Wiem, podałem wszystkie dane z instrukcji jakie znalazłem. Może się komuś przydadzą.
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Tak, chodziło mi o sam silnik, nie o cały tramwaj. W międzyczasie znalazłem, 1030 kg każdy https://www.strassenbahnjournal.at/wiki ... ype_WD_785
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Śledztwo w sprawie wybuchu umorzone - nikt nie zawinił:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nikt- ... 41845.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nikt- ... 41845.html
Re: 02.08.2021
Ktoś wie czemu na linii nr 10 są opóźnienia?
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: 02.08.2021
- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Re: 02.08.2021
Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...Zieleńczanin pisze:- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 222
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: 02.08.2021
Na pewno jedną z przyczyn jest awaryjność tych wagonów.
Re: 02.08.2021
Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.
Re: 02.08.2021
Dziękuję za odpowiedźmikolaj.boron pisze: ↑02 sie 2021, 16:27 Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: 02.08.2021
Nie ten wątek, ale odniosę się: gdy były dyskusje, żeby skrócić linię "10" to pojawiało się multum argumentów, że musi zostać na obecnej trasie, więc pasażerowie niestety muszą się męczyćZieleńczanin pisze: ↑02 sie 2021, 13:46 - tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: 02.08.2021
Na temat Wiedni dodam na temat rozruchu. Napęd tylko na dwa wózki z pięciu biorąc pod uwagę skład E1+c3. O ile się nie mylę, to w tych dwóch wózkach napęd tylko na jedną oś (każdy E1 ma dwa silniki). Mniejsza ilość stopni rozruchu i brak asynchroniczności. 105-i np. maję napęd na każdą oś, a nowe wagony typu Bombardier, Stadler mają sterowanie komputerowe asynchronicznie sterowane. To wszystko sprawia, że wiednie są mało zrywne więcej tracą przy rozruchu na poślizg. Trudniej jest taki skład też wyhamować silnikiem, potrzebują dłuższej drogi.
Re: 02.08.2021
A czemu sądzić, że skrócenie trasy jest jedynym lekarstwem na spóźnienia? Prościej i lepiej wymienić tabor. Gdyby iść tym argumentem, to zaraz ktoś doszedłby do wniosku że "22" też trzeba koniecznie rozdzielić.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jednak "10" notuje z linii obsługiwanych Wiedniami największe opóźnienia. Do niedawna były nimi obsługiwane linie "9" czy "24" - nie kojarzę, aby ktoś postulował zmianę taboru ze względu na opóźnienia.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Większość spóźnień na tej linii generuje odcinek Podgórski a pasażerom z Pleszowa zależy na punktualnym i sprawnym dojeździe do Centrum.
Oczywiście, pytanie czy EU8N/NGT6 czy tylko STL na "10".
Akurat po zmianach na Dietla i Grzegórzeckiej "22" nieco szybciej pokonuje tę trasę (nawet jest o tym artykuł w czasopiśmie "Transport Miejski i Regionalny") a na pozostałych odcinkach nawet jeśli zdarzają się opóźnienia to nie są zbytnio odczuwalne.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Byłem na dzisiejszym dniu otwartym w zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozbity ostatnio E1 to RW127, stoi ze swoją doczepą wśród innych tramwajów. Pognieciony dosyć mocno, jednak skoro nie trafił tam gdzie chociażby pierwsze dwa człony rozbitego RP607 to może planują go jeszcze uratować?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości