Osobiście układ "139", "182" i "501" po otwarciu tramwaju na Meissnera widziałbym następująco:Kaszmir pisze: 03 gru 2021, 12:44 Problem i tak się rozwiąże po otwarciu tramwaju. Na Bohomolca "182/482" zostaną zastąpione przez tramwaje, więc Stoki pewnie dostaną całotygodniową, mocną linię przez Okulickiego, Bora-Komorowskiego i Pilotów![]()
"482", "511" - likwidacja;
"139" - Mydlniki Wapiennik P+R - jak obecnie - Bohomolca - Rondo Piastowskie;
"182" - Solna (nawracanie na Na Zjeździe/Solna) - Podgórska - Al. Daszyńskiego - Grzegórzecka - APW - Wita Stwosza - Al. 29 Listopada - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - jak "139" - Żeromskiego - Mościckiego - Struga - Kombinat;
"501" - Chełmońskiego Pętla - jak obecnie - Al. Solidarności - Kombinat, f~7,5 w szczycie;
"504" - Dworzec Główny Wschód - Lubomirskiego - jak "511" - Os. Na Stoku, f~7,5/15/20/20, tabor 12m.
Uzasadnienie zmian:
- "139" wylatuje z Huty, gdyż ta i tak dostaje mocne "501" i dodatkowo "182". Na Rondzie Piastowskim zostaje, aby Mistrzejowice nie traciły swojego jedynego częstego autobusu.
- "182" na tej trasie jest zupełnie nowym pomysłem. Jej celem jest zapewnienie Starej Hucie rekompensaty za stratę "139" w podobnej relacji, a dla Mistrzejowic i Al. 29 Listopada jest to z kolei ciekawe połączenie z Kazimierzem (trochę też wymuszone brakiem miejsca na DGW).
- "501" wchłania "511", aby zapewnić rekompensatę za wylot "114" (prawie pewne) oraz "139". Raczej nie budzi wątpliwości

- "504" ma zapewnić szybkie połączenie Stoków z centrum, dzięki wysokiej ~f i prostej trasie wystarczające na nią powinny być autobusy 12m.
Co sądzicie, hit czy kit?