Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 21 lip 2021, 21:23

Czy jest, była w Krakowie inwestycja z którą nie było, nie ma problemów? :x

Zapewne: "NIE". :D Normalka w tym mieście. :evil:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 21 lip 2021, 21:54

No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych. Chodzi mi o Opolską i przekucie się przez tory kolejowe. Są rejony, że już powinny być fragmenty torów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by już je mieć zrobione. Nie ma nawet 5 metrów szyny. Przebudowa pętli Krowodrza G. to też masa roboczogodzin. Papierologia pozwolenia i decyzje, przejmowanie gruntów nadal nieskończone, a przecież trzy lata się tym zajmowali. Wszędzie pobojowisko, krajobraz marsjański i patrząc na relacje, zdjęcia nie ma na czym oka zawiesić. Jeżdżę po Polsce od kilku lat i robię zdjęcia i opisy podobnych inwestycji tramwajowych dla Michała W. Mam porównanie jak obecnie prowadzone są Naramowice, Popowice, Nowy Dwór czy Winnica. Tak samo w Szczecinie nowe linie. Zaraz po przeprowadzeniu mediów firmy biorą się za kolejne etapy prac, "wychodzą z ziemi". Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy. W najlepszym wypadku dużym opóźnieniem. Mam duże wątpliwości czy ten wykonawca poradzi sobie z tą inwestycją. Po roku zaawansowanie wszystkich prac oceniam na 10%.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 21 lip 2021, 22:11

impuls pisze: 21 lip 2021, 21:54 No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 21 lip 2021, 23:45

kucyk pisze: 21 lip 2021, 22:11
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:
Jakiś motorniczy chwalił torowisko na Płaszów. Inwestycje są robione zwykle przez kilkudziesięciu podwykonawców. I zwykle coś jest zrobione dobrze a inne rzeczy źle.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: fysztof » 22 lip 2021, 12:00

kucyk pisze: 21 lip 2021, 22:11
impuls pisze: 21 lip 2021, 21:54 No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:
Kuklińskiego nie jest dobrym odniesieniem, bo tam wykonawca przy współudziale pewnych nadzorców wprost oszukiwał inwestora (czyli właśnie MPK). Na przykład za dnia kładli podbudowę, a nocami wywozili. Zrobili też słabszy asfalt.
"Zgodnie z treścią opinii zastosowanie przez wykonawcę asfaltu drogowego 20/30 zamiast modyfikowanego 25/55-60 w betonach asfaltowych WMS zwiększa ryzyko wystąpienia w nich spękań termicznych, a co za tym idzie przedwczesnego obniżenia trwałości zmęczeniowej nawierzchni w stosunku do obliczonej w projekcie.
Z opinii biegłych wynika, że nieprawidłowość ta nie jest jedyną stwierdzoną w toku opiniowania albowiem inwentaryzacja warstw konstrukcyjnych drogi wykazała szereg rażących niezgodności z dokumentacją projektową i powykonawczą.
Z kolei w odniesieniu do konstrukcji obu jezdni ulicy Lipskiej biegli stwierdzili brak zaprojektowanej podbudowy z tłucznia."
Oskarżonych było chyba z 15 osób... jak się skończyło, w sumie nie wiem. Większość wnioskowała o dobrowolne poddanie się karze...

Niemniej, budowa na Górkę już się ślimaczy i pewnie wiele jeszcze wody w Wiśle upłynie nim się zakończy. To trochę tragiczne. Praktycznie każda miejska inwestycja w Krakowie jest opóźniona:-/ Ciekawe co tam na Igołomskiej:-)

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 25 paź 2021, 23:29

No i mamy koniec października, idzie zima a na Górce ani jednej szyny ni ma.
Wczoraj przejechałem się wzdłuż i po 1,5 roku od rozpoczęcia inwestycji nie ma jeszcze szyn, ba nawet podkładów. Nie ma wylewek i płyt pod torowisko. Wanna pod torowisko od Banacha do Kuźnicy jest miejscami izolowana i zasypywana na razie ziemią. Tworzone są brakujące, żelbetonowe fragmenty wanny. Jest kilka podstaw pod słupy tramwajowe w rejonie Pachońskiego czy pętli Krowodrza Górka. Miejscami krótkie korytowanie ale bez warstw żwirowych i odwodnienia i to wszystko jeśli chodzi o budowę tramwaju.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 21 lis 2021, 12:01

https://gazetakrakowska.pl/krakow-budow ... 1-15910739

Szykują się kolejne utrudnienia w ruchu w rejonie pętli na Krowodrzy...

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 22 lis 2021, 18:33

Zmiany również na Białoprądnickiej. Byłaby to szansa na zmniejszenie korków na Pachońskiego, ale do tego potrzebna jest jeszcze zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Opolska/Pleszowska...

https://zim.krakow.pl/dwa-kierunki-wroc ... pradnicka/

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 22 lis 2021, 19:28

W sensie przywrócenie lewoskrętów? Zapomnij. Docelowo i tak będzie to skrzyżowanie na prawe skręty, a teraz, na etapie czasowej organizacji ruchu, kiedy na skrzyżowaniu jest zwężenie, dodanie lewoskrętów to proszenie się o kolizje oraz dodatkowe utrudnienia na ciągu, który i tak mocno już oberwał.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2021, 9:59

Jeden z podwykonawców linii na Górkę Narodową zszedł z placu budowy. ZIM twierdzi jednak, że nie wpłynie to na realizację inwestycji.
Przyznają tam, że generalnego wykonawcę (firmę Intercor) od odstąpieniu od umowy z dniem 30 listopada 2021 r. poinformował podwykonawca (Sarivo). W odpowiedzi Intercor uznał odstąpienie za bezskuteczne i wezwał podwykonawcę do kontynuowania robót jednocześnie informując o możliwości wprowadzenia wykonawstwa zastępczego lub samodzielnego realizowania robót na koszt podwykonawcy.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-jeden ... 1-15942411

Stanowisko ZIM:
Nawiązując do pojawiających się w przestrzeni medialnej twierdzeń jakoby zagrożona była realizacja linii KST do Górki Narodowej była zagrożona oswiadczamy:
Realizacja inwestycji nie jest zagrożona. Niedawno pojawił się natomiast spor pomiędzy generalnym wykonawcą A jednym z podwykonawców zadania.
Podwykonawca (Sarivo) poinformował generalnego wykonawcę (Intercor) o odstąpieniu od umowy wiążącej strony z dniem 30.11.2021 r. W odpowiedzi
Intercor uznał odstąpienie za bezskuteczne i wezwał podwykonawcę do kontynuowania robót. Kwestia ta powinna być rozstrzygnięta pomiędzy stronami umowy tj. generalny wykonawca - podwykonawca na bazie zapisów umownych lub ostatecznie przed sądem powszechnym. W naszej ocenie jako Inwestora spór nie powinien mieć wpływu na kontunuowanie robót. Za całość robót, w tym zleconych podwykonawcy, odpowiada generalny wykonawca. Warto też zwrócić uwagę, że spór pomiędzy generalnym wykonawcą a podwykonawcą mas bitumicznych przypadł na okres zimowy, kiedy ze względu na warunki pogodowe i temperatury mniej jest robót związanych z asfaltowaniem. Więc tym bardziej nie powinien mieć on wpływu na harmonogram realizacji robót.
https://www.facebook.com/zimkrakow/post ... 2326844654

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 09 gru 2021, 21:15

Tłumaczenia ZIM są kretyńskie. Dla mnie jest to nic innego jak "odroczenie problemów w czasie". :lol:

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 13 gru 2021, 14:55

Wykonawca inwestycji nie zejdzie z budowy:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dyrek ... 43975.html

Zobaczymy na wiosnę przyszłego roku. :D

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Łukasz » 14 gru 2021, 16:56

Więcej unijnej kasy na krakowskie inwestycje tramwajowe
https://transinfo.pl/infotram/wiecej-un ... ramwajowe/
O prawie 33 mln zł zwiększy się dofinansowanie z Funduszy Europejskich na budowę linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Przyznanie dodatkowych pieniędzy unijnych dla inwestycji, która połączy osiedle Krowodrza Górka z Górką Narodową, ogłosili dziś (14 grudnia 2021 roku) ministrowie infrastruktury oraz funduszy i polityki regionalnej.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 31 mar 2022, 20:44

Zgodnie z zapowiedziami, na początku kwietnia ma zostać przywrócony ruch dwukierunkowy na ulicy Pachońskiego
Z kolei już od kwietnia powinien zostać przywrócony ruch dwukierunkowy na ul. Pachońskiego, na odcinku od Zielińskiej do Vetulaniego. Korzystając z dobrej pogody wykonawca zintensyfikował tam roboty drogowe. Jeśli takie warunki się utrzymają, a roboty uzyskają odbiory, w kwietniu kierowcy będą mogli korzystać z dwóch kierunków jazdy. Wtedy zniknie uciążliwy dla mieszkańców objazd ulicami Vetulaniego i Jasną, a komunikacja autobusowa powróci na stałe trasy.
https://zim.krakow.pl/budowa-kst-do-gor ... i-ruchu-2/

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 17 kwie 2022, 21:40

Cały czas odwlekają w czasie rozpoczęcie remontu pętli Krowodrza Górka. Pewne jest, że ma powstać przejazdówka przed pętlą do której miały kursować wagony dwukierunkowe. Według planów mają powstać 2 takie linie tramwajowe ale problem jest z obsługą przez zajezdnię NH. Na posiadaniu mają tylko 6 wagonów ale wszystkie się często psują przez co wiele z nich na długi czas jest wycofywanych z ruchu z braku części. :shock:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości