Dobra, ale gdzie w takim razie się wyrzuci busiarza? Nowy Kleparz już jest na granicy przepustowości zwłaszcza w godzinach szczytu więc może lepiej zostawić go w spokoju.
Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Było dobre miejsce na drugą pętlę naprzeciwko to lepiej było wpieprzyć blokowisko.miloszkasperczyk pisze: ↑10 paź 2021, 17:31 [...]
Dobra, ale gdzie w takim razie się wyrzuci busiarza? Nowy Kleparz już jest na granicy przepustowości zwłaszcza w godzinach szczytu więc może lepiej zostawić go w spokoju.
Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wielka Wieś, Modlnica
A coś Ty, 1000% że tego nie zrobią, nie było jeszcze takiego czegoś, aby usunęli linię miejską w zamian za aglo.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Tam niestety ma trafić przyszłe "301" z Niepołomic. Dokładając 301 i 310 na Aleje to dopchamy je tak autobusami, że opóźnienia będą z tego, że będą musiały autobusy czekać na wymianę pasażerską, już teraz czekają po 3-4 autobusy np na AGH, a co dopiero jak kolejne dwie linie będą co 15min. Rozumiem, że agloexpresy są z myślą, aby dowieść pasażerów do centrum, ale Kraków nie jest z gumy i kończy się przepustowość jak na tramwajach.miloszkasperczyk pisze: ↑10 paź 2021, 17:31 [...]
Dobra, ale gdzie w takim razie się wyrzuci busiarza? Nowy Kleparz już jest na granicy przepustowości zwłaszcza w godzinach szczytu więc może lepiej zostawić go w spokoju.
Jak busiarze nie zgodzą się oddać peronu na OP, to miejsca dla 310 nie będzie, + będzie utykać w korkach na: ROK/Bronowice SKA->Zarzecze, Czarnowiejska, Jubilat-Konopnickiej i przed samą pętlą, a to tylko sam Kraków! Bo przecież 210 na aglomeracji łapał po 30-40min opóźnienia. Nie mówiąc już o blokowaniu przystanku Rondo Grunwaldzkie, gdzie stoją 2 tramwaje i dwa autobusy czekają na ulicy żeby obsłużyć przystanek.
Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391
Re: Wielka Wieś, Modlnica
No i masz tutaj stuprocentową rację ja jestem za żeby robić AgloExpressy ale jak jest miejsce na danej pętliScania_9640 pisze: ↑10 paź 2021, 18:17 Tam niestety ma trafić przyszłe "301" z Niepołomic. Dokładając 301 i 310 na Aleje to dopchamy je tak autobusami, że opóźnienia będą z tego, że będą musiały autobusy czekać na wymianę pasażerską, już teraz czekają po 3-4 autobusy np na AGH, a co dopiero jak kolejne dwie linie będą co 15min. Rozumiem, że agloexpresy są z myślą, aby dowieść pasażerów do centrum, ale Kraków nie jest z gumy i kończy się przepustowość jak na tramwajach.
Jak busiarze nie zgodzą się oddać peronu na OP, to miejsca dla 310 nie będzie, + będzie utykać w korkach na: ROK/Bronowice SKA->Zarzecze, Czarnowiejska, Jubilat-Konopnickiej i przed samą pętlą, a to tylko sam Kraków! Bo przecież 210 na aglomeracji łapał po 30-40min opóźnienia. Nie mówiąc już o blokowaniu przystanku Rondo Grunwaldzkie, gdzie stoją 2 tramwaje i dwa autobusy czekają na ulicy żeby obsłużyć przystanek.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Jako, że codziennie podróżuję właśnie na AGH muszę się nie zgodzić - korek autobusowy widziałem dokładnie raz. Kiedy busiarz stanął na początku przystanku i żywcem nie było jak go ominąć. Ale rozładowało się to bardzo szybko.Scania_9640 pisze: ↑10 paź 2021, 18:17 Dokładając 301 i 310 na Aleje to dopchamy je tak autobusami, że opóźnienia będą z tego, że będą musiały autobusy czekać na wymianę pasażerską, już teraz czekają po 3-4 autobusy np na AGH
A kto powiedział, że "114" nie wyleci? Biorąc pod uwagę, że "310" pokryje się z nią w zasadzie całkowicie, byłbym bardzo zdziwiony gdyby została. 9/h od Stawowej do Podwawelskiego to jednak bardzo dużo.Scania_9640 pisze: ↑10 paź 2021, 18:17 Jak busiarze nie zgodzą się oddać peronu na OP, to miejsca dla 310 nie będzie,
Zdarza mi się też jeździć właśnie po tej trasie. Wielkich korków nie odczułem, ale mogę się mylić - niech inni się wypowiedzą, TTSS też się przyda.Scania_9640 pisze: ↑10 paź 2021, 18:17 będzie utykać w korkach na: ROK/Bronowice SKA->Zarzecze, Czarnowiejska, Jubilat-Konopnickiej i przed samą pętlą, a to tylko sam Kraków!
Większość w drodze do ronda na Jasnogórskiej, jeśli już takowe opóźnienie było (nie sądzę).
Granica przepustowości? To w jaki sposób Kleparz obsługiwał dość dawno temu wszystkie linie z Krowodrzy + kilka innych, np. "132" czy "137/437"?miloszkasperczyk pisze: ↑10 paź 2021, 17:31 Dobra, ale gdzie w takim razie się wyrzuci busiarza? Nowy Kleparz już jest na granicy przepustowości zwłaszcza w godzinach szczytu więc może lepiej zostawić go w spokoju.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Koło AGH miałem szkołę, wiem jak to wyglądało. Codziennie widziałem kolejkę autobusów - albo na AGH, albo na Narodowym.Zieleńczanin pisze: ↑10 paź 2021, 23:27 [...]
Jako, że codziennie podróżuję właśnie na AGH muszę się nie zgodzić - korek autobusowy widziałem dokładnie raz. Kiedy busiarz stanął na początku przystanku i żywcem nie było jak go ominąć. Ale rozładowało się to bardzo szybko.
Zieleńczanin pisze: ↑10 paź 2021, 23:27
[...]
A kto powiedział, że "114" nie wyleci? Biorąc pod uwagę, że "310" pokryje się z nią w zasadzie całkowicie, byłbym bardzo zdziwiony gdyby została. 9/h od Stawowej do Podwawelskiego to jednak bardzo dużo.
310 jest linią dla mieszkańców aglomeracji co powtarzał wielokrotnie Dyrektor Franek, przy usunięciu 114 nie będzie miejsca w 310 dla mieszkańców wiosek + będzie straszny tłok bo pojazd będzie 12m. Dlatego jestem przekonany na 100%, że nie wyleci 114, zwłaszcza, że 310 nie wszędzie będzie stawać.
Zieleńczanin pisze: ↑10 paź 2021, 23:27
[...]
Zdarza mi się też jeździć właśnie po tej trasie. Wielkich korków nie odczułem, ale mogę się mylić - niech inni się wypowiedzą, TTSS też się przyda.
Polecam spojrzeć mapę jak jest bordowo już od Bronowic, a potem od AK do MS AGH, wielokrotnie 208 do Czarnowiejskiej opóźnione jeździło po 15min.
Zieleńczanin pisze: ↑10 paź 2021, 23:27
[...]
Większość w drodze do ronda na Jasnogórskiej, jeśli już takowe opóźnienie było (nie sądzę).
Oczywiście że były opóźnienia po 30-40min, jeździłem więc widziałem - poza tym warto zapytać prowadzących powiedzą to samo.
Kiedyś na Kleparzu była inna organizacja i mniej kursów niż będzie po dodaniu 301.Zieleńczanin pisze: ↑10 paź 2021, 23:27
[...]
Granica przepustowości? To w jaki sposób Kleparz obsługiwał dość dawno temu wszystkie linie z Krowodrzy + kilka innych, np. "132" czy "137/437"?
Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391
Re: Wielka Wieś, Modlnica
"114" straciło pasażerów po skróceniu, zwłaszcza że wielu z nich przejęło wzmocnione "194". Przed 2018 w relacji Czarnowiejska - r. Grunwaldzkie było w szczycie 15 kursów/h, po maksymalizacji i utworzeniu "114" było 20, a od zeszłorocznych roszad "114/194" są 22.
"310" na 99% pojedzie do os. Podwawelskiego. Będzie pokrywać się prawie całe ze "114", aż do Jasnogórskiej. Poza trasą zostają zatem przystanki:
-> "Piaskowa", "Chełmońskiego Osiedle": jednokierunkowe i generujące małe potoki,
-> "Chełmońskiego Pętla": i tak mający "168" i "501", do tego położony ledwie 350 m od przystanku "Stawowa" na Jasnogórskiej (gdzie będzie jechał "310"), czyli mniej niż nieraz przechodzi się w ramach przesiadki na np. r. Mogilskim.
Obsługę ul. Chełmońskiego może przejąć inna linia. A gdyby okazało się, że np. w "501" po zmianach jest tłok, zawsze można przedłużyć do Chełmońskiego "511" - wszyscy zyskają.
"310" na 99% pojedzie do os. Podwawelskiego. Będzie pokrywać się prawie całe ze "114", aż do Jasnogórskiej. Poza trasą zostają zatem przystanki:
-> "Piaskowa", "Chełmońskiego Osiedle": jednokierunkowe i generujące małe potoki,
-> "Chełmońskiego Pętla": i tak mający "168" i "501", do tego położony ledwie 350 m od przystanku "Stawowa" na Jasnogórskiej (gdzie będzie jechał "310"), czyli mniej niż nieraz przechodzi się w ramach przesiadki na np. r. Mogilskim.
Obsługę ul. Chełmońskiego może przejąć inna linia. A gdyby okazało się, że np. w "501" po zmianach jest tłok, zawsze można przedłużyć do Chełmońskiego "511" - wszyscy zyskają.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wielka Wieś, Modlnica
W zasadzie to bardzo dobry pomysł z 511 do Chełmońskiego ale jeśli byłby wybór na co przeznaczyć fundusze, to czy nie lepiej z tych pieniędzy sfinansować kursowanie 511 w międzyszczycie? Jestem pewien że w międzyszczycie linia 511 cieszyłaby się zainteresowaniem - głównie ze strony Os. Na Stoku.Kaszmir pisze: ↑11 paź 2021, 9:31 "114" straciło pasażerów po skróceniu, zwłaszcza że wielu z nich przejęło wzmocnione "194". Przed 2018 w relacji Czarnowiejska - r. Grunwaldzkie było w szczycie 15 kursów/h, po maksymalizacji i utworzeniu "114" było 20, a od zeszłorocznych roszad "114/194" są 22.
"310" na 99% pojedzie do os. Podwawelskiego. Będzie pokrywać się prawie całe ze "114", aż do Jasnogórskiej. Poza trasą zostają zatem przystanki:
-> "Piaskowa", "Chełmońskiego Osiedle": jednokierunkowe i generujące małe potoki,
-> "Chełmońskiego Pętla": i tak mający "168" i "501", do tego położony ledwie 350 m od przystanku "Stawowa" na Jasnogórskiej (gdzie będzie jechał "310"), czyli mniej niż nieraz przechodzi się w ramach przesiadki na np. r. Mogilskim.
Obsługę ul. Chełmońskiego może przejąć inna linia. A gdyby okazało się, że np. w "501" po zmianach jest tłok, zawsze można przedłużyć do Chełmońskiego "511" - wszyscy zyskają.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Biorąc pod uwagę powyższe, to skoro 114 prawdopodobnie ulegnie likwidacji to czy na "310" będzie tabor 18-metrowy?Kaszmir pisze: ↑11 paź 2021, 9:31 "114" straciło pasażerów po skróceniu, zwłaszcza że wielu z nich przejęło wzmocnione "194". Przed 2018 w relacji Czarnowiejska - r. Grunwaldzkie było w szczycie 15 kursów/h, po maksymalizacji i utworzeniu "114" było 20, a od zeszłorocznych roszad "114/194" są 22.
"310" na 99% pojedzie do os. Podwawelskiego. Będzie pokrywać się prawie całe ze "114", aż do Jasnogórskiej. Poza trasą zostają zatem przystanki:
-> "Piaskowa", "Chełmońskiego Osiedle": jednokierunkowe i generujące małe potoki,
-> "Chełmońskiego Pętla": i tak mający "168" i "501", do tego położony ledwie 350 m od przystanku "Stawowa" na Jasnogórskiej (gdzie będzie jechał "310"), czyli mniej niż nieraz przechodzi się w ramach przesiadki na np. r. Mogilskim.
Obsługę ul. Chełmońskiego może przejąć inna linia. A gdyby okazało się, że np. w "501" po zmianach jest tłok, zawsze można przedłużyć do Chełmońskiego "511" - wszyscy zyskają.
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Też uważam, że międzyszczytowe "511" dla Stoków byłoby strzałem w dziesiątkę, acz to inny bilans kosztów i inny cel.damian_krk2 pisze: ↑11 paź 2021, 9:38W zasadzie to bardzo dobry pomysł z 511 do Chełmońskiego ale jeśli byłby wybór na co przeznaczyć fundusze, to czy nie lepiej z tych pieniędzy sfinansować kursowanie 511 w międzyszczycie? Jestem pewien że w międzyszczycie linia 511 cieszyłaby się zainteresowaniem - głównie ze strony Os. Na Stoku.
Co do kosztów: wydłużenie do Chełmońskiego oznaczałoby pociągnięcie tam 37 par kursów dziennie, na odcinku ok. 3,5 km. Z kolei dodanie międzyszczytu na obecnej trasie "511" wymagałoby dołożenia ok. 12-13 par kursów, na odcinku ok. 15,5 km. Jeśli przeliczyć, to drugie wychodzi ok. półtora raza droższe.
No i to też inne zadania. W wydłużeniu "511" do Chełmońskiego chodziłoby o to by wzmocnić odcinek który ew. byłby najbardziej stratny po zabraniu "114".
Idąc tym tokiem, żadna linia przyspieszona nie mogłaby nigdy powstać. Zresztą nie wiemy przecież na których przystankach "310" będzie się zatrzymywać.Tramwajolog14 pisze: ↑11 paź 2021, 9:39Tracą 4 kursy przystanki, które "310" pominie. Wydłużenie "511" je zastąpi, ale bez przystanku Armii Krajowej (obok są biurowce, mieszkania).
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wielka Wieś, Modlnica
No listę przystanków w mieście to łatwo przewidzieć, Rondo Ofiar Katynia, Bronowice Wiadukt, Miasteczko Studenckie, Czarnowiejska, Muzeum Narodowe, może AGH, Jubilat i Rondo Grunwaldzkie.
Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Kaszmir pisze: ↑11 paź 2021, 9:31 "114" straciło pasażerów po skróceniu, zwłaszcza że wielu z nich przejęło wzmocnione "194". Przed 2018 w relacji Czarnowiejska - r. Grunwaldzkie było w szczycie 15 kursów/h, po maksymalizacji i utworzeniu "114" było 20, a od zeszłorocznych roszad "114/194" są 22.
"310" na 99% pojedzie do os. Podwawelskiego. Będzie pokrywać się prawie całe ze "114", aż do Jasnogórskiej. Poza trasą zostają zatem przystanki:
-> "Piaskowa", "Chełmońskiego Osiedle": jednokierunkowe i generujące małe potoki,
-> "Chełmońskiego Pętla": i tak mający "168" i "501", do tego położony ledwie 350 m od przystanku "Stawowa" na Jasnogórskiej (gdzie będzie jechał "310"), czyli mniej niż nieraz przechodzi się w ramach przesiadki na np. r. Mogilskim.
Obsługę ul. Chełmońskiego może przejąć inna linia. A gdyby okazało się, że np. w "501" po zmianach jest tłok, zawsze można przedłużyć do Chełmońskiego "511" - wszyscy zyskają.
Owszem straciło pasażerów, ale nie na tyle, żeby ją likwidować. Przejedź się w godzinach szczytu to zobaczysz że jeździ nią kilkadziesiąt osób. W godzinach wieczornych za to jest zapchana z galerii i do galerii, 501 i 168 tu nie pomaga. I dalej mówię, że 310 nie może zastąpić 114. 210 jeździ przepełnione do granic możliwości w godzinach szczytu, a wy chcecie jeszcze dołożyć mieszkańców z Krakowa- nie tędy droga. Wydłużenie 511 do Galerii nic nie da, bo to będzie dublowanie z 501 w dużej części trasy, a ja jeżdżę 114 regularnie i sporo osób jedzie z/do galerii już od Ronda Grunwaldzkiego/Jubilatu
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wielka Wieś, Modlnica
Piszesz tutaj jakby Galeria Bronowice miała potoki co najmniej jak Galeria Krakowska. Jeśli na 310 skieruje się tabor przegubowy to nie będzie tak źle.Scania_9640 pisze: ↑11 paź 2021, 11:05 [...]
Owszem straciło pasażerów, ale nie na tyle, żeby ją likwidować. Przejedź się w godzinach szczytu to zobaczysz że jeździ nią kilkadziesiąt osób. W godzinach wieczornych za to jest zapchana z galerii i do galerii, 501 i 168 tu nie pomaga. I dalej mówię, że 310 nie może zastąpić 114. 210 jeździ przepełnione do granic możliwości w godzinach szczytu, a wy chcecie jeszcze dołożyć mieszkańców z Krakowa- nie tędy droga. Wydłużenie 511 do Galerii nic nie da, bo to będzie dublowanie z 501 w dużej części trasy, a ja jeżdżę 114 regularnie i sporo osób jedzie z/do galerii już od Ronda Grunwaldzkiego/Jubilatu
Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 18 gości