Skawina

- Linie, trasy, rozkłady
obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Skawina

Post autor: obserwator » 01 lut 2021, 12:40

Nie znam potrzeb komunikacyjnych tego regionu, jednak czy odpowiednim rozwiązaniem nie byłoby dodanie przystanku przy rondzie dla "253" oraz wydłużenie do ronda linii "263"? Krzywaczka zyskałaby wiele kursów (w szczycie porannym nawet 3 w ciągu godziny), za które nie musiałaby wiele płacić z powodu bardzo krótkiego odcinka. Sam mieszkam w aglomeracji, tyle że po północnej stronie miasta, i widzę jak częstym zjawiskiem jest jak ludzie podwożą kogoś do najbliższej pętli. Dodatkowo poprawiłaby się sytuacja na południe od przystanku Radziszów PKP, więc gmina Skawina także powinna być zainteresowana takim rozwiązaniem.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skawina

Post autor: Adrian14 » 01 lut 2021, 15:30

Proponując wydłużenie 263 myślałem nie o rondku na skraju Krzywaczki tylko gdzieś bliżej centrum. Bo jeśli chodzi o samo rondko to dodatkowy przystanek dla 253 chyba nie jest problematyczny.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Skawina

Post autor: prezes » 01 lut 2021, 15:52

obserwator pisze: 01 lut 2021, 12:40 Nie znam potrzeb komunikacyjnych tego regionu, jednak czy odpowiednim rozwiązaniem nie byłoby dodanie przystanku przy rondzie dla "253" oraz wydłużenie do ronda linii "263"?
Samo wydłużenie "263" do ronda w Krzywaczce raczej niewiele by dało, gdyż znajduje się tam jedynie niewielka część zabudowy. Autobus można by skierować tak jak dawno temu "206" i w tym przypadku skorzystałaby większa część osób, a i z końcówką dla autobusu raczej nie byłoby problemu, bo mógłby on kończyć np. pod sklepem spożywczo-przemysłowym, w tym miejscu:

https://www.google.com/maps/@49.8904134 ... 312!8i6656

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skawina

Post autor: Adrian14 » 01 lut 2021, 18:05

Może trzeba Sułkowicom podsunąć to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skawina

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2021, 15:51

W sobotę rusza w Skawinie nowa linia "233". Jej trasa będzie w dużej mierze pokrywała się z tymczasowym "773" uruchomionym w 2019, zaczynając i kończąc jednak przy Skawińskim Centrum Komunikacyjnym. Tak samo jak "273" i "773", również "233" będzie miała wszystkie przystanki w strefie aglo. Dodatkowo, "253" zyska nowy przystanek.

Nowa linia „233” w Skawinie
https://krabok.wordpress.com/2021/09/14 ... -skawinie/
Skawina SCK – Mickiewicza – Pokoju – Korabnicka – Popiełuszki – Skawina (pętla) – Popiełuszki – Korabnicka – Kopernika – Wyspiańskiego – Skawina Korabniki – Korabnicka – Popiełuszki – Skawina (pętla) – Popiełuszki – Konstytucji 3 Maja – Żwirki i Wigury – Konopnickiej – Mickiewicza – Skawina SCK. W dni powszednie będzie kursować co 50 minut, w weekendy co 60.
Dodatkowo, dla linii „253” uruchomiony zostanie nowy przystanek „Skawina Groble n/ż”, położony pomiędzy istniejącymi przystankami „Skawina Radziszowska” i „Skawina Os. Radziszowskie”.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Skawina

Post autor: damian_krk2 » 28 gru 2021, 13:14

Zmiany w liniach na terenie gm.Skawina


Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Skawina, od dnia 3.01.2022 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:

linia 223 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy zakładająca przesunięcie godziny odjazdu z Czerwonych Maków P+R w dni powszednie z godz. 6:35 na godz. 6:25;
linia 253 – zostanie uruchomiona dodatkowa para kursów w dni powszednie, realizowana z Czerwonych Maków P+R o godz. 21:05 oraz z Woli Radziszowskiej Pętli o godz. 22:01;
linia 273 – będzie kursować po nowej stałej (skróconej trasie): Skawina SCK – … – Polanka Hallera – Polanka Hallera Centrum;
przystanek początkowy Polanka Hallera Centrum będzie zlokalizowany na obecnym przystanku przelotowym w kierunku Skawiny (po zawróceniu na pętli);
przystanek Polanka Hallera Dwór w kierunku Skawiny zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji, na drogę gminną, przed skrzyżowanie z DW953;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co około 90 minut, w dni powszednie w godz. ok. 5:00 – 21:30, w soboty i dni świąteczne w godz. ok. 7:00 – 19:30;
linia 295 – zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna, kursująca po następującej trasie: Skawina SCK – Skawina: Mickiewicza – Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek (powrót: Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek – Mickiewicza) – Mickiewicza – Piłsudskiego – Borek Szlachecki – Zelczyna: DK 44 – Krakowska – Krzęcin: Krakowska – Św. Floriana – Kalwaryjska – DW 953 – Grabie Pętla;
przystanek Skawina Cmentarz będzie w obu kierunkach funkcjonować w tej samej lokalizacji – na ul. Popiełuszki w kierunku ul. Krakowskiej;
przystanek Skawina Rynek w kierunku Grabia będzie funkcjonować tylko po zawróceniu na układzie ulicznym w rejonie cmentarza, natomiast w kierunku pętli Skawina SCK tylko przed zawróceniem w rejonie cmentarza (analogicznie jak dla linii 273);
linia nie będzie obsługiwać przystanku Krzęcin Pętla;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co około 100-120 minut.


https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/375-2021

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skawina

Post autor: Kaszmir » 28 gru 2021, 14:16

Kursów przybędzie, więc tu na plus. Samo Grabie chyba jednak stratne - raz, że "295" pojedzie odrobinę rzadziej niż dotychczasowe "273" (co 100-120 minut, a było co 90-100). Dwa, że to wydłużenie drogi do centrum Skawiny - jednak tu zgaduję, że chodzi o jakieś lokalne potrzeby? Dojazd do Krzęcina? Czy ktoś z okolicy może się wypowiedzieć?

Warto zaznaczyć, że w Skawinie robi się bałagan w numeracji i to na własne życzenie ZTP. Wszystkie "2x3" zajęte, więc nowa linia dostanie niepasujący numer "295". Można było tego uniknąć - gdy rozdzielano dawne "203", mówiliśmy by wschodnia część linii dostała numer "205" bo dubluje się z "2x5" oraz "175/475". ZTP jednak było uparte i wolało dać niepasujące "243". Teraz w efekcie wszystkie "2x3" są zajęte i trzeba linii wymyślać dziwne numery. Niby w okolicy jest jeszcze "235", jednak to dlatego że jedzie aż z Zakopianki.

Dziwne to ZTP. Linii dublującej się z "2x5" i "175/475" dało numer "243". A teraz linii dublującej się z "213", "223" i "273" da numer... "295".

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Skawina

Post autor: rumcajs » 28 gru 2021, 16:04

Z drugiej strony "295" nawiązuje do "235" z którym pokrywa się od Cmentarza do Zelczyny, może to jest to nawiązanie.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Skawina

Post autor: Scania_9640 » 28 gru 2021, 18:11

damian_krk2 pisze: 28 gru 2021, 13:14 Zmiany w liniach na terenie gm.Skawina


Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Skawina, od dnia 3.01.2022 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:

linia 223 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy zakładająca przesunięcie godziny odjazdu z Czerwonych Maków P+R w dni powszednie z godz. 6:35 na godz. 6:25;
linia 253 – zostanie uruchomiona dodatkowa para kursów w dni powszednie, realizowana z Czerwonych Maków P+R o godz. 21:05 oraz z Woli Radziszowskiej Pętli o godz. 22:01;
linia 273 – będzie kursować po nowej stałej (skróconej trasie): Skawina SCK – … – Polanka Hallera – Polanka Hallera Centrum;
przystanek początkowy Polanka Hallera Centrum będzie zlokalizowany na obecnym przystanku przelotowym w kierunku Skawiny (po zawróceniu na pętli);
przystanek Polanka Hallera Dwór w kierunku Skawiny zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji, na drogę gminną, przed skrzyżowanie z DW953;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co około 90 minut, w dni powszednie w godz. ok. 5:00 – 21:30, w soboty i dni świąteczne w godz. ok. 7:00 – 19:30;
linia 295 – zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna, kursująca po następującej trasie: Skawina SCK – Skawina: Mickiewicza – Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek (powrót: Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek – Mickiewicza) – Mickiewicza – Piłsudskiego – Borek Szlachecki – Zelczyna: DK 44 – Krakowska – Krzęcin: Krakowska – Św. Floriana – Kalwaryjska – DW 953 – Grabie Pętla;
przystanek Skawina Cmentarz będzie w obu kierunkach funkcjonować w tej samej lokalizacji – na ul. Popiełuszki w kierunku ul. Krakowskiej;
przystanek Skawina Rynek w kierunku Grabia będzie funkcjonować tylko po zawróceniu na układzie ulicznym w rejonie cmentarza, natomiast w kierunku pętli Skawina SCK tylko przed zawróceniem w rejonie cmentarza (analogicznie jak dla linii 273);
linia nie będzie obsługiwać przystanku Krzęcin Pętla;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co około 100-120 minut.


https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/375-2021
I kolejny minus dla kierowców bo muszą specjalnie do Skawiny jechać. Niech Skawina wreszcie zrobi własną komunikację miejską jak Wieliczka

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Skawina

Post autor: edek3253 » 28 gru 2021, 18:15

Scania_9640 pisze: 28 gru 2021, 18:11 I kolejny minus dla kierowców bo muszą specjalnie do Skawiny jechać. Niech Skawina wreszcie zrobi własną komunikację miejską jak Wieliczka
A w czym tu problem, skoro to ustalenia między Skawiną, ZTP i MPK? Jeśli 3 strony się na to godzą to ich sprawa.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Skawina

Post autor: Scania_9640 » 28 gru 2021, 18:20

edek3253 pisze: 28 gru 2021, 18:15
Scania_9640 pisze: 28 gru 2021, 18:11 I kolejny minus dla kierowców bo muszą specjalnie do Skawiny jechać. Niech Skawina wreszcie zrobi własną komunikację miejską jak Wieliczka
A w czym tu problem, skoro to ustalenia między Skawiną, ZTP i MPK? Jeśli 3 strony się na to godzą to ich sprawa.
Oni się mogą zgadzać, ale dla kierowców nie jest to dobre rozwiązanie, tak samo jak z LR6,9 kiedy musieli dojeżdżać do Krzeszowic, dla nich jest to po prostu nieopłacalne bo nikt im nie zapłaci za dojazd ~ godzinny

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Skawina

Post autor: ant_sm » 28 gru 2021, 19:40

Scania_9640 pisze: 28 gru 2021, 18:20 Oni się mogą zgadzać, ale dla kierowców nie jest to dobre rozwiązanie, tak samo jak z LR6,9 kiedy musieli dojeżdżać do Krzeszowic, dla nich jest to po prostu nieopłacalne bo nikt im nie zapłaci za dojazd ~ godzinny
Ale co ma do tego ZTP czy Skawina. Skoro w MPK się zgodzili na obsługę linii to jak kierowcy mają problem niech walczą u swojego pracodawcy o np. dodatki za dojazd. Nie popadajmy w paranoję, że nie będziemy robić takich dowozówek bo kierowcy muszą dojechać. Ja codziennie dojeżdżam do pracy i też nie dostaje nic ekstra. Ile ludzi codziennie dojeżdża do pracy z Krakowa do Katowic, albo z drugiego końca województwa. I co mają powiedzieć? Przecież kierowca nie ma stałego przydziału do linii i to, że raz czy dwa razy w miesiącu mu wypadnie ta linia to jest taki ogromny problem?

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skawina

Post autor: tomek_m » 28 gru 2021, 19:57

Scania_9640 pisze: 28 gru 2021, 18:11 Niech Skawina wreszcie zrobi własną komunikację miejską jak Wieliczka
Gdyby Skawina powołała swojego przewoźnika, zakupiła autobusy to czy byłaby prawna możliwość przejęcia w obsługę "skawińskich linii" bez przetargu? Jeśli tak to również Wieliczka mogłaby przejąć wszystkie 2x4, 3x4 na swoim terenie, dzięki temu zwolniłaby się spora ilość wozów w MPK, które by się przydały w Krakowie.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Skawina

Post autor: ant_sm » 28 gru 2021, 20:29

tomek_m pisze: 28 gru 2021, 19:57
Scania_9640 pisze: 28 gru 2021, 18:11 Niech Skawina wreszcie zrobi własną komunikację miejską jak Wieliczka
Gdyby Skawina powołała swojego przewoźnika, zakupiła autobusy to czy byłaby prawna możliwość przejęcia w obsługę "skawińskich linii" bez przetargu? Jeśli tak to również Wieliczka mogłaby przejąć wszystkie 2x4, 3x4 na swoim terenie, dzięki temu zwolniłaby się spora ilość wozów w MPK, które by się przydały w Krakowie.
Żeby móc przejąć linie aglomeracyjne KMK musiałaby podpisać z Krakowem porozumienie, w którym Kraków przekazałby organizację transportu publicznego w zakresie tych linii do tej innej gminy. Zakładam, że Kraków się na to nie zgodzi bo pojawiłby się problem związany z dogadaniem się w zakresie podziału finansowania, honorowania biletów, standardu obsługi i wyposażenia no i pewnie też numeracji. Szczerze wątpię, żeby w obecnej sytuacji braku integracji z koleją ktokolwiek chciałby coś takiego rozpoczynać.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Skawina

Post autor: pjetrek » 28 gru 2021, 21:24

A może wjazdy/zjazdy na te linie będą wpisane w rozkłady linii z Czerwonych Maków?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości