Prowadzący pojazdy KMK

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kaszmir » 10 lip 2020, 1:07

Po ostatnich dwóch wypadkach autobusów w Warszawie, rozgorzała dyskusja o badaniu kierowców komunikacji miejskiej na obecność narkotyków. Jak sytuacja wygląda w Krakowie? Okazuje się, że w ciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy, u pięciu kierowców testy narkotykowe okazały się pozytywne.
Ze wszystkimi osobami, u których narkotesty wykazały wynik pozytywny zostały zwolnione z pracy.
https://www.se.pl/krakow/krakow-pieciu- ... -8ZQY.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Specjalista
Posty: 432
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: yosujiro » 28 sie 2020, 19:49

Wymóg toalet i miejsc do spożywania posiłków dla motorniczych i kierowców na pętlach tramwajowych i autobusowych oraz obowiązkowe oddzielenie kabiny kierującego od części pasażerskiej w nowych pojazdach komunikacji - zawiera projekt rozporządzenia, które w czwartek trafiło do konsultacji.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... ign=chrome

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Warunki pracy kierowcy w KM

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 10:29

Brzmi dobrze i jak coś, co powinno stać się normą. Poprawi żywot kierowców i motorniczych, a tym samym może zwiększy liczbę chętnych do tej pracy, z czym w ostatnich latach był problem.

Co do tego zapisu:
jeżeli planowany czas przejazdu linii komunikacyjnej pomiędzy krańcami przekracza 90 minut, to na drugim krańcu również wymagana jest toaleta
zastanawiam się, czy będą w Krakowie jakieś linie podpadające pod tak długie czasy przejazdu? "278" mieści się w ok. 70 minutach, "904" w 75 (w tym 5 minut postoju przy Teatrze Słowackiego), nawet "222" to mniej niż godzina jazdy.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 822
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Warunki pracy kierowcy w KM

Post autor: GoMeZz391 » 30 sie 2020, 19:59

Kaszmir pisze: 30 sie 2020, 10:29 [...]zastanawiam się, czy będą w Krakowie jakieś linie podpadające pod tak długie czasy przejazdu? "278" mieści się w ok. 70 minutach,
Z tego co kojarzę, to nie ma żadnej takiej linii w Krakowie.

W przypadku 278 na obu końcach mamy WC. Na BM w punkcie socjalnym MPK, a w Krzeszowicach w budynku (komunalnym) "dworca".

Poniżej podaję przybliżone czasy przejazdów dla linii z GZ oraz czy jest tam WC na drugiej końcówce:
linia/czas/WC
208 ok. 50 min +
218 ok. 40 min -
238 ok. 40 min -
248 ok. 35 min -
258 ok. 43 min -
268 ok. 37 min -
278 ok. 67 min +

"+" - WC dostępne
"-" - WC niedostępne

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 822
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Prowadzący pojazdy KM

Post autor: GoMeZz391 » 23 paź 2020, 22:13

Nawiązując do tego co pisałem w temacie o woj. pomorskim o wniosku spółki GAiT do IGKM, o objęciu ochroną prawną prowadzących KM (viewtopic.php?f=16&p=6658#p6658). Zapraszam do dyskusji na ten temat.
Moje zdanie na ten temat jest krótkie. Już dawno prowadzący KM powinni zostać objęci taką ochroną prawną.

Awatar użytkownika
yosujiro
Specjalista
Posty: 432
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Praca kierowców i motorniczych

Post autor: yosujiro » 15 maja 2022, 12:56

Rozmawiałem dziś na pętli z kierowcą MPK i ponoć mają tak duże problemy kadrowe z kierowcami, że codziennie nie wyjeżdża kilka- kilkanaście brygad. Na przyszły tydzień jeszcze w piątek brakowało 30 kierowców w Mobilisie też już lecą na oparach, bo sporo osób złożyło wypowiedzenia i jak się nie pojawią jacyś nowi ludzie to w czerwcu też będzie spory problem z obsadzeniem wszystkich brygad

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1166
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 15 maja 2022, 13:05

yosujiro pisze: 15 maja 2022, 12:56 Rozmawiałem dziś na pętli z kierowcą MPK i ponoć mają tak duże problemy kadrowe z kierowcami, że codziennie nie wyjeżdża kilka- kilkanaście brygad. Na przyszły tydzień jeszcze w piątek brakowało 30 kierowców Obrazek w Mobilisie też już lecą na oparach, bo sporo osób złożyło wypowiedzenia i jak się nie pojawią jacyś nowi ludzie to w czerwcu też będzie spory problem z obsadzeniem wszystkich brygad Obrazek
Zgadza się. Wczoraj brakowało brygady m.in. na 130, 168. W piątek natomiast największe braki były widoczne na 572 czy 511. Największe problemy są na PB.

Jamnik
Ekspert
Posty: 831
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Jamnik » 15 maja 2022, 13:24

Tak z ciekawości - na stronie MPK w wymaganiach na kierowcę jest wpsiane wykształcenie min. zasadnicze zawodowe techniczne. Czy faktycznie patrzą na wykształcenie przyjmując kierowców? :shock:
Jeśli tak to się nie dziwię, że mają takie braki. Po co kierowcy wykształcenie?

Awatar użytkownika
yosujiro
Specjalista
Posty: 432
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 15 maja 2022, 13:35

Bo to mniej niż średnie, którego wbrew pozoru sporo osób nie ma, a widać uważają że ktoś z podstawowym nie da rady

tomek_m
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: tomek_m » 15 maja 2022, 21:19

Jamnik pisze: 15 maja 2022, 13:24 Tak z ciekawości - na stronie MPK w wymaganiach na kierowcę jest wpsiane wykształcenie min. zasadnicze zawodowe techniczne. Czy faktycznie patrzą na wykształcenie przyjmując kierowców? :shock:
Jeśli tak to się nie dziwię, że mają takie braki. Po co kierowcy wykształcenie?
U prywatnych przewoźników zwykle wymagają odpowiedniej kategorii prawa jazdy i staż pracy w zawodzie kierowcy jako dodatkowy atut. Nawet dzisiaj widziałem ogłoszenie, co prawda u towarowego przewoźnika na kierowców TIRów "Zatrudnimy kierowców z kwalifikacjami C+E, plus doświadczenie minimum dwa lata w zawodzie kierowcy". O wykształceniu nic nie było. No ale MPK to elitarny przewoźnik i niedługo zaczną wymagać licencjatu. :lol:
Ale zastanawiające dlaczego odchodzą kierowcy (pomijając uzyskanie wieku emerytalnego). Małe stawki? Czy jednak ta firma nie jest taka "FairPlay" :roll:

impuls
Ekspert
Posty: 667
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: impuls » 15 maja 2022, 21:41

Nie ma kto jeździć to trzeba się liczyć z tym, że zdejmą kilka brygad z linii, zrobią ograniczenia. Zbliżają się wakacje to mogą coś "zawiesić" a później po wakacjach zapomnieć "odwiesić".

Awatar użytkownika
yosujiro
Specjalista
Posty: 432
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 15 maja 2022, 22:13

tomek_m- nie jest taka fair Play, przynajmniej z tego co słyszę na pętlach- na porządku dziennym jest szukanie "haka" na ajentów, za byle pierdoły lecą wysokie kary, planowanie układa grafik i masz się dostosować, a jak się nie podoba to Twój problem, zero szacunku zarządu wobec pracy kierowców, zrzucanie winy za kiepski stan części pojazdów na kierowców, a nie na "maniany" serwisu, lojalni, wieloletni kierowcy nie czują się doceniani za swój staż pracy, ciągłe kontrole inspektorów MPK na trasie. Tyle sobie na razie przypomniałem z rozmów z ich kierowcami


Jamnik
Ekspert
Posty: 831
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Praca kierowców i motorniczych

Post autor: Jamnik » 16 maja 2022, 14:54

Nie wiem, czy ktoś z MPK czyta PKK, ale po tym jak wczoraj pisałem o tym, że na kierowcę wymagają wykształcenie zasadnicze zawodowe techniczne, zmieniono zapis. Nie usunięto co prawda wymogu wykształcenia, ale usunięto "techniczne". Teraz chcą "tylko" zasadnicze zawodowe.

Jeśli adminka zdecyduje, to można by wydzielić te posty o pracy kierowców do odpowiedniego wątku.


Mówisz, masz! Wątek wydzielony - adm. K
A ja połączyłem nowy wątek z tematami o warunkach pracy kierowców i o prowadzących pojazdy :) - mod. Z.

Jorg
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 03 paź 2021, 19:58

Re: 20.05.2022

Post autor: Jorg » 21 maja 2022, 8:36

Nie można cofać z ludźmi na pokładzie, ale to głównie z powodu PoRD. Inna sprawa że połowa wewnętrznych przepisów MPK to absurd - jak chociażby zakaz rozmowy przez telefon nawet przez słuchawki. Jak wiadomo przepisy swoje a życie swoje.

tiross
Pasażer
Posty: 30
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Krowodrza Górka

Re: 20.05.2022

Post autor: tiross » 21 maja 2022, 8:59

Tydzień temu rozpędzony Lakjonik nie zdążył zatrzymać się na przystanku na żądanie, ale to przez pasażera, za późno zgłaszającego chęć opuszczenia pojazdu. Trzeba było cofać tramwajem i to z kabiny prowadzącego. A pomyłki trasy przytrafiają się wielu, czasem pójdzie gładko, jak zawracanie linii 144 na Krowodrzy Górce i powrót w kierunku Prądnika Białego, a czasem nie ma do tego warunków i trzeba ryzykować. Lata temu niedługo po przebudowie DW776 kierowcy mylili trasę w Prusach jadąc Kocmyrzowską zamiast Niepodległości, tu jeszcze się dało zawrócić na rondach, gorzej jak z rozpędu po zmroku wjeżdżali w Cyprysową i trzeba było wycofywać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości