Odpada ze względu na koordynację ze "144" (f20) i połowiczną ze "136" (f40).
Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Ostatnio przez napływ Ukraińców i ogólne znoszenie pandemii, duża liczba studentów itp. Linia 194 mimo f w szczycie ~7,5 jest bardzo zatłoczona i to na większości trasy. W soboty częstotliwość do godz. 9 ~30 potem ~20 uważam że faktycznie niewystarczająca (studenci zakupy sobotnie). Wczoraj kurs ok. 18.30 z ronda Grunwaldzkiego zaprany do granic możliwości. W dni powszednie również na Grunwaldzkim ciężko już wejść. Zauważyłem że spore potoki są na odcinku Torfowa - R. Grunwaldzkie, i odwrotnie. Może jak wyremontują w końcu ul. Czerwone Maki, to puszczą jakąś linię na trasie Czerwone Maki - Lubostroń (obecnie biała plama - nawet słupki przystankowe stoją nie wiem po co), Kobierzyńska, (mogłaby lecieć z pominięciem Lipińskiego czyli od tyłu dawnego Tesco), wlatywać w Kapelankę i do os. Podwawelskiego. Nie wiem czy te bloki socjalne na Pod fortem już są wszystkie obsadzone ale jeśli nie dojdzie do jakichś wzmocnień w tym rejonie (a na tramwaj bym tam nie liczył) to będzie grubo niedługo. Pod jakim adresem można zgłaszać wnioski, uwagi odnośnie zmian w układzie komunikacji?
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Przez swoją trasę nie ma możliwości żeby inaczej funkcjonowała ta linia, o przykładowo godzinie 17 częsty widok to 4 razy 194 w kierunku Pod fortem lub w drugą stronę na Grunwaldzkim, przez nieregularne kursowanie występują takie przeciążenia bo gdyby nie to nie byłoby problemu. Sekretariat@ztp.krakow.pl, tu możesz wysyłać uwagi.kry5 pisze: ↑15 maja 2022, 8:04 Ostatnio przez napływ Ukraińców i ogólne znoszenie pandemii, duża liczba studentów itp. Linia 194 mimo f w szczycie ~7,5 jest bardzo zatłoczona i to na większości trasy. W soboty częstotliwość do godz. 9 ~30 potem ~20 uważam że faktycznie niewystarczająca (studenci zakupy sobotnie). Wczoraj kurs ok. 18.30 z ronda Grunwaldzkiego zaprany do granic możliwości. W dni powszednie również na Grunwaldzkim ciężko już wejść. Zauważyłem że spore potoki są na odcinku Torfowa - R. Grunwaldzkie, i odwrotnie. Może jak wyremontują w końcu ul. Czerwone Maki, to puszczą jakąś linię na trasie Czerwone Maki - Lubostroń (obecnie biała plama - nawet słupki przystankowe stoją nie wiem po co), Kobierzyńska, (mogłaby lecieć z pominięciem Lipińskiego czyli od tyłu dawnego Tesco), wlatywać w Kapelankę i do os. Podwawelskiego. Nie wiem czy te bloki socjalne na Pod fortem już są wszystkie obsadzone ale jeśli nie dojdzie do jakichś wzmocnień w tym rejonie (a na tramwaj bym tam nie liczył) to będzie grubo niedługo. Pod jakim adresem można zgłaszać wnioski, uwagi odnośnie zmian w układzie komunikacji?
Re: Kliny, Pod Fortem
Dla Lubostroń plany były/są by skierować tam linię lokalną. Po uruchomieniu "121" mówiło się, że byłby to właśnie ten autobus, na dość zmodyfikowanej trasie, m.in. jadący od Zakopiańskiej przez dr Judyma.kry5 pisze: ↑15 maja 2022, 8:04Może jak wyremontują w końcu ul. Czerwone Maki, to puszczą jakąś linię na trasie Czerwone Maki - Lubostroń (obecnie biała plama - nawet słupki przystankowe stoją nie wiem po co), Kobierzyńska, (mogłaby lecieć z pominięciem Lipińskiego czyli od tyłu dawnego Tesco), wlatywać w Kapelankę i do os. Podwawelskiego.
Re: Kliny, Pod Fortem
Zgadzam się że jeżdżą czasem w stadach. Wydaje mi się że wielkim problemem i wstydem dla Krakowa jest brak dynamicznej informacji pasażerskiej z odjazdami autobusów. Przecież gdybym widział na takiej tablicy że dana linia podjedzie za 2,4,6 minut to poczekałbym na kolejny pojazd i nie mordował w ścisku. Pamiętam jak pierwszy raz pojechałem nad morze do Gdańska w 2014 roku i widziałem te tablice, pomyśleć że minęło 8 lat a w Krakowie nadal się nie daMichalTyniec pisze: ↑15 maja 2022, 8:25 Przez swoją trasę nie ma możliwości żeby inaczej funkcjonowała ta linia, o przykładowo godzinie 17 częsty widok to 4 razy 194 w kierunku Pod fortem lub w drugą stronę na Grunwaldzkim, przez nieregularne kursowanie występują takie przeciążenia bo gdyby nie to nie byłoby problemu. Sekretariat@ztp.krakow.pl, tu możesz wysyłać uwagi.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Kliny, Pod Fortem
Czyli zrezygnowano ze zmian tras "121", "151", "451". W komunikacie brak informacji o zmianach tras owych linii.
Re: Kliny, Pod Fortem
Na razie je wstrzymano. Raz, że jest zamieszanie wokół dojazdu dzieci do lokalnej szkoły, dwa że pojawia się dużo krytyki ze strony mieszkańców Pod Fortem, którzy właściwie tracą dojazd do tramwajów borkowskich - bo trudno uznać "121" co godzinę (zamiast "151/451" co 12 minut) za sensowny dojazd. Tu post ZTP:damian_krk2 pisze: ↑24 sie 2022, 14:28Czyli zrezygnowano ze zmian tras "121", "151", "451". W komunikacie brak informacji o zmianach tras owych linii.
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... SxxLY1fe6lZmiany na liniach 121/151 zostaną tymczasowo wstrzymane
Na około 2 do 3 tygodni zostaną wstrzymane zmiany dotyczące kursowania linii 121 i 151, które miały zostać wprowadzone wraz z powakacyjnym rozkładem jazdy.
Proponowana zmiana miała na celu zoptymalizowanie układu linii autobusowej w rejonie Klin oraz Pod Fortem, w związku z uruchomieniem nowej szkoły przy ulicy Bartla z jednoczesną poprawą skrócenia czasu przejazdu osiedla Kliny do komunikacji tramwajowej.
W pierwszych dniach września, po rozpoczęciu roku szkolnego, będziemy sprawdzać, ile dzieci wykorzystuje te linie w dojazdach do szkoły. W przypadku kiedy pomiary potwierdzą zasadność funkcjonowania tej linii, będziemy starali się ją zoptymalizować pod tym kątem.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Kliny, Pod Fortem
Chociaż w jednym temacie wrócił im rozum do główKaszmir pisze: ↑24 sie 2022, 14:45 Na razie je wstrzymano. Raz, że jest zamieszanie wokół dojazdu dzieci do lokalnej szkoły, dwa że pojawia się dużo krytyki ze strony mieszkańców Pod Fortem, którzy właściwie tracą dojazd do tramwajów borkowskich - bo trudno uznać "121" co godzinę (zamiast "151/451" co 12 minut) za sensowny dojazd. Tu post ZTP:
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... SxxLY1fe6l
Re: Kliny, Pod Fortem
W komunikacie o zmianach nie ma nic o 151 i 451. Ale w zasadach zachowania biletów okresowych widnieje
Bilety okresowe wykupione na linię 151/451 zachowują ważność:
na całej trasie linii 121
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
451, PU982, 7:41 z Fortów na Judyma 100% zapełnienia przez dzieci, na kolejnych przystankach już nie weszli.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Kliny, Pod Fortem
Takie coś się pisze w dziale : Pomiary napełnień/Linie 151/451Scania_9640 pisze: ↑09 wrz 2022, 7:48 451, PU982, 7:41 z Fortów na Judyme 100% zapełnienia przez dzieci, na kolejnych przystankach już nie weszli.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
Nie znalazłem, więc może ktoś zmienićdamian_krk2 pisze: ↑09 wrz 2022, 8:10 Takie coś się pisze w dziale : Pomiary napełnień/Linie 151/451
Re: Kliny, Pod Fortem
Jestem rozczarowany brakiem powrotu linii 194 w październiku do częstotliwości sprzed wakacji ~7.5
Ostatnio przez napływ Ukraińców i ogólne znoszenie pandemii, duża liczba studentów itp. Linia 194 mimo f w szczycie ~7.5 już w maju i czerwcu była bardzo zatłoczona i to na większości trasy. Kursy z ronda Grunwaldzkiego do Pod Fortem w godz. 15/16/17 zaprane do granic możliwości. Zauważyłem że spore potoki są na odcinku Torfowa - R. Grunwaldzkie, i odwrotnie. Może chociaż jakaś linia przyspieszona na części trasy??? Pod Fortem - R. Grunwaldzkie. (mogłaby lecieć z pominięciem Lipińskiego czyli od tyłu dawnego Tesco), wlatywać w Kapelankę i do os. Podwawelskiego. Stawać na kilku przystankach albo kursy wariantowe.
Pod Fortem oddaje sukcesywnie nowe bloki socjalne. Przybywa naprawdę sporo mieszkańców. Rozumiem bardzo duży problem kadrowy w spółce MPK dlatego jakakolwiek alternatywa która w jakikolwiek sposób mogłaby ułatwić dojazd chociażby do węzła przesiadkowego r. Grunwaldzkie byłaby wskazana.
Napisałem do nich e-maila. Proszę osoby które mieszkają w ww. rejonach o wsparcie i wysyłanie im pism.
Ostatnio przez napływ Ukraińców i ogólne znoszenie pandemii, duża liczba studentów itp. Linia 194 mimo f w szczycie ~7.5 już w maju i czerwcu była bardzo zatłoczona i to na większości trasy. Kursy z ronda Grunwaldzkiego do Pod Fortem w godz. 15/16/17 zaprane do granic możliwości. Zauważyłem że spore potoki są na odcinku Torfowa - R. Grunwaldzkie, i odwrotnie. Może chociaż jakaś linia przyspieszona na części trasy??? Pod Fortem - R. Grunwaldzkie. (mogłaby lecieć z pominięciem Lipińskiego czyli od tyłu dawnego Tesco), wlatywać w Kapelankę i do os. Podwawelskiego. Stawać na kilku przystankach albo kursy wariantowe.
Pod Fortem oddaje sukcesywnie nowe bloki socjalne. Przybywa naprawdę sporo mieszkańców. Rozumiem bardzo duży problem kadrowy w spółce MPK dlatego jakakolwiek alternatywa która w jakikolwiek sposób mogłaby ułatwić dojazd chociażby do węzła przesiadkowego r. Grunwaldzkie byłaby wskazana.
Napisałem do nich e-maila. Proszę osoby które mieszkają w ww. rejonach o wsparcie i wysyłanie im pism.
-
- Pasażer
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 18:04
Re: Kliny, Pod Fortem
Rozwiazanie jest takie jak w przypadku linii 125 lub 184.
Jest dalekosiężna linia, która cieszy się powodzeniem, to trzeba ją skrócić w połowie trasy.
Trochę sarkazm, ale linie dowozowe 136 i 151 są mniej obłożone niż 194, a niektórzy tutaj na forum wraz z ZTP, są przekonani, ze dowozówki do tramwaju są lepszym rozwiązaniem.
Może skrócenie 194 od Krowodrzy do Podwawelskiego i wzmocnienie 136 do częstotliwości 3-4 minuty w szczycie?
Jest dalekosiężna linia, która cieszy się powodzeniem, to trzeba ją skrócić w połowie trasy.
Trochę sarkazm, ale linie dowozowe 136 i 151 są mniej obłożone niż 194, a niektórzy tutaj na forum wraz z ZTP, są przekonani, ze dowozówki do tramwaju są lepszym rozwiązaniem.
Może skrócenie 194 od Krowodrzy do Podwawelskiego i wzmocnienie 136 do częstotliwości 3-4 minuty w szczycie?
Re: Kliny, Pod Fortem
Po wysłuchaniu wczoraj debaty "Debata o komunikacji publicznej: szanse, problemy, wyzwania", w której brał udział jeden z adminów PKK, naszedł mnie pomysł reaktywowania linii autobusowej Pod Fortem-Czerwone Maki.
Obecnie Kliny się rozrosły, a zapewne dalej będą rozrastać, co może być dobrym czynnikiem do rozwoju komunikacyjnego tych rejonów.
Swego czasu na tej trasie kursowała linia 116, która miała kilka problemów, które spowodowały jej zabicie.
Jak na razie jest to luźna propozycja, do przedyskutowania na forum. Dyskusja będzie fajną okazją, aby przedstawić wszystkie plusy i minusy takiej opcji, aby kto wie może w przyszłości uruchomić taką linię.
Obecnie Kliny się rozrosły, a zapewne dalej będą rozrastać, co może być dobrym czynnikiem do rozwoju komunikacyjnego tych rejonów.
Swego czasu na tej trasie kursowała linia 116, która miała kilka problemów, które spowodowały jej zabicie.
Jak na razie jest to luźna propozycja, do przedyskutowania na forum. Dyskusja będzie fajną okazją, aby przedstawić wszystkie plusy i minusy takiej opcji, aby kto wie może w przyszłości uruchomić taką linię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości