Ja nie twierdzę, że oddanie A4 to nie był przekręt (zresztą polecam prześledzić kto oddawał tę drogę koncesjonariuszowi, a kto następnie... zasiadł w zarządzie Stalexportu
), natomiast w nie tak odległej perspektywie, gdy będzie alternatywa w postaci kolei, autobusów, a na A4 realnie opłata to 8 pln/bramkę, taki układ i ceny wcale nie będzie zły.
Wiadomo, każdy chciałby mieć wszystko za free, ale (1) drogi się same nie utrzymają, (2) przy konkurencji w postaci kolei / autobusów Stalexport też nie będzie już w stanie windować stawek, (3) stawki opłat za drogi to nie tylko kwestia ich utrzymania, ale też sterowania nawykami komunikacyjnymi.
Imho to A4 powinna być w takiej cenie, żeby cena ta nie była zaporowa dla osób jadących nią +/- okazjonalnie (czyli przede wszystkim tych jadących dalej, jak również dla osób, które nie mają alternatywy w postaci kolei, czyli głównie tych, którzy zjeżdżają gdzieś po drodze), natomiast już dla osób podróżujących codziennie Krk - Ktw (bo np. ktoś mieszka w Krk, a pracuje w Ktw lub na odwrót) zdecydowanie bardziej powinno opłacać się kupić miesięczny na kolej.