Prowadzący pojazdy KMK

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: tomek_m » 15 maja 2022, 21:19

Jamnik pisze: 15 maja 2022, 13:24 Tak z ciekawości - na stronie MPK w wymaganiach na kierowcę jest wpsiane wykształcenie min. zasadnicze zawodowe techniczne. Czy faktycznie patrzą na wykształcenie przyjmując kierowców? :shock:
Jeśli tak to się nie dziwię, że mają takie braki. Po co kierowcy wykształcenie?
U prywatnych przewoźników zwykle wymagają odpowiedniej kategorii prawa jazdy i staż pracy w zawodzie kierowcy jako dodatkowy atut. Nawet dzisiaj widziałem ogłoszenie, co prawda u towarowego przewoźnika na kierowców TIRów "Zatrudnimy kierowców z kwalifikacjami C+E, plus doświadczenie minimum dwa lata w zawodzie kierowcy". O wykształceniu nic nie było. No ale MPK to elitarny przewoźnik i niedługo zaczną wymagać licencjatu. :lol:
Ale zastanawiające dlaczego odchodzą kierowcy (pomijając uzyskanie wieku emerytalnego). Małe stawki? Czy jednak ta firma nie jest taka "FairPlay" :roll:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: impuls » 15 maja 2022, 21:41

Nie ma kto jeździć to trzeba się liczyć z tym, że zdejmą kilka brygad z linii, zrobią ograniczenia. Zbliżają się wakacje to mogą coś "zawiesić" a później po wakacjach zapomnieć "odwiesić".

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: yosujiro » 15 maja 2022, 22:13

tomek_m- nie jest taka fair Play, przynajmniej z tego co słyszę na pętlach- na porządku dziennym jest szukanie "haka" na ajentów, za byle pierdoły lecą wysokie kary, planowanie układa grafik i masz się dostosować, a jak się nie podoba to Twój problem, zero szacunku zarządu wobec pracy kierowców, zrzucanie winy za kiepski stan części pojazdów na kierowców, a nie na "maniany" serwisu, lojalni, wieloletni kierowcy nie czują się doceniani za swój staż pracy, ciągłe kontrole inspektorów MPK na trasie. Tyle sobie na razie przypomniałem z rozmów z ich kierowcami


Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Praca kierowców i motorniczych

Post autor: Jamnik » 16 maja 2022, 14:54

Nie wiem, czy ktoś z MPK czyta PKK, ale po tym jak wczoraj pisałem o tym, że na kierowcę wymagają wykształcenie zasadnicze zawodowe techniczne, zmieniono zapis. Nie usunięto co prawda wymogu wykształcenia, ale usunięto "techniczne". Teraz chcą "tylko" zasadnicze zawodowe.

Jeśli adminka zdecyduje, to można by wydzielić te posty o pracy kierowców do odpowiedniego wątku.


Mówisz, masz! Wątek wydzielony - adm. K
A ja połączyłem nowy wątek z tematami o warunkach pracy kierowców i o prowadzących pojazdy :) - mod. Z.

Jorg
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 03 paź 2021, 19:58

Re: 20.05.2022

Post autor: Jorg » 21 maja 2022, 8:36

Nie można cofać z ludźmi na pokładzie, ale to głównie z powodu PoRD. Inna sprawa że połowa wewnętrznych przepisów MPK to absurd - jak chociażby zakaz rozmowy przez telefon nawet przez słuchawki. Jak wiadomo przepisy swoje a życie swoje.

tiross
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: 20.05.2022

Post autor: tiross » 21 maja 2022, 8:59

Tydzień temu rozpędzony Lakjonik nie zdążył zatrzymać się na przystanku na żądanie, ale to przez pasażera, za późno zgłaszającego chęć opuszczenia pojazdu. Trzeba było cofać tramwajem i to z kabiny prowadzącego. A pomyłki trasy przytrafiają się wielu, czasem pójdzie gładko, jak zawracanie linii 144 na Krowodrzy Górce i powrót w kierunku Prądnika Białego, a czasem nie ma do tego warunków i trzeba ryzykować. Lata temu niedługo po przebudowie DW776 kierowcy mylili trasę w Prusach jadąc Kocmyrzowską zamiast Niepodległości, tu jeszcze się dało zawrócić na rondach, gorzej jak z rozpędu po zmroku wjeżdżali w Cyprysową i trzeba było wycofywać.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: 20.05.2022

Post autor: yosujiro » 21 maja 2022, 10:03

Nie wierzę w to cofanie Lajkonikiem. Pasażer, który za późno naciśnie przycisk sam jest sobie winien. Zgodnie ze szkoleniem na przystanku na żądanie staje się jeżeli jest odpowiednio wcześniej wywołana prośba. Jeżeli jest na tyle późno, że zatrzymanie miałoby być gwałtowne lub za przystankiem, to należy jechać dalej. Oczywiście dotyczy to tylko sytuacji, gdy ktoś z wnętrza chce z niego skorzystać, bo nadal jest głupi obowiązek zatrzymania jak ktoś siedzi na przystanku n/ż...

tiross
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: 20.05.2022

Post autor: tiross » 21 maja 2022, 10:11

yosujiro pisze: 21 maja 2022, 10:03 Nie wierzę w to cofanie Lajkonikiem. Pasażer, który za późno naciśnie przycisk sam jest sobie winien. Zgodnie ze szkoleniem na przystanku na żądanie staje się jeżeli jest odpowiednio wcześniej wywołana prośba. Jeżeli jest na tyle późno, że zatrzymanie miałoby być gwałtowne lub za przystankiem, to należy jechać dalej. Oczywiście dotyczy to tylko sytuacji, gdy ktoś z wnętrza chce z niego skorzystać, bo nadal jest głupi obowiązek zatrzymania jak ktoś siedzi na przystanku n/ż...
Wierzyć nie musisz, ale jechałem tym tramwajem. Faktycznie, hamowanie w okolicach przystanku z wysokiej prędkości było bardzo gwałtowne. Wywiązała się jakaś dyskusja między pasażerem chcącym opuścić pojazd a prowadzącym, po czym tramwaj cofnął kilka metrów do peronu przystankowego, pasażer opuścił pojazd, a tramwaj pojechał dalej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: 20.05.2022

Post autor: yosujiro » 21 maja 2022, 10:22

To gość był wybitnie nieodpowiedzialny.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 20.05.2022

Post autor: suchy » 21 maja 2022, 10:27

yosujiro pisze: 21 maja 2022, 0:29 Swoją drogą z tego co dziś słyszałem, to w MPK zgodnie z regulaminem kierowca nie może cofać bez obecności inspektora Obrazek
Nie inspektora, tylko ogólnie osoby ubezpieczającej - w przypadku tramwajów najczęściej jest to drugi motorniczy. Ciężko się spodziewać, żeby w przypadku zajechania się brygad np. na Bieżanowie, motorowi mieli czekać kilkadziesiąt minut na przyjazd inspektora, żeby wycofać na żeberko ;)

A gdyby była taka potrzeba, to podejrzewam, że cofanie mógłby ubezpieczyć nawet postronny przechodzień, jeśli ogarnie co ma robić i na co zwracać uwagę - bo trzeba będzie np. wstrzymać na chwilę ruch innych pojazdów z tyłu, przypilnować żeby autobus nie otarł się o zaparkowane obok auta, patrzeć na przechodniów którzy nie spodziewają się, że autobus czy tramwaj pojedzie nagle pod prąd do tyłu.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: 20.05.2022

Post autor: GoMeZz391 » 21 maja 2022, 17:30

suchy pisze: 21 maja 2022, 10:27 Nie inspektora, tylko ogólnie osoby ubezpieczającej - w przypadku tramwajów najczęściej jest to drugi motorniczy. Ciężko się spodziewać, żeby w przypadku zajechania się brygad np. na Bieżanowie, motorowi mieli czekać kilkadziesiąt minut na przyjazd inspektora, żeby wycofać na żeberko ;)

A gdyby była taka potrzeba, to podejrzewam, że cofanie mógłby ubezpieczyć nawet postronny przechodzień, jeśli ogarnie co ma robić i na co zwracać uwagę - bo trzeba będzie np. wstrzymać na chwilę ruch innych pojazdów z tyłu, przypilnować żeby autobus nie otarł się o zaparkowane obok auta, patrzeć na przechodniów którzy nie spodziewają się, że autobus czy tramwaj pojedzie nagle pod prąd do tyłu.
Na aglo często jak jest potrzeba to osobę postronną prowadzący prosi o pomoc w cofaniu, bo jakby miał czekać na inspektora, to by trochę to zajęło.

Posty o cofaniu pojazdami KM, przeniesiona z wątku Dzisiaj na mieście.
~Mod. Gz391

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: es.em » 21 maja 2022, 18:18

A nie jest tak, że jeśli jest kamera cofania, to już osoby ubezpieczającej nie trzeba?

Mateusz399
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Mateusz399 » 22 maja 2022, 22:15

damian_krk2 pisze: 15 maja 2022, 13:05 Zgadza się. Wczoraj brakowało brygady m.in. na 130, 168. W piątek natomiast największe braki były widoczne na 572 czy 511. Największe problemy są na PB.
Czy w tym tygodniu były nieobsadzone brygady?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: yosujiro » 22 maja 2022, 23:09

Dokładnych liczb nie znam, ale z tego co słyszę na pętlach- to tak.

Swoją drogą chyba w MPK ktoś za mocno śrubkę dokręcił, podobno ostatnio znów podnieśli kary regulaminowe, coraz częściej słyszy się od kierowców, że zastanawiają się nad odejściem, spore grono z tych narzekających myśli nad zmianą miejsca zatrudnienia na... Mobilis. Jak to jeden ze starszych kierowców mi niedawno powiedział "wolę stać za 500zł normalnie, niż za tysiąc na baczność"
Podobno niedawno awansowany kierownik planowania już pożegnał się ze stanowiskiem, bo "nie spełniał oczekiwań dyrekcji", a wg relacji był na tyle krótko, że nawet nie miał czasu dobrze się zapoznać ze stanowiskiem. Ogólnie mówi się, że dyrekcja szuka winnych obecnej sytuacji wszędzie, tylko nie u siebie.
To tyle z bardziej aktualnych ploteczek

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Michajlo » 22 maja 2022, 23:13

yosujiro pisze:Dokładnych liczb nie znam, ale z tego co słyszę na pętlach- to tak.

Swoją drogą chyba w MPK ktoś za mocno śrubkę dokręcił, podobno ostatnio znów podnieśli kary regulaminowe, coraz częściej słyszy się od kierowców, że zastanawiają się nad odejściem, spore grono z tych narzekających myśli nad zmianą miejsca zatrudnienia na... Mobilis. Jak to jeden ze starszych kierowców mi niedawno powiedział "wolę stać za 500zł normalnie, niż za tysiąc na baczność" Obrazek
Podobno niedawno awansowany kierownik planowania już pożegnał się ze stanowiskiem, bo "nie spełniał oczekiwań dyrekcji", a wg relacji był na tyle krótko, że nawet nie miał czasu dobrze się zapoznać ze stanowiskiem. Ogólnie mówi się, że dyrekcja szuka winnych obecnej sytuacji wszędzie, tylko nie u siebie.
To tyle z bardziej aktualnych ploteczek Obrazek
Powiem więcej, rośnie "bunt" na pokładzie nie tylko autobusowych kierowców ale i tramwajowych. Chyba szefostwo będzie musiało trochę zejść na ziemię jeżeli chcą utrzymać sprawną komunikację.


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości