Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie rok temu dane z 21.09.20 mieliśmy rekordową ilość 251 brygad w ruchu, przy zaledwie 296 pociągach w inwentarzu. Teraz mamy rekordową ilość pociągów w inwentarzu w historii 311 ale 20.09.21 wyślą 242 brygady (+/- 1). Zatem rezerwa będzie zdecydowanie większa.
Trochę historii.
Ilość wagonów oraz pociągów od początku istnienia tramwajów w Krakowie ciągle rosła. Bardzo dynamicznie wzrastała w latach 60 -ch i 70 -ch XX wieku. W 1978 zanotowałem największą ilość wagonów w inwentarzu 573, które tworzyły 283 pociągi zwykle dwu lub trzy wagonowe. W latach 1980-83 ilość pociągów w inwentarzu doszła do największego poziomu w XX wieku, przekraczała lekko 290, ale już ilość wagonów spadała. Od 1984 ilość pociągów i też wagonów w inwentarzu zaczęła systematycznie spadać. W 2009 roku mieliśmy zaledwie 239 pociągów w inwentarzu i poniżej 200 w ruchu w dni powszednie. Od drugiej dekady XXI wieku notujemy znowu dynamiczny wzrost.
Trójwagonowa N-a to długość dzisiejszego NGT8 i zabierała podobną ilość pasażerów. Dlatego istotna jest ilość pociągów niż wagonów. Podobnie jest w przypadku porównania ufoka z Krakowiakiem. Od kilkunastu miesięcy ilość wagonów spadła poniżej 400 ale przestrzeni pasażerskiej wzrosła. Stało się to za sprawą połączenia 10 ufoków i sprowadzenia nowych 32-metrowych 50 Stadlerów. Przez kilkanaście miesięcy z krajobrazu znikło 20 składów 105Na (10 wagonów skasowano a z 30 zrobiono ufoki) i jeszcze więcej składów wiedeńskich.
Trochę historii.
Ilość wagonów oraz pociągów od początku istnienia tramwajów w Krakowie ciągle rosła. Bardzo dynamicznie wzrastała w latach 60 -ch i 70 -ch XX wieku. W 1978 zanotowałem największą ilość wagonów w inwentarzu 573, które tworzyły 283 pociągi zwykle dwu lub trzy wagonowe. W latach 1980-83 ilość pociągów w inwentarzu doszła do największego poziomu w XX wieku, przekraczała lekko 290, ale już ilość wagonów spadała. Od 1984 ilość pociągów i też wagonów w inwentarzu zaczęła systematycznie spadać. W 2009 roku mieliśmy zaledwie 239 pociągów w inwentarzu i poniżej 200 w ruchu w dni powszednie. Od drugiej dekady XXI wieku notujemy znowu dynamiczny wzrost.
Trójwagonowa N-a to długość dzisiejszego NGT8 i zabierała podobną ilość pasażerów. Dlatego istotna jest ilość pociągów niż wagonów. Podobnie jest w przypadku porównania ufoka z Krakowiakiem. Od kilkunastu miesięcy ilość wagonów spadła poniżej 400 ale przestrzeni pasażerskiej wzrosła. Stało się to za sprawą połączenia 10 ufoków i sprowadzenia nowych 32-metrowych 50 Stadlerów. Przez kilkanaście miesięcy z krajobrazu znikło 20 składów 105Na (10 wagonów skasowano a z 30 zrobiono ufoki) i jeszcze więcej składów wiedeńskich.
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
brovar pisze: ↑13 wrz 2021, 20:35To tylko Twoja wyobraźnia, obserwacje pokazują coś zgoła odmiennego.
To proszę sobie utworzyć linie muzealną, a nie urządzać śmietnik na magistralnej linii.
Zrobiono, rano zepsuł się #RZ204
Proszę propozycja rozdysponowania taboru po przywróceniu "17" i "74"fistaszek pisze: ↑11 wrz 2021, 18:43 ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na ten moment taboru 40+ nie brakuje (po wzmocnieniach linii "50" rozwiązuje się problem), od tego tygodnia codziennie odpoczywa 9 Krakowiaków.Scania_9640 pisze: ↑15 wrz 2021, 12:13Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz
Na stanie mamy tak:
10/14 - Podgórze
15/20 - Huta
nie licząc dwóch w remoncie i Protrama.
Gdyby brakowało, to by wyjeżdżały w większej ilości proste i logiczne.
Natomiast urealnię Ci rozpiskę jaką można wprowadzić z korzyścią dla ludzi, zostawiając uffoki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W dalszym ciągu nie ma 13 składów 2x105Na (wolnych bez napraw) to po pierwsze, a po drugie nie myślisz, że te Krakowiaki może przechodzą naprawy itp? W Krakowie od lat jest deficyt na takie pojazdy więc nie pisz głupot, że nie brakuje 40m tramwai bo brakuje, + na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.brovar pisze: ↑16 wrz 2021, 0:05Na ten moment taboru 40+ nie brakuje (po wzmocnieniach linii "50" rozwiązuje się problem), od tego tygodnia codziennie odpoczywa 9 Krakowiaków.Scania_9640 pisze: ↑15 wrz 2021, 12:13Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz
Na stanie mamy tak:
10/14 - Podgórze
15/20 - Huta
nie licząc dwóch w remoncie i Protrama.
Gdyby brakowało, to by wyjeżdżały w większej ilości proste i logiczne.
Natomiast urealnię Ci rozpiskę jaką można wprowadzić z korzyścią dla ludzi, zostawiając uffoki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 10 będzie jedna brygada mniej. Masz krótszy przelotimpuls pisze: ↑16 wrz 2021, 10:52 Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Adrian14 pisze: ↑16 wrz 2021, 11:25Na 10 będzie jedna brygada mniej. Masz krótszy przelotimpuls pisze: ↑16 wrz 2021, 10:52 Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.
Tak dokładnie, teraz jest 58min, a będzie 55min. Ale może zostanie tyle samo brygad
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Są rozkłady tramwajów od poniedziałku. Linia "9" odzyskuje jeden zabrany kurs sprzed 10 dni - jest przesunięcie kursu na późny wieczór (po godzinie 23). Co do pozostałych linii to nie zmienia się tylko rozkład linii "3". Pozostałe linie mają zmienione rozkłady.
Są już rozpisane rozkłady na jakdojadę.pl i wynika z nich, że "9" pozostaje w całości niskopodłogowa. W całości wysokopodłogowe są linie: "10", "22", "49" oraz "74". Również "6", "11", "17" są w całości wysokopodłogowe ale w to akurat nie wierzę.
Również nie wierzę we w całości niskopodłogową "13" a taka ma niby być.
Są już rozpisane rozkłady na jakdojadę.pl i wynika z nich, że "9" pozostaje w całości niskopodłogowa. W całości wysokopodłogowe są linie: "10", "22", "49" oraz "74". Również "6", "11", "17" są w całości wysokopodłogowe ale w to akurat nie wierzę.
Również nie wierzę we w całości niskopodłogową "13" a taka ma niby być.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na jakdojade już od dłuższego czasu błędnie pokazuje na niektórych liniach oznaczenia niskiej podłogi. Według rozkładów MPK "6" i "17" w całości niskopodłogowe, "11" nie ma "ramki", więc Konstal z Huty zapewne pozostanie, tak samo jak i na "13" będą wysokopodłogowe wagony. A resztę dowiemy się w poniedziałek co dokładnie w jakiej ilości się zamelduje na mieście, więc czekamy
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.Scania_9640 pisze: ↑16 wrz 2021, 10:13 na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli nie ma co liczyć nawet podczas remontu Ptaszyckiego że na linii "10" będzie chociaż 1 nowszy wagon? To samo na 22 będą same E1+C3?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i co z tego, że co 5min? I tak będzie tłok duży, jak to miało miejsce przy wcześniejszych F5pasazer_mobilisu pisze: ↑16 wrz 2021, 12:21Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.Scania_9640 pisze: ↑16 wrz 2021, 10:13 na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Szkoda, póki nie ma "12" to właśnie głównie GT8N powinny być posyłane na tą linię, a EU8N mogłyby zostać wówczas skierowane np. na pozostałe trzy brygady linii "21" (chyba że jest w planach przywrócenie "12" w kolejnym, III etapie).
Wątpię żeby były to brygady podgórskie - linia "74" jest linią całodzienną i nie ma żadnej pętli blisko zajezdni, więc część pociągów po prostu wyjedzie z PH od razu na Dworzec Towarowy.
Osobiście nie krytykowałbym tak użytkownika Scania_9640. Skoro podjęto decyzję o wprowadzeniu f~5 na "50" to znaczy, że napełnienia tam w szczycie muszą być naprawdę spore. Około połowa brygad w Krakowiakach wydaje się moim zdaniem realnym i rozsądnym rozwiązaniem.pasazer_mobilisu pisze: ↑16 wrz 2021, 12:21 Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.
Tego dowiemy się 20.09, jednak niestety te wysokopodłogowce gdzieś muszą jeździć. Na kursujące od tego dnia 23 linie tramwajowe, aż 15 będzie miało w pełni niską podłogę. Na kolejnych czterech ("11", "13", "21", "52") przynajmniej połowa brygad będzie niskopodłogowa. Czy to na pewno taki zły wynik?
Nie będzie, ponieważ na stronie MPK nie ma ramki. Jeżeli chodzi o wysokość podłogi to jakdojade.pl zwykle się myliło.damian_krk2 pisze: ↑16 wrz 2021, 12:51 Akurat bardzo możliwe, że będzie cała niska, skoro 74 cała wysoka
Jasnowidzem nie jestem, jednak rozdziału taboru na większości linii można się spodziewać. Osobiście spodziewam się czegoś takiego:
1: 11xEU8N, 5xNGT6
2: 3xEU8N, 1xNGT6
3: 14x32m
4: 10xMEGA
5: 5xN8C, 2xEU8N
6: 7xGT8C/N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 5x32m, 5xE1+c3
11: 6xGT8C/N, 1x2x105Na
13: 9xNGT6, 4x2x105Na, 2xGT8C/N
14: 6x32m, 3xNGT6
17: 5xEU8N, 2xGT8C/N
18: 15x32m
19: 4xNGT6, 2xEU8N
20: 6xEU8N, 3xNGT6, 3xGT8C/N
21: 2xN8S/HK462, 2xE1, 1xEU8N, 1x2x105Na
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6x2x105Na
50: 8xMEGA, 9x32m
52: 11xMEGA, 8x3x105Na
74: 8xE1+c3
R: 2xEU8N, 2xGT8C/N, 1xNGT6
2x105Na: 12/15
3x105Na: 8/10
MEGA: 29/37
E1: 2/9
E1+c3: 23/36
EU8N: 32/40
GT8C/N: 22/28
N8C: 5/6
N8S/HK462: 2/6
NGT6: 41/50
32m: 66/75
Łącznie: 242/312 - od rekordu niestety daleko. Nawet jeżeli będzie jeszcze III etap wzmocnień to będzie ich docelowo albo 248 (w przypadku przywrócenia "12"), albo 250 (w przypadku f~5 na "52"). Przyszłe remonty (np. Krowodrza Górka) sprawią, że nawet po otwarciu Trasy Łagiewnickiej na pewno tych 250 nie przekroczymy. Przy takim wykorzystaniu taboru spokojnie dałoby się wprowadzić w pełni niską podłogę na liniach "11" i "21". Wiadomo że od 20.09 tak się nie stanie, jednak duża szansa, że ten rozdział taboru nie będzie jeszcze ostateczny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości