Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Wieści z Wielkopolski
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Prezydent Poznania do wojewody: Proszę o wojsko na przystankach w celu realizacji "idiotycznych zaleceń"
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64206.html
*Jeszcze nie tak dawno wprowadził podwyżkę biletów, którą otwarcie powiedział, że cofnie jeśli rząd odda pieniądze za reformę edukacji i PIT. W przeciwieństwie do ekipy Majchrowskiego, która pocięła tłumacząc że to nawet lepiej bo się nie będą brygady zajeżdżać, a tyle kursów i tak nie było potrzebne na ciągu, który od kilku lat jest mianowany "jedynym w mieście mającym wystarczające potoki na metro".
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64206.html
Może i jest w tym pewien pierwiastek wojenki dwóch skłóconych plemion, niemniej jednak szanuję prezydenta Poznania, za to że kolejny raz* nazywa rzeczy po imieniu zamiast wzorem pozostałych prezydentów potulnie godzić się na rolę chłopca do bicia w rządowych intrygach.„To Pan ma szereg narzędzi, by realizować dyspozycje władz Rzeczpospolitej Polskiej. W związku z tym zwracam się do Pana z prośbą o zabezpieczenie na wszystkich przystankach komunikacji miejskiej w Poznaniu, przez podległe Panu służby: Policję, Straż Pożarną, WOT, możliwości egzekwowania idiotycznych rządowych zaleceń, będących dowodem na to, że władze RP nie wiedzą, jak funkcjonuje transport publiczny, bo z niego po prostu nie korzystają” – wskazuje Jaśkowiak.
*Jeszcze nie tak dawno wprowadził podwyżkę biletów, którą otwarcie powiedział, że cofnie jeśli rząd odda pieniądze za reformę edukacji i PIT. W przeciwieństwie do ekipy Majchrowskiego, która pocięła tłumacząc że to nawet lepiej bo się nie będą brygady zajeżdżać, a tyle kursów i tak nie było potrzebne na ciągu, który od kilku lat jest mianowany "jedynym w mieście mającym wystarczające potoki na metro".
-
- Pasażer
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 lut 2020, 8:44
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Co jest idiotycznego w tym zaleceniu? Nie znam sytuacji w Poznaniu, ale chcesz wiedzieć jak wygląda 304 w porannym szczycie z f40? Jeśli wprowadzamy znaczące ograniczenia w kontaktach między ludźmi, to rozkłady sobotnie w dp są absolutnie nie do przyjęcia.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
To jest idiotycznego, że w wielu przypadkach nie jest wykonalne zapewnienie takiej ilości pojazdów i kierowców (teraz nas bardziej ogranicza to drugie bo spora część kierowców jest na opiece nad dziećmi, z racji że nie działają szkoły - w Poznaniu jest to aż 26% kierowców!) żeby jednocześnie nie przekraczać tak niskich zapełnień per pojazd i zapewnić wszystkim pasażerom możliwość dojechania tam gdzie muszą. A nawet tam, gdzie jest to wykonalne, jest horrendalnie drogie, bo wpływy z biletów spadły drastycznie.
Rząd zamiast wprowadzać tak niskie, nierealne i w stosunku do potrzeb, i w egzekwowaniu limity osób per pojazd, powinien bardziej zwrócić się ku przyczynie problemu i sprawdzić, żeby więcej ludzi nie musiało w ogóle dojeżdżać do pracy, albo żeby nie robili tego wszyscy w jednym momencie. I o tym drugim właśnie Jaśkowiak napisał, że wojewoda ma narzędzia by wymusić na pracodawcach zmianę godzin przekazania zmian. W tak wyjątkowych okolicznościach naprawdę nie jest konieczne sztywne trzymania się modelu 6-14-22 w największych zakładach.
Nie mam danych liczbowych, ale zakładam że za sporo problemów z nadmierną ilością osób w autobusach odpowiadają właśnie duże zakłady, przykładowo za przepełnione "125" na Rybitwach odpowiada między innymi drukarnia Walstead (ex. LSC Communications exex. RR Donnelley), a w Skawinie Valeo.
Rząd zamiast wprowadzać tak niskie, nierealne i w stosunku do potrzeb, i w egzekwowaniu limity osób per pojazd, powinien bardziej zwrócić się ku przyczynie problemu i sprawdzić, żeby więcej ludzi nie musiało w ogóle dojeżdżać do pracy, albo żeby nie robili tego wszyscy w jednym momencie. I o tym drugim właśnie Jaśkowiak napisał, że wojewoda ma narzędzia by wymusić na pracodawcach zmianę godzin przekazania zmian. W tak wyjątkowych okolicznościach naprawdę nie jest konieczne sztywne trzymania się modelu 6-14-22 w największych zakładach.
Nie mam danych liczbowych, ale zakładam że za sporo problemów z nadmierną ilością osób w autobusach odpowiadają właśnie duże zakłady, przykładowo za przepełnione "125" na Rybitwach odpowiada między innymi drukarnia Walstead (ex. LSC Communications exex. RR Donnelley), a w Skawinie Valeo.
-
- Pasażer
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 lut 2020, 8:44
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Z moich doświadczeń widzę, że zapełnienia są w większości bardzo niskie, poza kilkoma przypadkami, natomiast ZTP Kraków poszedł na łatwiznę i wrzucił rozkłady sobotnie na wszystkie linie. Tłok w 125, w 304 czy w kilku innych liniach jest winą idiotyzmu urzędników krakowskich, a nie rozporządzenia rządowego, które w większości jest tylko formalnością, bo wymagane napełnienia można osiągnąć bez problemu, potrzeba tylko odrobinę elastyczności.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
MZK Konin rozpoczął odbiór pierwszych autobusów hybrydowych. Przeglądając zdjęcia na www UM Konin, to na uwagę zasługuje wykładzina imitująca drewno na podłodze, oraz ciekawa kolorystyka wykończenia.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Znalazłem te zdjęcia Wykładzinę widać choćby na zdjęciu nr 6, 13 i 15:
http://www.konin.pl/index.php/jeden-new ... ninie.html
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
W Poznaniu również rozwijane są linie mikrobusowe, mające poprawić dostępność peryferyjnych obszarów
https://www.ztm.poznan.pl/pl/aktualnosc ... nibusowych
https://www.ztm.poznan.pl/pl/aktualnosc ... nibusowych
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
MZK Konin ogłosiło przetarg na dzierżawę autobusu wodorowego na okres 4 lat.
Wymagania stawiane prze MZK dla pojazdu:
Kwota przeznaczona na zadanie to 702 691 EUR netto, to jest ok. 3 195 908 PLN.
Kryteria oceny produktu:
Otwarcie kopert zaplanowano na 14 maja, a producent będzie miał maksymalnie 12 m-cy na dostawę od podpisania umowy.
Stację do tankowania jak mówi prezydent konina ma postawić jeszcze w tym roku ZE PAK:
Wymagania stawiane prze MZK dla pojazdu:
- pojazd jednoczłonowy
- długość 12 metrów +/- 3%
- data produkcji - nie wcześniej jak 6 m-cy przed oddaniem
- przebieg licznikowy max 500 km
Kwota przeznaczona na zadanie to 702 691 EUR netto, to jest ok. 3 195 908 PLN.
Kryteria oceny produktu:
- wymagania techniczno-eksploatacyjne 40%
- Cena 60%
Otwarcie kopert zaplanowano na 14 maja, a producent będzie miał maksymalnie 12 m-cy na dostawę od podpisania umowy.
Stację do tankowania jak mówi prezydent konina ma postawić jeszcze w tym roku ZE PAK:
Info: https://transinfo.pl/infobus/konin-chce ... FkopoP0QRYPiotr Korytkowski, prezydent Konina pisze:[...] Niedługo będzie możliwości zatankowania pojazdów w stawianej przez ZE PAK stacji tankowania wodoru. Jest to najczystszy sposób napędu, jaki można sobie wyobrazić we wszelkich pojazdach. [...]
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
We Wrześni zamontowano próg... dla pieszych. A przynajmniej tak wygląda. Niektórzy podejrzewają, że może jest to próba spowolnienia rowerów. Tak czy owak tak szybko jeżdżą samochody, a próg jest istną pułapką na pieszych. O sprawie piszą już media ogólnopolskie, a zaczęło się od tego artykułu:
https://wrzesnia.info.pl/pl/19_wiadomos ... kiego.html
https://wrzesnia.info.pl/pl/19_wiadomos ... kiego.html
Mieszkańcy bloku przy ul. Słowackiego byli w szoku, gdy zobaczyli próg zwalniający umieszczony centralnie na przejściu dla pieszych. Przeszkodę zamontował zarządca.
– Dwie osoby starsze, w tym jedna niepełnosprawna już się przez niego przewróciły. Wiem też, że Panie, które idą z wózkiem dziecięcym mają problem z pokonaniem go.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Wczoraj do MZK Konin dotarł pierwszy autobus wodorowy (nie testowiec) od Solarisa. Oficjalne wjechanie na linie MZK Konin, jest zaplanowane na 7 lipca.
Umowa na zakup (dzierżawę została podpisana na 4 lata).
Natomiast dzisiaj na terenie ZE PAK (Elektrownia Konin) odbyło się pierwsze tankowanie z mobilnej stacji testowego NESOBusa.
Na podstawie: https://transinfo.pl/infobus/mzk-konin- ... -w-polsce/
https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-t ... solarisem/
Umowa na zakup (dzierżawę została podpisana na 4 lata).
Natomiast dzisiaj na terenie ZE PAK (Elektrownia Konin) odbyło się pierwsze tankowanie z mobilnej stacji testowego NESOBusa.
Na podstawie: https://transinfo.pl/infobus/mzk-konin- ... -w-polsce/
https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-t ... solarisem/
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Nie tylko w Krakowie problemy kadrowe u miejskich przewoźników.
https://gloswielkopolski.pl/wypadaja-ku ... 1-16606905
https://gloswielkopolski.pl/wypadaja-ku ... 1-16606905
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Poznań ma najkrótszą linię tramwajową na świecie? Trasa 99 ma zaledwie 3 przystanki
https://gloswielkopolski.pl/poznan-ma-n ... 7-16554813...linia 99 liczy sobie zaledwie trzy przystanki, a tramwaje pokonują ją w ciągu maksymalnie 3 minut. Trasa tej linii liczy niecałe... 600 metrów.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
W czasie kiedy my się bawimy w ściąganie i przerabianie GT8, Poznań planuje ściągnąć niskopodłogowe dwukierunkowe Düwag R1.1 z Bonn:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 78159.htmlPoznański przewoźnik prowadzi aktualnie postępowanie przetargowe na dostawę co najmniej 10 tramwajów dwukierunkowych, które będą w pełni niskopodłogowe. Długość pojazdów ma nie przekroczyć 32,5 metra, a wagony mają też zabierać na swój pokład minimum 210 pasażerów. Zamówienie podstawowe może zostać rozszerzone o maksymalnie 20 kolejnych jednostek, tak więc docelowo MPK może kupić łącznie 30 nowych tramwajów, lecz będzie to zależało przede wszystkim od finansów.(...)Dostatni wyjaśnił nam też, że spółka zakupi całą serię, a więc 24 dwukierunkowe tramwaje Düwag R1.1. Są to niespełna 29-metrowe tramwaje, które służą w Bonn od 1994 roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość