Układ linii w czasie rozbiórki wiaduktu nad Grzegórzecką

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Układ linii w czasie rozbiórki wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kaszmir » 22 gru 2021, 9:24

Od 3 stycznia, na ok. 2-3 tygodnie, wyłączony będzie ruch pod rozbieranym wiaduktem na Grzegórzeckiej. Komunikacja miejska pojedzie następująco:

linie 17, 74 - zawieszone

linia 1 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte

linia 19 - objazd przez Pawią i Westerplatte

linia 22 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte, Starowiślną

linia 184 - objazd przez Daszyńskiego, Podgórską, Starowiślną (dodatkowe przystanki: św. Wawrzyńca, Miodowa)

linia 605 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte (powrót: Lubicz, al. Powstania Warszawskiego)
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... 3348198603

Z ciekawostek, kolejarze pokryją zwiększone koszty funkcjonowania "184" na wydłużonej trasie. Tramwajów nie, bo tu pewnie wychodzi taniej z racji na zawieszenie "17" i "74".

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: yosujiro » 22 gru 2021, 9:28

Pasażerowie w tunelu na pewno się ucieszą z takich zmian

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: fistaszek » 22 gru 2021, 10:30

Kaszmir pisze: 22 gru 2021, 9:24 Od 3 stycznia, na ok. 2-3 tygodnie, wyłączony będzie ruch pod rozbieranym wiaduktem na Grzegórzeckiej. Komunikacja miejska pojedzie następująco:

linie 17, 74 - zawieszone

linia 1 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte

linia 19 - objazd przez Pawią i Westerplatte

linia 22 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte, Starowiślną

linia 184 - objazd przez Daszyńskiego, Podgórską, Starowiślną (dodatkowe przystanki: św. Wawrzyńca, Miodowa)

linia 605 - objazd przez al. Powstania Warszawskiego, Lubicz, Westerplatte (powrót: Lubicz, al. Powstania Warszawskiego)
O proszę, spodziewałem się, że coś poleci na estakadę - a tu proszę, miła niespodzianka :D .

Ciekawe też jak "184" wyrobi na skręcie z Daszyńskiego w Grzegórzecką - może warto rozważyć moją propozycję puszczenia autobusu w tamtą stronę przez Chodkiewicza? Chyba że to ma być ruch jednokierunkowy, a ja czegoś nie zrozumiałem :) .

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: yosujiro » 22 gru 2021, 11:19

Spokojnie się wyrobi, przecież będzie skręcać na torowisko, a że tramwajów nie będzie, to ma oba tory do dyspozycji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 22 gru 2021, 14:19

Urzędnikom zależy chyba by "184" dalej obsługiwał Halę Targową - wszak będzie to jedyna linia tamże. Autobus dostanie tymczasowe przystanki w obie strony:
- jeden na Grzegórzeckiej, na jezdni ogólnej w stronę r. Grzegórzeckiego, na wysokości istniejących przystanków "Hala Targowa"
- drugi na Daszyńskiego, jadąc od Podgórskiej, przed skrzyżowaniem z Metalowców

Z tego rozumiem, że jadąc w kier. Starowiślnej, "184" i tak dojedzie do skrzyżowania z Blich, tam zawróci, obsłuży przystanek i dopiero pojedzie w Daszyńskiego. W drugą stronę faktycznie obstawiam, że skręci z Daszyńskiego na PAT więc ma miejsce.
yosujiro pisze: 22 gru 2021, 9:28Pasażerowie w tunelu na pewno się ucieszą z takich zmian Obrazek
Myślę że Tunel ok, wszak "19" dalej będzie dostępna tyle że z drugiej strony Dworca. "17" szkoda, acz zgaduję że podpinają to pod obniżone potoki w pierwszej połowie stycznia (m.in. z powodu nauki zdalnej na części uczelni). Mnie bardziej nie podoba się zawieszenie "74". Ok, nie zmieściła się na Lubicz, a od Kombinatu do Mogilskiego i tak "4" ma teraz wsparcie w postaci "10". Jednak ta linia zastępowała również "16". Mistrzejowice mają cięcia :(

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Adrian14 » 22 gru 2021, 14:50

Spokojnie 74 mogła zostać. Dostać tabor z 17 i skręcić od Mogilskiego przez tunel do Towarowego. 17 zaś można było zastąpić chociaż od Łagiewnik do Maków przez wydłużenie 19 np w tygodniu.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: damian_krk2 » 22 gru 2021, 15:07

Adrian14 pisze: 22 gru 2021, 14:50 Spokojnie 74 mogła zostać. Dostać tabor z 17 i skręcić od Mogilskiego przez tunel do Towarowego. 17 zaś można było zastąpić chociaż od Łagiewnik do Maków przez wydłużenie 19 np w tygodniu.
To jest ZTP, jak tylko okazja do cięć to tną

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: mkm3 » 22 gru 2021, 16:21

To samo ZTP nie robiło cięć przez pełne wakacje i na wielu liniach wożono tlen.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Scania_9640 » 22 gru 2021, 16:37

mkm3 pisze: 22 gru 2021, 16:21 To samo ZTP nie robiło cięć przez pełne wakacje i na wielu liniach wożono tlen.
Nie widziałem żeby były jakieś duże pustki w wakacje na liniach

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kitek » 22 gru 2021, 17:38

Kaszmir pisze: 22 gru 2021, 14:19 Myślę że Tunel ok, wszak "19" dalej będzie dostępna tyle że z drugiej strony Dworca.
Tunel powinien dać radę, bo jednak na ten krótki okres wylatują stamtąd linie kończące na Towarowym.
Kaszmir pisze: 22 gru 2021, 14:19 Mnie bardziej nie podoba się zawieszenie "74". Ok, nie zmieściła się na Lubicz, a od Kombinatu do Mogilskiego i tak "4" ma teraz wsparcie w postaci "10". Jednak ta linia zastępowała również "16". Mistrzejowice mają cięcia :(
Na Lubicz będą aż 44 kursy/h - to będzie ciekawe jak podoła. A "74" jeździ jeździ pustawe, więc i wyleciało najsłabsze ogniwo.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: sorig » 22 gru 2021, 17:50

Kitek pisze: 22 gru 2021, 17:38 Na Lubicz będą aż 44 kursy/h - to będzie ciekawe jak podoła. A "74" jeździ jeździ pustawe, więc i wyleciało najsłabsze ogniwo.
Ale "74" czy "44" nie jeździ wyłącznie po Lubicz i zawieszanie całej linii nie jest w porządku, zwłaszcza dla relacji Mistrzejowice - Plac Centralny gdzie praktycznie nie ma alternatyw. I takie decyzje jak ta albo pocięcie "133" są bardzo dziwne patrząc przez pryzmat rekordowo ograniczeń cięć wakacyjnych w tym roku.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 22 gru 2021, 17:59

sorig pisze: 22 gru 2021, 17:50 Ale "74" czy "44" nie jeździ wyłącznie po Lubicz i zawieszanie całej linii nie jest w porządku, zwłaszcza dla relacji Mistrzejowice - Plac Centralny gdzie praktycznie nie ma alternatyw.
Owszem, ale na wspomnianym odcinku też nie ma tłumów. To co w takim razie proponujesz? Można było rozważyć skierowanie "74" z Mistrzejowic przez Plac Centralny i Kombinat do Kopca - zawsze coś.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: sorig » 22 gru 2021, 18:27

To co przedmówcy - "74" do Dworca Towarowego w zamian za "17" i "19".

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: fistaszek » 22 gru 2021, 18:43

Być może moja opinia jest nieco kontrowersyjna, ale uważam, że w obliczu remontu Ptaszyckiego taki twór jak "74" nie powinien istnieć. "4" dostała niemal na całej trasie "74" inną wspomagajkę - "10" (tylko Stary Kleparz różni te linie - biorąc pod uwagę, że są tam dwa różne przystanki dla "4" i "74" wątpię, żeby było to kluczowe), która wcale nie jeździ jakoś niesamowicie zapełniona (bazuję na własnych obserwacjach oraz pomiarach napełnień). "74" zaś jest pod tym względem jeszcze gorsza - po co trzymać pustawą linię?

Można zatem stwierdzić że problem tkwi tylko i wyłącznie w połączeniu Mistrzejowic z centrum Nowej Huty. Moim zdaniem przy takim układzie najsensowniejsza byłaby (nadal) "16" do Placu Centralnego - ale wiemy, jaki jest pogląd "góry" na tą sprawę.... Ewentualnie można by wzmocnić któryś autobus z Mistrzejowic/stworzyć nową linię zastępczą po podobnej trasie co "16" - może nawet przedłużyć "716"? Mistrzejowice muszą dostać coś w zamian - ale wystarczy, jeśli dojedzie do centrum Huty :) .

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie rozbierania wiaduktu nad Grzegórzecką

Post autor: Kitek » 23 gru 2021, 10:14

sorig pisze: 22 gru 2021, 18:27 To co przedmówcy - "74" do Dworca Towarowego w zamian za "17" i "19".
Tylko problem jest taki, że musiałaby być to linia szczytowa niskopodłogowa - potem mieszkańcy Huty mogliby oczekiwać takiego taboru na stałe.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości