Dojazd do lotniska Kraków Airport

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: krawiec » 25 lut 2022, 8:57

mkm3 pisze: 24 lut 2022, 13:59 Ja nie wiem co tu się oglądać na kolej i nie robić im na siłę konkurencji. Była linia 292, częstotliwość przyzwoita, frekwencja na tyle zadowalająca, że kursowały przeguby. Ale nie, przyszedł ktoś mądry, uwalił linię, bo sobie wymyślił 252. A jak już ludzie się przyzwyczaili, szczególnie pracujący z Woli na lotnisku to jeszcze im dojazd do pracy teraz zabrano. Zachęcanie do km po krakosku.
Teraz chodzi chyba o "kwestie wizerunkowe", żeby nie pokazywać dziur na Królowej Jadwigi :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 03 mar 2022, 16:53

fysztof pisze: 24 lut 2022, 13:37Cała moja propozycja sprowadza się do tego, żeby był też przystanek w okolicy KCK (bo były takie propozycje, by właśnie w ramach konkurencji dla SKA autobus się tam nie zatrzymywał). Tak się przeważnie kojarzy, że właśnie główny dworzec w mieście jest centralnym punktem dojścia i tam się szuka transportu na lotnisko. Zresztą nie wyobrażam sobie, by miejsce koncentrujące dojazd z różnych miejsc świadomie ograniczać w dojeździe do lotniska.
Może zatrzymać się przy T. Słowackiego, nie jestem przeciwny, acz nie uważam też by była koniecznie taka potrzeba. KCK jest jednak oddalone od T. Słowackiego - a dla osób z walizką ten dystans będzie uciążliwy, zwłaszcza że dochodzi też konieczność pokonywania różnicy poziomów. Dla mieszkańców byłyby T. Bagatela i Poczta Gł. - z wszystkich linii (no, nie licząc "44", jednak to dubel "4") jadących przez T. Słowackiego da się też przesiąść na którymś z tych dwóch, a przesiadka często jest nawet wygodniejsza. KCK to głównie dla przejezdnych - a oni mogą iść na pociąg.
fysztof pisze: 24 lut 2022, 13:37Szukanie trasy autobusu lotniskowego do pierwszej obwodnicy, przez Plac WŚ i dalej na Kazimierz - to też szukanie trasy pod turystów. Czyli 2:0 dla nich?
Trochę Cię tu nie rozumiem. Trasę zaproponowaliśmy pod wszystkich - tak mieszkańców, jak i turystów. Wszak Aleje i I obwodnica to dwa rejony zbierające największe potoki. Niemniej wg nas warto powalczyć o każdego pasażera, by linia wybroniła się potokami. Do tego jak turysta wybierze taxi zamiast autobusu, to taki przejazd tak samo przyczynia się do smogu i korków jak przejazd każdego innego samochodu.
fysztof pisze: 24 lut 2022, 13:37i tu niestety są trochę rozbieżne kierunki, bo wydaje mi się, że w takim układzie linia powinna jechać min. przez Aleje, Dworzec i Mogilskie.
Rondo Mogilskie jest ważnym punktem, acz przeważająca większość rejonów, które mają do niego dojazd, ma też dostęp do I obwodnicy.
mkm3 pisze: 24 lut 2022, 13:59Była linia 292, częstotliwość przyzwoita, frekwencja na tyle zadowalająca, że kursowały przeguby.
Też lubiłem "292" ;) Acz sytuacja nie była idealna, a zmiany z tego co wiem wprowadzono m.in. z powodu skarg pasażerów z Woli Justowskiej. Mimo wszystko sytuacja, by ta sama linia obsługiwała potoki miejskie oraz lotniskowe, nie jest dobra dla żadnej ze strony. W szczególności dla miejskich pasażerów, którzy irytują się że połowę autobusu zajmują walizki (i stąd skargi).

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: fysztof » 03 mar 2022, 19:01

Kaszmir pisze: 03 mar 2022, 16:53 Dla mieszkańców byłyby T. Bagatela i Poczta Gł. - z wszystkich linii (no, nie licząc "44", jednak to dubel "4") jadących przez T. Słowackiego da się też przesiąść na którymś z tych dwóch, a przesiadka często jest nawet wygodniejsza. KCK to głównie dla przejezdnych - a oni mogą iść na pociąg.
(...)
Trasę zaproponowaliśmy pod wszystkich - tak mieszkańców, jak i turystów. Wszak Aleje i I obwodnica to dwa rejony zbierające największe potoki.
No ja właśnie się z tym przede wszystkim nie zgadzam, że szukanie trasy przez pierwszą obwodnicę to szukanie trasy pod mieszkańców. Wspomniana I obwodnica zbiera największe potoki, bo musi - w Krakowie pod względem tramwajowym mamy z nielicznymi wyjątkami bardzo 'centryczny' układ wymuszający podróż do centrum. Według mnie zakładanie dojazdu na lotnisko z przesiadką w centrum jest sztucznym i niepotrzebnym wydłużaniem podróży dla zdecydowanej większości mieszkańców. Osób bezpośrednio mieszkających w centrum jest już jak na lekarstwo, zdecydowanie więcej mieszka w okolicach II, III i poza III obwodnicą - a dla nich organizowanie dojazdu z zakładaniem przesiadki pod Pocztą lub Bagatelą jest słabe czasowo... Wobec tego uważam, że jeśli linia ma być dla mieszkańców, to nie przez I obwodnicę a stricte przez Aleje (a nie tylko przecinając je w jednym punkcie) - i z obsługą dużych punktów przesiadkowych, jak z jednej strony Kleparz, Rondo Mogilskie czy Rondo Grzegórzeckie - bądź z drugiej strony ICE czy Rondo Matecznego.
Kaszmir pisze: 03 mar 2022, 16:53 Rondo Mogilskie jest ważnym punktem, acz przeważająca większość rejonów, które mają do niego dojazd, ma też dostęp do I obwodnicy.
Racja, acz wobec powyższego jadąc np. od strony Czyżyn czy Płaszowa pchanie się do I obwodnicy zamiast przesiadki na Mogilskim będzie tylko sztucznym wydłużaniem podróży. I o to mi chodzi. W mojej opinii na takim założeniu zdecydowanie mniej mieszkańców zyska - więcej straci.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 04 mar 2022, 10:32

fysztof pisze: 03 mar 2022, 19:01No ja właśnie się z tym przede wszystkim nie zgadzam, że szukanie trasy przez pierwszą obwodnicę to szukanie trasy pod mieszkańców. Wspomniana I obwodnica zbiera największe potoki, bo musi - w Krakowie pod względem tramwajowym mamy z nielicznymi wyjątkami bardzo 'centryczny' układ wymuszający podróż do centrum.
No... tak :) I propozycja linii lotniskowej próbuje się do tego dostosować ;) Tak jak wspomniałeś, w Krakowie mamy centryczny układ, w efekcie większość dużych (tramwajowych) rejonów ma najlepsze połączenie właśnie z I obwodnicą.
fysztof pisze: 03 mar 2022, 19:01Według mnie zakładanie dojazdu na lotnisko z przesiadką w centrum jest sztucznym i niepotrzebnym wydłużaniem podróży dla zdecydowanej większości mieszkańców. Osób bezpośrednio mieszkających w centrum jest już jak na lekarstwo, zdecydowanie więcej mieszka w okolicach II, III i poza III obwodnicą - a dla nich organizowanie dojazdu z zakładaniem przesiadki pod Pocztą lub Bagatelą jest słabe czasowo... Wobec tego uważam, że jeśli linia ma być dla mieszkańców, to nie przez I obwodnicę a stricte przez Aleje (a nie tylko przecinając je w jednym punkcie) - i z obsługą dużych punktów przesiadkowych, jak z jednej strony Kleparz, Rondo Mogilskie czy Rondo Grzegórzeckie - bądź z drugiej strony ICE czy Rondo Matecznego.
Trochę Cię tu nie rozumiem bo przecież to trasa przez Aleje jest właśnie naokoło. Tak dystansowo (R. Mogilskie - Cracovia: przez Aleje 4,2 km, przez I obw. 3 km), czasowo ("152": 12 minut, "189": 16 minut jeśli wliczyć wjazd na DGW). Co więcej, tunel pod Dw. Głównym się korkuje w obie strony więc jeszcze oznacza to pogorszenie punktualności linii. Czyli dla osób dojeżdżających tramwajami od strony Huty, jest to gorszy dojazd.

Wszyscy chwalimy i tęsknimy za "292", jednak linia ta miała swoje problemy - m.in. właśnie punktualność.

Co więcej, rondo Mogilskie nie jest niestety najlepszym węzłem przesiadkowym. Długie dystanse, nieruchome schody ruchome, zanieczyszczone windy. A z walizkami będzie tym trudniej. Warto zwrócić uwagę, że ZTP od pewnego czasu stara się (gdzie może) ułatwiać przesiadki. Przykładem choćby to nieszczęsne "300" które zatrzymuje się na "Szwedzkiej" zamiast na "Kapelance" - mimo, że ten drugi przystanek jest bliżej dla przesiadkowiczów z Ruczaju, Klin czy Borku. Jednak to "Szwedzka" jest wygodniejsza - wystarczy przejść na drugi peron.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: edek3253 » 23 mar 2022, 14:13

Obserwuję 300 i się sprawdza dla Bielan jako szybka dowozówka bliżej centrum. Są kursy również załadowane pasażerami lotniska, ale.. jak tu zbadać czy trasa 252 czy 300 im by bardziej odpowiadała? Myślę, że podchodzą na przystanek na lotnisku, jedzie pierwsze 300 to tu wsiadam, jedzie 208 to w 208. Ale jeśli 300 miałaby zostać na stałe to:
- dodać przystanki: Malczewskiego, Przegorzały Obwodnica, Bielańskie Skały, Balice Medweckiego (i tak są nż)
- rozważyć ograniczenia kursów na 109, zachować zwiększoną częstotliwość 102
- w sezonie letnim obsługiwać dodatkowo Budzyń Zalew na Piaskach i wysyłać przeguby

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 23 mar 2022, 15:27

edek3253 pisze: 23 mar 2022, 14:13 Obserwuję 300 i się sprawdza dla Bielan jako szybka dowozówka bliżej centrum. Są kursy również załadowane pasażerami lotniska, ale.. jak tu zbadać czy trasa 252 czy 300 im by bardziej odpowiadała? Myślę, że podchodzą na przystanek na lotnisku, jedzie pierwsze 300 to tu wsiadam, jedzie 208 to w 208. Ale jeśli 300 miałaby zostać na stałe to:
- dodać przystanki: Malczewskiego, Przegorzały Obwodnica, Bielańskie Skały, Balice Medweckiego (i tak są nż)
- rozważyć ograniczenia kursów na 109, zachować zwiększoną częstotliwość 102
- w sezonie letnim obsługiwać dodatkowo Budzyń Zalew na Piaskach i wysyłać przeguby
Nawet jeśli linia zostanie (niestety) to uważam że nie powinna dostawać przystanku Budzyń Zalew na Piaskach, albo ma być to linia dla lotniska albo dla plażowiczów. Nie wyobrażam sobie obu grup w autobusie..

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: edek3253 » 23 mar 2022, 17:01

Jesli beda przeguby to jest to do pogodzenia.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: pjetrek » 23 mar 2022, 21:18

edek3253 pisze: 23 mar 2022, 17:01 Jesli beda przeguby to jest to do pogodzenia.
Również nie widzę tu możliwości połączenia tych dwóch funkcji! Pasażerowie z walizkami, pomiędzy plażowiczami... Linie obsługujące Kryspinów potrafią być w sezonie w pewnych godzinach załadowane po korek. Jeśli złoży się to z jakimś kursem "prosto z samolotu" to będzie ciężko...
Co do dokładania przystanków na Księcia Józefa... to straci się też przyspieszony charakter tej linii... Można pomyśleć o dołożeniu jednego-dwóch przystanków (np. w Przegorzałach) ale to moim zdaniem wszystko...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 23 mar 2022, 21:26

Ja się tu powtórzę, lecz "300" jako dodatkowa linia na lotnisko, przy okazji zapewniająca połączenie Bielany - Kapelanka / R. Grunwaldzkie (którego brakowało, nie liczę "219") - super.

Natomiast to nie może być główna linia lotniskowa.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: simon625 » 23 mar 2022, 21:31

Plażowicze mają do dyspozycji 209 + 352 i to powinno wystarczyć.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 23 mar 2022, 22:00

simon625 pisze: 23 mar 2022, 21:31 Plażowicze mają do dyspozycji 209 + 352 i to powinno wystarczyć.
Niestety w sezonie to stanowczo za mało, przez co często 269 jest zapchane po brzegi. Jak dla mnie powinni zrobić linię strikte dla Kryspinowa i żeby kursowała np od 9 do 20 czy coś w tym stylu.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: lolek-12 » 23 mar 2022, 23:13

simon625 pisze: 23 mar 2022, 21:31 Plażowicze mają do dyspozycji 209 + 352 i to powinno wystarczyć.
Są dni w których to nie wystarczało. Znajomi opowiadali, że pasażerowie 269 z gm. Liszki się skarżyli, że nie mieli miejsc dla siebie, bo "plażowicze" im zajęli. W wakacje spokojnie mogłoby więcej kursów 352 wykonać lub proponowałem kiedyś zrobić z 109 wydłużone 309 do ronda w Kryspinowie w weekendy i wybrane kursy w dni powszednie m. in. popołudniu.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: damian_krk2 » 24 mar 2022, 7:28

lolek-12 pisze: 23 mar 2022, 23:13 Są dni w których to nie wystarczało. Znajomi opowiadali, że pasażerowie 269 z gm. Liszki się skarżyli, że nie mieli miejsc dla siebie, bo "plażowicze" im zajęli. W wakacje spokojnie mogłoby więcej kursów 352 wykonać lub proponowałem kiedyś zrobić z 109 wydłużone 309 do ronda w Kryspinowie w weekendy i wybrane kursy w dni powszednie m. in. popołudniu.
Cokolwiek do Kryspinowa powinno jeździć w przegubach.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Krakowianin » 30 mar 2022, 13:17

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 2.04.2022 r. (sobota) linia 300 będzie w obu kierunkach dodatkowo obsługiwać przystanek Przegorzały Obwodnica n/ż zlokalizowany na ul. Księcia Józefa, na odcinku stanowiącym obwodnicę Przegorzał.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/63-2022

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: mkm3 » 30 mar 2022, 13:39

A Balice Medweckiego?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości