Co do zasadności pierwszego kursu w niedzielę z Trąbek to tak jak pisze autor, faktycznie kurs 4.35 w święta powstał po przesunięciach kursów na godziny wcześniejsze z powodu blokowania pętli. Po zaproponowanych zmianach pierwszy kurs z Trąbek w święta wyruszałby o godzinie 6.15 (dla porównania Niepołomic "301" pierwszy kurs w święta ma o godzinie 7.10).Kaszmir pisze: ↑14 lis 2021, 22:36
Podoba mi się pomysł, jeśli faktycznie mieszkańcy nie potrzebują kursu rano - to trzeba sprawdzić. Trochę gryzie jednak uruchamianie go tylko w noc sob/ndz - inne linie weekendowe funkcjonują również w noce pt/sob.
Zastanawiam się nad innym źródłem finansowania. Może by skrócić ostatnie powrotne "274" z Trąbek (te po godz. 23) do Prokocimia Szpitala? Raczej mało kto z nich korzysta, a jeśli już to pewnie i tak przesiada się na "69/669". Podobnie ostatnie "204" są skrócone do Bieżanowskiej. Takie skrócenie dałoby tygodniowo ok. 32 km.
Skoro do "974" ludzie i tak by przesiadali się z "69", to można by mu dać krótszą trasę Nowy Bieżanów Południe - Prokocim Szpital - Trąbki. Kurs powrotny też mógłby kończyć na Prokocimiu Szpitalu - wtedy pełne kółko miałoby ok. 28 km. Już starczy na uruchomienie kursu w noce sob/ndz, a nawet zostaje pewna nadwyżka. Jeśli przeszłoby też zabranie kursu niedzielnego, to wtedy można uruchomić "974" w obie weekendowe noce.
Jeżeli chodzi o skrócenie ostatnich kursów "274" do Prokocim Szpital, jest to jakiś pomysł. Gdyby "274" obsługiwała Wola Duchacka to tym bardziej. Obsługuje jednak Płaszów, więc tak czy siak zjazd pojedzie przez Podgórze SKA.
Jest jeszcze trzecia opcja finansowania "274" obsługiwane przez Wolę Duchacką. Pierwszy kurs przez cały tydzień niech rozpoczyna trasę w kierunku Trąbek od przystanku Prokocim Szpital, ostatni kończy na przystanku Prokocim Szpital jak proponuje Kaszmir. Wtedy można uruchomić "974" w obie weekendowe noce, zostawiając w spokoju pierwszy poranny kurs w święta na "274".