Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

- Linie, trasy, rozkłady
Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Jaky » 14 paź 2021, 10:43

MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 1:42 Dlatego nie można mówić tu o żadnym sukcesie bo że jeden pojedzie pełny to co z tego skoro za nim jest następne 307 które jedzie na pusto, zresztą wiele linii tak ma na tym odcinku, a skoro jeździ pusta na tym odcinku to się zwyczajnie jej dalej nie pcha tylko właśnie na Kleparzu powinna kończyć i dzięki temu by wróciła w miarę o normalnym czasie z powrotem a nie jak z Podwawelskiego z 40 minutowym opóźnieniem, poza tym jakimś sposobem wiem że są korki na 29 Listopada😀dzięki za doinformowanie bo bym nie wiedział.
Nie mogę się z tym zgodzić. Fakt, że 307 łapie duże opóźnienia, ale:
1. Takt f15 jest mniej więcej zachowany przy założeniu podobnych opóźnień każdej brygady w danym przedziale czasu. Tylko dwa momenty mogą być nierównomierne, wzrost natężenia ruchu drogowego koło 14-15 i jego spadek koło 16-17 (analogicznie w szczycie porannym), wtedy f15 faktycznie może być fikcją. Jednakże to tylko kilka kursów na kilkadziesiąt.
2. Wynikają w dużej części z korków na 29Listopada, a tylko w mniejszej z Alej Trzech Wieszczów.
3. Tak jak pisałem wyżej w stronę Michałowic na przystanek NK w szczycie popołudniowym kolejne kursy linii 307 przyjeżdżają już mocno zapełnione. Więc nie rozumiem, skąd propozycja skrócenia jej do NK, skoro jej potoki sięgają dalej. Pasażerowie Michałowic są tak samo uprawnieni do korzystania z ATW jak pasażerowie Kurdwanowa, Bronowic, Huty czy choćby Pcimia.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2021, 10:46 przez Jaky, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 14 paź 2021, 10:45

yosujiro pisze: 14 paź 2021, 10:27Na 337 w rejonie Bratysławskiej właściwie nie widuję, żeby były w tych autobusach jakieś wolne miejsca siedzące. Poza szczytem też jest nieźle, zazwyczaj spokojnie połowa miejsc zajęta. Mnie osobiście frekwencja zaskakuje, bo właśnie myślałem, że na takiej trasie, przy takiej częstotliwości, to będzie pustak.
O, tu mnie zaskoczyłeś bo spodziewałem się że "337" będzie gorzej, ze względu na korki i kończenie na N. Kleparzu - formalnie nawet nie wjeżdża na Aleje. Jak na początek, brzmi dobrze.
yosujiro pisze: 14 paź 2021, 10:27A przecież to dopiero początki kursowania i ludzie się jeszcze z tym tworem nie oswoili.
100% prawdy. Na pewno pomoże też zmniejszenie korków gdy kiedyś skończą się prace inwestycyjne na północy miasta. "304" na początku też było mega pustakiem, trzeba było czasu oraz zmian tras i przystanków, jednak w efekcie sprawy się odwróciły i dziś pęka w szwach. Z tego co wiem, ZTP jest otwarte na zmiany w nowych agloekspressach, w szczególności prawie na pewno będą korygowane listy przystanków.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 14 paź 2021, 11:41

yosujiro pisze: 14 paź 2021, 10:27 Na 337 w rejonie Bratysławskiej właściwie nie widuję, żeby były w tych autobusach jakieś wolne miejsca siedzące. Poza szczytem też jest nieźle, zazwyczaj spokojnie połowa miejsc zajęta. Mnie osobiście frekwencja zaskakuje, bo właśnie myślałem, że na takiej trasie, przy takiej częstotliwości, to będzie pustak. A przecież to dopiero początki kursowania i ludzie się jeszcze z tym tworem nie oswoili.
Masz chyba sporo szczęścia - ja na kilkanaście kursów rekordowo widziałem zajęte wszystkie miejsca siedzące ;) ale bardzo mnie to cieszy :)
Inna sprawa, że spora część moich obserwacji to jeden kurs, który odjeżdża punktualnie z Kleparza - może po prostu inne "337" jechało 5-10 minut wcześniej.
Co do punktualności i przystanków "337" - z moich obserwacji wynika, że niemało osób puszcza "337" z Zielonek w kierunku Kleparza - bo co z tego, że jedzie na Kleparz, skoro i tak muszę się przesiąść, a nie mogę wyjść z autobusu na wiecznie stojącej Pachońskiego?

PS. Przeniesiono kilka postów z tematu "Wielka Wieś, Modlnica".

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: yosujiro » 14 paź 2021, 13:03

No to musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że autobus mocno się wyludnia/ zaludnia na przystanku Szpital Narutowicza.
Podobno na dniach mają dodać przystanki na jej trasie: Piaszczysta w stronę Owczar i Pachońskiego w stronę Kleparza.


fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: fysztof » 14 paź 2021, 13:42

Mi się marzy, żeby Myślenice wróciły do rozmów i z gminami po drodze też uruchomiły agloekspress. Potencjał jest na pewno, przez cały rok. Sami mieszkańcy wystarczą - ale gdyby jeszcze zimą zgrać to z myślenickim stokiem narciarskim a latem pociągnąć na Zarabie, to obawiam się zbyt dużego sukcesu nawet! Mam nadzieję, że coś takiego powstanie!

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: damian_krk2 » 14 paź 2021, 13:47

fysztof pisze: 14 paź 2021, 13:42 Mi się marzy, żeby Myślenice wróciły do rozmów i z gminami po drodze też uruchomiły agloekspress. Potencjał jest na pewno, przez cały rok. Sami mieszkańcy wystarczą - ale gdyby jeszcze zimą zgrać to z myślenickim stokiem narciarskim a latem pociągnąć na Zarabie, to obawiam się zbyt dużego sukcesu nawet! Mam nadzieję, że coś takiego powstanie!
Mają tzw. "żółtą linię do Myślenic" co 30 minut, także nie sądzę by gmina wszczęła rozmowy. Zresztą sam jechałem dziś do Myślenic i nie ma to szałowych zapełnień.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: fysztof » 14 paź 2021, 19:31

Bo to jednak co innego, jeśli nie jest częścią zintegrowanej komunikacji. Jak komuś akurat relacja pasuje, to może jeszcze spoko. Ale jak już trzeba płacić najpierw za żółty autobus, potem za kmk w Krakowie to koszt rośnie zdecydowanie. Poza tym ten żółty autobus nie pojawia się w żadnej wyszukiwarce typu jakdojade, nie ma go w rozkładach ZTP / MPK, więc trzeba być co nieco wtajemniczonym. Itp itd. To odcina sporo potencjalnych pasażerów.
Niepołomice też miały transport prywatny, a parę lat wystarczyło by 301 stało się kluczowe i wymagało radykalnych wzmocnień. Jestem pewien, że z Myślenicami byłoby podobnie, gdyby tylko nie iść po najtańszej linii oporu...

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Adrian14 » 14 paź 2021, 21:44

W sumie co stoi na przeszkodzie dogadać się z ZTP i nadać tej linii normalny nr np 305, wciągnąć ją w rozkład, a obsługę zostawić temu przewoźnikowi który jest teraz.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 14 paź 2021, 22:12

yosujiro pisze: 14 paź 2021, 13:03 No to musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że autobus mocno się wyludnia/ zaludnia na przystanku Szpital Narutowicza.
Tak istotnie jest, aczkolwiek jeśli już go widzę, to albo nim jadę do Zielonek, albo widzę go przy Szpitalu JP II ;) I serio nigdy nie widziałem lepszego zapełnienia niż wszystkie siedzące zajęte.
yosujiro pisze: 14 paź 2021, 13:03 Podobno na dniach mają dodać przystanki na jej trasie: Piaszczysta w stronę Owczar i Pachońskiego w stronę Kleparza.
Pachońskiego w stronę Kleparza jest bardzo dobrym pomysłem, aczkolwiek w stronę Owczar dodałbym prędzej Szpital Jana Pawła II - żeby łapać wszystkie autobusy do Zielonek w jednym miejscu, to naturalne miejsce do robienia tego zarówno z KG, jak i ze "164".

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: fysztof » 14 paź 2021, 22:15

Adrian14 pisze: 14 paź 2021, 21:44 W sumie co stoi na przeszkodzie dogadać się z ZTP i nadać tej linii normalny nr np 305, wciągnąć ją w rozkład, a obsługę zostawić temu przewoźnikowi który jest teraz.
W normalnym świecie pewnie niewiele. Ale w naszych realiach przerośnięte ego niejednego z przedstawicieli ZTP i w szczególności MPK (które ma zdecydowanie za dużo wciąż przełożenia na nasz transport) sprawia, że można spokojnie pomysł zaliczyć do science-fiction...

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Tancin » 15 paź 2021, 20:54

fysztof pisze: 14 paź 2021, 19:31 Poza tym ten żółty autobus nie pojawia się w żadnej wyszukiwarce typu jakdojade, nie ma go w rozkładach ZTP / MPK, więc trzeba być co nieco wtajemniczonym. Itp itd. To odcina sporo potencjalnych pasażerów.
A nieprawda, jest tutaj: http://mpks.kiedyprzyjedzie.pl/#/

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomaszep42 » 15 paź 2021, 21:36

Adrian14 pisze: 14 paź 2021, 21:44 W sumie co stoi na przeszkodzie dogadać się z ZTP i nadać tej linii normalny nr np 305, wciągnąć ją w rozkład, a obsługę zostawić temu przewoźnikowi który jest teraz.
To nie byłoby niestety takie proste. Owe "305" musiałoby mieć integrację taryfową z KMK wszak mógłby ktoś np korzystać z tej linii na trasie Borek Fałęcki - ATW na podstawie biletu na strefę 1 na wszystkie linie.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Adrian14 » 15 paź 2021, 22:49

A w ogóle jaka jest cena tego autobusu do Myślenic?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: damian_krk2 » 15 paź 2021, 23:20

Adrian14 pisze: 15 paź 2021, 22:49 A w ogóle jaka jest cena tego autobusu do Myślenic?
Zapłaciłem 5zł na trasie MDA - Myślenice Dekada

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2021, 20:34

tomaszep42 pisze: 15 paź 2021, 21:36To nie byłoby niestety takie proste. Owe "305" musiałoby mieć integrację taryfową z KMK wszak mógłby ktoś np korzystać z tej linii na trasie Borek Fałęcki - ATW na podstawie biletu na strefę 1 na wszystkie linie.
Pomysł jest świetny i wg mnie warto, jednak tak jak Ty uważam, że będzie z tym dużo roboty.

Primo, albo trzeba dołączyć tę linię do taryfy (czyli koszty - a Myślenice ich nie chcą ponosić), albo objąć taryfą specjalną i zostawić obecne ceny. Wtedy jednak wg mnie linia powinna mieć osobny numer, wyróżniający ją na tle km. Czyli nie "305" a np. "A05", "S05" itp.

I jeśli nie byłaby zintegrowana, to pozostaje też kwestia innych nakładów pracy i ew. kosztów. Trzeba dopilnować by linia miała ten sam wzór rozkładów co km, była na wszystkich stronach z rozkładami, itd. No i jeszcze kwestia dni specjalnych typu Święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok, Wielkanoc itd.

Mimo wszystko warto. Nawet gdybyśmy mieli być tu prekursorem na skalę kraju czy nawet kontynentu, warto bo można wiele zyskać. I to nie tylko w kwestii linii do Myślenic, lecz i innych tras. Sam bym chętniej korzystał z ofert prywatnych przewoźników które byłyby uwzględnione w takim systemie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości