Z centrum do Bronowic Małych też jest przerwa 9min wieczorami, przez co też nierzadko panuje tłok.damian_krk2 pisze: ↑09 gru 2021, 19:07 Jeśli chodzi o wieczór to większość chyba jedzie wtedy do Bronowic Małych, a nie z Bronowic do centrum
Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Za to wzmacniana jest relacja w stronę Pl. Wszystkich Św. To też mimo wszystko są tramwaje. Główną rolę - dowozu do Pl. Inwalidów i Rynku - spełniają tak samo.
Plus uruchomiono "511". Nie jedzie Bronowicką, jednak pewnie też podebrało trochę pasażerów spod Dworca bo w rejonie Miasteczka Studenckiego te ciągi są tuż obok
Re: Bronowice, Bronowice Małe
A potem się dziwić czemu "13" jeździ pustawa po ciągu bronowickim...
Tak, tylko "511" już istnieje 5 lat i problem "magicznie" nie zniknął.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Jeździ słabiej zapełniona (nie powiedziałbym: pustawa) bo kończy w Bronowicach.
Bieżanów kiedyś miał 12 kursów/h do T. Słowackiego, a teraz 8.
Kurdwanów miał w porywach nawet 9, teraz 4.
Borek Fałęcki 6, nie ma żadnego.
No jak żyć?
Póki liczba kursów na danym ciągu w miarę się zgadza, nie krytykowałbym przesunięć tras. Wciąż ciąg bronowicki ma 12 kursów/h w stronę T. Słowackiego.
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Jak jeździła "8" z "13" na Widok to wcale lepiej na obydwu tych liniach nie było (a w "4" był sajgon).
Sprytna manipulacja (taka w Waszym - miłośników dwóch linii z ciągu Bronowkckiego na PWŚ - stylu), bo nie chodzi o miłośników Teatru tylko o osoby korzystające z MDA i pociągów (tudzież Galerii), więc Tunel również się do tego zalicza.
Ma tylko 12 kursów/h w stronę Słowackiego i to jeszcze w nieodpowiednim do końca taborze.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Nie rozumiem czemu tak piszesz. "Manipulacja", "w Waszym stylu" czy wreszcie sugerowanie że jestem miłośnikiem dwóch linii z Bronowic w kier. PWŚ. Skąd wiesz co uważam, skoro nigdzie tego nie zadeklarowałem?
Osobiście uważam, że optymalnym dla Bronowic byłoby 12 kursów/h w stronę Filharmonii (linia z f7,5 + linia z f15) i 16/h do T. Słowackiego. Jednak obecny układ nie jest tragiczny. Bronowice wciąż mają 12 kursów/h do Dworca + autobusy tuż obok.
Manipulacja? Właśnie na tych przykładach próbuję Ci pokazać, że często nie liczy się liczba kursów do konkretnego przystanku, tylko do całego rejonu. Bronowice mają mniej kursów w stronę Basztowej, za to więcej do Pl. Wszystkich Świętych. I dla wielu osób to jest bez różnicy bo i tak dojeżdżają czymkolwiek. Jak wcześniej wspomniano, gdy było więcej kursów z Basztowej to na Bagateli szli na przystanek "4/14/24". Gdy teraz jest więcej z Podwala, to idą na przystanek "8/13".
No i w ogóle nie odniosłeś się do przykładu Bieżanowa, który kiedyś miał 12, a nawet 16 kursów/h w stronę Dworca ("3", "13", "502"), a teraz ma 8.
Jedyna linia w stronę Dworca która ma nieodpowiedni tabor to "14", część brygad. Proces wymiany wozów na niej już się rozpoczął i można śmiało oczekiwać, że gdy zaczną przychodzić wagony z drugiej serii Stadlera, zostanie on dokończony.
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Właśnie się zdemaskowałeś
Są też sytuacje, że wysiada sporo ludzi z "8"/"13" pod Bagatelą i idą na Podwale mając nadzieję, że szybciej coś złapią w kierunku Dworca.
Tam jeszcze było "51" w międzyczasie, ale mniejsza. Chyba wiadomo czemu z ciągu bronowickiego jest zapotrzebowanie na więcej kursów do szeroko rozumianego Dworca niż z Bieżanowa.
Można tymczasowo wymienić 2014N z "50" (które wożą jednak tlen przy ~f=5) z NGT8/STL z "24" (zawsze to jakaś pomoc).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Bezpośrednio nie zadeklarowałeś, aczkolwiek nie dziwi mnie to, że @Kitek w związku z przebiegiem tej dyskusji uznał Cię za zwolennika takiego rozwiązania.
Nie uważam, że ponad kilometr (między Przybyszewskiego a Weselem oraz Bronowicami) to jest "tuż obok". Wiadomo, niektórzy mieszkańcy z ulic między ciągami mają zapewne wybór, ale relacje autobusów średnio się pokrywają z relacjami tramwajów + tam gdzie tak jest, tramwajem jest po prostu szybciej (no, chyba że mówimy o sytuacji, gdzie ktoś ma znacząco bliżej do autobusów). No i mieszkańcy z terenów na północ od ciągu bronowickiego oraz przesiadający się z autobusów jadących od strony Szczyglic nie mają innego wyboru niż tramwaj.
A dla wielu osób jest to kluczowe, zresztą myślę że arkusze z zapełnieniami "4", "8", "13", "14" i "24" rozwieją wątpliwości. Z grubsza wygląda to tak:
"4" - pełno pomiarów zapełnienia 90+% i podobna ilość 70-90%.
"8" - brak pomiarów kursów z naprawdę sporym zapełnieniem, nie licząc pomiarów na południe od 1O (rano w stronę Bronowic, popołudniu w stronę Borku).
"13" - ledwie kilka pomiarów porządnie zapełnionych kursów, które można uznać za zapełnione przez ciąg bronowicki.
"14" - ogrom przepełnień przed pandemią i kilka po marcu 2020, ogół zapełnień zauważalnie lepszy niż "8" i "13".
"24" - mało danych z Bronowic, ale raczej wygląda na to, że ma dobre zapełnienia również na Bronowicach.
Wnioski nasuwają się same, jak ktoś nie wierzy - niech sprawdzi arkusze.
Miał nawet chyba 18/h, z czego 12/h przez Bagatelę. A gdy było 12/h w szczycie za sprawą "51", to bardzo szybko to zredukowano. Obecnie jest 8/h, ale za to najprostszą trasą i to prosto do DGZ. Teraz jest jeszcze 8/h do Dworca Płaszów, który oczywiście nie jest tak ważny jak Główny, ale w niektórych relacjach się z pewnością sprawdzi lepiej niż ten drugi. No i powstał przystanek Kraków Podgórze.
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Nie pisałem, że "50" jeździ pusta tylko, że Krakowiaki są puste (czy też inaczej: nie wykorzystywane w sposób adekwatny do potoków) stąd sugestia wymiany taboru z "24".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bronowice, Bronowice Małe
No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Jak nie ma przepełnień (a ciężko o przepełnienie Krakowiaka jak linia ma ~f=5) to tabor się trochę marnujeScania_9640 pisze: ↑12 gru 2021, 20:26 No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia
BTW, z tego co wnikliwie sprawdziłem "bardzo często" jeździsz "139" i tramwajami bronowickimi a "regularnie" liniami "50", "114" i "208". Jak to robisz, że potrafisz być w tylu miejscach jednocześnie?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Jeżdżę po całym Krakowie jak robię zdjęcia czy jadę do pracy i zwiedzam dużo miejsc. 139, 208 i ciąg Bronowicki to praktycznie codziennie, 50 do Grzegórzeckiego, 114, 501 z Galerii również regularnie. Są jeszcze inne linie na których bywam parę razy w tygodniu.Kitek pisze: ↑12 gru 2021, 20:39Jak nie ma przepełnień (a ciężko o przepełnienie Krakowiaka jak linia ma ~f=5) to tabor się trochę marnujeScania_9640 pisze: ↑12 gru 2021, 20:26 No ale nie są zbyt puste bo jeżdżę regularnie i są dopchane. Może zdarzają się wyjątki jak jadą jedna za drugą, kiedy pierwsza złapie opóźnienia
BTW, z tego co wnikliwie sprawdziłem "bardzo często" jeździsz "139" i tramwajami bronowickimi a "regularnie" liniami "50", "114" i "208". Jak to robisz, że potrafisz być w tylu miejscach jednocześnie?
-
- Ekspert
- Posty: 977
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bronowice, Bronowice Małe
Olać KMK i jechać uberem
Może trochę śmieszne, ale przykład z wczoraj:
- wracamy spod Bagateli;
- mieszkamy w okolicy Tauron Areny - więc teoretycznie bajka itd.;
- tyle, że..... koordynacja rozkładów tradycyjnie leży i kwiczy, ew. robił to ktoś totalnie naj... (bo pijany to mało powiedziane)
Akurat uciekła nam '4', więc pod Bagatelą łapiemy coś w kierunku Mogilskiego. Oczywiście dwa oddzielne przystanki, ale spoko, podjeżdża 20 (dobrze, że nie 502, bo wtedy masz albo bieganie pod Dworcem albo łażenie po Mogilskim).
I co? Dojeżdżamy na Mogilskie, a tam... jakikolwiek tramwaj w kierunku Mogilskiej za 10 min (tzn. zbitka 10+52+...4 ). Jakoś mnie to nie dziwi
Serio, nie wiem, czemu od lat 10 + 52 muszą jeździć wieczorami w stadzie, ale może to jest jakaś MPKowska tradycja? Naprawdę nie można z tego zrobić 10+10....? Pewnie nie, bo to może ktoś chciałby skorzystać
Całość - 12 pln vs. uber 18 pln...
Re: Bronowice, Bronowice Małe
I dlatego Bronowice mają więcej kursów. Uwzględniając "501/511", wychodzi 2,5 raza więcej (20/h vs 8).
Na "50" jest taki tłok, że ZTP zdecydował się przyspieszyć powrót f5.
Nikt nie mówi, że wszyscy mają wybór między tramwajem i autobusem. Jednak sporo ma i "501/511" odciąża tramwaje. Nie wszędzie musi być blisko między Armii Krajowej i Bronowicką - ważne, że miejscami jest blisko.Zieleńczanin pisze: ↑12 gru 2021, 15:40Nie uważam, że ponad kilometr (między Przybyszewskiego a Weselem oraz Bronowicami) to jest "tuż obok". Wiadomo, niektórzy mieszkańcy z ulic między ciągami mają zapewne wybór, ale relacje autobusów średnio się pokrywają z relacjami tramwajów + tam gdzie tak jest, tramwajem jest po prostu szybciej (no, chyba że mówimy o sytuacji, gdzie ktoś ma znacząco bliżej do autobusów).
Znów - zgodzę się z Wami, że potoki z Bronowic pewnie są większe do Basztowej. Jednak nie rozumiem czemu wysuwasz już wnioski, skoro było powiedziane że napełnienia są funkcją wielu innych czynników, w tym:Zieleńczanin pisze: ↑12 gru 2021, 15:40A dla wielu osób jest to kluczowe, zresztą myślę że arkusze z zapełnieniami "4", "8", "13", "14" i "24" rozwieją wątpliwości.
- ułożenia rozkładów (pierwszy w stadzie jedzie pełny - dałoby się tak ułożyć rozkłady, że "13" pękałaby w szwach, a np. za nią jechałoby puste "24")
- opóźnień (wpływają na realne ułożenie rozkładów, a każda linia łapie przecież różne opóźnienia)
- taboru (wszyscy tu się zgodziliśmy, że 26-metrowce są za małe na "14")
- itp. itd.
Znów zaznaczę, dla mnie optymalne byłoby 16 kursów/h do Basztowej i 12/h do Podwala. Tylko nie za bardzo jest jakiś sensowny układ do tego. A układ odpowiednio z 20 (Basztowa) i 8/h (Podwale) to zbyt duże ekstremum.
Wreszcie - układ km jest wypadkową potrzeb wielu rejonów, nie tylko jednego (tu: Bronowic). Czy Złocień nie wolałby by "125" jechało do I Obwodnicy albo Dw. Gł. Wschód? A jednak jedzie do Huty. Czy Chełmońskiego nie wolałoby "501" przez I Obwodnicę, po dawnej trasie? A jednak jedzie tunelem. Itp., itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość