Witam.
Mam gorącą prośbę do Szanownego grona: 1,5 roku temu napisałem projekt do Budżetu Obywatelskiego dotyczący budowy przystanku dla dzieci uczęszczających do SP nr 129 (os. Na Wzgórzach 13A) -> https://budzet.krakow.pl/projekty2020/2 ... r_129.html Projekt niestety odrzucono -> (uzasadnienie odrzucenia znajdziecie na samej górze - czerwona czcionka) i teraz pytanie do znawców tematu: jak to rozegrać w następnej edycji BO?
P.S. Jak wygląda ul. Architektów przy SP nr 129 możecie zobaczyć poniżej.
Za każdy pomysł bardzo serdecznie dziękuję i zapraszam do dyskusji.
Budowa przystanku autobusowego (zatoki) przy SP nr 129
Re: Budowa przystanku autobusowego (zatoki) przy SP nr 129
Ja bym najpierw... napisał do ZTP. I zapytał czy mają plany uruchomienia km tamże, a wraz z nią - przystanku. Z tego co kojarzę, planowana linia do Grębałowa ma jechać przez Architektów, mówiło się że właśnie po to by obsłużyć też tę ulicę bo jej mieszkańcy prosili o dojazd do tramwajów (takie były plany, jednak mogły się zmienić). Można by z tego wnioskować, że będzie gdzieś pośrodku dodany nowy przystanek, a szkoła leży mniej więcej w połowie - możliwe zatem, że gdzieś niedaleko będzie wiata?
Re: Budowa przystanku autobusowego (zatoki) przy SP nr 129
Ja wysłałbym do sekretariatu!
Re: Budowa przystanku autobusowego (zatoki) przy SP nr 129
Jak dla mnie to projekt jest z góry skazany na porażkę, bo zakłada jakąkolwiek ingerencję w siatkę połączeń autobusowych. Realizacja tego projektu uniemożliwia organizatorowi publicznego transportu zbiorowego efektywne zarządzanie siatką połączeń. Przykładowo: ZTP będzie chciało wzmocnić 122/422. No ale nie będzie mogło, bo projekt budżetu obywatelskiego zakładał określoną częstotliwość tych linii, by dało się ją zsynchronizować z inną. Nie będzie mogło zmienić trasy, by obsłużyć jakiś inny rejon. I tak dalej, i tak dalej. To nie na tym ma polegać budżet obywatelski.
Jedyne, z czy mogłoby się udać, to realizacja zatok autobusowych – tutaj wystarczyłoby podejść do sprawy kompleksowo jako wykonania przebudowy ulicy, by można było zaingerować w jej przebieg na dłuższym odcinku, by spełnić przepisy techniczno-budowlane. Niemniej, geometria (duży łuk) raczej nie wskazuje na to, by było to działanie zasadne – krawędź peronowa (długość min. 20 m) musi być zlokalizowana na odcinku prostym, a do tego jeszcze trzeba doliczyć skosy wjazdowe i wyjazdowe (razem 36 m), więc robi na się z tego niezły potworek. Biorąc pod uwagę parametry ulicy oraz częstotliwość kursującego tam autobusu (na razie tylko nocny), raczej nie spodziewam się, by miało to jakikolwiek sens.
Co do atakowania ZTP – dane kontaktowe do tej jednostki są na BIP-ie. Polecam kontakt mailowy (przez sekretariat) – każdy wpływający tam mail jest rejestrowany w systemie i jeśli spełnia kryteria odpisywalności, to generalnie muszą Ci na niego odpisać Czegoś takiego nie ma, jak piszesz do konkretnego pracownika.
Jedyne, z czy mogłoby się udać, to realizacja zatok autobusowych – tutaj wystarczyłoby podejść do sprawy kompleksowo jako wykonania przebudowy ulicy, by można było zaingerować w jej przebieg na dłuższym odcinku, by spełnić przepisy techniczno-budowlane. Niemniej, geometria (duży łuk) raczej nie wskazuje na to, by było to działanie zasadne – krawędź peronowa (długość min. 20 m) musi być zlokalizowana na odcinku prostym, a do tego jeszcze trzeba doliczyć skosy wjazdowe i wyjazdowe (razem 36 m), więc robi na się z tego niezły potworek. Biorąc pod uwagę parametry ulicy oraz częstotliwość kursującego tam autobusu (na razie tylko nocny), raczej nie spodziewam się, by miało to jakikolwiek sens.
Co do atakowania ZTP – dane kontaktowe do tej jednostki są na BIP-ie. Polecam kontakt mailowy (przez sekretariat) – każdy wpływający tam mail jest rejestrowany w systemie i jeśli spełnia kryteria odpisywalności, to generalnie muszą Ci na niego odpisać Czegoś takiego nie ma, jak piszesz do konkretnego pracownika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość