Mydlniki

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 20 sty 2022, 8:09

Temat autobusu przez Zakliki z Mydlnik jest aktualny, acz raczej nie jest to najbliższa przyszłość.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Mydlniki

Post autor: lolek-12 » 11 lut 2022, 23:13

Autobus przez Zakliki ma mocne poparcie - będzie uchwała w tej sprawie
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... 7154151026

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Mydlniki

Post autor: MichalTyniec » 11 lut 2022, 23:40

lolek-12 pisze: 11 lut 2022, 23:13 Autobus przez Zakliki ma mocne poparcie - będzie uchwała w tej sprawie
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... 7154151026
Ta pierwsza wersja może może, choć na Bielanach jest multum połączeń zwłaszcza od jutra, ta druga wersja jeszcze bardziej ekstremalna, nie wiem kto miałby korzystać z takiego połączenia, jazda z peryferii przez peryferia a kończąc też na peryferiach.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 12 lut 2022, 0:10

Pierwsza rzecz, która mi się rzuciła w oczy to informacja, że linię popiera sam dyrektor ZTP. To kto lub co blokuje inicjatywę?
No i jak mniemam to ze względu na mostek na Zakliki to tylko Karsany wchodzą w grę? A jeśli Karsany to trasa powinna chyba być krótsza, by nie było tłoku? A jeśli coś większego to może 109 na wydłużonej trasie Cracovia - Bielany - Zakamycze - Mydlniki?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mydlniki

Post autor: tomta1 » 12 lut 2022, 7:50

Nie „kto” blokuje inicjatywę, tylko „co” – chodzi właśnie o ten mostek nad Rudawą, a dokładniej o: ograniczenie tonażowe, brak szerokości na moście, brak szerokości na dojeździe do mostu, konieczność zatrzymania autobusu przed łukiem 90°.

Sądzę, że jeśli Rada przekaże w budżecie środki na sfinansowanie nowego obiektu, to — pomimo niezbyt szczęśliwej szerokości ulicy Podłużnej — jakaś linia by się znalazła na tej ulicy, może nawet więcej niż jedna. Ale przy obecnym obiekcie żadna linia nie może tamtędy jeździć.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 12 lut 2022, 10:57

tomta1 pisze: 12 lut 2022, 7:50 Nie „kto” blokuje inicjatywę, tylko „co” – chodzi właśnie o ten mostek nad Rudawą, a dokładniej o: ograniczenie tonażowe, brak szerokości na moście, brak szerokości na dojeździe do mostu, konieczność zatrzymania autobusu przed łukiem 90°.
A czy dla Karsanów to przeszkoda? Gdyby zrobili krótką linię Mydlniki - Zakliki - Chełm - Kasztanowa (powrót: Królowej Jadwigi, Junacka) to może nie byłoby potrzeby wysyłać nic większego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 12 lut 2022, 11:13

Tak, przez Zakliki przejadą max Autosany (midi+) albo Karsany. ZTP rozważa uruchomienie linii tamże od jakiegoś czasu. Przy czym ograniczeniem jest nie tylko tonaż, lecz - jak zawsze - pewnie też i fundusze które najpierw trzeba znaleźć.

Co do trasy, faktycznie plan jest by była ona międzydzielnicowa i łączyła kilka rejonów które obecnie są słabo skomunikowane. "102" przetarło szlaki i okazało się bardzo popularne. Linia przez Zakliki mogłaby jechać w kierunku Księcia Józefa, choć niekoniecznie tak jak "102". A potem - albo Centrum Kongresowe, albo nawet Ruczaj.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 12 lut 2022, 11:25

Autobus północ-południe to bardzo dobry pomysł, ale jeśli będzie zbyt dużo pasażerów to Karsany nie wystarczą. Dlatego na start wystarczyłaby linia Mydlniki - Chelm?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Mydlniki

Post autor: damian_krk2 » 12 lut 2022, 11:32

Kaszmir pisze: 12 lut 2022, 11:13 Tak, przez Zakliki przejadą max Autosany (midi+) albo Karsany. ZTP rozważa uruchomienie linii tamże od jakiegoś czasu. Przy czym ograniczeniem jest nie tylko tonaż, lecz - jak zawsze - pewnie też i fundusze które najpierw trzeba znaleźć.

Co do trasy, faktycznie plan jest by była ona międzydzielnicowa i łączyła kilka rejonów które obecnie są słabo skomunikowane. "102" przetarło szlaki i okazało się bardzo popularne. Linia przez Zakliki mogłaby jechać w kierunku Księcia Józefa, choć niekoniecznie tak jak "102". A potem - albo Centrum Kongresowe, albo nawet Ruczaj.
Pytanie skąd ZTP chce wziąć Autosany na to. Już teraz jest ciężko z Autosanami (ostatnio na szczytowym 537 z Bieńczyc jeździł Urbino 12), a co dopiero jak wróci 154.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Mydlniki

Post autor: Scania_9640 » 12 lut 2022, 11:37

damian_krk2 pisze: 12 lut 2022, 11:32
Kaszmir pisze: 12 lut 2022, 11:13 Tak, przez Zakliki przejadą max Autosany (midi+) albo Karsany. ZTP rozważa uruchomienie linii tamże od jakiegoś czasu. Przy czym ograniczeniem jest nie tylko tonaż, lecz - jak zawsze - pewnie też i fundusze które najpierw trzeba znaleźć.

Co do trasy, faktycznie plan jest by była ona międzydzielnicowa i łączyła kilka rejonów które obecnie są słabo skomunikowane. "102" przetarło szlaki i okazało się bardzo popularne. Linia przez Zakliki mogłaby jechać w kierunku Księcia Józefa, choć niekoniecznie tak jak "102". A potem - albo Centrum Kongresowe, albo nawet Ruczaj.
Pytanie skąd ZTP chce wziąć Autosany na to. Już teraz jest ciężko z Autosanami (ostatnio na szczytowym 537 z Bieńczyc jeździł Urbino 12), a co dopiero jak wróci 154.
O ile w ogóle wróci, a nawet jeśli, to pewnie tylko do otwarcia tramwaju na GN

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mydlniki

Post autor: tomta1 » 12 lut 2022, 11:41

Tak, tak, tą ulicą można zapewnić połączenie międzydzielnicowe północ — południe w przebiegu, w jakim obecnie tego połączenia w ogóle nie ma. W zasadzie jedyny sensowy dojazd jest albo przez lotnisko, albo przez Piastowską. Realizacja przez miasto trzech powiązań drogowych (Zakliki z Mydlnik, Lindego, Trasy Balickiej) pozwoli na spore zwiększenie niezawodności siatki ulic oraz zapewnienie dostępności komunikacji miejskiej nowym ulicom. Po budowie tych trzech ulic, siatka połączeń może się sporo zmienić, być może zaplanować całą od nowa, a na pewno będzie o wiele gęstsza.

Obecnie mamy linie które jadą: Księcia Józefa do centrum, Królowej Jadwigi do centrum i Balicką do centrum. „102” przetarło szlak na zmiany, ale oidp to trzeba było przebudować skrzyżowanie Księcia Józefa/Orla. Ale poza tym „102” to żadnych innych powiązań pomiędzy tymi ciągami nie ma. Widać jak na dłoni, że sieć ulic wymaga rozbudowy, zarówno jako budowę nowych połączeń, jak i poprawy istniejących ulic (chyba nikt nie uważa, że obecne szerokości takiej Zakliki z Mydlnik czy Na Błonie to są parametry docelowe – śmieciarka, a co dopiero mały autobus, ma problem z minięciem się z samochodem z przeciwnego kierunku, nie ma chodników itd.).

Paradoksalnie, połączenie ul. Zakliki z Mydlnik pomiędzy Bronowicami a Wolą Justowską może paść ofiarą swojego sukcesu. A nie ma taboru, by takie połączenie funkcjonowało co 20 minut. I to przy założeniu, że: a) stan techniczny mostu pozwoli na dopuszczenie cięższych pojazdów (Autosan waży prawie 7 t, a na moście jest ograniczenie do 3,5 t – to prawie dwukrotne przekroczenie! a wszyscy inżynierowie wiedzą, że to nie powoduje dwukrotnie większego obciążenia mostu i przejazd jednego samochodu 7-tonowego nie stanowi to ekwiwalentu przejechania dwóch samochodów 3,5-tonowych…); b) zostanie pozytywnie zweryfikowana przejezdność przez te nieszczęsne łuki i wiadukt; c) zostanie dostosowana inna infrastruktura (chodniki przynajmniej bezpośrednio przy przystankach, perony itd.).

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Mydlniki

Post autor: sorig » 12 lut 2022, 13:02

edek3253 pisze: 12 lut 2022, 11:25 Autobus północ-południe to bardzo dobry pomysł, ale jeśli będzie zbyt dużo pasażerów to Karsany nie wystarczą. Dlatego na start wystarczyłaby linia Mydlniki - Chelm?
Jeśli obsługa miałaby przypaść Karsanom (sztuk jeden?), to zamiast ciągnąć to w kierunku Bielanów i Przegorzał, lepiej zrobić krótką dowozówkę z lepszą częstotliwością.
Końcówka na Kasztanowej wydaje się przy obecnym układzie drogowym niezłym pomysłem, ale warto też rozważyć obsłużenie przy okazji Olszanicy - wsi. Tzn od Ronda w Chełmie Olszanicka - Korzeniaka - Majówny - Olszanicka z przystankami przy szkole (już jest wyznaczony), przy skrzyżowaniach z ul. Podkamyk i Stryjeńskiej i na wysokości sklepu na istniejącej wysepce. Przy trasie zaczynającej się na Wierzyńskiego może nawet f~20 by się udało zaimplementować.

Jeśli jednak midi przejadą to wtedy można kombinować z dłuższa trasą.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Mydlniki

Post autor: lolek-12 » 12 lut 2022, 13:13

Propozycja z Olszanicą ciekawa, szkoda, że tam nie ma lepszej drogi dojazdowej do stacji Kraków Olszanica. Co do układu ulic Korzeniaka/Majówny, wiem, że są plany wprowadzenia jednokierunkowej ul Korzeniaka od kościoła w stronę Olszanickiej, więc istniejący przystanek przy szkole raczej zostanie zamieniony w miejsca parkingowe.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Mydlniki

Post autor: sorig » 12 lut 2022, 13:19

Szkoda że nie w przeciwną stronę, bo w kierunku Olszanickiej nie ma chodnika i miejsca na przystanek.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Mydlniki

Post autor: Zieleńczanin » 14 lut 2022, 10:58

MichalTyniec pisze: 11 lut 2022, 23:40
lolek-12 pisze: 11 lut 2022, 23:13 Autobus przez Zakliki ma mocne poparcie - będzie uchwała w tej sprawie
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... 7154151026
Ta pierwsza wersja może może, choć na Bielanach jest multum połączeń zwłaszcza od jutra, ta druga wersja jeszcze bardziej ekstremalna, nie wiem kto miałby korzystać z takiego połączenia, jazda z peryferii przez peryferia a kończąc też na peryferiach.
Oczywiście, że miałby kto korzystać: mieszkańcy Mydlnik, Woli Justowskiej i Bielan w dojazdach między tymi dzielnicami i na południe miasta, studenci UR, mieszkańcy Pychowic, przesiadkowicze z Maków jadący na północ... :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 10 gości