kot_feliks pisze: ↑21 maja 2020, 22:39
1) Z tego, co kojarzę, do dwukierunkowa DDR będzie też na Gertrudy, przynajmniej do skrzyżowania z Dominikańską. Więc zupełnie odpada ten przejazd wyznaczony sierżantami (białe kwadraty na mapie)
To fakt, choć kojarzę że była mowa o odcinku między Wawelem a Dominikańską - choć w sumie taka wyrwa w ciągłości brzmi bez sensu i mam nadzieję, że masz rację. Zakładając, że jednak dwukierunkowa DDR powstanie na całym ciągu wzdłuż Gertrudy i Westerplatte (od Wawelu do Dworca) można zastosować inne rozwiązanie - i wtedy te sierżanty nie mają sensu:-)
kot_feliks pisze: ↑21 maja 2020, 22:39
2) Po co w ogóle ten PdR przez wlot Westerplatte? Tam rowery powinny jechać w ruchu ogólnym z Wielopola i tak wjeżdżać na skrzyżowanie, a nie pakować się na PdR i mieć kolejny konflikt z autami skręcającymi... w prawo (Wielopole -> Westerplatte);.
Przy wcześniejszym założeniu to wydawało się najbezpieczniejsze rozwiązanie, szczególnie dla tych jadących od Gertrudy i chcących przebić się w nowy DDR w kierunku Dworca.
kot_feliks pisze: ↑21 maja 2020, 22:39
3) PdR wzdłuż PrP przez wlot Starowiślnej - do zaorania - po co to w ogóle tam powstało? Zresztą zobaczcie, jak kuriozalny będzie też wjazd w Wielopole z... Gertrudy, jeśli tam powstanie dwukierunkowa DDR od strony Plant (najpierw w prawo 90 stopni na PdR, potem na rogu skrzyżowania kolejne 90 stopni w lewo na PdR przez Starowiślną
;)
Od początku mam to samo stanie. Tylko właśnie w kontekście powstania tego dziwnego PdR zastanawiam się, czy na pewno będzie DDR na Gertrudy między Dominikańską a Pocztą? Bo jeśli docelowo ma ta DDR powstać, to kto miałby korzystać z tego nowego przejazdu...?
kot_feliks pisze: ↑21 maja 2020, 22:39
Imho to tam powinien być po prostu dwukierunkowy wlot dla rowerzystów z Wielopola i... tyle. Wjazd na kontrapas, wyjazd pasem ogólnym (bez żadnych PdR). Proste, czytelne, każdy wie, gdzie jest.
Przy założeniu, że od Gertrudy mamy dwiekierunkowy DDR, zgadzam się. Wyznaczyłbym jednak dla czytelności przebieg ruchu na kierunku Sienna - Wielopole.
- PG.jpg (136.35 KiB) Przejrzano 4165 razy
kot_feliks pisze: ↑21 maja 2020, 22:39
Zresztą zauważ, że na północnej części Plant nie ma żadnych cudów, wymysłów typu PdR itd. Po prostu jest pas ruchu rowerowego i jeździsz normalnie w ruchu ogólnym. Znowuż - czytelne dla wszystkich.
Zgadzam się. Tylko jedna różnica jest taka, że tam jest jednokierunkowy pas, co jest naturalne. Objeżdżając Planty w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, rowerzyści jadą w ruchu ogólnym. Na południowej części natomiast wprowadzany jest dwukierunkowy DDR. Swoją drogą jestem ciekaw, jak przewidziane jest wyprowadzenie tego ruchu z Westerplatte na skrzyżowaniu pod dworcem.
Z innej beczki, przejechałem się tam wczoraj i jest jeszcze jeden aspekt, który mam nadzieję będzie docelowo rozwiązany, a wczorajszy stan był jeszcze przejściowym. W innym razie, może to być naprawdę niebezpieczne! Otóż
tutaj. Kontrapas jest dociągnięty do widocznego przejazdu. Między przejściem a przejazdem umieszczona jest wysepka i słupek, wskazujące zarówno rowerzystom na kontrapasie jak i kierowcom od strony Dietla, z której strony ją omijać. W ten sposób powstał też "azyl" dla rowerzystów jadących kontrapasem i chcących kontynuować w Grzegórzecką - tam mogą oczekiwać na zielone na przejeździe. To wszystko ok. Tylko, do lewoskrętu z Dietla w Wielopole dla kierowców dalej wyznaczone były dwa pasy! W efekcie, ci z lewego pasa po przecięciu jezdni poprzecznej mają dosłownie sekundy, żeby zmienić pas lub się zatrzymać - inaczej wpadną na azyl rowerowy i wysepkę! Znając tendencję do jazdy na pamięć, sporo kierowców może być zaskoczona nową organizacją... Nie jest to dobre. Oby jak najszybciej lewoskręt z Dietla został ograniczony do jednego pasa, a przed przejazdem została ustawiona barierka...