Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W związku ze skróceniem linii tramwajowych do Łagiewnik, ubyło brygad. Nie ma dzisiaj 8-06, 19-05 i 22-08. NGT6 z tych brygad "8" i "19" znalazły się na "20" kosztem EU8N. Na "22" nie ma jednego składu E1+c3 z Podgórza. PT ma już tylko jedną brygadę w dni wolne, obecnie jest to 22-06 którą obsługuje RF313. Ze względu na to, że ma o jedne drzwi więcej, on najczęściej pojawia się w dni wolne na "22".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy dzień przyniósł zmianę rozdziału taboru, niestety na o wiele gorszy. Na linii "14" na żadnej podgórskiej brygadzie nie ma dziś tramwaju 32m, a pojedyncza brygada NGT6 jest także na 24-04 (widziałem osobiście). Na "20" w dniu dzisiejszym aż 3 brygady GT8N. Wszystkie te zmiany są niestety negatywne, pozostaje tylko mieć nadzieję że wynikają one z jakiejś konserwacji podgórskich niskaczy 32m i w najbliższych dniach wszystko wróci do normy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kontynuuję tutaj:
Tylko taka liczba NGT6 na "14" pewno nie będzie wyrabiać na ciągu bronowickim. A na "24" też ryzykowne jest posyłanie NGT6 na jednak popularną linię.impuls pisze: 29 lis 2021, 22:35 Zdjęli kilka NGT6 z "8" i "19 w związku z remontem do Borku i jest zmiana rozdziału. Święta proporcja MPK musi być zachowana. Trzeba się liczyć, że tak jak dzisiaj do końca marca na "14" będą cztery NGT6 a na "24" pojawiać się będzie też NGT6. Proporcjonalnie zmniejszono udział taboru typu NGT8 w ruchu.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obawiam się że tak pozostanie na jakiś czas. Na "20" były dni bez GT8N/C a na "14" i "24" bez NGT6. Większe wykorzystanie GT8N to upychanie proporcjonalne MPK wobec zakończenia modernizacji.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i zamknięcie trasy do Borku zmniejszyło wykorzystanie krótkiego taboru niskowejściowego (mniej brygad NGT6 z "8" i EU8N z "19"), więc być może chcą proporcjonalnie zmniejszyć wykorzystanie innych wagonów?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak już zmniejszają tabor 32 metrowy na 26 m. na "14" i "24" to z większym skutkiem zrobiliby to na "10" czy "22". Skoro pojawiły się wolne NGT6 mogli je dać na te wspomniane linie Wiedeńskie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj 30 listopada nie potwierdziły się Wasze obawy. Na "14" są 3 wagony NGT6 a na "24" brak 26 metrowego taboru. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Plany modernizacyjne torowisk w 2022.
Obecnie mamy remont
- JP II i Ptaszyckiego do wakacji 2022
- ciągu Borek F- do końca I kwartału 2022
w planach budżetu Miasta jest remont w 2022
- al. Solidarności
- Starowiślnej.
- budowa linii Krowodrza G - Górka N z wyłączeniem pętli na 8 miesięcy (przeznaczono dość duży budżet w 2022 na tę budowę i może wreszcie ruszą konkretnie z tą inwestycją)
W ramach organizacji Igrzysk 2023 możliwy jest remont
- Kościuszki - Zwierzyniecka
W ramach inwestycji Centralnych budowa S7 (kończą z wyburzeniami i powinni wczesną wiosną ruszyć z budową w rejonie)
- al. Solidarności
- Wiadukty z trasą na Wzgórza K.
W ramach prac utrzymaniowych realizacja tych przedsięwzięć których nie udało się wykonać w tym roku
- szlifowanie, podbijanie w ciągu Dietla - Monte Casino
- wymiana rozjazdów w rejonie B. Mogilskiego.
- torowisko może zostać też wyłączone pod Halą Targową z racji wyburzenia Wiaduktu.
Wobec powyższego, czy warto trzymać w pełnej sprawności tak duży inwentarz taboru tramwajowego? Obecnie prowadzone remonty ograniczyły wykorzystanie taboru o ok 11 pociągów. Jak się będą kończyć obecnie prowadzone inwestycje, zaczną się następne z wyżej wymienionych. Oddanie Trasy Łagiewnickiej planowane jest dopiero wraz z rozpoczęciem wakacji.
Moim zdaniem już teraz MPK powinno odstawić (może nie skasować ale pozostawić odstawione bez serwisowania i użytkowania) ok. 5 E1 solo, 8 składów E1+c3. Dzięki temu wzrośnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego. Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1. Zanosi się na to, że w 2022 z racji wielu remontów ilość pociągów w ruchu będzie balansować na poziomie 210-235 pociągów. Do tego wystarczy ilość w inwentarzu na poziomie 295-300. W drugiej połowie roku będą przybywać nowe tramwaje z serii Lajkonik II. W razie czego będą mogły ponownie zwiększyć inwentarz.
Obecnie mamy remont
- JP II i Ptaszyckiego do wakacji 2022
- ciągu Borek F- do końca I kwartału 2022
w planach budżetu Miasta jest remont w 2022
- al. Solidarności
- Starowiślnej.
- budowa linii Krowodrza G - Górka N z wyłączeniem pętli na 8 miesięcy (przeznaczono dość duży budżet w 2022 na tę budowę i może wreszcie ruszą konkretnie z tą inwestycją)
W ramach organizacji Igrzysk 2023 możliwy jest remont
- Kościuszki - Zwierzyniecka
W ramach inwestycji Centralnych budowa S7 (kończą z wyburzeniami i powinni wczesną wiosną ruszyć z budową w rejonie)
- al. Solidarności
- Wiadukty z trasą na Wzgórza K.
W ramach prac utrzymaniowych realizacja tych przedsięwzięć których nie udało się wykonać w tym roku
- szlifowanie, podbijanie w ciągu Dietla - Monte Casino
- wymiana rozjazdów w rejonie B. Mogilskiego.
- torowisko może zostać też wyłączone pod Halą Targową z racji wyburzenia Wiaduktu.
Wobec powyższego, czy warto trzymać w pełnej sprawności tak duży inwentarz taboru tramwajowego? Obecnie prowadzone remonty ograniczyły wykorzystanie taboru o ok 11 pociągów. Jak się będą kończyć obecnie prowadzone inwestycje, zaczną się następne z wyżej wymienionych. Oddanie Trasy Łagiewnickiej planowane jest dopiero wraz z rozpoczęciem wakacji.
Moim zdaniem już teraz MPK powinno odstawić (może nie skasować ale pozostawić odstawione bez serwisowania i użytkowania) ok. 5 E1 solo, 8 składów E1+c3. Dzięki temu wzrośnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego. Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1. Zanosi się na to, że w 2022 z racji wielu remontów ilość pociągów w ruchu będzie balansować na poziomie 210-235 pociągów. Do tego wystarczy ilość w inwentarzu na poziomie 295-300. W drugiej połowie roku będą przybywać nowe tramwaje z serii Lajkonik II. W razie czego będą mogły ponownie zwiększyć inwentarz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gdzie w budżecie są zapisane środki na fizyczne prace na Starowiślnej?
Jakim cudem remont Kościuszki ma się zacząć w 2023 skoro niezbędna do tego kwitologia to co najmniej rok a w przyszłorocznym budżecie nie ma na to ani grosza?
Jakim cudem remont Kościuszki ma się zacząć w 2023 skoro niezbędna do tego kwitologia to co najmniej rok a w przyszłorocznym budżecie nie ma na to ani grosza?
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wykorzystanie NGT8 sięga 100%, dziś jest tylko jeden wolny, więc jak chcesz wysłać na 10? Na 22 NGT6 w dzień powszedni są za małe i odpadają bo byłby dużo tłok. I nie byłbym taki pewny że tak szybko będą przybywać tango IIimpuls pisze: 01 gru 2021, 23:26 Plany modernizacyjne torowisk w 2022.
Obecnie mamy remont
- JP II i Ptaszyckiego do wakacji 2022
- ciągu Borek F- do końca I kwartału 2022
w planach budżetu Miasta jest remont w 2022
- al. Solidarności
- Starowiślnej.
- budowa linii Krowodrza G - Górka N z wyłączeniem pętli na 8 miesięcy (przeznaczono dość duży budżet w 2022 na tę budowę i może wreszcie ruszą konkretnie z tą inwestycją)
W ramach organizacji Igrzysk 2023 możliwy jest remont
- Kościuszki - Zwierzyniecka
W ramach inwestycji Centralnych budowa S7 (kończą z wyburzeniami i powinni wczesną wiosną ruszyć z budową w rejonie)
- al. Solidarności
- Wiadukty z trasą na Wzgórza K.
W ramach prac utrzymaniowych realizacja tych przedsięwzięć których nie udało się wykonać w tym roku
- szlifowanie, podbijanie w ciągu Dietla - Monte Casino
- wymiana rozjazdów w rejonie B. Mogilskiego.
- torowisko może zostać też wyłączone pod Halą Targową z racji wyburzenia Wiaduktu.
Wobec powyższego, czy warto trzymać w pełnej sprawności tak duży inwentarz taboru tramwajowego? Obecnie prowadzone remonty ograniczyły wykorzystanie taboru o ok 11 pociągów. Jak się będą kończyć obecnie prowadzone inwestycje, zaczną się następne z wyżej wymienionych. Oddanie Trasy Łagiewnickiej planowane jest dopiero wraz z rozpoczęciem wakacji.
Moim zdaniem już teraz MPK powinno odstawić (może nie skasować ale pozostawić odstawione bez serwisowania i użytkowania) ok. 5 E1 solo, 8 składów E1+c3. Dzięki temu wzrośnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego. Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1. Zanosi się na to, że w 2022 z racji wielu remontów ilość pociągów w ruchu będzie balansować na poziomie 210-235 pociągów. Do tego wystarczy ilość w inwentarzu na poziomie 295-300. W drugiej połowie roku będą przybywać nowe tramwaje z serii Lajkonik II. W razie czego będą mogły ponownie zwiększyć inwentarz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dobrze, że można być też złym prorokiem z korzyścią dla pasażerówkucyk pisze: 30 lis 2021, 7:01 Dzisiaj 30 listopada nie potwierdziły się Wasze obawy. Na "14" są 3 wagony NGT6 a na "24" brak 26 metrowego taboru.![]()

"74" jest linią zastępczą i według mnie nie powinny jeździć na takich liniach wagony z niskim członem jeżeli nie ma takiej konieczności. Na "22" wysyłanie NGT6 byłoby ryzykowne ze względu na dużą frekwencję między Rondem Grunwaldzkim a Grzegórzeckim, na "10" NGT8 byłyby okej tylko mamy remonty 2014N w dużej liczbie i nie ma już skąd pozyskiwać NGT8 (brakuje ich dla uzupełnienia "14"). Co do "21", to chyba wszyscy są zgodni, że więcej taboru niskopodłogowego jest możliwe do wysyłania.impuls pisze: 01 gru 2021, 23:26 Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1.
Co do remontów to Starowiślna i Salwator na pewno nie ruszą w 2022. Jeżeli chodzi o Wiadukty to już ZTP pisał na swoim Facebooku, że to ostatnie miesiące ich istnienia i oczywiście Aleja Solidarności, która mamy nadzieję, ruszy wraz z otwarciem Ptaszyckiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Odpowiadając WDZ, na Solidarności mają być prowadzone roboty budowlane a na Starowiślnej faktycznie na razie papierologia. Sprawa Kościuszki i Zwierzynieckiej może wyjaśni się w tym miesiącu. Jeśli pojawią się środki Rządowe i decyzje w ramach spec ustawy na tą inwestycję, to muszą zacząć roboty budowlane jeszcze w 2022 aby zdążyć z nimi w połowie 2023 na Mistrzostwa.
Scania_9640 o NGT8 na linii "10" myślałem jako o Bombardierach i Stadlerach. W przydziale taboru MPK określa oba typy jako NGT8 i nie stosuje osobnego podziału.
Na "22" jest podobny potok pasażerski jak w "14". Byłby podobny efekt jak w "14" w NGT6.
Scania_9640 o NGT8 na linii "10" myślałem jako o Bombardierach i Stadlerach. W przydziale taboru MPK określa oba typy jako NGT8 i nie stosuje osobnego podziału.
Na "22" jest podobny potok pasażerski jak w "14". Byłby podobny efekt jak w "14" w NGT6.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ze Starowiślną jesteśmy w głębokich leśnych ostępach - w przyszłym roku ma powstać "wielowariantowa koncepcja" od której do pozwolenia na budowę droga jeszcze bardzo daleka. Z Kościuszki cyrkus jest jeszcze weselszy a to dlatego, że przebiega tam droga wojewódzka (relikt z czasów kiedy Aleje były jeszcze DK). Miasto bardzo by chciało ulicę gruntownie przebudować ale to musiałoby się wiązać z dostosowaniem jej do parametrów DW co jest oczywiście niemożliwe. Na odstępstwo od norm ministerstwo zgody nie dało. Miasto wystąpiło do właściwego Zarządu Dróg o zmianę statusu ulicy i dopóki nie zapadną w tej mierze wiążące decyzje nie da się w zasadzie nic zrobić skoro nie wiadomo jaki ma być zakres robót...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A to coś się znowu zmieniło? Było tak jak piszesz, jednak pół roku temu Miasto się właśnie dogadało z Ministerstwem: https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... -krakowie/WDZ pisze: 02 gru 2021, 12:04Z Kościuszki cyrkus jest jeszcze weselszy a to dlatego, że przebiega tam droga wojewódzka (relikt z czasów kiedy Aleje były jeszcze DK). Miasto bardzo by chciało ulicę gruntownie przebudować ale to musiałoby się wiązać z dostosowaniem jej do parametrów DW co jest oczywiście niemożliwe. Na odstępstwo od norm ministerstwo zgody nie dało.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To czemu nie ma w budżecie ani grosza na jakiekolwiek działania związane z tym remontem? Choćby na poziomie "wariantowej koncepcji" jak przy Starowiślnej - w skali budżetu miasta to przecież grosze...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości