Post
autor: obserwator » 11 kwie 2022, 14:09
Również zgodzę się z przedmówcami. Uważam że w Krakowie mamy szereg innych linii które bardziej by się przydały niż linia wewnątrz pierwszej obwodnicy.
Jeżeli ZTP i MPK dysponują środkami oraz taborem na uruchomienie nowej linii, moim zdaniem bardziej przydatna byłaby jedna z takich linii:
X: Bronowice Małe- Balicka, Zakliki, Podłużna, Chełmska, Orla, Obwodnica Bielan, Autostrada A4, Tyniecka, Winnicka- Czerwone Maki
Y: Os. Podwawelskie- Monte Cassino, Zielińskiego, Jodłowa, Starowolska, Jesionowa- Bronowice Małe/Chełmońskiego pętla
Z: Zajezdnia Wola Duchacka- Kurdwanów, Os. Kurdwanów, Podgórki, Droga Rokadowa, Osterwy- Kosocice
Każda z tych linii przejeżdżałaby przez rejon pozbawiony KM, dając mu dostęp do cywilizacji. Dodatkowo pierwsze dwie linie łączyłyby zachodnie dzielnice miasta, więc sądzę że takie połączenie byłoby zbyt popularne jak na krótki tabor. Trzecia propozycja prowadzi przez ulice Podgórki i Osterwy, wydaje mi się że jest to największa "biała plama" na mapie krakowskiej komunikacji. Zatem, jeżeli nie ma technicznych przeciwwskazań na uruchomienie linii obsługiwanej Karsanem na ulicach Podgórki oraz Osterwy, zdecydowałbym się na wybranie trzeciej propozycji.