Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

- Linie, trasy, rozkłady
tomek_m
Miłośnik
Posty: 94
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 21 kwie 2022, 15:36

Michał pisze: 21 kwie 2022, 12:44 Znam sporo okolic w pobliżu Krakowa gdzie funkcjonują głównie prywatni przewoźnicy (gm. Skała, Iwanowice, Słomniki), i mają naprawdę spore obłożenie (np. busy Kraków-Michałowice-Słomniki
Dokładnie, taka "317" z Krakowa do Słomnik, lub nawet do Miechowa DK7 byłaby hitem. Pociąg nie jest alternatywą dla mieszkańców miejscowości wzdłuż krajowej siódemki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3118
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2022, 15:42

Gdy wiele lat temu uruchamiano "222", padało sporo pytań czemu jedzie "poboczami" i do Huty, zamiast DK7 do centrum Krakowa. Wtedy mówiło się, że lobby busiarskie zablokowało jakąkolwiek konkurencyjną trasę linii.

tomek_m
Miłośnik
Posty: 94
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 21 kwie 2022, 15:53

Wg pierwszej wersji trasy linii, to autobus właśnie miał pojechać z Nowego Kleparza następnie DK7 do Słomnik. Plany te upadły gdzieś w okolicach 2006 -2007 roku. Dzisiaj w Słomnikach już jest inna władza i burmistrz, być może jakby jeszcze raz się pochylili nad projektem, może już nikt by tego nie zablokował.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3118
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2022, 16:12

Swoją droga, trasa przez DK7 do Nowego Kleparza jest tylko kilkaset metrów dłuższa niż obecna "222" do Czyżyn. Przy marszrucie długości ponad 24 km, to praktycznie żadna różnica.

Zresztą mogliby się dogadać z Michałowicami w sprawie np. przedłużenia części "307".

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Michał » 21 kwie 2022, 17:39

Macie pomysły jak można działać nad utworzeniem takiej linii jako zwykły mieszkaniec?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3118
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2022, 17:40

Michał pisze: 21 kwie 2022, 17:39Macie pomysły jak można działać nad utworzeniem takiej linii jako zwykły mieszkaniec?
Można np. zacząć od petycji - jak coś pomożemy ją nagłośnić :) I/albo pisma do rady Gminy.

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Michał » 21 kwie 2022, 18:00

Problemem u mnie jest brak pełnej zdolności do czynności prawnych (mam mniej niż 18 lat). Dobra, zobaczę co da się zrobić.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 609
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 22 kwie 2022, 0:03

Wydłużenie "307" nie powinno wchodzić w grę, ta linia jeździ przeciążona już teraz.

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Michał » 22 kwie 2022, 22:23

Pokazuję moją koncepcję linii miejskich w pobliżu DK7 na trasie Kraków - Michałowice - Słomniki. Polega ona na dodaniu dwóch linii 317 i 327 oraz zmniejszeniu częstotliwości 307.
Szczegóły poniżej.
Niestety nie udało mi się dodać plików, w związku z czym wysyłam linki do wikipedia commons, gdzie je umieściłem:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fi ... 7,_327.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... C3%B3w.jpg

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 609
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 22 kwie 2022, 23:22

W praktyce na Michałowicach Komora f~12/24 nie uświadczysz, w najlepszym wypadku w szczycie odjazdy będą ułożone tak:
"307": :00 :20 :40
"317": :05 :35
Czyli takt 5+15+15+5+20... Poza szczytem będzie w najlepszym wypadku coś w stylu 10+30+30+10+40...
No i od Michałowic do Opolskiej na pewno nie będzie równego taktu - co najwyżej jakieś 3+15+2+13+7+8+12...
Reasumując - projekt jest ciekawy, ale nie ma szans ze względu na problem częstotliwości, z kolei utrzymanie f~15/30 na "307" może nie przejść ze względu na koszty. No i też nie podoba mi się rozbijanie linii ze Słomnik na dwie końcówki w mieście... Jeśli naprawdę dojazd do Dworca jest taki istotny, zsynchronizujmy przesiadki na "537" na Opolskiej.

Przeniosłem posty do tematu o Węgrzcach i Michałowicach, któremu przy okazji zmieniłem nazwę.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 23 kwie 2022, 1:21

Zieleńczanin pisze: 22 kwie 2022, 23:22 W praktyce na Michałowicach Komora f~12/24 nie uświadczysz, w najlepszym wypadku w szczycie odjazdy będą ułożone tak:
"307": :00 :20 :40
"317": :05 :35
Czyli takt 5+15+15+5+20... Poza szczytem będzie w najlepszym wypadku coś w stylu 10+30+30+10+40...
No i od Michałowic do Opolskiej na pewno nie będzie równego taktu - co najwyżej jakieś 3+15+2+13+7+8+12...
Reasumując - projekt jest ciekawy, ale nie ma szans ze względu na problem częstotliwości, z kolei utrzymanie f~15/30 na "307" może nie przejść ze względu na koszty. No i też nie podoba mi się rozbijanie linii ze Słomnik na dwie końcówki w mieście... Jeśli naprawdę dojazd do Dworca jest taki istotny, zsynchronizujmy przesiadki na "537" na Opolskiej.

Przeniosłem posty do tematu o Węgrzcach i Michałowicach, któremu przy okazji zmieniłem nazwę.
A Ty widziałeś jakie 537 przyjeżdża zapchane na dworzec? Tam to glonojad panuje, jeszcze elektryki mają dużo mniejszą pojemność niż Autosany i dla mnie to głupota posyłanie je tam, no ale cóż. Lepiej już zrobić przesiadkę na 129 czy 105, jeśli faktycznie pasażerowie potrzebują dostać się strikte na dworzec.

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Michał » 23 kwie 2022, 14:59

Tak podane częstotliwości to częstotliwości średnie, co nie zmienia faktu, że liczba kursów łącznie wzrośnie. Rozkład jazdy należałoby tak stworzyć by dawał w miarę równe odstępy między kursami. W obecnych warunkach ta częstotliwość i tak jest często naruszana ze względu na wielkie korki na wjeździe do miasta, gdzie kursy powrotne już są opóźnione. Można też pomyśleć o pozostawieniu obecnej częstotliwości "307" f~15/30, ale to może nie być akceptowalne dla budżetów gmin stąd taka a nie inną decyza.

Rozbicie końcówki linii na dwie części nastąpiło głównie z powodu braku wolnych miejsc na os. Podwawelskim, a na dworcu głównym zachód na ul. Kurniki odjeżdża tylko "130", po części także z tego, że obecne busy ze Słomnik kończą także na dworcu głównym (wschodnim). Równie dobrze np. linia 327 mogłaby kończyć na wybudowanej pętli Górka Narodowa, stając się zwykłą linią aglomeracyjną.

tomek_m
Miłośnik
Posty: 94
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 23 kwie 2022, 22:25

Michał pisze: 22 kwie 2022, 22:23
Szczegóły poniżej.
Niestety nie udało mi się dodać plików, w związku z czym wysyłam linki do wikipedia commons, gdzie je umieściłem:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fi ... 7,_327.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... C3%B3w.jpg
Rozumiem że "317" to wydłużenie niektórych kursów "307" do Słomnik, skoro od "dworca" Michałowice P+R* trasy obu linii się pokrywają? Takie rozwiązanie nie będzie atrakcyjne dla potencjalnych pasażerów ze Słomnik oraz miejscowości wzdłuż DK7 od Michałowic dalej na północ. Raczej nie będą zainteresowani wycieczką krajoznawczą. Linia ze Słomnik powinna pojechać serpentynami jak "257/277"

* - Tak Michałowice P+R już można nazwać dworcem, oprócz "307" kończą tam na dzień dzisiejszy już dwie "dowozówki" a podobno to nie koniec. ;) Z czego dowozówka z Iwanowic, jak na razie cieszy się umiarkowaną popularnością.

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 24 kwie 2022, 3:27

W przypadku zmniejszenia częstotliwości "307" przy Jana Pawła II, Granicznej wrzuciłem co drugi kurs ze Słomnik. Dzięki temu tamtym mieszkańcom (JPII, Graniczna) sytuacja się nie pogorszy, a linia przejeżdża przez bardziej zabudowane tereny. Z wizji lokalnej mogę stwierdzić dość dużą liczbę korzystających z "307" w tamtym obszarze.

Jeśliby zostawić "307" z fi ~ (15/30) to wystarczy tylko jedna linia ze Słomnik z fi ~ (15/30). Pytanie czy to nie jest zbyt dużo?

Michał
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik

Post autor: Michał » 13 maja 2022, 23:12

Udostępniam odpowiedź ZTP Kraków oraz gminy Słomniki na mój wniosek dot. linii aglomeracyjnej Kraków - Słomniki

https://drive.google.com/file/d/1qvBJOy ... sp=sharing

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości