Mała korekta. Rezerw jest teraz 3xHuta i 3xPodgórze.Bayer2003 pisze: ↑16 wrz 2021, 14:46Szkoda, póki nie ma "12" to właśnie głównie GT8N powinny być posyłane na tą linię, a EU8N mogłyby zostać wówczas skierowane np. na pozostałe trzy brygady linii "21" (chyba że jest w planach przywrócenie "12" w kolejnym, III etapie).
Wątpię żeby były to brygady podgórskie - linia "74" jest linią całodzienną i nie ma żadnej pętli blisko zajezdni, więc część pociągów po prostu wyjedzie z PH od razu na Dworzec Towarowy.
Osobiście nie krytykowałbym tak użytkownika Scania_9640. Skoro podjęto decyzję o wprowadzeniu f~5 na "50" to znaczy, że napełnienia tam w szczycie muszą być naprawdę spore. Około połowa brygad w Krakowiakach wydaje się moim zdaniem realnym i rozsądnym rozwiązaniem.pasazer_mobilisu pisze: ↑16 wrz 2021, 12:21 Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.
Tego dowiemy się 20.09, jednak niestety te wysokopodłogowce gdzieś muszą jeździć. Na kursujące od tego dnia 23 linie tramwajowe, aż 15 będzie miało w pełni niską podłogę. Na kolejnych czterech ("11", "13", "21", "52") przynajmniej połowa brygad będzie niskopodłogowa. Czy to na pewno taki zły wynik?
Nie będzie, ponieważ na stronie MPK nie ma ramki. Jeżeli chodzi o wysokość podłogi to jakdojade.pl zwykle się myliło.damian_krk2 pisze: ↑16 wrz 2021, 12:51 Akurat bardzo możliwe, że będzie cała niska, skoro 74 cała wysoka
Jasnowidzem nie jestem, jednak rozdziału taboru na większości linii można się spodziewać. Osobiście spodziewam się czegoś takiego:
1: 11xEU8N, 5xNGT6
2: 3xEU8N, 1xNGT6
3: 14x32m
4: 10xMEGA
5: 5xN8C, 2xEU8N
6: 7xGT8C/N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 5x32m, 5xE1+c3
11: 6xGT8C/N, 1x2x105Na
13: 9xNGT6, 4x2x105Na, 2xGT8C/N
14: 6x32m, 3xNGT6
17: 5xEU8N, 2xGT8C/N
18: 15x32m
19: 4xNGT6, 2xEU8N
20: 6xEU8N, 3xNGT6, 3xGT8C/N
21: 2xN8S/HK462, 2xE1, 1xEU8N, 1x2x105Na
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6x2x105Na
50: 8xMEGA, 9x32m
52: 11xMEGA, 8x3x105Na
74: 8xE1+c3
R: 2xEU8N, 2xGT8C/N, 1xNGT6
2x105Na: 12/15
3x105Na: 8/10
MEGA: 29/37
E1: 2/9
E1+c3: 23/36
EU8N: 32/40
GT8C/N: 22/28
N8C: 5/6
N8S/HK462: 2/6
NGT6: 41/50
32m: 66/75
Łącznie: 242/312 - od rekordu niestety daleko. Nawet jeżeli będzie jeszcze III etap wzmocnień to będzie ich docelowo albo 248 (w przypadku przywrócenia "12"), albo 250 (w przypadku f~5 na "52"). Przyszłe remonty (np. Krowodrza Górka) sprawią, że nawet po otwarciu Trasy Łagiewnickiej na pewno tych 250 nie przekroczymy. Przy takim wykorzystaniu taboru spokojnie dałoby się wprowadzić w pełni niską podłogę na liniach "11" i "21". Wiadomo że od 20.09 tak się nie stanie, jednak duża szansa, że ten rozdział taboru nie będzie jeszcze ostateczny.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 - łącznie jest 32m: 74 bo nie ma Newelo 126N. Ogólna suma pociągów, dodajmy rekordowa (o tym pisałem powyżej) 311. Mam wątpliwości czy na wykorzystanie 32m 66/74 się odważą, biorąc pod uwagę dwa rozbitki, podział na dwie zajezdnie i dwa typy taboru. Ja założyłem w poście z 4.09.21 wykorzystanie 64/74 i też mam obawy czy to się uda. 11.09.21 było wykorzystanie 61/74. Podgórze ma teraz duży zapas E1+c3, obecne wykorzystanie to 5/11. Dlatego zostaję przy swoim i myślę, że ze trzy brygady szrotu wyśle PT na "74".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dla mnie rozkład "74" jest podobny do przypadku "6" - też o podobnej porze zaczynają i kończą się pierwsze i ostanie kursy z obydwu pętli, stąd myślę, że będzie wyłącznie sama Huta na tej linii. Tak naprawdę niewiadomą jest czy skierują wagony niskopodłogowe na "10"/"22" czy też pozostanie bez zmian - reszta po publikacji rozkładów wydaje się już jasna.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z Dworca T. jest bliżej do PT niż do PH. Z konieczności z tego rejonu linie obsługuje również zajezdnia z Huty (zjazdy/ wyjazdy). Nie może też Huta przejąć wszystkich nowych brygad. Zwykle zwiększają po połowie na zajezdnie. Może to będzie tak rozdzielone.
PH
"16" -5
"17" +5
"50" +3
"74" +4
"9" -1
suma +6
PT
"9" +1
"17" +2
"50" +1
"19" -1
"74" +3
suma +6
PH
"16" -5
"17" +5
"50" +3
"74" +4
"9" -1
suma +6
PT
"9" +1
"17" +2
"50" +1
"19" -1
"74" +3
suma +6
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "74" będzie 3xPT i 5xPH. Na "19" nie będzie wtyczki z "17". Natomiast na "50" będzie 10xPH i 7xPT
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Myślałem, że będą wtyczki z "17" na "19" i "74". Ale i tak w miarę utrafiłem. Zatem zmiany brygad.
PH
"16" -5
"17" +5
"50" +2
"74" +5
"9" -1
suma +6
PT
"9" +1
"17" +2
"50" +2
"74" +3
suma +8
Być może Huta przejmie jeszcze jakąś brygadę np. na "3" lub "20"
PH
"16" -5
"17" +5
"50" +2
"74" +5
"9" -1
suma +6
PT
"9" +1
"17" +2
"50" +2
"74" +3
suma +8
Być może Huta przejmie jeszcze jakąś brygadę np. na "3" lub "20"
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie wiem jak było wcześniej ale od poniedziałku
Linia 20 6xPH 6xPT
Linia 3 3xPH 11xPT
Linia 9 7xPH 2xPT
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To na "3" i "20" bez zmian. Nie będzie też zmiany na "9". Patrząc po rozkładach myślałem że wróci do Podgórza 9-07. Zatem przydział brygad na zajezdnie będzie takidamian_krk2 pisze: ↑19 wrz 2021, 15:58
Nie wiem jak było wcześniej ale od poniedziałku
Linia 20 6xPH 6xPT
Linia 3 3xPH 11xPT
Linia 9 7xPH 2xPT
PH
"16" -5
"17" +5
"50" +2
"74" +5
suma +7
PT
"17" +2
"50" +2
"74" +3
suma +7
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 74 E1+c3 głównie, z dopuszczeniem brygady 105Na, na 10 i 22 niestety bez zmian- same Wiedeńczyki, na 50 też bez NGT6 jak niektórzy pisali
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W porannym szczycie na "13" oprócz 2x105Na, szczytówki obsługiwały 3 wagony GT8N (z czego jeden to zapewne rezerwa). Na szczytowe brygady "50" wyjechały 3 NGT8 oraz PESA z Podgórza. Podsumowując ogólnie tabor (bo już takiego pierwszego podsumowania można dokonać po dostawie 50 Lajkoników): wszystko się zmieniło i nic się nie zmieniło w Starej Hucie i Borku Fałęckim.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W Starej Hucie też się zmieniło. Na "21" mamy 1 x N8S, 1 x EU8N i aż 4 x E1 solo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Szkoda trochę że na "10" nie trafiły same niskacze, jednak w sumie tutaj bez zaskoczeń.Scania_9640 pisze: ↑19 wrz 2021, 20:01 Na 74 E1+c3 głównie, z dopuszczeniem brygady 105Na, na 10 i 22 niestety bez zmian- same Wiedeńczyki, na 50 też bez NGT6 jak niektórzy pisali
Na "5" dziś aż 4 brygady obsadzone EU8N. Do tego powróciła "17", więc wykorzystanie eunuchów jest spore i nie wystarcza ich już na "21". Linia ta jest niestety ofiarą dzisiejszego rozdziału taboru, jednak przy większym wykorzystaniu N8C oraz N8S jest szansa na poprawę tego.
Nie jest to rezerwa. Na "13" jednego Bombardiera zastąpiono niestety tramwajem GT8N. W zamian na "20" mamy więcej NGT6 niż zwykle (4 lub 5, nie da się wywnioskować po TTSS, jednak zwykle były 3). Dokonano tutaj zamiany, jednak ogólnie wykorzystanie NGT6 wynosi dziś chyba 42/50, co zdecydowanie nie jest szczytem możliwości tych wagonów. Czuć brak powrotu "12" i GT8N trzeba niestety gdzieś upychać. Jeżeli linia ta nie powróci, po wyjeździe z modernizacji dwóch ostatnich egzemplarzy będzie jeszcze gorzej. Powrót dawnych potoków widać coraz bardziej i w październiku na takiej "20" GT8N mogą już wcale nie wyrobić, a przerzucanie wszystkiego na "13" też nie jest dobrą opcją (dziś łącznie z rezerwą za NGT6 były w pewnym momencie aż 4 GT8N tam ...).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zmiana "in minus", może ulegnie to poprawie i wyjadą 3 brygady niskopodłogowe na tę linię, ale mamy w rejonie Placu Centralnego "gratis" +4 kursy/h do I obwodnicy poza szczytem (jednak "44" było tylko szczytowe) oraz mniej więcej tramwaj co 5 minut między PC a Teatrem Słowackiego przez praktycznie cały dzień.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tymi 4 x E1 na "21" to bardziej upychanie solówek z Wiednia z którymi nie za bardzo mają co zrobić. Nie ma już linii na którą można je wysłać. Póki co mają dziewięć a cztery mają zatrudnienie na "21".
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W zasadzie gdyby wróciła "12" to spokojnie można by je tam dać. Ale wtedy przydałyby się niskacze na "22".impuls pisze:Z tymi 4 x E1 na "21" to bardziej upychanie solówek z Wiednia z którymi nie za bardzo mają co zrobić. Nie ma już linii na którą można je wysłać. Póki co mają dziewięć a cztery mają zatrudnienie na "21".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość