Zgoda, na Lipskiej jest dużo kursów tramwajów na prawie całe miasto, więc takie połączenie powinno pozostać (chociażby tylko w godzinach szczytu).Mr. Passenger pisze: ↑28 lip 2021, 22:25 Dłuższa trasa to większa szansa ugrzęźnięcia w korku, a co za tym idzie - mniejsza punktualność. Myślę, że szybka dowozówka do Lipskiej (by zapewnić dodatkową przesiadkę na "9" i "50") byłaby zupełnie wystarczająca. Gdyby zainwestować trochę więcej i utrzymać dobrą częstotliwość to może mogłaby cieszyć się nawet większą popularnością niż "125", zwłaszcza dla pasażerów jadących w stronę dworca i I Obwodnicy
Złocień
Re: Złocień
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Złocień
Dalej uważam, że zamiast tworzyć nową linię, lepiej (i taniej) wydłużyć "128".
Re: Złocień
I jest odpowiedź na Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-28_1.PDF
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-28_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Złocień
Nocny do Złocienia ruszy w październiku, wg zaproponowanej koncepcji czyli połączenie "605" z "902", a weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako osobna linia.
Pytanie co z "643" - czy jego powrót ma sens? Linia służyła głównie Złocieniowi. Wprawdzie po drodze jechała przez Bieżanowską, jednak tam potoki były niewielkie, a sporo pasażerów i tak wolało podejść od tramwaju z Wielickiej niż czekać na przesiadkę bo było szybciej.
Pytanie co z "643" - czy jego powrót ma sens? Linia służyła głównie Złocieniowi. Wprawdzie po drodze jechała przez Bieżanowską, jednak tam potoki były niewielkie, a sporo pasażerów i tak wolało podejść od tramwaju z Wielickiej niż czekać na przesiadkę bo było szybciej.
Re: Złocień
Według mnie to bardzo zły pomysł łączenia tych linii. Teraz jak przyjeżdżasz na zlot to masz spokojnie około 10 minut żeby spokojnie przejść na 902 w kierunku lotniska. Przy takiej zmianie masz dużo mniej czasu na przesiadkę, a jeśli ktoś ma jeszcze ze sobą walizkę (nierzadko ciężką) to będzie to jeszcze bardziej uciążliwe. Osobiście w takim układzie kiedy będę potrzebował jechać na lotnisko to raczej podziękuję za przejazd KMK i wybiorę coś innego, bo pewność przesiadki się obniża.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Złocień
ant_sm pisze: ↑17 wrz 2021, 11:40Według mnie to bardzo zły pomysł łączenia tych linii. Teraz jak przyjeżdżasz na zlot to masz spokojnie około 10 minut żeby spokojnie przejść na 902 w kierunku lotniska. Przy takiej zmianie masz dużo mniej czasu na przesiadkę, a jeśli ktoś ma jeszcze ze sobą walizkę (nierzadko ciężką) to będzie to jeszcze bardziej uciążliwe. Osobiście w takim układzie kiedy będę potrzebował jechać na lotnisko to raczej podziękuję za przejazd KMK i wybiorę coś innego, bo pewność przesiadki się obniża.
Ja też uważam, że to pomysł bardzo głupi, mogli po prostu wydłużyć 605 do Złocienia
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Złocień
Ja bym 643 zostawił ale na trasie Podgórze SKA - Bieżanów w obsłudze Autosanem. Ale wiadomo, że ZTP usuwa wszystko co nie jest konieczne i 643 zostanie raczej zlikwidowanaKaszmir pisze: ↑17 wrz 2021, 11:09
Pytanie co z "643" - czy jego powrót ma sens? Linia służyła głównie Złocieniowi. Wprawdzie po drodze jechała przez Bieżanowską, jednak tam potoki były niewielkie, a sporo pasażerów i tak wolało podejść od tramwaju z Wielickiej niż czekać na przesiadkę bo było szybciej.
Re: Złocień
Moim zdaniem 643 mogłaby zostac na Starym Bieżanowie i dojeżdzać np. na Potrzask. Oburza mnie jednak to, że tak długo zwlekają z uruchomieniem obsługi tych osiedli (Złocień i dzielnica Zwierzyniec).
Re: Złocień
Dla przesiadek - tak przy T. Słowackiego, jak i innych, nawet w dzień - przyjmuje się 5 minut jako wystarczające. Argumentu o walizkach nie rozumiem bo zwykle przesiadka na zlotach zajmuje mniej niż dwie minuty i po to jest zapas, by osoby z ciężarami albo o ograniczonej mobilności mogły się spokojnie przesiąść.
Dzięki połączeniu "605" z "902" jest oszczędność z przejazdów obu linii wokół Dworca. To wystarczyło, aby już na start sfinansować połowę kursów do Złocienia.
Czy Potrzask ma potoki na nocny? Chciałbym w to wierzyć, lecz to rejon, który nawet w ciągu dnia przez większość tygodnia ma tylko f30-40. Nie chodzi o to, by wozy woziły dwie-trzy osoby bo wtedy taniej byłoby wynająć Miastu taksówkę.
Acz trochę szkoda połączenia bo dla Złocienia to był autobus w zupełnie innym kierunku niż będzie "605/902". Ktoś gdzieś rzucił pomysł przedłużenia w kier. aglo - może to byłoby rozwiązanie? Skierować do Węgrzc Wielkich albo nawet Niepołomic? Wtedy obsłużyłby też Złocień dzięki przystankowi "Złocieniowa".
Dzięki połączeniu "605" z "902" jest oszczędność z przejazdów obu linii wokół Dworca. To wystarczyło, aby już na start sfinansować połowę kursów do Złocienia.
Czy Potrzask ma potoki na nocny? Chciałbym w to wierzyć, lecz to rejon, który nawet w ciągu dnia przez większość tygodnia ma tylko f30-40. Nie chodzi o to, by wozy woziły dwie-trzy osoby bo wtedy taniej byłoby wynająć Miastu taksówkę.
Acz trochę szkoda połączenia bo dla Złocienia to był autobus w zupełnie innym kierunku niż będzie "605/902". Ktoś gdzieś rzucił pomysł przedłużenia w kier. aglo - może to byłoby rozwiązanie? Skierować do Węgrzc Wielkich albo nawet Niepołomic? Wtedy obsłużyłby też Złocień dzięki przystankowi "Złocieniowa".
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Złocień
Słychać było głosy mieszkańców Niepołomic o braku nocnego więc myślę, że podążanie w tym kierunku jest dobrym pomysłem.Kaszmir pisze: ↑20 wrz 2021, 11:36 Dla przesiadek - tak przy T. Słowackiego, jak i innych, nawet w dzień - przyjmuje się 5 minut jako wystarczające. Argumentu o walizkach nie rozumiem bo zwykle przesiadka na zlotach zajmuje mniej niż dwie minuty i po to jest zapas, by osoby z ciężarami albo o ograniczonej mobilności mogły się spokojnie przesiąść.
Dzięki połączeniu "605" z "902" jest oszczędność z przejazdów obu linii wokół Dworca. To wystarczyło, aby już na start sfinansować połowę kursów do Złocienia.
Czy Potrzask ma potoki na nocny? Chciałbym w to wierzyć, lecz to rejon, który nawet w ciągu dnia przez większość tygodnia ma tylko f30-40. Nie chodzi o to, by wozy woziły dwie-trzy osoby bo wtedy taniej byłoby wynająć Miastu taksówkę.
Acz trochę szkoda połączenia bo dla Złocienia to był autobus w zupełnie innym kierunku niż będzie "605/902". Ktoś gdzieś rzucił pomysł przedłużenia w kier. aglo - może to byłoby rozwiązanie? Skierować do Węgrzc Wielkich albo nawet Niepołomic? Wtedy obsłużyłby też Złocień dzięki przystankowi "Złocieniowa".
Re: Złocień
Nie taniej byłoby w nocy wydłużyć do Złocienia Telebusa i zrobić godziny nocne?
Re: Złocień
Złocień chce linii do centrum i wg mnie osiedle tej wielkości powinno mieć bezpośredni dojazd. Nie jestem pewny jaka jest stawka za Tele-busa, jednak jeśli taka sama jak za zwykłe autobusy, to koszty byłyby te same - więc lepszy bezpośredni nocny do centrum niż przesiadka.
Re: Złocień
Jeśli koszty te same to zgadzam się... Powinien być normalny 6xx
Re: Złocień
Pytanie o przejazd kolejowy przez Półłanki - jak tam jest z korkami? Czy "183" łapie duże spóźnienia?
Re: Złocień
Obecnie ruch pociągów jest prowadzony po jednym torze, więc nie prowadzone są mijanki w stacji, dzięki czemu przejazd jest zamykany na 3-4 minuty przed przejazdem pociągu. To opóźnienia odrobinę zmalały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość