BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
To ja jeszcze zapytam o trzeciego rozbitka w ostatnim czasie RP607. Wie ktoś jak sprawa z nim wygląda?
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
To już 3 Bombardiery NGT6 rozwalone w ostatnim czasie?
Kiepsko to wszystko wygląda.
Kiepsko to wszystko wygląda.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Czyli ostatni człon już raczej nie do odratowania? Jeżeli tak to może warto zastanowić się nad zamówieniem jego 3-drzwiowej wersji, zamiast poprzedniej 2-drzwiowej? Byłoby to udogodnienie dla wielu pasażerów (jednak NGT6/1 w szczycie na bardziej zatłoczonych liniach jest pewną uciążliwością), a jako że rozbitek nosi numer RP614 to nawet numeracja zgadzałaby się z NGT6/2 . Niestety bez względu na to jaki człon zostanie zamówiony, czas oczekiwania na niego będzie raczej długi .impuls pisze: ↑08 sie 2021, 20:57 Burta blachy dolnej pomiędzy drzwiami w trzecim członie jak pomięta koszula. Będzie bardzo trudna naprawa. Człon stracił ostoję, przez to że Bombardier już skręcał i uderzył go wiedeńczyk nie centralnie a trochę bokiem. Możliwe, że będą musieli zamówić nowy człon do tego wagonu.
Dodam jeszcze, że pozostałe dwa człony stoją od strony Rzemieślniczej, drugi z tyłu zabezpieczony jakąś "płachtą" przed warunkami atmosferycznymi (było to dosyć dobrze widać podczas dzisiejszego dnia otwartego w zajezdni Podgórze).
Z czego jeden już prawie naprawiony i za kilka dni powinien wyjechać . Warto też dodać, że niestety wszystkie trzy egzemplarze miały kolizję z innymi pojazdami komunikacji miejskiej (RP606 z MC319, RP607 z HY858, a RP614 z RW127). Dodając do tego niedawną kolizję RF317 z RF318 (ten drugi już jeździ) oraz kwietniowe najechanie HL437 na HK459 (pierwszy naprawiony już dawno, drugi niestety jeszcze nie) wynika, że rozbitków mamy całkiem sporo (a jeszcze 3 dni temu na HY857 spadło drzewo...). Naprawa tego wszystkiego niestety potrwa .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
3 posty przeniesione do tematu o Lajkonikach: viewtopic.php?f=5&t=45&start=570#p15019
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
W sumie, jeśli UDT się nie przyczepi (a puszczają sporo, patrz materiał TVN24 o żurawiach czy "modernizacja" Protramów w Modertransie), to moim zdaniem powinni go zrobić w opcji maksimum, to jest z członem trójdrzwiowym i z klimatyzacją.Bayer2003 pisze: ↑08 sie 2021, 22:00Czyli ostatni człon już raczej nie do odratowania? Jeżeli tak to może warto zastanowić się nad zamówieniem jego 3-drzwiowej wersji, zamiast poprzedniej 2-drzwiowej? Byłoby to udogodnienie dla wielu pasażerów (jednak NGT6/1 w szczycie na bardziej zatłoczonych liniach jest pewną uciążliwością), a jako że rozbitek nosi numer RP614 to nawet numeracja zgadzałaby się z NGT6/2 . Niestety bez względu na to jaki człon zostanie zamówiony, czas oczekiwania na niego będzie raczej długi .impuls pisze: ↑08 sie 2021, 20:57 Burta blachy dolnej pomiędzy drzwiami w trzecim członie jak pomięta koszula. Będzie bardzo trudna naprawa. Człon stracił ostoję, przez to że Bombardier już skręcał i uderzył go wiedeńczyk nie centralnie a trochę bokiem. Możliwe, że będą musieli zamówić nowy człon do tego wagonu.
Dodam jeszcze, że pozostałe dwa człony stoją od strony Rzemieślniczej, drugi z tyłu zabezpieczony jakąś "płachtą" przed warunkami atmosferycznymi (było to dosyć dobrze widać podczas dzisiejszego dnia otwartego w zajezdni Podgórze).
Z czego jeden już prawie naprawiony i za kilka dni powinien wyjechać . Warto też dodać, że niestety wszystkie trzy egzemplarze miały kolizję z innymi pojazdami komunikacji miejskiej (RP606 z MC319, RP607 z HY858, a RP614 z RW127). Dodając do tego niedawną kolizję RF317 z RF318 (ten drugi już jeździ) oraz kwietniowe najechanie HL437 na HK459 (pierwszy naprawiony już dawno, drugi niestety jeszcze nie) wynika, że rozbitków mamy całkiem sporo (a jeszcze 3 dni temu na HY857 spadło drzewo...). Naprawa tego wszystkiego niestety potrwa .
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Czyzby w Krakowie miała zacząć się w końcu modernizacja wszystkich NGT6 w klimatyzację i lepszy system grzewczy?
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... stemu.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... stemu.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Przedmiotem zamówienia jest dostawa na rzecz Zamawiającego 21 systemów – układów wentylacyjnogrzewczo-chłodzących przestrzeni pasażerskiej dla 21 wagonów tramwajowych typu NGT6 III seria
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Może chcą na razie sprawdzić w trzeciej serii a później reszta?Łukasz pisze:Przedmiotem zamówienia jest dostawa na rzecz Zamawiającego 21 systemów – układów wentylacyjnogrzewczo-chłodzących przestrzeni pasażerskiej dla 21 wagonów tramwajowych typu NGT6 III seria
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Trzecia seria to 24 wagony, z czego #RP637 dostał klimę. Zostają 23. Zamówienie jest jednak na 21. Skąd różnica?
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Hmmm może kwestie finansowe? Jeden taki zestaw co zamontowali w #RP637 kosztuje ok. 300 000 zł. Ewentualnie mogli zamówić już bez przetargu dwa takie zestawy i zamontują je w najbliższym czasie w trakcie bieżących remontów?
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Prędzej podejrzewałbym to drugie. Ew. że do dwóch chcą przetestować coś innego. Raczej ciężko mi uwierzyć by kupowali 21 bo nie stać ich na 23
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Trochę ciekawostek z SWZ:
oraz z załącznika 8 - wymagań technicznych:2.2. Na jeden system (układ wentylacyjno–grzewczo-chłodzący przestrzeni pasażerskiej) składają się:
2.2.1. 2 agregaty wentylacyjno - grzewczo-chłodzące
2.2.2. urządzenie zasilające system (przetwornica)
2.2.3. elementy do zabudowy systemu i jego montażu (wtyczki, dławice, szyny montażowe, panel sterowania/ diagnostyczny)
2.2.4. elementy pozwalające na integrację systemu z pojazdem uzgodnione w ramach opracowanego projektu.
2.5.3. Całość dokumentacji, wykonanej zgodnie z SWZ oraz uzgodnieniami, powinna zostać przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 45 dni od dnia zawarcia umowy
2.6.3. Pierwsze trzy systemy wraz urządzeniami diagnostycznymi i oprogramowaniem, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ, powinny zostać dostarczone w terminie do 30 dni od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego dokumentacji, o której mowa w pkt 2.5.3
2.6.4. Pozostałe systemy dostarczane będą sukcesywnie w częstotliwościach po jednym co 2 tygodnie lub rzadziej, na podstawie harmonogramów dostaw, przy założeniu że:
dostawa 7 systemów nastąpi w 2022 roku; szczegółowy harmonogram dostaw Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu odbioru ostatniego z trzech pierwszych systemów.
dostawa 11 systemów nastąpi w I kwartale 2023 roku; szczegółowy harmonogram dostaw Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia 31.10.2022 roku.
8.2. Zamawiający wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej. Zamawiający nie przewiduje udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ podczas wizji lokalnej. Wizja lokalna nie stanowi zebrania, o którym mowa w art. 136 ustawy Pzp.
8.3. Wykonawca zobowiązany jest przed planowanym terminem spotkania zgłosić chęć uczestniczenia w wizji wskazując jeden wybrany przez siebie termin spośród wymienionych w pkt 8.1. Udział w wizji lokalnej jest obowiązkowy pod rygorem odrzucenia oferty. Wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
Realizacja dostaw nastąpi w okresie 20 miesięcy od daty podpisania umowy, sukcesywnie zgodnie z pkt I.2.6 SWZ.
16. Kolorystyka urządzeń RAL 7011 z lekkim wzorem strukturalnym
17. Maksymalne masy urządzeń:
17.1. pojedynczego agregatu grzewczo- chłodzącego - 270 kg
17.2. przetwornicy klimatyzacji – 220 kg
18. Minimalne parametry pojedynczego agregatu grzewczo-chłodzącego
18.1. moc chłodnicza 17kW
18.2. moc grzewcza 18 kW
18.3. temperatura wydmuchiwanego powietrza max. 60o C
18.4. poziom ciśnienia akustycznego max. 60dB (A) w odległości 1 metra
20. Układ klimatyzacji musi działać w oparciu o czynnik R134A
30. Wymagany sygnał 24V DC o działającym trybie schładzania w pojeździe do Systemu Informacji Pasażerskiej. (czyli koniec komunikatów o włączonej klimatyzacji zimą? )
36.1. Zamontowane agregaty muszą zapewniać zachowanie dotychczasowych parametrów oraz funkcjonalności wentylacji i ogrzewania w pojeździe.
36.2. Wymaga się, aby układ chłodzenia zapewniał obniżenie temperatury o co najmniej 5 stopni C w przedziale pasażerskim (pomiar 1m od poziomu podłogi) w stosunku do temperatury otoczenia (do 35 stopni C). Spełnienie tego warunku musi być możliwe w trakcie pracy przewozowej pojazdu tzn. kiedy dochodzi do wymiany pasażerów/otwierania drzwi
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
A co z bombkami z I i II serii? Zbyt "stare" na montaż klimy?
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6
Według wczorajszej aktualizacji na psmkms, klimatyzacja jest już w trzech NGT6: RP637, RP638 i RP639.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość