Scania_9640 pisze: ↑03 mar 2022, 15:35Powiedz tylko skąd się te wozy znajdą? Skoro na 123 i 128 jeżdżą ostatnie przeguby, bo nie ma solówek. Magicznie je znajdziesz? Masz rozpiskę co do wykorzystania taboru z każdej zajezdni? Bo ja takową posiadam.
Wiemy, wszystko posiadasz i wszędzie jesteś regularnym pasażerem
Tym bardziej jestem zaskoczony, że osoba o tak rozległej wiedzy nie wiedziała, że jest miejsce na N. Kleparzu dla "301".
Jeśli chodzi o tabor, zaznaczę najpierw, że ważne są ogólnie wolne wozy, niekoniecznie 12m - bo jeśli zwolni się np. przegub, to zawsze można go skierować na inną linię z której ściągnie się w zamian krótki wóz, np. wspomniane "128". W drugą stronę też to działa - jeśli zwolnią się np. midi, jest parę linii gdzie można wysłać taki tabor bo i tak kursy jeżdżą słabo zapełnione.
Ostatnio zwolniło się kilka przegubów po "114" (na "511" przybyło mniej brygad), plus są dwa-trzy wozy więcej dzięki powrotowi Karsanów. W ciągu paru miesięcy uruchomiony będzie tramwaj wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, co spowoduje roszady autobusowe i zwolnienie kilku autobusów. Wreszcie linie zastępcze - "716" nie będzie wiecznie jeździł ("708" też nie, lecz tu można założyć że wozy te są "zaklepane" pod zamknięcie KG).
To tak krótkodystansowo, bo w dłuższej perspektywie, jeśli MPK będzie wiedziało iż potrzeba wozów, żaden problem je kupić - czy to przetargiem, czy sprowadzając pojedyncze gotowe wozy.
A przecież "318/358" też nie powstaną z niczego, tylko wchłoną istniejące kursy. Liczba brygad się zwiększy, lecz nie aż tak jak gdyby linie te były uruchamiane od zera.