https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wiece ... 35736.htmlNowe ograniczenia liczby pasażerów, które mają wynosić 30% całkowitej pojemności pojazdu to kierunek, o który apelowaliśmy – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego. Dodaje, że dwa razy więcej pasażerów będzie mogło w tym samym czasie podróżować. – Traktujemy to jako pierwszy krok w dobrą stronę – komentuje.
Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Jako ciekawostkę - z danych podanych w artykule (miejsca: 16,2 tys. w tramwajach, 22,2 tys. w autobusach.) można wyliczyć jakie są liczby miejsc dostępnych na co dzień w pojazdach km A raczej jakie były przed pandemią. I tak, wyszło mi że:
- tramwaje: 54 tys.
- autobusy: 74 tys.
Czyli krakowskie autobusy (wliczając Mobilis) mogą przewieźć więcej pasażerów niż tramwaje.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ciekawy komentarz Pana M.Wojtaszka na temat "194":
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... dwawelskie
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... dwawelskie
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Od poniedziałku 18 maja nastąpi III etap poluzowania - dotyczy wielu obszarów, w tym transportu publicznego. Limit miejsc w pojazdach wzrośnie do 30% liczby wszystkich miejsc, tak jak proponował krakowski ZTP)
https://www.gov.pl/web/koronawirus/3etapPodwyższamy limit pasażerów w środkach transportu publicznego. Dzięki temu już 18 maja autobusem, metrem czy tramwajem będzie mogło jeździć równocześnie więcej osób. Zarządzający transportem publicznym podejmą decyzję, czy skorzystać z tej opcji. Ile osób wejdzie na pokład?
* Tyle, ile wynosi połowa miejsc siedzących (tak jak obecnie)
lub
* tyle, ile wynosi 30% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących (w tym przypadku jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna).
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Nie do końca rozumiem zapis:
"w tym przypadku jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna"
W sensie lepiej, jak ludzie stoją obok siebie, niż jak siedzą obok siebie?
"w tym przypadku jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna"
W sensie lepiej, jak ludzie stoją obok siebie, niż jak siedzą obok siebie?
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ludzie powinni zachować odstęp tak czy owak. Pewnie łatwiej zdefiniować to dla miejsc siedzących niż dla stojących. Do tego jeśli ktoś siądzie obok Ciebie to ciężko się odsunąć inaczej jak przez opuszczenie siedzenia. Natomiast jak ktoś stanie za blisko, zawsze można odrobinę się przesunąć.kot_feliks pisze: ↑13 maja 2020, 14:35Nie do końca rozumiem zapis:
"w tym przypadku jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna"
W sensie lepiej, jak ludzie stoją obok siebie, niż jak siedzą obok siebie?
Przy takich limitach i tak mało osób będzie stało - dla przykładu przy 30 miejscach siedzących i 70 stojących wychodzi ok. 15 osób które stoi (na 70). To wciąż niskie zapełnienie i dużo przestrzeni między ludźmi.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ciekawe skąd wzięli liczbę 270 tramwajów w artykule?
Jest 295 składów i wyjeżdza połowa. Miejsc może być 30% zajętych, czyli komunikacja tramwajowa zabierać będzie około 15% dostępnej ilości pasażerów.
Oczywiście nigdy nie wyjedzie 100% bo remonty i awarie, jak również w każdym kursie nawet przed epidemią nie było zatłoczenia po dach na całej trasie, ale to pokazuje jak mało wydajna będzie komunikacja.
Jest 295 składów i wyjeżdza połowa. Miejsc może być 30% zajętych, czyli komunikacja tramwajowa zabierać będzie około 15% dostępnej ilości pasażerów.
Oczywiście nigdy nie wyjedzie 100% bo remonty i awarie, jak również w każdym kursie nawet przed epidemią nie było zatłoczenia po dach na całej trasie, ale to pokazuje jak mało wydajna będzie komunikacja.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Powołując się na PSMKMS, poniższe trzy linie medyczne (znów) przestały kursować:
- "MED6" (Olkusz)
- "MED8" (Sułkowice)
- "MED9" (Myślenice)
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... zcze-dalej
- "MED6" (Olkusz)
- "MED8" (Sułkowice)
- "MED9" (Myślenice)
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... zcze-dalej
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Od dziś kolejne zmiany w km - część linii miejskich odzyska kursy, z kolei "163" minimalnie straci (poza szczytem ~f=40 zamiast 30 - pewnie celem koordynacji ze "183").
http://kmkrakow.pl/102, 103, 112, 129, 134, 143, 149, 156, 162, 163, 168, 183, 193, 502
od 16.05.2020
Kolejne zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie w związku z epidemią koronawirusa
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku ze stopniowym wycofywaniem przez władze państwowe ograniczeń wprowadzonych na czas epidemii wirusa SARS-CoV-2 i rosnącymi potrzebami przewozowymi, od dnia 16.05.2020 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:
* linia 102 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem (Uwaga! Zmiana będzie obowiązywać od dnia 18.05.2020 r.);
* linie 103 i 156 – zostanie przywrócone kursowanie przez cały dzień w soboty i dni świąteczne ze zwykłą częstotliwością;
* linia 112 – zostaną przywrócone kursy w soboty i dni świąteczne z pętli Os. Powawelskie o godz. 23:00 oraz z pętli Tyniec Kamieniołom o godz. 23:35;
* linia 129 – będzie kursować we wszystkie dni tygodnia przez cały dzień; w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut, natomiast poza godzinami szczytu i w dni wolne co 30 minut;
* linia 134 – w weekendy będzie kursować w dotychczasowych godzinach z częstotliwością co 15 minut, przy czym wybrane kursy będą uruchamiane tylko w dni słoneczne (informacja o ich uruchomieniu będzie publikowana w każdy czwartek). W przypadku braku uruchomienia dodatkowych kursów linia będzie kursować z częstotliwością co 60 minut;
* linia 143 – będzie kursować we wszystkie dni tygodnia przez cały dzień z częstotliwością co 60 minut (Uwaga! Zmiana będzie obowiązywać od dnia 18.05.2020 r.);
* linia 149 – zostanie przywrócona i będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 90 minut;
* linia 162 – zostaną przywrócone kursy w dni powszednie z pętli Os. Powawelskie o godz. 22:40 oraz z pętli Podgórki Tynieckie o godz. 23:16;
* linia 163 – częstotliwość kursowania w okresie międzyszczytowym w dni powszednie zostanie zmniejszona do 40 minut (Uwaga! Zmiana będzie obowiązywać od dnia 18.05.2020 r.);
* linia 168 – zostanie przywrócone kursowanie w okresie międzyszczytowym i do około godziny 20:00 w dni powszednie oraz w soboty w godzinach ok. 9:00 – 18:00 z częstotliwością co 30 minut. W godzinach szczytu częstotliwość pozostanie bez zmian;
* linia 183 – zostanie przywrócone kursowanie w okresie międzyszczytowym i do około godziny 20:00 w dni powszednie z częstotliwością co 40 minut. W godzinach szczytu częstotliwość pozostanie bez zmian (Uwaga! Zmiana będzie obowiązywać od dnia 18.05.2020 r.);
* linia 193 - częstotliwość kursowania w okresie międzyszczytowym w dni powszednie zostanie zwiększona do 40 minut (Uwaga! Zmiana będzie obowiązywać od dnia 18.05.2020 r.);
* linia 502 – zostanie przywrócone kursowanie w okresie międzyszczytowym i do około godziny 20:00 w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut. W godzinach szczytu częstotliwość pozostanie bez zmian.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
A, mieliśmy też po-wirusowe wzmocnienia aglo: Zielonki od soboty, Liszki i Czernichów od poniedziałku:
217, 247, 280, 297
od 16.05.2020
Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Zielonki, od dnia 16.05.2020 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
* linia 217 - zostanie przywrócona i będzie funkcjonować w dni powszednie z częstotliwością jak przed okresem epidemii;
* linie 247, 280, 297 - zostanie przywrócone funkcjonowanie według powszednich rozkładów jazdy w dni powszednie.
Ze względu na konieczność dostosowania przewidzianego w rozkładzie jazdy czasu na przejazd do obecnych warunków ruchu, rozkłady jazdy zostaną zmienione.
http://kmkrakow.pl/259
od 18.05.2020
Przywrócenie zwykłego rozkładu jazdy
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gmin Liszki i Czernichów, od dnia 18.05.2020 r. (poniedziałek) zostanie przywrócony zwykły rozkład jazdy linii 259.
Jednocześnie, zostaną wprowadzone korekty wybranych godzin odjazdów wynikające z wniosków pasażerów oraz konieczności dostosowania przewidzianego czasu na przejazd do obecnych warunków ruchu.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Dalsze przywracania aglo km po pandemii:
http://kmkrakow.pl/257, 277
od 23.05.2020
Przywrócenie zwykłej oferty przewozowej
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gmin Michałowice i Iwanowice, od dnia 23.05.2020 r. (sobota) zostanie przywrócona zwykła liczba kursów linii 257 i 277 w dni powszednie (obie linie będą funkcjonować według powszednich rozkładów jazdy).
Ze względu na konieczność dostosowania przewidzianego w rozkładzie jazdy czasu na przejazd do obecnych warunków ruchu, godziny odjazdów zostaną skorygowane.
-
- Specjalista
- Posty: 226
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Przyszedł mi do głowy taki pomysł po oddaniu Stradom a następnie Krakowskiej - takie zmiany w komunikacji:
6,8 i 18 - powrót na dotychczasowe trasy
10 Trasa nowa : Pleszów - Igołomska - Ptaszyckiego - al JP II - Mogilska - Lubicz - RAKOWICKA -Cm Rakowicki (dojście w rejon dworców od przystanku Uniwersytet Ekonomiczny)
1 zmiana trasy - Salwator-STRASZEWSKIEGO - PODWALE - BASZTOWA - LUBICZ - POWSTANIA WARSZAWSKIEGO- al Pokoju - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesł.
13 zmiana trasy N.Bieżanów - Wielicka - Limanowskiego - Krakowska - Stradom - Św Gertrudy - WESTERPLATTE - BASZTOWA - Karmelicka - Królewska - Bronowice
14 zmiana trasy : Mistrzejowice - Andersa - Bieńczycka - al Pokoju - GRZEGÓRZECKA - DIETLA - STAROWIŚLNA - PL WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH- PODWALE- Karmelicka - Królewska - Bronowice
2 - out - widzę nieraz kursy z -0 pasażerów na pokładzie
Co o tym myślicie?
6,8 i 18 - powrót na dotychczasowe trasy
10 Trasa nowa : Pleszów - Igołomska - Ptaszyckiego - al JP II - Mogilska - Lubicz - RAKOWICKA -Cm Rakowicki (dojście w rejon dworców od przystanku Uniwersytet Ekonomiczny)
1 zmiana trasy - Salwator-STRASZEWSKIEGO - PODWALE - BASZTOWA - LUBICZ - POWSTANIA WARSZAWSKIEGO- al Pokoju - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesł.
13 zmiana trasy N.Bieżanów - Wielicka - Limanowskiego - Krakowska - Stradom - Św Gertrudy - WESTERPLATTE - BASZTOWA - Karmelicka - Królewska - Bronowice
14 zmiana trasy : Mistrzejowice - Andersa - Bieńczycka - al Pokoju - GRZEGÓRZECKA - DIETLA - STAROWIŚLNA - PL WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH- PODWALE- Karmelicka - Królewska - Bronowice
2 - out - widzę nieraz kursy z -0 pasażerów na pokładzie
Co o tym myślicie?
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Były już różne dyskusje dot. '2' i imho najlepszą opcją jest:
- jedna linia z Salwatora - Basztowa - Mogilska - gdzieś do NH (czyli np. przetrasowanie '70');
- z cm. Rakowickiego linia w kierunku Dworca - Westerplatte i gdzieś dalej (również obecna '70'(?));
- jedna linia z Salwatora - Basztowa - Mogilska - gdzieś do NH (czyli np. przetrasowanie '70');
- z cm. Rakowickiego linia w kierunku Dworca - Westerplatte i gdzieś dalej (również obecna '70'(?));
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Taka trasa "10" nie dość, że pozbawia zapleszowian dojazdu do I obwodnicy to jeszcze osłabia połączenie Mogilska- Teatr Słowackiego...tomaszep42 pisze: ↑23 maja 2020, 12:38Przyszedł mi do głowy taki pomysł po oddaniu Stradom a następnie Krakowskiej - takie zmiany w komunikacji:
Nie bardzo rozumiem te zabawy ze zmianą trasy "1" i "14", zresztą zostawienie samej "4" do Mogilskiego jest samobójstwem...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Zgadzam się w 100%. W dodatku taka linia z Bagateli do Huty by wspomagała linię "4" pod nieobecność linii "44".kot_feliks pisze: ↑23 maja 2020, 13:23 Były już różne dyskusje dot. '2' i imho najlepszą opcją jest:
- jedna linia z Salwatora - Basztowa - Mogilska - gdzieś do NH (czyli np. przetrasowanie '70');
- z cm. Rakowickiego linia w kierunku Dworca - Westerplatte i gdzieś dalej (również obecna '70'(?));
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość