Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zamiast puścić Stadlery chyba zainstalowali turbo w wiedniach na "10" , bo mają czasy mniejsze o dwie czy trzy minuty w każdą stronę i zdjęli jedną brygadę. Nie ma już 10-10. Na "74" brygady 01,02,03,04 to HW, 05,06,07,08 to HL a 09,10,11 to RW. Czyli kurs niski co 15 min. przez godzinę a później następny po dwóch godzinach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oszczędności widać na każdym kroku. Niestety, ale takie turbo (a raczej bardziej "tórbo") spowoduje tylko większe opóźnienia na tej, już dziś niezbyt punktualnej linii. Problem potęguje fakt, że "10" ma wspólny fragment trasy z "17" i "19", które do punktualnych linii nigdy nie należały, a po skierowaniu ich na przejazdówkę na Bratysławskiej ich opóźnienia są ogromne, co niestety na "10" będzie miało spory wpływ.
O wiele lepiej było na "74" skierować z Huty same HW, a na "10" puścić Stadlery, jednak niestety MPK chyba woli je trzymać w zajezdni . Trudno, pozostaje tylko mieć nadzieję, że po odłączeniu się "16" od "74", te eunuchy trafią właśnie tam.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Opierając się na wykorzystaniu taboru tramwajowego z października 2021
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2021_10_29p.pdf
Postanowiłem ułożyć przydział brygad od 16.05.22. Co ważne nie przekroczyłem limitu z powyższego dnia w przypadku taboru HG, RG, HY, RY, HL, RP, HK. Ograniczyłem rolę taboru z E1 i trochę 105Na. GT8N pozostawiłem na obecnym poziomie.
Oto jak spokojnie mógłby jutro wyglądać tabor na liniach.
„1” 11 x HL, 5 x RP
„4” 8 x HG, 2 x RG
„5” 4 x HK, 2 x HL
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 6 x HY, 3 x RY
„11” 4 x RZ, 2 x HL, 1 x RP
„13” 15 x RP
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
„17” 7 x RF
„19” 7 x RF
„20” 7 x HL, 5 x RP
„21” 3 x HL, 3 x HW(solo)
„22” 3 x HY, 5 x HW, 2 x RY
„24” 5 x HY, 3 x RY
„49” 6 x HZ
„50” 3 x HY, 3 x HG, 5 x RG
„52” 3 x HZ, 3 x RZ, 8 x HG, 5 x RG
„70” 2 x HK, 7 x RF
„73” 23 x RY
„74” 4 x HW, 4 x HL, 3 x RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RP
Wykorzystanie
HG 19/23, RG 12/14
HY 30/35, RY 34/39
HL 32/40, RP 44/50
HK 6/12, RF 23/28
HZ(2) 6/10, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW 9/25, RW 3/11
HW(S) 3/11
Suma 231/311
ale nie będzie …
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2021_10_29p.pdf
Postanowiłem ułożyć przydział brygad od 16.05.22. Co ważne nie przekroczyłem limitu z powyższego dnia w przypadku taboru HG, RG, HY, RY, HL, RP, HK. Ograniczyłem rolę taboru z E1 i trochę 105Na. GT8N pozostawiłem na obecnym poziomie.
Oto jak spokojnie mógłby jutro wyglądać tabor na liniach.
„1” 11 x HL, 5 x RP
„4” 8 x HG, 2 x RG
„5” 4 x HK, 2 x HL
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 6 x HY, 3 x RY
„11” 4 x RZ, 2 x HL, 1 x RP
„13” 15 x RP
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
„17” 7 x RF
„19” 7 x RF
„20” 7 x HL, 5 x RP
„21” 3 x HL, 3 x HW(solo)
„22” 3 x HY, 5 x HW, 2 x RY
„24” 5 x HY, 3 x RY
„49” 6 x HZ
„50” 3 x HY, 3 x HG, 5 x RG
„52” 3 x HZ, 3 x RZ, 8 x HG, 5 x RG
„70” 2 x HK, 7 x RF
„73” 23 x RY
„74” 4 x HW, 4 x HL, 3 x RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RP
Wykorzystanie
HG 19/23, RG 12/14
HY 30/35, RY 34/39
HL 32/40, RP 44/50
HK 6/12, RF 23/28
HZ(2) 6/10, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW 9/25, RW 3/11
HW(S) 3/11
Suma 231/311
ale nie będzie …
-
- Ekspert
- Posty: 1826
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może jak ktoś by nagłośnił to, że niskie tramwaje będą na zajezdni marnować się 8 miesięcy i nie skierują ich na 10 oraz 22 to wtedy może by coś to dało i chociaż na połowę brygad wysłaliimpuls pisze: ↑15 maja 2022, 20:41 Opierając się na wykorzystaniu taboru tramwajowego z października 2021
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2021_10_29p.pdf
Postanowiłem ułożyć przydział brygad od 16.05.22. Co ważne nie przekroczyłem limitu z powyższego dnia w przypadku taboru HG, RG, HY, RY, HL, RP, HK. Ograniczyłem rolę taboru z E1 i trochę 105Na. GT8N pozostawiłem na obecnym poziomie.
Oto jak spokojnie mógłby jutro wyglądać tabor na liniach.
„1” 11 x HL, 5 x RP
„4” 8 x HG, 2 x RG
„5” 4 x HK, 2 x HL
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 6 x HY, 3 x RY
„11” 4 x RZ, 2 x HL, 1 x RP
„13” 15 x RP
„14” 6 x HY, 2 x RP, 1 x RY
„17” 7 x RF
„19” 7 x RF
„20” 7 x HL, 5 x RP
„21” 3 x HL, 3 x HW(solo)
„22” 3 x HY, 5 x HW, 2 x RY
„24” 5 x HY, 3 x RY
„49” 6 x HZ
„50” 3 x HY, 3 x HG, 5 x RG
„52” 3 x HZ, 3 x RZ, 8 x HG, 5 x RG
„70” 2 x HK, 7 x RF
„73” 23 x RY
„74” 4 x HW, 4 x HL, 3 x RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RP
Wykorzystanie
HG 19/23, RG 12/14
HY 30/35, RY 34/39
HL 32/40, RP 44/50
HK 6/12, RF 23/28
HZ(2) 6/10, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW 9/25, RW 3/11
HW(S) 3/11
Suma 231/311
ale nie będzie …
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czytając poprzednie posty o braku tramwajów niskopodłogowych na 10 i 22. Przecież to logiczne (bo zauważcie, że ZAWSZE tak było), że Stadlery na 10 pojawią się najprawdopodobniej w momencie otwarcia Trasy Łagiewnickiej lub na krótko przed jej otwarciem. W poście MPK będzie coś w stylu "Nowy tramwaj na nowej trasie".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też tak podejrzewam, przynajmniej na część brygad. Akurat potrzeby taborowe są mniejsze - raz że remont KG, dwa że będą wakacje, a potem zaczną przychodzić wagony z kolejnego przetargu.Jaky pisze: ↑18 maja 2022, 17:32Czytając poprzednie posty o braku tramwajów niskopodłogowych na 10 i 22. Przecież to logiczne (bo zauważcie, że ZAWSZE tak było), że Stadlery na 10 pojawią się najprawdopodobniej w momencie otwarcia Trasy Łagiewnickiej lub na krótko przed jej otwarciem. W poście MPK będzie coś w stylu "Nowy tramwaj na nowej trasie".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No nie wiem - wg umowy do końca tego roku ma przyjść podobno tylko kilka (ok 5-6) sztuk, cała reszta dopiero w 2023 Więc po wakacjach potrzeby taborowe znów wzrosną, a nówek jeszcze nie będzie na tyle
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do tego już 3 Lajkoniki zostały odstawione do - no właśnie nie wiadomo kiedy? Pesy w remontach, NGT8 chyba też? O wagony NGT6 też nie pytam bo wydaje mnie się, że również mają jakieś prace (klima?). Oj, ciężko widzę wzrost potrzeb taborowych w tym roku.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak jak pisałem, trasa do Krowodrzy będzie zamknięta do ok. końca roku. To duże oszczędności brygadowe, a w międzyczasie pojawi się już parę nowych wagonów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie jest źle z remontami - wg strony Michała Wojtaszka w remoncie są obecnie 2 x NGT8 (809 i 814) i jedna hucka pesa (936). A klimę w NGT6 mają zamontować na razie tylko w 3 serii i to chyba do końca przyszłego roku jak pamiętam, więc też nie będzie naraz dużych wyłączeń.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie jest też do końca tak jak podajesz - oprócz HG936 w remoncie jest także HG999, który PESĄ nie jest, jednak zawsze gdy był sprawny, zastępował ją na linii "52". Ponadto RY899 ciągle jest w Nowym Sączu i nie wiadomo kiedy ponownie wróci do Krakowa. Niby szczegóły, ale jednak wpływają one negatywnie na dostępność taboru 32m oraz 40m+.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
HG936 dziś widziany na 52
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli chodzi o remonty bieżące w przypadku PESY to obecnie są to 912,919.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "50" dzisiaj istne szaleństwo - wypuścili aż 3xRG i 3xHG (HG927 HG930 HG934).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości