę przy Rydla mogą wjeżdżać autobusy (dopuszczalny nacisk)?
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Jak już się zaczynamy bawić w projektowanie "kryzysowej" siatki połączeń to ZTP miał dwa (w sumie nawet trzy) tygodnie żeby się zorientować skąd, dokąd i którędy ludzie się obecnie przemieszczają. Tylko jakoś woli i ochoty zabrakło...
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Są już rozkłady od poniedziałku. Wygląda to całkiem nieźle
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Skoro te zmiany miały na celu zmniejszenie popytu przez zmniejszenie podaży (czyli niejako wymuszenie niewychodzenia z domu do celów innych niż przede wszystkim praca), to nie rozumiem po co są kursy o godzinie 19:00… Już wolałbym kursy w szczycie porannym (4:30–8:30/9:00), szczycie popołudniowym (13:30–17:00) i „szczycie” wieczornym dla osób pracujących na trzecią zmianę (20:00–22:30).
Ewentualnie ZTP powinien ogarnąć, gdzie są największe generatory ruchu wieczornego (tzn. zakłady pracujące na trzy zmiany – np. kombinat metalurgiczny) i tam pozostawić szczyt wieczorny.
Dotychczasowy rozkład, zakładający np. f-60 o godzinie 17:00 oraz f-20 o godzinie 22:30 po prostu wyglądał śmiesznie. Teraz jest lepiej, ale i tak popołudniowy szczyt rozciągnięty do godziny 23:00 raczej nie spowoduje efektu „odechcenia” nieplanowanych podróży.
Ewentualnie ZTP powinien ogarnąć, gdzie są największe generatory ruchu wieczornego (tzn. zakłady pracujące na trzy zmiany – np. kombinat metalurgiczny) i tam pozostawić szczyt wieczorny.
Dotychczasowy rozkład, zakładający np. f-60 o godzinie 17:00 oraz f-20 o godzinie 22:30 po prostu wyglądał śmiesznie. Teraz jest lepiej, ale i tak popołudniowy szczyt rozciągnięty do godziny 23:00 raczej nie spowoduje efektu „odechcenia” nieplanowanych podróży.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Po koleiABC pisze: ↑18 kwie 2020, 16:51Ogólnie to szczytówki.
Linia 19 - w zamian wydłużenie 124/424 do Borku Fałęckiego przez Wadowicką, plus skierowanie 184/484 przez Kalwaryjską i Starowiślną.
Linia 11 - w zamian wydłużenie 127/158 od Podgórze SKA po trasie 11 do Czerwone Maki.
Linia 21 z przerzuceniem 70 i 193 przez Kombinat i obsługą Ptaszyckiego przez 152.
Linia 22 jako 722.
Pewnie 13 i 14 też można zamienić, pozostaje pytanie czy na pętlę przy Rydla mogą wjeżdżać autobusy (dopuszczalny nacisk)?
"19" - nie rozumiem tej koncepcji kompletnie. Relację Limanowskiego - Getta obsługuje obecnie "8" a ze Starowiślnej do Mogilskiego jest "52".
"11" - ciekawy nawet pomysł
"21" - Pleszów straciłby dojazd do DH Wanda i z rejonów Hipokratesa brak dojazdu na Pleszów
"22" - jaka trasa tej linii?
"13" i "14" tutaj też jakie trasy autobusów?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Jak skołujecie kierowców dodatkowo, to proszę bardzo. Wymienię jakie będą wady:
- na ten moment może być problem z kierowcami
- na te linie trzeba sporo 18m taboru i nie wiadomo czy starczy tyle taboru
- różne częstotliwości
Liczę, że takie pomysły, które podaliście, to ZTP odrzuci.
- na ten moment może być problem z kierowcami
- na te linie trzeba sporo 18m taboru i nie wiadomo czy starczy tyle taboru
- różne częstotliwości
Liczę, że takie pomysły, które podaliście, to ZTP odrzuci.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Na początku zaznaczam, że nie upieram się przy tym pomyśle i zdaję sobie sprawę, że może być nierealny lub przynosić globalnie więcej szkody niż pożytku przez mniejszą pojemność autobusów.Kitek pisze: ↑18 kwie 2020, 20:18Po koleiABC pisze: ↑18 kwie 2020, 16:51Ogólnie to szczytówki.
Linia 19 - w zamian wydłużenie 124/424 do Borku Fałęckiego przez Wadowicką, plus skierowanie 184/484 przez Kalwaryjską i Starowiślną.
Linia 11 - w zamian wydłużenie 127/158 od Podgórze SKA po trasie 11 do Czerwone Maki.
Linia 21 z przerzuceniem 70 i 193 przez Kombinat i obsługą Ptaszyckiego przez 152.
Linia 22 jako 722.
Pewnie 13 i 14 też można zamienić, pozostaje pytanie czy na pętlę przy Rydla mogą wjeżdżać autobusy (dopuszczalny nacisk)?
"19" - nie rozumiem tej koncepcji kompletnie. Relację Limanowskiego - Getta obsługuje obecnie "8" a ze Starowiślnej do Mogilskiego jest "52".
"11" - ciekawy nawet pomysł
"21" - Pleszów straciłby dojazd do DH Wanda i z rejonów Hipokratesa brak dojazdu na Pleszów
"22" - jaka trasa tej linii?
"13" i "14" tutaj też jakie trasy autobusów?
Linia 19. W zamyśle 124/424 zastępuje, co prawda inną drogą, dojazd do Dworca Głównego i Ronda Mogilskiego. No i do ICE przypomina o dawnej 119.
Za to 184/484 rekompensuje zabrane kursy z Kalwaryjskiej i Starowiślnej.
21. Pleszów straciłby dojazd bezpośredni, ale już przesiadki przy Struga na 139, 172, 501 dałyby radę, szczególnie że 70 ma pełniejszy rozkład, a 21 i tak przez większość czasu kursuje co 40 lub 60 minut.
Za to utrzymana jest relacja Pleszów - Kombinat - Struga oraz Piastów - Kombinat przy modyfikacji trasy 193.
Na 13, 14 i 22 raczej trasa ta sama co tramwajów, może być problem z brakiem lub inną lokalizacją niektórych przystanków.
Może źle wyliczyłem, ale zastępujemy ok. 26 brygad tramwajowych przez 14 -15 autobusowych. Samo zawieszenie 429 i 572 oraz ograniczenie częstotliwości na 105, 130, 139, 503 zwolniło odpowiednią liczbę przegubowców.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Jaki problem z kierowcami? Przy tych cięciach na liniach autobusowych, które są? Przy upadku tylu przewoźników prywatnych? Przy upadku turystyki lokalnej i zwolnieniu tej masy kierowców, która jeździła do Oświęcimia? Powinno być o wiele więcej chętnych niż miejsc!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
No właśnie jak to jest z tymi prywatnymi przewoźnikami? Samo MDA informuje o odwołaniu w ciągu dwóch tygodni ponad 15000 (!) kursów. Są wśród nich oczywiście kursy przewoźników z najdalszych zakątków Polski, ale część to przewoźnicy (i kierowcy) z Krakowa. A to tylko regularne linie, turystyka która właśnie miała ruszyć z kopyta leży i kwiczy.
https://bit.ly/WykazOdwolanychKursow_KRK_17_04_2020
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:32 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Niektórzy całkowicie zawiesili działalność. I to nie tylko ci mali, ale też poważni gracze jak np. Voyager. Inni mocno zredukowali (polecam porównać rozkład Szwagropola z czasów sprzed zarazy i obecny). Kierowcy zostali wysłani na zieloną trawkę. Część ratuje się zaczynając pracę jako kurierzy, ale tam spora konkurencja spadochroniarzy z tirów, które też coraz bardziej stają. Przypuszczam, że w MPK byłoby to co w Biedronce - po raz pierwszy od kilku ładnych lat więcej chętnych niż miejsc.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Mam szalony pomysł, lecz może warto zawiesić kursowanie wszystkich tramwajów i wysłać "za tramwaje"?
Tramwaje 15,96 zł/km, autobusy 8,7 zł/km (paliwo tanie w ostatnim czasie).
Tak wiem, motorniczowie dostaną przymusowe urlopy, autobusów nie wystarczy. Lecz jeśli na 50 wysyła się w szczycie NGT6 to równie dobrze można wysłać autobus..
Tramwaje 15,96 zł/km, autobusy 8,7 zł/km (paliwo tanie w ostatnim czasie).
Tak wiem, motorniczowie dostaną przymusowe urlopy, autobusów nie wystarczy. Lecz jeśli na 50 wysyła się w szczycie NGT6 to równie dobrze można wysłać autobus..
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
NGT6 to teraz jedne z pojemniejszych tramwajów, dopóki MPK nie będzie miało S531 DT to żadnym autobusem nie zastąpi tramwaju przy obecnej metodzie dzielenia liczby miejsc siedzących przez 2.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:32 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość