- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Jamnik
- Ekspert
- Posty: 1118
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50
Post
autor: Jamnik » 08 kwie 2021, 23:48
pasazer_mobilisu pisze: ↑08 kwie 2021, 21:23
Jamnik pisze: ↑08 kwie 2021, 21:13
Albo nie starszego niż 2016
No to się załapie
Wtedy chcieli nowszego niż był w rzeczywistości więc była powtórka przetargu
Jeszcze ciekawostka: w październiku miał 50kkm przebiegu.
Miało być 2018* zamiast 2016.
Chodziło mi o taką sytuację, jak była przy DN005 i DN006
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5901
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 02 maja 2021, 1:46
Elektryczne Solarisy wyjechały na szczytowe brygady linii 173 i 503
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... -173-i-503 Prawdopodobnie już w pierwszej połowie maja Solarisy Urbino 18 IV electric zaczną kursować na wszystkich brygadach linii 173 i 503. Stanie się to możliwe po uruchomieniu dwóch dodatkowych stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych na pętli w Nowym Bieżanowie, które są już praktycznie gotowe.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 04 maja 2021, 21:14
Linia 173 w całości zelektryfikowana
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, elektryczne Solarisy mają jeszcze kursować na linii 144. Z uwagi na skierowanie jej tymczasowo do pętli "Azory" w związku z budową trasy tramwajowej do Górki Narodowej i w konsekwencji brakiem dostępu do stacji ładowania na pętli "Prądnik Biały", być może nastąpi zmiana w pierwotnych założeniach i w pierwszej kolejności, w całości zelektryfikowana zostanie linia 503. Na linii 144 będą natomiast kursować autobusy elektryczne tylko na brygadach szczytowych. Czy stanie się tak w rzeczywistości, przekonamy się w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Jeśli tak będzie to mam nadzieję, że będzie to dotyczyć ~f=7,5 a nie obecnego ~f=12. Że nagle potem utrzyma się niższą częstotliwość na "503" w imię "elektryfikacji"...
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ryfikowana
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
Mr. Passenger
- Znawca
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Post
autor: Mr. Passenger » 05 maja 2021, 21:44
Z tego co widzę to za skutek uboczny elektryfikacji można uznać wyasfaltowanie tej okropnej pętli autobusowej na Bieżanowie
Chociaż mogli już się trochę bardziej postarać i zrobić od razu całość. Ładniej by się na zdjęciach prezentowała
-
seven2101
- Pasażer
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
- Lokalizacja: Skawina
Post
autor: seven2101 » 13 lip 2021, 8:48
Wiadomo dlaczego DE601 nie wyjeżdża od dawna?
-
Jamnik
- Ekspert
- Posty: 1118
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50
Post
autor: Jamnik » 13 lip 2021, 9:57
seven2101 pisze: ↑13 lip 2021, 8:48
Wiadomo dlaczego DE601 nie wyjeżdża od dawna?
Ma już swoje lata, baterie też. Za parę lat ten problem będzie dotyczył wszystkich elektryków.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 13 lip 2021, 11:13
pasazer_mobilisu pisze: ↑13 lip 2021, 10:47
A on ma pantograf? Jeśli nie to może nie być sensu wysyłać go na miasto.
Nie ma
-
seven2101
- Pasażer
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
- Lokalizacja: Skawina
Post
autor: seven2101 » 28 lip 2021, 12:34
Czy DN001 jest w Krakowie?
-
pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Post
autor: pasazer_mobilisu » 03 sty 2022, 13:38
Te 20 elektryków będzie jeździło jako rezerwy dla tych 50 kupionych rok temu? :]
80% dofinansowania, więc głupio by było nie brać. Może w końcu eCitaro?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5901
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 03 sty 2022, 13:56
W ostatni dzień 2021 roku MPK SA w Krakowie podpisało umowę gwarantującą dotację 41,7 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zakupu 20 autobusów elektrycznych oraz 20 stacji do ich ładowania.
Jak (prawie) darmo dają to można brać
I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 03 sty 2022, 14:02
Kaszmir pisze: ↑03 sty 2022, 13:56
W ostatni dzień 2021 roku MPK SA w Krakowie podpisało umowę gwarantującą dotację 41,7 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zakupu 20 autobusów elektrycznych oraz 20 stacji do ich ładowania.
Jak (prawie) darmo dają to można brać
I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.
Stacje ładowania - pewnie wszystkie postawią na zajezdni. Zaraz minie rok od dostawy elektryków a ładowarek na Kurdwanowie i Azorach brak. Nie lepiej było kupić 20 hybryd.
-
Jamnik
- Ekspert
- Posty: 1118
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50
Post
autor: Jamnik » 03 sty 2022, 14:14
pasazer_mobilisu pisze: ↑03 sty 2022, 13:38
Te 20 elektryków będzie jeździło jako rezerwy dla tych 50 kupionych rok temu? :]
Obawiam się jednak, że Citaro z 2008 i mleczaki możemy pożegnać...
Kaszmir pisze: ↑03 sty 2022, 13:56I jeszcze zakup 20 stacji ładowania - to bardziej cieszy bo im więcej stacji, tym mniejsza skala problemów z elektrykami.
Zapewne chodzi o ładowarki dedykowane dla każdego autobusu osobno (czyli takie, jakie są tylko na zajezdni).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość