Teraz chodzi chyba o "kwestie wizerunkowe", żeby nie pokazywać dziur na Królowej Jadwigimkm3 pisze: ↑24 lut 2022, 13:59 Ja nie wiem co tu się oglądać na kolej i nie robić im na siłę konkurencji. Była linia 292, częstotliwość przyzwoita, frekwencja na tyle zadowalająca, że kursowały przeguby. Ale nie, przyszedł ktoś mądry, uwalił linię, bo sobie wymyślił 252. A jak już ludzie się przyzwyczaili, szczególnie pracujący z Woli na lotnisku to jeszcze im dojazd do pracy teraz zabrano. Zachęcanie do km po krakosku.
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Może zatrzymać się przy T. Słowackiego, nie jestem przeciwny, acz nie uważam też by była koniecznie taka potrzeba. KCK jest jednak oddalone od T. Słowackiego - a dla osób z walizką ten dystans będzie uciążliwy, zwłaszcza że dochodzi też konieczność pokonywania różnicy poziomów. Dla mieszkańców byłyby T. Bagatela i Poczta Gł. - z wszystkich linii (no, nie licząc "44", jednak to dubel "4") jadących przez T. Słowackiego da się też przesiąść na którymś z tych dwóch, a przesiadka często jest nawet wygodniejsza. KCK to głównie dla przejezdnych - a oni mogą iść na pociąg.fysztof pisze: ↑24 lut 2022, 13:37Cała moja propozycja sprowadza się do tego, żeby był też przystanek w okolicy KCK (bo były takie propozycje, by właśnie w ramach konkurencji dla SKA autobus się tam nie zatrzymywał). Tak się przeważnie kojarzy, że właśnie główny dworzec w mieście jest centralnym punktem dojścia i tam się szuka transportu na lotnisko. Zresztą nie wyobrażam sobie, by miejsce koncentrujące dojazd z różnych miejsc świadomie ograniczać w dojeździe do lotniska.
Trochę Cię tu nie rozumiem. Trasę zaproponowaliśmy pod wszystkich - tak mieszkańców, jak i turystów. Wszak Aleje i I obwodnica to dwa rejony zbierające największe potoki. Niemniej wg nas warto powalczyć o każdego pasażera, by linia wybroniła się potokami. Do tego jak turysta wybierze taxi zamiast autobusu, to taki przejazd tak samo przyczynia się do smogu i korków jak przejazd każdego innego samochodu.
Rondo Mogilskie jest ważnym punktem, acz przeważająca większość rejonów, które mają do niego dojazd, ma też dostęp do I obwodnicy.
Też lubiłem "292" Acz sytuacja nie była idealna, a zmiany z tego co wiem wprowadzono m.in. z powodu skarg pasażerów z Woli Justowskiej. Mimo wszystko sytuacja, by ta sama linia obsługiwała potoki miejskie oraz lotniskowe, nie jest dobra dla żadnej ze strony. W szczególności dla miejskich pasażerów, którzy irytują się że połowę autobusu zajmują walizki (i stąd skargi).
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
No ja właśnie się z tym przede wszystkim nie zgadzam, że szukanie trasy przez pierwszą obwodnicę to szukanie trasy pod mieszkańców. Wspomniana I obwodnica zbiera największe potoki, bo musi - w Krakowie pod względem tramwajowym mamy z nielicznymi wyjątkami bardzo 'centryczny' układ wymuszający podróż do centrum. Według mnie zakładanie dojazdu na lotnisko z przesiadką w centrum jest sztucznym i niepotrzebnym wydłużaniem podróży dla zdecydowanej większości mieszkańców. Osób bezpośrednio mieszkających w centrum jest już jak na lekarstwo, zdecydowanie więcej mieszka w okolicach II, III i poza III obwodnicą - a dla nich organizowanie dojazdu z zakładaniem przesiadki pod Pocztą lub Bagatelą jest słabe czasowo... Wobec tego uważam, że jeśli linia ma być dla mieszkańców, to nie przez I obwodnicę a stricte przez Aleje (a nie tylko przecinając je w jednym punkcie) - i z obsługą dużych punktów przesiadkowych, jak z jednej strony Kleparz, Rondo Mogilskie czy Rondo Grzegórzeckie - bądź z drugiej strony ICE czy Rondo Matecznego.Kaszmir pisze: ↑03 mar 2022, 16:53 Dla mieszkańców byłyby T. Bagatela i Poczta Gł. - z wszystkich linii (no, nie licząc "44", jednak to dubel "4") jadących przez T. Słowackiego da się też przesiąść na którymś z tych dwóch, a przesiadka często jest nawet wygodniejsza. KCK to głównie dla przejezdnych - a oni mogą iść na pociąg.
(...)
Trasę zaproponowaliśmy pod wszystkich - tak mieszkańców, jak i turystów. Wszak Aleje i I obwodnica to dwa rejony zbierające największe potoki.
Racja, acz wobec powyższego jadąc np. od strony Czyżyn czy Płaszowa pchanie się do I obwodnicy zamiast przesiadki na Mogilskim będzie tylko sztucznym wydłużaniem podróży. I o to mi chodzi. W mojej opinii na takim założeniu zdecydowanie mniej mieszkańców zyska - więcej straci.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
No... tak I propozycja linii lotniskowej próbuje się do tego dostosować Tak jak wspomniałeś, w Krakowie mamy centryczny układ, w efekcie większość dużych (tramwajowych) rejonów ma najlepsze połączenie właśnie z I obwodnicą.fysztof pisze: ↑03 mar 2022, 19:01No ja właśnie się z tym przede wszystkim nie zgadzam, że szukanie trasy przez pierwszą obwodnicę to szukanie trasy pod mieszkańców. Wspomniana I obwodnica zbiera największe potoki, bo musi - w Krakowie pod względem tramwajowym mamy z nielicznymi wyjątkami bardzo 'centryczny' układ wymuszający podróż do centrum.
Trochę Cię tu nie rozumiem bo przecież to trasa przez Aleje jest właśnie naokoło. Tak dystansowo (R. Mogilskie - Cracovia: przez Aleje 4,2 km, przez I obw. 3 km), czasowo ("152": 12 minut, "189": 16 minut jeśli wliczyć wjazd na DGW). Co więcej, tunel pod Dw. Głównym się korkuje w obie strony więc jeszcze oznacza to pogorszenie punktualności linii. Czyli dla osób dojeżdżających tramwajami od strony Huty, jest to gorszy dojazd.fysztof pisze: ↑03 mar 2022, 19:01Według mnie zakładanie dojazdu na lotnisko z przesiadką w centrum jest sztucznym i niepotrzebnym wydłużaniem podróży dla zdecydowanej większości mieszkańców. Osób bezpośrednio mieszkających w centrum jest już jak na lekarstwo, zdecydowanie więcej mieszka w okolicach II, III i poza III obwodnicą - a dla nich organizowanie dojazdu z zakładaniem przesiadki pod Pocztą lub Bagatelą jest słabe czasowo... Wobec tego uważam, że jeśli linia ma być dla mieszkańców, to nie przez I obwodnicę a stricte przez Aleje (a nie tylko przecinając je w jednym punkcie) - i z obsługą dużych punktów przesiadkowych, jak z jednej strony Kleparz, Rondo Mogilskie czy Rondo Grzegórzeckie - bądź z drugiej strony ICE czy Rondo Matecznego.
Wszyscy chwalimy i tęsknimy za "292", jednak linia ta miała swoje problemy - m.in. właśnie punktualność.
Co więcej, rondo Mogilskie nie jest niestety najlepszym węzłem przesiadkowym. Długie dystanse, nieruchome schody ruchome, zanieczyszczone windy. A z walizkami będzie tym trudniej. Warto zwrócić uwagę, że ZTP od pewnego czasu stara się (gdzie może) ułatwiać przesiadki. Przykładem choćby to nieszczęsne "300" które zatrzymuje się na "Szwedzkiej" zamiast na "Kapelance" - mimo, że ten drugi przystanek jest bliżej dla przesiadkowiczów z Ruczaju, Klin czy Borku. Jednak to "Szwedzka" jest wygodniejsza - wystarczy przejść na drugi peron.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Obserwuję 300 i się sprawdza dla Bielan jako szybka dowozówka bliżej centrum. Są kursy również załadowane pasażerami lotniska, ale.. jak tu zbadać czy trasa 252 czy 300 im by bardziej odpowiadała? Myślę, że podchodzą na przystanek na lotnisku, jedzie pierwsze 300 to tu wsiadam, jedzie 208 to w 208. Ale jeśli 300 miałaby zostać na stałe to:
- dodać przystanki: Malczewskiego, Przegorzały Obwodnica, Bielańskie Skały, Balice Medweckiego (i tak są nż)
- rozważyć ograniczenia kursów na 109, zachować zwiększoną częstotliwość 102
- w sezonie letnim obsługiwać dodatkowo Budzyń Zalew na Piaskach i wysyłać przeguby
- dodać przystanki: Malczewskiego, Przegorzały Obwodnica, Bielańskie Skały, Balice Medweckiego (i tak są nż)
- rozważyć ograniczenia kursów na 109, zachować zwiększoną częstotliwość 102
- w sezonie letnim obsługiwać dodatkowo Budzyń Zalew na Piaskach i wysyłać przeguby
-
- Ekspert
- Posty: 1805
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Nawet jeśli linia zostanie (niestety) to uważam że nie powinna dostawać przystanku Budzyń Zalew na Piaskach, albo ma być to linia dla lotniska albo dla plażowiczów. Nie wyobrażam sobie obu grup w autobusie..edek3253 pisze: ↑23 mar 2022, 14:13 Obserwuję 300 i się sprawdza dla Bielan jako szybka dowozówka bliżej centrum. Są kursy również załadowane pasażerami lotniska, ale.. jak tu zbadać czy trasa 252 czy 300 im by bardziej odpowiadała? Myślę, że podchodzą na przystanek na lotnisku, jedzie pierwsze 300 to tu wsiadam, jedzie 208 to w 208. Ale jeśli 300 miałaby zostać na stałe to:
- dodać przystanki: Malczewskiego, Przegorzały Obwodnica, Bielańskie Skały, Balice Medweckiego (i tak są nż)
- rozważyć ograniczenia kursów na 109, zachować zwiększoną częstotliwość 102
- w sezonie letnim obsługiwać dodatkowo Budzyń Zalew na Piaskach i wysyłać przeguby
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jesli beda przeguby to jest to do pogodzenia.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Również nie widzę tu możliwości połączenia tych dwóch funkcji! Pasażerowie z walizkami, pomiędzy plażowiczami... Linie obsługujące Kryspinów potrafią być w sezonie w pewnych godzinach załadowane po korek. Jeśli złoży się to z jakimś kursem "prosto z samolotu" to będzie ciężko...
Co do dokładania przystanków na Księcia Józefa... to straci się też przyspieszony charakter tej linii... Można pomyśleć o dołożeniu jednego-dwóch przystanków (np. w Przegorzałach) ale to moim zdaniem wszystko...
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ja się tu powtórzę, lecz "300" jako dodatkowa linia na lotnisko, przy okazji zapewniająca połączenie Bielany - Kapelanka / R. Grunwaldzkie (którego brakowało, nie liczę "219") - super.
Natomiast to nie może być główna linia lotniskowa.
Natomiast to nie może być główna linia lotniskowa.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Plażowicze mają do dyspozycji 209 + 352 i to powinno wystarczyć.
-
- Ekspert
- Posty: 1805
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Są dni w których to nie wystarczało. Znajomi opowiadali, że pasażerowie 269 z gm. Liszki się skarżyli, że nie mieli miejsc dla siebie, bo "plażowicze" im zajęli. W wakacje spokojnie mogłoby więcej kursów 352 wykonać lub proponowałem kiedyś zrobić z 109 wydłużone 309 do ronda w Kryspinowie w weekendy i wybrane kursy w dni powszednie m. in. popołudniu.
-
- Ekspert
- Posty: 1569
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Cokolwiek do Kryspinowa powinno jeździć w przegubach.lolek-12 pisze: ↑23 mar 2022, 23:13 Są dni w których to nie wystarczało. Znajomi opowiadali, że pasażerowie 269 z gm. Liszki się skarżyli, że nie mieli miejsc dla siebie, bo "plażowicze" im zajęli. W wakacje spokojnie mogłoby więcej kursów 352 wykonać lub proponowałem kiedyś zrobić z 109 wydłużone 309 do ronda w Kryspinowie w weekendy i wybrane kursy w dni powszednie m. in. popołudniu.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 2.04.2022 r. (sobota) linia 300 będzie w obu kierunkach dodatkowo obsługiwać przystanek Przegorzały Obwodnica n/ż zlokalizowany na ul. Księcia Józefa, na odcinku stanowiącym obwodnicę Przegorzał.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/63-2022
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A Balice Medweckiego?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości