Wszystkich Świętych 2021
Re: Wszystkich Świętych 2021
Trochę obok tematu: komunikacja miejska w tunelu KST w dniu dzisiejszym to był SKANDAL.
Korzystałem dzisiaj z KM dwukrotnie: ok. 7:20 jechałem na Dworzec, a ok. 20:30 wracałem z Dworca.
Rano częstotliwość kursowania tramwajów w tunelu to 2 kursy na godzinę. Tak, na najbardziej reprezentacyjnej trasie w Krakowie tramwaj był RAZ NA PÓŁ GODZINY. Zazwyczaj, oprócz "50" była "5" i "19" - tym razem jednak pozostawiono mnie z JEDNĄ linią kursującą dramatycznie rzadko, w porównaniu z tym, jak kursują linie w pozostałych, mniej obciążonych rejonach Miasta.
Wieczorem, nie wiedzieć czemu, pasażerów z Tunelu pozostawiono z 3 kursami na godzinę. Nie przesłyszeliście się - studenci wracają do akademików, a Miasto pozostawia Tunel z JEDNYM tramwajem co DWADZIEŚCIA minut. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak to się skończyło (nie muszę chyba dodawać, że nie wszyscy zmieścili się do Lajkonika):
Wniosek? Jeśli nie chcemy w dzień Wszystkich Świętych uruchamiać "5" i "19", "50" powinna przez cały dzień kursować co 10 minut, ewentualnie powinna zostać uruchomiona inna linia, kursująca w Tunelu.
Korzystałem dzisiaj z KM dwukrotnie: ok. 7:20 jechałem na Dworzec, a ok. 20:30 wracałem z Dworca.
Rano częstotliwość kursowania tramwajów w tunelu to 2 kursy na godzinę. Tak, na najbardziej reprezentacyjnej trasie w Krakowie tramwaj był RAZ NA PÓŁ GODZINY. Zazwyczaj, oprócz "50" była "5" i "19" - tym razem jednak pozostawiono mnie z JEDNĄ linią kursującą dramatycznie rzadko, w porównaniu z tym, jak kursują linie w pozostałych, mniej obciążonych rejonach Miasta.
Wieczorem, nie wiedzieć czemu, pasażerów z Tunelu pozostawiono z 3 kursami na godzinę. Nie przesłyszeliście się - studenci wracają do akademików, a Miasto pozostawia Tunel z JEDNYM tramwajem co DWADZIEŚCIA minut. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak to się skończyło (nie muszę chyba dodawać, że nie wszyscy zmieścili się do Lajkonika):
Wniosek? Jeśli nie chcemy w dzień Wszystkich Świętych uruchamiać "5" i "19", "50" powinna przez cały dzień kursować co 10 minut, ewentualnie powinna zostać uruchomiona inna linia, kursująca w Tunelu.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Ale 50 wieczorem w godzinach 18-20 kursowała co 10 minut, właśnie w celu wzmocnienia powrotów... Ja jechałem przez tunel około południa i spokojnie wszyscy się pomieścili, a i Lajkonik nie pękał w szwach...
A co do studentów, to sporo uczelni ma jutro jeszcze rektorskie, cały dzień, albo chociaż do południa.
A co do studentów, to sporo uczelni ma jutro jeszcze rektorskie, cały dzień, albo chociaż do południa.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Przywołam posta z początku dyskusji z "Dziś na mieście":
Niestety nie wystarczyło, ~f=10 było tak krótkie na "50", że prawie niezauważalne. I też nie zrobiono zamiany taboru z "84" pod wieczór - jakby PESY pojeździły parę godzin dłużej to by się nie rozleciały...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Wszystkich Świętych 2021
I ta częstotliwość kursowania co 10 minut byłaby super przez cały dzień - ewentualnie można by było puścić do tunelu drugą linię. Za rzadko, za rzadko...pjetrek pisze: ↑01 lis 2021, 21:59 Ale 50 wieczorem w godzinach 18-20 kursowała co 10 minut, właśnie w celu wzmocnienia powrotów... Ja jechałem przez tunel około południa i spokojnie wszyscy się pomieścili, a i Lajkonik nie pękał w szwach...
A co do studentów, to sporo uczelni ma jutro jeszcze rektorskie, cały dzień, albo chociaż do południa.
Nie zawsze chodzi tylko o "pomieszczenie się" - średnio reprezentacyjnym jest, aby przy Dworcu były 2/3 kursy na godzinę. To tylko zniechęci pasażerów, którzy byli skłonni przejść na "jasną stronę mocy" . Przykład: przychodzę na dworzec, i widzę: "50" - Kurdwanów P+R - 27 minut. Tym razem zaczekam i pojadę, ale następnym razem w podobnej sytuacji? Gdybym nie był miłośnikiem, mocno zastanowiłbym się nad innym środkiem transportu.
No i do tego - tłok pokazany na zdjęciu udowadnia, że szczyt, o którym mówisz, powinien potrwać co najmniej godzinę dłużej.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Ciekawostki tramwajowe taborowe z dnia Wszystkich Świętych.
Tegoroczna obsada charakteryzowała się ujednoliceniem taboru na liniach tramwajowych w większym zakresie.
Linie cmentarne
Na linii „2” mieliśmy wyłącznie NGT6 i tylko z III dostawy, za to na „81” było siedem NGT6 wyłącznie z II dostawy uzupełnionych dwoma EU8N. Na „84” wyłącznie Pesy z Podgórza za to na „85” taki sam tabor ale tylko z zajezdni z Nowej Huty. W obu przypadkach po dziewięć brygad. Krakowiaki były jeszcze tradycyjnie na „4” i na dwóch „87”. Ufoki po trzy na „83” z PT i „87” z PH. Uzupełnieniem w Hucie „87” były dwa Stadlery a w Podgórzu na „83” było sześć NGT8. Na „86” wyłącznie dziewięć HY a na „82” trzy Stadlery i cztery NGT8. Sześć huckich Stadlerów było na „89” i tylko dwa GT8N. Dziwna dysproporcja w przydziale taboru z poszczególnych zajezdni. Lepszą obsadę miała „1” dziewięć Stadlerów z Huty i trzy NGT8.
Pozostałe linie
Na „3” tylko Stadlery z Podgórza, „18” „50” mieszany tabor RY ale z przewagą Stadlerów. Na „14” i „24” i „52” skierowano wyłącznie tabor NGT6 i EU8N. Tych ostatnich zabrakło do obsługi „22” na którą skierowano wyłącznie tabor E1+c3 za wyjątkiem 22-08 na której był GT8N. E1+c3 były też tradycyjnie na „10” i nigdzie więcej. EU8N były na wszystkich „20”, licznych rezerwach i trzech brygadach „21”. Dopełnieniem „21” był jedyny N8C wagon HK455 na 21-02. Nie wyjechały E1 solo i składy 105Na z Podgórza. Za to na „11” pojawiły się dwa składy Konstali z Huty. GT8N wypełniły resztę brygad „11” i liczne rezerwy. NGT6 tradycyjnie w dni wolne obsłużyły wszystkie „8” i „13” i tu nie było zmian w przydziale taboru.
Ogólnie wysłano ponad 180 pociągów. Zdecydowanie większy miał udział w obsadzie tabor najbardziej pojemny. Delegowano „na spokojnie” 27 Krakowiaków, 43 Lajkoników, 16 NGT8, 6 ufoków, 29 EU8N i 36 NGT6. Biorąc pod uwagę inwentarz zachowano sporą rezerwę. Reszta taboru na niskim poziomie, bo nie było potrzeby wysyłania. 9 GT8N/C, 2 składy 105N, 14 E1+c3, 1 N8C. 405N-Kr i E1 solo nie wyjechały.
Tegoroczna obsada charakteryzowała się ujednoliceniem taboru na liniach tramwajowych w większym zakresie.
Linie cmentarne
Na linii „2” mieliśmy wyłącznie NGT6 i tylko z III dostawy, za to na „81” było siedem NGT6 wyłącznie z II dostawy uzupełnionych dwoma EU8N. Na „84” wyłącznie Pesy z Podgórza za to na „85” taki sam tabor ale tylko z zajezdni z Nowej Huty. W obu przypadkach po dziewięć brygad. Krakowiaki były jeszcze tradycyjnie na „4” i na dwóch „87”. Ufoki po trzy na „83” z PT i „87” z PH. Uzupełnieniem w Hucie „87” były dwa Stadlery a w Podgórzu na „83” było sześć NGT8. Na „86” wyłącznie dziewięć HY a na „82” trzy Stadlery i cztery NGT8. Sześć huckich Stadlerów było na „89” i tylko dwa GT8N. Dziwna dysproporcja w przydziale taboru z poszczególnych zajezdni. Lepszą obsadę miała „1” dziewięć Stadlerów z Huty i trzy NGT8.
Pozostałe linie
Na „3” tylko Stadlery z Podgórza, „18” „50” mieszany tabor RY ale z przewagą Stadlerów. Na „14” i „24” i „52” skierowano wyłącznie tabor NGT6 i EU8N. Tych ostatnich zabrakło do obsługi „22” na którą skierowano wyłącznie tabor E1+c3 za wyjątkiem 22-08 na której był GT8N. E1+c3 były też tradycyjnie na „10” i nigdzie więcej. EU8N były na wszystkich „20”, licznych rezerwach i trzech brygadach „21”. Dopełnieniem „21” był jedyny N8C wagon HK455 na 21-02. Nie wyjechały E1 solo i składy 105Na z Podgórza. Za to na „11” pojawiły się dwa składy Konstali z Huty. GT8N wypełniły resztę brygad „11” i liczne rezerwy. NGT6 tradycyjnie w dni wolne obsłużyły wszystkie „8” i „13” i tu nie było zmian w przydziale taboru.
Ogólnie wysłano ponad 180 pociągów. Zdecydowanie większy miał udział w obsadzie tabor najbardziej pojemny. Delegowano „na spokojnie” 27 Krakowiaków, 43 Lajkoników, 16 NGT8, 6 ufoków, 29 EU8N i 36 NGT6. Biorąc pod uwagę inwentarz zachowano sporą rezerwę. Reszta taboru na niskim poziomie, bo nie było potrzeby wysyłania. 9 GT8N/C, 2 składy 105N, 14 E1+c3, 1 N8C. 405N-Kr i E1 solo nie wyjechały.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Na "83" był jeszcze #RZ213, ale padł i został zamieniony na NGT8.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Od tego roku do linii "cmentarnych" awansował również 139. Dzięki przedłużeniu do nowej pętli obsłużył cmentarz w Mydlnikach, a dodatkowo przejeżdża koło Rakowic. W sumie niedaleko jego trasy są też Batowice i Grębałów. Może w kolejnych latach jakoś zostanie wykorzystany jego potencjał i doczekamy się 839 w jakimś wydaniu
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wszystkich Świętych 2021
fistaszek pisze: ↑01 lis 2021, 22:14I ta częstotliwość kursowania co 10 minut byłaby super przez cały dzień - ewentualnie można by było puścić do tunelu drugą linię. Za rzadko, za rzadko...pjetrek pisze: ↑01 lis 2021, 21:59 Ale 50 wieczorem w godzinach 18-20 kursowała co 10 minut, właśnie w celu wzmocnienia powrotów... Ja jechałem przez tunel około południa i spokojnie wszyscy się pomieścili, a i Lajkonik nie pękał w szwach...
A co do studentów, to sporo uczelni ma jutro jeszcze rektorskie, cały dzień, albo chociaż do południa.
Nie zawsze chodzi tylko o "pomieszczenie się" - średnio reprezentacyjnym jest, aby przy Dworcu były 2/3 kursy na godzinę. To tylko zniechęci pasażerów, którzy byli skłonni przejść na "jasną stronę mocy" . Przykład: przychodzę na dworzec, i widzę: "50" - Kurdwanów P+R - 27 minut. Tym razem zaczekam i pojadę, ale następnym razem w podobnej sytuacji? Gdybym nie był miłośnikiem, mocno zastanowiłbym się nad innym środkiem transportu.
No i do tego - tłok pokazany na zdjęciu udowadnia, że szczyt, o którym mówisz, powinien potrwać co najmniej godzinę dłużej.
Co 10min przez cały dzień 50 w dniu 1.11 tylko by się marnowała to po pierwsze, a po drugie pasażerowie (głównie studenci) mogli podejść na Uniwersytet Ekonomiczny, to raptem 2min pieszo z Dworca Głównego Tunel, są młodzi to te paręset metrów by ich nie zbawiło.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Tu akurat racja, pomysł mieli dobry, ale wykonanie gorsze. Za rok to skorygują myślę.Scania_9640 pisze: ↑02 lis 2021, 9:49 Co 10min przez cały dzień 50 w dniu 1.11 tylko by się marnowała to po pierwsze, a po drugie pasażerowie (głównie studenci) mogli podejść na Uniwersytet Ekonomiczny, to raptem 2min pieszo z Dworca Głównego Tunel, są młodzi to te paręset metrów by ich nie zbawiło.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Wszystkich Świętych 2021
No właśnie, Tunel nie jest odosobnioną wyspą, tylko częścią większego węzła. Tuż obok były:
DG Zachód: "3", "129", "179", "304",
DG Wschód: "182",
UE: "81", "85", "182", "189", "501", a w ciągu dnia również "83" i "84"
Zatem masa alternatyw, pokrywających trasy tunelowych "5", "19" i "50". Mam wrażenie, że sporo osób sprawdziło komunikaty albo wyszukiwarki i wybrało inne opcje. Oczywiście trochę ludzi pewnie potrzebowało jechać konkretnie "50", jednak obstawiam że przynajmniej część po prostu nie sprawdziła info, przyszła na przystanek i nie próbowała szukać rozwiązania.
Co do zdjęcia - ile na nim jest osób? Koło stu? Zgaduję, że dochodzą walizki, jednak ciężko mi uwierzyć że nie zmieścili się do Lajkonika mieszczącego grupo ponad 200 osób. O tej porze, w święto, z KG do Mogilskiego tłumy raczej nie jechały.
Może rzeczywiście warto pomyśleć na przyszły rok o wydłużeniu f10 na "50" wieczorem w dniu 1 X, acz mimo wszystko mam wrażenie, że alternatyw jest sporo. Może wystarczyłoby dodanie komunikatu na karteczkach zasłaniających "5" i "19" (że zawieszone), iż w zamian kursują linie "85" i "81" z UE?
DG Zachód: "3", "129", "179", "304",
DG Wschód: "182",
UE: "81", "85", "182", "189", "501", a w ciągu dnia również "83" i "84"
Zatem masa alternatyw, pokrywających trasy tunelowych "5", "19" i "50". Mam wrażenie, że sporo osób sprawdziło komunikaty albo wyszukiwarki i wybrało inne opcje. Oczywiście trochę ludzi pewnie potrzebowało jechać konkretnie "50", jednak obstawiam że przynajmniej część po prostu nie sprawdziła info, przyszła na przystanek i nie próbowała szukać rozwiązania.
Co do zdjęcia - ile na nim jest osób? Koło stu? Zgaduję, że dochodzą walizki, jednak ciężko mi uwierzyć że nie zmieścili się do Lajkonika mieszczącego grupo ponad 200 osób. O tej porze, w święto, z KG do Mogilskiego tłumy raczej nie jechały.
Może rzeczywiście warto pomyśleć na przyszły rok o wydłużeniu f10 na "50" wieczorem w dniu 1 X, acz mimo wszystko mam wrażenie, że alternatyw jest sporo. Może wystarczyłoby dodanie komunikatu na karteczkach zasłaniających "5" i "19" (że zawieszone), iż w zamian kursują linie "85" i "81" z UE?
Re: Wszystkich Świętych 2021
Pasażerowie jednak "siłą przyzwyczajenia" i "na pamięć" chodzą na konkretny przystanek. Zakładam, że ludzie już są nauczeni i niejako "z automatu" idą do Tunelu, bo wiedzą, że w święta linia "50" jeździ co 10 minut (co prawda, to ~f=10 kończy się wcześniej, ale i tak to "ściąga", bo są też z reguły "5" i "19"). A komunikatów to jednak, oprócz miłośników, nikt nie czyta (tylko nam się tak wydaje, ale trzeba wyjść z tej bańki i posłuchać na mieście jakie pytania, nieraz absurdalne z naszej perspektywy, pasażer nie będący miłośnikiem zadaje) a wyszukiwarki pewnie część sprawdziła i poszła na inne linie a część nie (poszli "na pamięć"), stąd tkwili w Tunelu przez długie minuty a potem zapewne złościli się, że jadą w tłoku. Jak to poprawić, nie wiem, chyba się nie da pewnych nawyków zmienić.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Wszystkich Świętych 2021
Pewnych nawyków nie zmienisz, lecz nawet z tych którzy poszli do tunelu, niemała część podeszła do tablicy, sprawdziła rozkłady i pomyślała "5 zawieszona, 19 zawieszona, to czekam na 50". Może gdyby na tych karteczkach było właśnie, że linie za "5" i "19" są tuż obok, część by poszła pod UE?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Wszystkich Świętych 2021
Po obserwacjach z trzech dni stwierdzam jedno. Trzeba bardziej informować ludzi jak co jeździ w tym okresie. Skala pytań co i jak gdzie kursuje zaskoczyła. Wiele razy spotkałem się z sytuacją, że mimo, iż na przystanku było wszystko pięknie napisane to tak ludzie upierali się przy swoim i tłumaczenie, że coś nie kursuje to nie docierało. W przyszłym roku okres Wszystkich Świętych wypadnie na cztery dni i wtedy naprawdę trzeba pomyśleć jak to opracować najlepiej. Bo nie wszyscy czytają komunikaty w Internecie. W sumie na przyszły rok można wykorzystać wzór Warszawy, gdzie ludzie informowali co i jak jeździ. Może by to coś pomogło kto wie.
Re: Wszystkich Świętych 2021
No właśnie nie wiem, czy by się marnowała - dwa/trzy kursy na godzinę w tunelu to za mało, stanowczo za mało. Niekoniecznie mówię o wzmocnieniu "50" do f~10, wystarczy dowolna linia, która wzmocniłaby Tunel, który został wczoraj przycięty nieadekwatnie do potoków (wiele rejonów zostało wzmocnionych, tunel zaś poza szczytem miał 3 razy mniej kursów, w przyciętym szczycie 2 razy mniej). Takie cięcia tylko zniechęcają pasażerów do KM - a przecież chcemy osiągnąć coś dokładnie odwrotnego, prawda?Scania_9640 pisze: ↑02 lis 2021, 9:49 Co 10min przez cały dzień 50 w dniu 1.11 tylko by się marnowała to po pierwsze [...]
Nie wiem, czy jest to zrozumiałe, ale warto by było pomyśleć nad tym, żeby nie przycinać kilkukrotnie danego, uczęszczanego tego dnia, ciągu...Kaszmir pisze: ↑02 lis 2021, 10:11 No właśnie, Tunel nie jest odosobnioną wyspą, tylko częścią większego węzła. Tuż obok były:
DG Zachód: "3", "129", "179", "304",
DG Wschód: "182",
UE: "81", "85", "182", "189", "501", a w ciągu dnia również "83" i "84"
Zatem masa alternatyw, pokrywających trasy tunelowych "5", "19" i "50". Mam wrażenie, że sporo osób sprawdziło komunikaty albo wyszukiwarki i wybrało inne opcje. Oczywiście trochę ludzi pewnie potrzebowało jechać konkretnie "50", jednak obstawiam że przynajmniej część po prostu nie sprawdziła info, przyszła na przystanek i nie próbowała szukać rozwiązania.
Skoro coś "ciągnie" i pasażerowie przychodzą, to powinna zostać zapewniona im dostateczna liczba połączeń. Bo komunikacja miejska jest dla ludzi, nigdy na odwrót.
Naprawdę mocno żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia wnętrza tego Lajkonika... Mogę jeszcze napisać, że tak ogromny tłok na szczęście utrzymywał się tylko jeden przystanek - od Ronda Mogilskiego zapełnienie wyniosło ~60%.
Pomysł ten jest dobry, ale tak jak pisał @Kitek - nie wiem, ilu ludzi przeszłoby się na UE, a ilu poczekałoby na tramwaj. Do tego, chyba nie chodzi o to, żeby zmuszać pasażerów do chodzenia po mieście - KM chyba jest od zapewniania tych połączeń . Rozumiem ideę, jest do wprowadzenia od zaraz (niezależnie, co by się działo z Tunelem, w przyszłym roku warto takie coś wprowadzić), mimo wszystko uważam, że kwestię Tunelu można było rozwiązać lepiej - i oczekuję, że w przyszłym roku zostaną wprowadzone zmiany.Scania_9640 pisze: ↑02 lis 2021, 9:49 [...] a po drugie pasażerowie (głównie studenci) mogli podejść na Uniwersytet Ekonomiczny, to raptem 2min pieszo z Dworca Głównego Tunel, są młodzi to te paręset metrów by ich nie zbawiło.
Re: Wszystkich Świętych 2021
Uruchomienie popołudniem choćby "17" na kilka godzin, przy sporych rezerwach taborowych na pewno nie przerosłoby organizacyjnie możliwości MPK. Już nie wspominając o tym, że pomysł z jej kursowaniem w niedzielne wieczory był dobry i powinno się do niego powrócić na stałe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości