Mydlniki

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Mydlniki

Post autor: MichalTyniec » 14 lut 2022, 11:09

Zieleńczanin pisze: 14 lut 2022, 10:58
MichalTyniec pisze: 11 lut 2022, 23:40
lolek-12 pisze: 11 lut 2022, 23:13 Autobus przez Zakliki ma mocne poparcie - będzie uchwała w tej sprawie
https://www.facebook.com/RazemDlaMydlni ... 7154151026
Ta pierwsza wersja może może, choć na Bielanach jest multum połączeń zwłaszcza od jutra, ta druga wersja jeszcze bardziej ekstremalna, nie wiem kto miałby korzystać z takiego połączenia, jazda z peryferii przez peryferia a kończąc też na peryferiach.
Oczywiście, że miałby kto korzystać: mieszkańcy Mydlnik, Woli Justowskiej i Bielan w dojazdach między tymi dzielnicami i na południe miasta, studenci UR, mieszkańcy Pychowic, przesiadkowicze z Maków jadący na północ... :)
Przez Pychowice to raczej słabo zwłaszcza że na Norymberskiej nie ma gdzie wyznaczyć przystanku bo gdyby była taka możliwość to już dawno coś tamtędy by jechało, a na przystanek Park Skały Twardowskiego raczej nikt nie będzie chodził, według mnie będą korzystały z tego jedynie pojedyncze osoby.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mydlniki

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2022, 11:21

Z tego co mi mówiono, na Zaklikach "zmieszczą się maksymalnie wozy midi" - zatem wnioskuję, że midi byłyby ok. W czasie ŚDM "134" śmigało przez Zakliki, choć to było Vero.

Linia Mydlniki - Chełm - Księcia Józefa - Podwawelskie (albo przez Kapelankę w stronę Ruczaju) miałaby swoje potoki. Midi z f30 byłoby w sam raz.

Przez Orlą to jedna możliwość, acz wg mnie jeszcze lepsza byłaby przez... Starowolską i Jodłową, bo obsłużyłaby dodatkowo kawałek Woli Justowskiej oraz zapewniła nowe połączenie.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mydlniki

Post autor: tomta1 » 15 lut 2022, 11:34

Na stronie z audytami rowerowymi została wrzucona zaktualizowana dokumentacja projektu koncepcyjnego rozbudowy Trasy Balickiej. Piszę o tym także tutaj, bo warianty ' oraz " (czyli prim i bis – nazewnictwo wariantów jest naprawdę niczego sobie) przewidują sporą ingerencję w omawiany układ drogowy, a w szczególności w przekroczenie ul. Zakliki z Mydlnik/ul. Podłużnej nad linią kolejową oraz Rudawą.

Oczywiście, perspektywa realizacji tego układu jest raczej dalsza niż bliższa, ale jeśli miasto zaakceptuje tę koncepcję, to raczej nie przewiduję, by przebudowa istniejącego mostu nad Rudawą była realna – raczej jego pozostawienie jako ciągu pieszego/pieszo-rowerowego.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Mydlniki

Post autor: lolek-12 » 04 mar 2022, 11:52

2 marca Radni poparli uchwałę w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa, zmierzających do uruchomienia połączenia autobusowego z Mydlnik przez ul. Zakliki z Mydlnik na Wolę Justowską. Pojawiła się też opinia z uzasadnieniem:
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie w przeszłości analizował możliwość uruchomienia linii komunikacji miejskiej w Krakowie po ul. Zakliki z Mydlnik. W związku z tym zwrócono się do Zarządu Dróg Miasta Krakowa, na zlecenie którego przygotowana została opinia techniczna dotycząca możliwości przejazdu autobusów po moście w ciągu ul. Zakliki z Mydlnik. Z powyższej opinii wynikało, że przejazd po moście jest możliwy, ale tylko dla najmniejszych autobusów typu Autosan M09LE.
Pomimo pozytywnej opinii dotychczas nie zdecydowano się na uruchomienie linii w tym rejonie. W tej chwili na moście z trudem mieści się jeden pojazd, a ruch odbywa się wahadłowo. Dodatkowo najazd od strony Woli Justowskiej dla pojazdów o gabarytach autobusu wymaga jazdy po pasie pod prąd przez cały zakręt prowadzący na most. W przypadku kolejki pojazdów oczekujących na możliwość przejazdu odpowiedni wjazd autobusu na most od strony Woli Justowskiej nie byłby możliwy i skutkowałby całkowitym zablokowaniem ruchu. Z tego względu, w ocenie Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, most w ciągu ul. Zakliki z Mydlnik powinien zostać przebudowany wraz z układem drogowym od strony Woli Justowskiej lub powinna zostać wprowadzona korekta organizacji ruchu, tak aby w sposób bezpieczny mogły po nim przejechać mniejsze autobusy.
źródło: https://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=1 ... S_ID=21326

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 07 mar 2022, 11:09

Dodatkowo najazd od strony Woli Justowskiej dla pojazdów o gabarytach autobusu wymaga jazdy po pasie pod prąd przez cały zakręt prowadzący na most.
A dla karsanów to byłaby taka przeszkoda? Takiego pojazdu nie uwzględnili w analizie?

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 11 kwie 2022, 12:51

Jeśli jest problem jedynie z podjazdem od strony Chełmu to może okrężna linia Wierzyńskiego (pętla Mydlniki) - Balicka, Zakliki, Kasztanowa, Na Błonie - Bronowice Małe - Balicka - Wierzyńskiego (pętla Mydlniki). Karsan powinien dać radę. Na odcinku Giełda Balicka-Zakliki mógłby jechać bez zatrzymania, by studenci UR nie zapychali małego pojazdu.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Mydlniki

Post autor: obserwator » 11 kwie 2022, 13:51

edek3253 pisze: 11 kwie 2022, 12:51 Na odcinku Giełda Balicka-Zakliki mógłby jechać bez zatrzymania, by studenci UR nie zapychali małego pojazdu.
W czym studenci UR są gorsi od pozostałych pasażerów? Linia autobusowa przez Zakliki jest właśnie potrzebna w dużej mierze właśnie im, gdyż w sytuacji gdy muszą się przemieścić z zajęć przy Balickiej na zajęcia na Chełmie muszą iść pieszo, ponieważ jest szybciej niż jeździć KM naokoło.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 01 maja 2022, 12:49

W związku z tamtą uchwałą dzieje się coś w tej sprawie czy bez nowego mostu nie ma szans nic tutaj uruchomić?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mydlniki

Post autor: tomta1 » 01 maja 2022, 19:07

Dzieje się. ZTP zorganizowało spotkanie z udziałem miejskich jednostek. Wydaje się, że ZTP jest zdeterminowane, żeby takie połączenie uruchomić. Ale problemów jest za wiele – od nośności obiektu przez brak widoczności i przejezdności do prawdopodobnego braku możliwości zastosowania sygnalizacji wahadłowej (w skrócie: nie dość, że prawdopodobnie zakorkuje się na dobre, to do tego nie ma skąd na miejscu wziąć prądu do takiej sygnalizacji, więc trzeba będzie ponieść spore koszty, by całą infrastrukturę zamontować; nie, PKP nie pożyczy prądu). Ale jakie ZTP zamiaruje wykonać dalsze kroki, tego nie wiem. Zawsze możesz ich o to zapytać :)

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 04 maja 2022, 20:13

Najlepiej jakby zaczęli budować sam nowy most, projekt jest narysowany w ramach Trasy Balickiej, mogliby podpiąć pod jakieś środki UE lub inwestycje z Igrzysk. Jak nie cała trasa to chociaż most powstanie. Mosty północ-południe przez Rudawę są bolączką tych okolic - podobnie źle jest na Na Błonie/Jesionowej oraz Piastowskiej. Nie ma na co czekać.
Najpierw nowy most na Zakliki, a potem zamknięcie Piastowskiej i tutaj budować nowy most.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Mydlniki

Post autor: lolek-12 » 06 cze 2022, 13:27

W Mydlnikach coraz więcej głosów niezadowolenia z powodu opóźnień linii 139. Być może będzie jakaś akcja ws. wydłużenia linii 172 do Mydlniki Wapiennik. Choć może na start taniej byłoby wydłużyć 572?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mydlniki

Post autor: yosujiro » 06 cze 2022, 13:53

Ale one obie są też mega niepunktualne i tak będzie przynajmniej do zakończenia przebudowy Opolskiej, jak nie do oddania POK. To już lepiej byłoby przedłużyć tam 159 lub 189.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Mydlniki

Post autor: mkm3 » 06 cze 2022, 14:46

Wydłużanie 159 czy 189 to duże koszty. Można spróbować wrócić do dowozówki Mydlniki-Bronowice Małe w dni powszednie jako 439 (dawniej 126 się nie przyjęła, ale to już było chyba z 15 lat temu?). Albo wydłużyć 120.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Mydlniki

Post autor: edek3253 » 06 cze 2022, 15:56

Ja bym wyrzucił 511 do Przybyszewskiego, w zamian uruchomić linię 118 Mydlniki Wapiennik - ... - Bronowice SKA - .. - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - Chełmońskiego Pętla, może kursować z f=30 min cały dzień.

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Mydlniki

Post autor: Woof » 06 cze 2022, 16:38

edek3253 pisze: 06 cze 2022, 15:56 Ja bym wyrzucił 511 do Przybyszewskiego, w zamian uruchomić linię 118 Mydlniki Wapiennik - ... - Bronowice SKA - .. - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - Chełmońskiego Pętla, może kursować z f=30 min cały dzień.
Podoba mi się ten pomysł. Wyszłaby fajna dowozówka dla obu rejonów (Mydlniki, Chełmońskiego).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości