Zakładam, że tak jest biorąc pod uwagę jaką końcówkę obsługują zarówno "24" jak i "50"
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mamy to. "9" jest cała niskopodłogowa, natomiast "24" cała długa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kontynuuję tutaj:
Poczekajmy do 20.09 co wymyślą, wtedy już powinno się wszystko ustabilizować.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzięki niesprawności technicznej trójskładów bardzo ładna dzisiaj roszada taborowa na "52".
"52-01, 05, 12" - Uffo
"52-02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19" - Krakowiaki
Czy nie mogłoby tak zostać na stałe.
"52-01, 05, 12" - Uffo
"52-02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19" - Krakowiaki
Czy nie mogłoby tak zostać na stałe.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie mogłoby, ponieważ na "50" jest przez to aż 9 brygad obsadzonych tramwajami o długości 32m, które potencjalnie mogłyby trafić na inne linie. Ogólnie wykorzystanie Krakowiaków to obecnie 29/36 (9x4, 4x50, 16x52), więc takie raczej można zakładać. Gdyby na linii "52" kursowało osiem ufoków (liczę 8/10, z tym nowym ufokiem, który ponoć właśnie powstaje), na linii tej jeździłoby 11 brygad Krakowiaków (względnie jedna z nich mogłaby być Protramem 405N). Pięć obecnie nadmiarowych trafiłoby na linię "50", uwalniając pięć sztuk taboru 32m, który przez to mógłby trafić np. na połowę brygad linii "10" (podczas remontu Ptaszyckiego) . Obecnie trójskłady przechodzą pewnie jakieś naprawy, jednak za jakiś czas (może od 20.09) może być to już całkiem realny scenariusz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powinni już "11" oprawić w ramkę i skończyć z tym jednym składem 105Na na tej linii. Mogą wysłać EU8N jeśli koniecznie musi ta brygada być z Huty. Chyba nie jest też problemem przenieść tą "11" do Podgórza i dać kolejny GT8N. Linia "10" może być kolejnym elementem "pijarowym" MPK. Oby tak się stało i kilka brygad na tej linii było niskich. Na ramkę dycha teraz nie ma szans, bez zabrania taboru z innych linii.
Składy E1+c3 dominujący tabor przed dostawą Stadlerów już tylko na dwóch liniach. Wykorzystanie PT 5/11 i PH 15/25. Żywię nadzieję, że skierują kilka wiedeńskich składów z "10" na linię szczytową "44" lub "74". Wtedy też spadnie współczynnik wykorzystania weekendowego najstarszych w Polsce tramwajów eksploatowanych w Krakowie.
Składy E1+c3 dominujący tabor przed dostawą Stadlerów już tylko na dwóch liniach. Wykorzystanie PT 5/11 i PH 15/25. Żywię nadzieję, że skierują kilka wiedeńskich składów z "10" na linię szczytową "44" lub "74". Wtedy też spadnie współczynnik wykorzystania weekendowego najstarszych w Polsce tramwajów eksploatowanych w Krakowie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powinno wyjeżdżać jak najwięcej PES a jak najmniej uffoków (wtedy nawet nie rzucałyby się w oczy 3x105Na).
Ramka wyznacznikiem prestiżu linii.
Ograniczenie skansenu w Starej Hucie zawsze na plus.
Przypuszczam, że na "74" pójdą 2x105Na i będą tylko na tej linii oraz szczytowych brygadach "13".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale Huta ma teraz tylko 10 składów 105Na z czego do ruchu wyślą osiem. Jeśli skierują je na "74" to wtedy na "49" wyślą składy E1+c3.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przyjmując zasadę, że co drugi kurs ma być niskopodłogowy, to zawsze można zrobić "3" i "18" w mix NGT8/EC, a zwolnione 32m posłać na co drugą "10" i "22".
One całe życie przechodzą naprawy, lata świetności tych tramwajów mamy za sobą, pora to zrozumieć. Jeśli tak bardzo zależy Ci na fotach, to pisz do ZTP o utworzenie linii muzealnej "52-bis" z samymi uffokami.
Jak pokazał wczorajszy dzień można wysyłać taką ilość Krakowiaków bez zabierania innym niskiej podłogi.
Kiedy zjara się w nich instalacja elektryczna
Chcesz powiedzieć, że inny typ tramwajów też ma sprawność techniczną na poziomie 55%?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ty tak na poważnie? To rozwiązanie jest według mnie tak bez sensu, że aż zastanawiam się, czy nie był to jakiś ponury żart. Po co komu niskacz co pół godziny? Nikt tyle na przystanku nie będzie czekał, a Lajkoniki będą się tak naprawdę marnować, będąc po pół linii. Poza tym, moim zdaniem, każdy fragment powinien mieć linię w pełni niskopodłogową - a zarówno "3", jak i "18" spełniają tę funkcję na niektórych ciągach. Chodzi o to, że jeśli ktoś, na przykład ze względów zdrowotnych, potrzebuje niskopodłogowego tramwaju, to nie musi na niego czekać, tylko pierwszy tramwaj danej linii będzie dla niego odpowiedni. Jeśli - załóżmy - ktoś z Kapelanki potrzebuje się dostać do centrum, to wiedząc, że "18" jest w pełni niskopodłogowa, nie wybierze "52", a właśnie "18".
A optymalnym rozwiązaniem dla Huty w kwestii niskaczy nie jest w pełni zniskopodłogowanie "52", lecz uczynienie tego z "21".
Ten dzień to jest odchył od normy - zazwyczaj wagony stoją na zajezdni, odbywając niezbędne testy, przeglądy, nierzadko będąc naprawiane... Eksploatując niskacze codziennie w takim procencie, może się okazać, że długofalowo odniesie to agonalny skutek, a Twoje ukochane Uffoki wyjadą na miasto w większej liczbie, jako te sprawniejsze.
Tak naprawdę, to co chcesz zrobić z zaistniałą sytuacją? Zezłomować wszystkie Uffoki? Niemożliwe, zaraz będzie otwarta trasa na Górkę Narodową, i będzie potrzebna większa ilość pojemnych wagonów. Przepiąć w zwykłe składy? Wtedy, naturalnie, będzie ich więcej na mieście, bo jeśli rozepniemy Uffa, to na "52" pewnie powędrują Lajkoniki przeniesione z którejś linii, a na tą linię trafią właśnie Konstale. Już wolę, żeby po mieście kursowały trójskłady, niż żeby tłuc się częściej mniej pojemnymi dwuskładami.
Wiadomo, że obecna sytuacja nie jest zbyt komfortowa - Uffa się psują (i należy coś z tym zrobić!), ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To prawda, ale wtedy byłby 2x105Na tylko na dwóch liniach (w przypadku skierowania na "49" jednak można wysłać te pojedyncze sztuki "gdzieś") i nie "raczyliby się" nimi pasażerowie takich linii jak "11" czy "21". Z drugiej strony, ostateczne usunięcie Wiedni z przystanku Kabel też jest konieczne.
Prawda, tu też jest kwestia ostatecznego kształtu siatki i rozdziału taboru (czyli ile 2014N będzie niezbędnych na "50").
Czyli jeżeli na "10" trafi kilka Lajkoników to też będziesz psioczył?... Po maksymalizacji na "24" też był miks po 4 Krakowiaki i Wiednie i nikt tego nie kontestował
Na razie nie będzie żadnej niskiej linii na Piastów.
Tylko od kilku miesięcy bez przerwy toczą się dyskusje o awariach 3x105Na i nadal nie doprowadzono do sytuacji by chociaż kolejne dwa dni odbyły się bez awarii tego taboru (a przynajmniej tego należy wymagać).
Czyli już za tydzień/miesiąc otwarcie? Coś mnie ominęło
Policz sobie ile jest jeszcze wolnych wagonów 32m w obydwu Zajezdniach
Zwłaszcza, że nie korzystasz z "52" to co mnie pozostali obchodzą.
Istnieje: ostateczne porzucenie KM i kolejny wzrost samochodów na drogach.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie mam nic przeciwko, ale tylko w przypadku, jeśli inne linie są w pełni niskopodłogowe - a nie, jeśli dołożymy w zamian Wiednie na "3" lub "18". Parafrazując stare przysłowie - jak Lajkoniki będą do wszystkiego, to będą do niczego. Nikt przecież nie będzie czekał pół godziny na niskopodłogowy tramwaj, a do tego zepsujemy renomę linii w pełni niskopodłogowej. Naprawdę takie rozwiązanie wydaje Wam się lepsze?
Z tego co pamiętam, w przypadku "24" nie było innej linii pół na pół. Natomiast jeśli była, uważam, że dużo lepiej byłoby, gdyby jedna z tych linii była w pełni wysoka, a inna w pełni niska.
A szkoda, bo skierowanie EU8N na "21" zamiast na "44" (czy tam "74") nic nie kosztuje, a z pewnością przyniosłoby wiele korzyści dla mieszkańców Huty.
Mówiłem akurat o nowoczesnych wagonach, co do których wymagacie wyjazdu ogromnej liczby codziennie. Sprawę Uffoków trzeba rozwiązać, ale ucieczka od problemu nie rozwiąże problemu (likwidacja/rozpięcie przyniesie inne problemy, o których pisałem wyżej).
Nie da się wskrzesić zezłomowanego wagonu - a po budowie tej linii przyda się jak najwięcej taboru 40+...
Chyba założyłeś różowe okulary . Linie "3", "9", "14" (zakładam że informacja z psmkms o skierowaniu na tę linię wyłącznie taboru 32m jest prawdziwa), "18", "24" i "50" to razem 67 brygad na 75 możliwych. Wykorzystanie - 89%. To całkiem sporo, zważywszy na to, że najbardziej niezawodne NGT6 wahają się mniej więcej w tych ramach wykorzystania. A jeszcze dokładając całkiem prawdopodobne szczytówki na "50", wykorzystanie wyniesie 96%! I gdzie są te wolne Lajkoniki?
Podaj mi dowolny przykład roszady taborowej taki, aby bilans był dodatni, wszystko wyrobiło i Uffoki zniknęły z "52", a dopiero potem zarzuć mi nieobiektywność. Przeanalizowałem kilkanaście wariantów, i wszędzie, nie wiedzieć czemu, bilans takiej zmiany wychodził mi ujemny - albo na zero, ale biorąc pod uwagę skrócenie ogólnej długości wagonów (z 40m zostaje 26m), nie uważam, aby rozwiązanie to się opłacało. Naprawdę, byłbym chętny poznać Twoje rozwiązanie - może to ja jestem głupi i źle kombinowałem...
Odpowiadając zaś na Twoją zaczepkę: Ty to chyba jesteś nagminnym pasażerem "52", skoro pasażerowie innych linii Cię zupełnie nie obchodzą .
To chyba nie jest najlepsze rozwiązanie...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja nie wrzucam Wiedni ani na "3" ani na "18"
Była "14" w 6x NGT8 i 4x E1+c3, więc "prawie" pół na pół.
Myślę, że EU8N nie będzie ani na "21" w całości ani na "74".
"Ogromnej liczby" czyli konkretnie ile?
To jest zbyt odległa perspektywa by wyrokować jaki tabor będzie potrzebny.
Mogę wiedzieć dlaczego liczysz 13x "50" w taborze 32m
Choćby użytkownik impuls pisał, że takowe są. A że śmiesz Jego kwestionować to podziwiam za odwagę...
Jeżeli wyszedł Ci "na zero" to też jest do przeżycia.
Ciągle straszycie, że nic nie wyrobi a jakoś wszystko daje radę.
Pisałem choćby wyżej by wypuszczać maksymalnie dużo Krakowiaków i minimalną ilość uffoków na "52" lub pisałem 2 miesiące temu o utworzeniu linii "42" z Łagiewnik do Os. Piastów przez Halę Targową.
Na szczęście sobie poradzę na tyle, że jak podjeżdża uffok to mogę go przepuścić i się nigdzie nie spóźnić Ale kilkadziesiąt tysięcy pozostałych pasażerów takiej dogodności nie ma i musi mieć z tyłu głowy, że może nie dojechać do celu na czas.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
MPK spinając ostatnio nowego kolejnego ufoka, dało sygnał że potrzebują jeszcze więcej tego typu pociągów. Ostatnio mniej było w ruchu Ufoków, ale na terenie Zajezdni nie stoją długotrwale odstawione, tylko coś przy nich dłubią. Wykorzystują czas na naprawy, przeglądy w czasie względnego luzu. Wykorzystują Krakowiaki chwilowo zdjęte z "50" do zastąpienia na "52" brygad ufokowych. Ale od 20.09.21 zacznie się większe wykorzystanie taboru i skończą z grubszymi naprawami typu "leczenie trupa" malowanie i wymiana fragmentów rdzewiejących itp. Wczoraj tworząc sobie brygady, zauważyłem spisując wcześniej numery liniowych wagonów, że zaledwie w ciągu kilku godzin doszło do trzech podmian huckich Stadlerów. Operacja kompletnie niezauważalna. Natomiast gdy ufoków jest tylko kilka na jednej linii, każdy zjazd jest przez nas monitorowany i rejestrowany. W dni powszednie dochodzi do nawet kilkunastu podmian pociągów w ciągu dnia, łącznie wszystkich typów z przeróżnych względów. Ale interesujemy się zjazdami ufoków i tu się zgadzam że jest ich najwięcej procentowo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To tylko Twoja wyobraźnia, obserwacje pokazują coś zgoła odmiennego.
To proszę sobie utworzyć linie muzealną, a nie urządzać śmietnik na magistralnej linii.
Zrobiono, rano zepsuł się #RZ204
Proszę propozycja rozdysponowania taboru po przywróceniu "17" i "74"fistaszek pisze: ↑11 wrz 2021, 18:43 ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości