Kiedyś mijałem z naprzeciwka Krakowiaka, który właśnie ruszał z przystanku (rondo Grzegórzeckie w kierunku ronda Mogilskiego) i zdarzyło się to samo co opisałeś (z tym, że przejechał kilkadziesiąd metrów), ale w tramwaju w którym ja jechałem (chyba NGT8) również się to zdarzyło w tym samym momencie. Wyglądało to tak, jakby na chwilę zabrakło prądu.tomta1 pisze:Pierwszy raz byłem świadkiem, jak we Wrakowiaku motorniczy zresetował(?) wagon w trakcie jazdy. Nie do końca wiem co to było, ale wyglądało jak reset. W skrócie:Generalnie wyglądało to jak reset wagonu, tylko że w trakcie jazdy. Jeżdżę tymi wagonami często, ale coś takiego w trakcie jazdy zdarzyło się po raz pierwszy.
- Ruszamy z przystanku.
- W pewnym momencie w trakcie rozruchu tramwaj przestał brać rozbieg – jechaliśmy jakby na biegu jałowym, z prędkością, która była w momencie „wyłączenia” wagonu, jakoś koło 10 km/h. Jednocześnie oświetlenie w pojedzie się przyciemniło.
- Jadąc z tą zabójczą prędkością rowerzysty przejechaliśmy paręset metrów. W tym czasie z kabiny motormana było słychać dźwięki jak w trakcie resetu pojazdu, zgasły telewizory itd.
- Po paru chwilach zapaliły się z pełną mocą lampy wewnątrz pojazdu, a tramwaj zaczął przyspieszać.
PESA Krakowiak 2014N
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: PESA Krakowiak 2014N
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, 10:40 przez Tramwajolog14, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Wygląda na przejazd przez izolator sekcyjny.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Przez izolator sekcyjny to ja przejeżdżam kilkadziesiąt razy dziennie, więc raczej nie to Bardziej rzeczywiście chwilowy brak prądu w sieci – wszak faktycznie wyglądało to, jakby jechał na jałowym.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Jak się okazuje modernizowane Krakowiaki będą mieć nowe rampy inwalidy:
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... -ramp.html
Przetarg dotyczy również wagonów GT8 oraz EU8N.
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... -ramp.html
Przetarg dotyczy również wagonów GT8 oraz EU8N.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Dzisiaj po raz pierwszy od wprowadzenia ponownie do ruchu liniowego Krakowiaka o wdzięcznych numerach HG915 doznałem szoku jak ten wagon został naprawiony w Bydgoszczy.
Drzwi na pierwszy rzut oka są zamontowane w prawidłowy sposób. Natomiast po ich zamknięciu tworzy się szpara, do której można na spokojnie włożyć mały palec. Jeśli się lekko kopnie butem dolną część drzwi nie ma żadnego problemu, aby je otworzyć. Śruby zostały pomalowane razem z malowaniem elementów. Jedne mają nakładki, inne nie mają. Kolor tego zasłaniającego szparę plastiku przy przegubie jest innego odcienia niż reszta plastików.
Dlatego zadam kilka pytań.
Drzwi na pierwszy rzut oka są zamontowane w prawidłowy sposób. Natomiast po ich zamknięciu tworzy się szpara, do której można na spokojnie włożyć mały palec. Jeśli się lekko kopnie butem dolną część drzwi nie ma żadnego problemu, aby je otworzyć. Śruby zostały pomalowane razem z malowaniem elementów. Jedne mają nakładki, inne nie mają. Kolor tego zasłaniającego szparę plastiku przy przegubie jest innego odcienia niż reszta plastików.
Dlatego zadam kilka pytań.
- Dlaczego PESA wykonała tak naprawę? Czy jest to zemsta producenta, który obecnie jest na ścieżce wojennej z przewoźnikiem?
- Dlaczego MPK S.A. odebrało taki tramwaj z szeregiem błędów i czemu do tej pory nikt nie poniósł konsekwencji za narażanie bezpieczeństwa pasażerów?
- Dlaczego naprawa tego pojazdu trwała tak długo, a na pierwszy rzut oka został on wykonany gorzej niż podczas jego dostawy - w 2015 roku.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Najlepiej wygląda teraz ta Pesa co wyszła z TR. Wagon HG931 spędził w TR ze trzy miesiące. Cały spód wyrównany i pomalowany. Pewnie też lepiej zakonserwowany.
Re: PESA Krakowiak 2014N
RG903 stoi teraz na torach postojowych, tam, gdzie wcześniej stała 105NT. Ma otwarte osłony wózków, więc prawdopodobnie wymiana obręczy, lub coś w ten deseń.
Re: PESA Krakowiak 2014N
W nawiązaniu do postu z rozdziału taboru, kojarzysz może co dokładnie będą przy nich robić oprócz wspomnianej przez Ciebie powyżej wyrównania i pomalowania spodu?
Re: PESA Krakowiak 2014N
Remonty w których po pięciu latach eksploatacji, wagon idzie do rozbiórki do pudeł i stoi w warsztacie przez 3 miesiące świadczą że nie tylko. Szczegółów nie znam, pewnie owiane są tajemnicą producenta. Można się domyślać, że przeprowadzono porządne zabezpieczenia antykorozyjne, aby z sufitu nie kapało a z dołu nie kwitło na czerwono.
Re: PESA Krakowiak 2014N
Pierwsze warszawskie tramicusy od PESY miały podobne naprawy bodajże po 7-10 latach eksploatacji, a wtedy rzecznik Pesy zarzekał się:
Świetną macie tę nową technologię, normalnie czapki z głów żeby po 5 latach eksploatacji tramwaju, rozbebeszać go do ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Mam nadzieję, że te prace w Krakowiakach robi PESA na swój koszt... Zaczynam zastanawiać się czy nie lepiej byłoby zamówić nowe >40 metrowe tramwaje, a 2014N sprzedać, tylko kto by je kupił...Na czym polegają naprawy? – Jeśli chodzi o czynności, które musimy wykonać i już wykonujemy, naprawa wymaga usunięcia ognisk rdzy i ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Stosujemy do tego nową, bardziej efektywną od dotychczasowej, technologię – mówi Żurowski. Jak zapewnia Pesa, nie ma ryzyka uziemienia czy odstawienia Tramicusów. – Tego typu naprawy są wykonywane w ramach przeglądów głównych, które trwają już od roku 2015, co już pozwoliło na usunięcie rdzy i zabezpieczenie antykorozyjne w części z 15 tramwajów typu 120N, a także potwierdziło skuteczność nowej technologii – przekazuje Michał Żurowski.
Warszawa: Korodują podwozia starych Tramicusów, ale nie zagraża to bezpieczeństwu
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 53978.html
Re: PESA Krakowiak 2014N
HG932 stoi od strony Brożka. Faktycznie pół roku się z nim bawili?
Re: PESA Krakowiak 2014N
W HG926 słychać taki głośny, nieprzyjemny dźwięk w wagonie po ruszeniu z przystanku, jak tramwaj się rozpędzi to dźwięk znika.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: PESA Krakowiak 2014N
Problem z napędem, czekają na części, do tego czasu wagon może jeździć
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Pasażer
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 22:39
Re: PESA Krakowiak 2014N
Ktoś wie czy HG915 jeździ na linii? Według TTSS od miesiąca nie wyjeżdża. Może ktoś się orientuje jaki wagon brał udział w wypadku na al. Jana Pawła II 16.03.2022?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość