- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6838
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 23 wrz 2021, 16:08
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch

.
Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"

-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Post
autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 16:24
Kaszmir pisze:Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. (...) Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"

Niby tak. Tylko problem może być, jak będą jakieś objazdy, albo awarie.
Kaszmir pisze:Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację.
Oj tak, zawracanie w Bieńczycach od strony Mistrzejowic by się przydało. Ostatnio pisałem w tej sprawie do ZDMK. Czekam na odpowiedź.
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 23 wrz 2021, 17:32
Kaszmir pisze: 23 wrz 2021, 16:08
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch

.
Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"
Ja się nie zgadzam z Twoją opinią. Obecne pętle Dworzec Towarowy, Kopiec Wandy czy inne, które w normalnym ruchu mają marginalne znaczenie w sytuacjach awaryjnych i remontowych są niezwykle potrzebne. A na Mistrzejowicach nie dość że zostają dwa z trzech pierwotnie planowanych peronów, to ich długość jest skrócona i pomieszczą łącznie max dwa tramwaje i dodatkowo zlikwidowany został całkowicie punkt socjalny dla prowadzących.
A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna. Pętle na Bieńczycach mieli kiedyś przebudowywać, żeby kończyły tam też autobusy, ale nie wiem czemu pomysł póki co został schowany do szafy. Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.
-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Post
autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 18:33
ant_sm pisze:A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Tak, w mojej opinii jest to skandal. Przecież po otwarciu tras na Meissnera i do przystanku kolejowego będą tam mogły kończyć linie "9", "21", "52", czy też "14". Kursów może być tyle ile na Czerwonych Makach, a tu tylko dwa tory!
ant_sm pisze:Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.
W tym przypadku zdecydowanie powinno tak być.
-
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Post
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 23 wrz 2021, 19:50
ant_sm pisze: 23 wrz 2021, 17:32
A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.
Nie karmić troli

-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 24 wrz 2021, 6:51
pasazer_mobilisu pisze: 23 wrz 2021, 19:50
ant_sm pisze: 23 wrz 2021, 17:32
A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.
Tu masz całą koncepcję sprzed kilku lat, czegoś nowszego chyba póki co nie ma:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=87320
Z tego co wiem pętla będzie po wschodniej stronie (jak wariant 2), bo po zachodniej deweloper ma budować blok. Generalnie im później to powstanie tym gorzej, bo będzie więcej bloków i ludzie zaczną protestować, bo hałas, a co ciekawe teraz powstaje nowy blok, z którego widok jest wprost na pętlę.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6838
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 wrz 2021, 11:52
Nowa pętla na Piastów zdecydowanie powinna być większa, i wg mnie o to warto naciskać, a pętlę na Mistrzejowicach zostawić. Inaczej właśnie będzie pretekst by skrócić sporo kursów od centrum, zostawiając drugą połowę osiedla z mocno okrojoną ofertą - tak jak ma to miejsce w przypadku "182/482".
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1281
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 12 lis 2021, 11:43
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 879
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 17 lis 2021, 11:40
Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:

-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1882
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 17 lis 2021, 16:03
fysztof pisze: 17 lis 2021, 11:40
Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Ta szczecińska pętla ma chyba z osiem torów (w tym sześć faktycznie mogących służyć do zawracania), co zajmuje dużo miejsca, a w Krakowskich realiach się nigdy nie przyda (w Szczecinie na pętli Pomorzany kończy aż 5 linii, więc da się to jeszcze zrozumieć, zwłaszcza że tam obowiązuje system f~6/12). W krakowskich realiach porządna pętla 3-torowa (taka jak np. obecna Krowodrza Górka) wystarczy wszędzie na długie lata. Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka. Niestety, ale obawiam się że bez tego oferta komunikacyjna na Dunikowskiego może zostać znacząco zubożona, czego chyba nikt by nie chciał

.
-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Post
autor: Tramwajolog14 » 17 lis 2021, 17:01
Bayer2003 pisze: 17 lis 2021, 16:03
Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka.
Gdyby to było, to faktycznie pętla na Piastów byłaby jeszcze ok (może nie spokojnie, ale na styk), ale walczyć sobie można - ja pisałem do ZDMK w sprawie pętli na Rondzie Hipokratesa dwa miesiące temu, odpowiedzi nie dostałem, na telefon początkowo w ogóle nie dało się zadzwonić, a jak już mi się dwa dni temu udało, to Pani z centrali dała mi numer do jakiegoś Pana, do którego od dwóch dni nie mogę się dodzwonić... i weź tu coś się dowiedz

-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 21 lis 2021, 21:07
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość