Ciekawe rozwiązanie tylko czy nie odbiłoby się to na frekwencji "5" (relacja Krowodrza Górka <-> Huta) Jednak częstotliwość autobusów byłaby znacznie wyższa niż tramwaju.
Okej, czyli pomysł z "501" wydaje się być najlepszy
Ciekawe rozwiązanie tylko czy nie odbiłoby się to na frekwencji "5" (relacja Krowodrza Górka <-> Huta) Jednak częstotliwość autobusów byłaby znacznie wyższa niż tramwaju.
Okej, czyli pomysł z "501" wydaje się być najlepszy
On nie rozwiązuje sprawy. Nie chodzi o to, by os. Zielone miało autobus w jedną stronę, a w drugą musiało jeździ totalnie naokoło przez al. Solidarności i Bulwarową. W takim układzie, jadąc z miasta, większość pasażerów pewnie i tak wysiadałaby na "Żeromskiego" jak obecnie i szła pieszo, bo byłoby szybciej niż autobusem.
Ale jak naokoło. Zaraz zaraz. Źle rozumiesz mój pomysł. A nawet dwa stąd może małe niedomówienie:Kaszmir pisze: ↑29 lip 2021, 11:04On nie rozwiązuje sprawy. Nie chodzi o to, by os. Zielone miało autobus w jedną stronę, a w drugą musiało jeździ totalnie naokoło przez al. Solidarności i Bulwarową. W takim układzie, jadąc z miasta, większość pasażerów pewnie i tak wysiadałaby na "Żeromskiego" jak obecnie i szła pieszo, bo byłoby szybciej niż autobusem.
A, ok. "132" z Kombinatu jechało inaczej - do przystanku "Struga" (gdzie zatrzymywało się przed skrzyżowaniem, osobno niż inne linie) i skręcało w Strugę.Adrian14 pisze: ↑29 lip 2021, 11:45Ale jak naokoło. Zaraz zaraz. Źle rozumiesz mój pomysł. A nawet dwa stąd może małe niedomówienie:
1. 501 od Ludowego skręci jak 123 do Zielonego, potem Struga i skręt w Solidarności. (czyli pomijamy al. Róż). Bulwarowa - Solidarności - Struga - Zielone - Mościckiego i do Ludowego.
2. Od Bulwarowej ruszy z przystanku i od razu zrobi nawrotkę żeby wjechać w Bulwarową i skręci w osiedle Zielone zaraz za Zalewem (chyba tak 132 jechało) potem może jechać prosto i skręcić w prawo żeby obsłużyć Żeromskiego. (Tutaj pominiemy al. Róż i Struga). Bulwarową - Wojciechowskiego - Żeromskiego i dalej do Ludowego i tak w oba kierunki.
Czyli 132 nie wraca?Kaszmir pisze: ↑10 sie 2021, 16:49 Z tego co się dowiedziałem, ZTP chciało skierować "501" przez os. Zielone:
Chełmonskiego Pętla - ... - Żeromskiego - Al. Róż - Mościckiego - Wojciechowskiego - Bulwarowa - Al. Solidarności - Al. Przyjaźni
Jednak pomysł nie przeszedł. Może to i dobrze - zbyt pokręcona trasa, w szczególności dla pasażerów z al. Róż czy al. Solidarności.
Do tego byłoby to rozdzielanie dawnej linii "153", obecnie jeżdżącej jako skoordynowane "163+193", na dwa.Krakowianin pisze: ↑10 sie 2021, 17:59Ile razy trzeba powtarzać, że mieszkańcy Osiedla Zielonego chcą autobus do Centrum? 163 nic im nie da a nie dodawajmy dodatkowych korków na 163..
Raczej nie, zwłaszcza że ZTP rozważa utworzenie czegoś na wzór "438":
Obecnie ZTP rozważa kilka różnych możliwości jak odciążyć „138”. Jedną z bardziej interesujących jest uruchomienie linii wspomagającej (zapewne pod numerem „438”), czego potwierdzenie otrzymał jeden z mieszkańców, Paweł, w oficjalnej korespondencji
Może po prostu uruchomić z powrotem "132", ale właśnie przez Okulickiego i Makuszyńskiego zamiast przez al. Andersa? Czas przejazdu z Os. Zielonego do Wiślickiej zostałby podobny.Kaszmir pisze: ↑10 sie 2021, 18:20 ZTP rozważa wzmocnienie „138”
https://krabok.wordpress.com/2021/08/10 ... ienie-138/Obecnie ZTP rozważa kilka różnych możliwości jak odciążyć „138”. Jedną z bardziej interesujących jest uruchomienie linii wspomagającej (zapewne pod numerem „438”), czego potwierdzenie otrzymał jeden z mieszkańców, Paweł, w oficjalnej korespondencji
Bardzo dobry pomysł, mieszkańcy osiedla zyskują dojazd do I obwodnicy oraz ATW (Muzeum Narodowe)frygus pisze: ↑11 sie 2021, 12:04 Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.
Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.
Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.
Nie dodawajmy więcej trasy, na 152 jak i tak już jest bardzo długa i notuje duże opóźnienia..frygus pisze: ↑11 sie 2021, 12:04 Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.
Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.
Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 19 gości