18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Jamnik
Ekspert
Posty: 831
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Jamnik » 18 maja 2022, 16:49

Rano BR741 był na 139, a teraz BR737 jest na 123.

kucyk
Ekspert
Posty: 935
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 18.05.2022

Post autor: kucyk » 18 maja 2022, 17:10

Chwilę temu na "9" był EU8N #HL 433 - rezerwa za uszkodzonego Lajkonika z Nowej Huty. Zaś na "49" #HL427 - za padniętego wiedeńca #HW142-542. ;)

Michajlo
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 18.05.2022

Post autor: Michajlo » 18 maja 2022, 17:11

Trwa obecnie zatrzymanie na Klimeckiego w obie strony.
Linie kierowane objazdem.
Na miejscu 4 straże i 3 pogotowia oraz policja

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Dr2
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 18.05.2022

Post autor: Dr2 » 18 maja 2022, 17:28

Do tego zatrzymanie przy Muzeum Lotnictwa>R.Mogilskie.

Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 885
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 18.05.2022

Post autor: Bayer2003 » 18 maja 2022, 18:14

Dr2 pisze: 18 maja 2022, 17:28 Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.
Skład HZ207+HZ208 najechał na HY843. Wagon HZ207 jest zniszczony w takim stopniu, że prawie na pewno nie wróci już do ruchu. Mam nadzieję, że wszyscy ranni pasażerowie jak najszybciej powrócą do zdrowia, jednak kolizja wygląda bardzo nieciekawie.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Zachęcam do podpisywania petycji https://tiny.pl/9b8r1 - wspólnymi siłami uda się uratować obecne trasy linii "11" oraz "6" ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 18.05.2022

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2022, 21:34

Motorniczy niestety ciężko ranny :(

Zdjęcie: Ewa
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 335341652/

Obrazek

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 513
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: 18.05.2022

Post autor: lukaszpdg » 19 maja 2022, 3:49

Bayer2003 pisze: 18 maja 2022, 18:14 Skład HZ207+HZ208 najechał na HY843.
Być może ten HZ207+208 miał problemy już od rana i stąd doszło do wypadku. Widziałem go około 6:50 przy Wlotowej jako PT, następnie zawrócił się w Prokocimiu i włączył się od tego przystanku jako "49".

Michajlo
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 18.05.2022

Post autor: Michajlo » 19 maja 2022, 6:50

Dużo było słychać głosów że podobno hamulce mu odmówiły posłuszeństwa - na ile to prawda, nie wiem lecz jeżeli tak to troszkę źle to będzie wyglądać ze strony MPK, ostatnio dwa pożary wagonów, teraz hamulce...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Jaky
Miłośnik
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: 18.05.2022

Post autor: Jaky » 19 maja 2022, 9:20

Michajlo pisze: 19 maja 2022, 6:50 Dużo było słychać głosów że podobno hamulce mu odmówiły posłuszeństwa - na ile to prawda, nie wiem lecz jeżeli tak to troszkę źle to będzie wyglądać ze strony MPK, ostatnio dwa pożary wagonów, teraz hamulce...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Byłbym ostrożny z takimi stwierdzeniami mając na uwadze, że pojazdy szynowe, w tym przypadku tramwaje, posiadają co najmniej kilka różnych rodzajów hamulców.

impuls
Ekspert
Posty: 667
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: impuls » 19 maja 2022, 9:57

Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1140
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 maja 2022, 13:27

impuls pisze: 19 maja 2022, 9:57 Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h.
Co to za obyczaj podawania prędkości w godzinach? ;)

Mateusz399
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Mateusz399 » 22 maja 2022, 15:15

impuls pisze: 19 maja 2022, 9:57 Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.
1. Stadler ma kamerę nagrywającą sytuację za wagonem, więc śledczy już wiedzą, czy motorniczy z 49 tuz przed uderzeniem miał otwarte oczy, czy leżał nieprzytomny na pulpicie. Tu już zapewne odpowiedź jest znana.
2. W 105 Na jest kamera i można zobaczyć, czy w ogóle 49 obsłużyło przystanek na Zabłociu.

Kolec
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Kolec » 22 maja 2022, 20:31

Jeśli rzeczywiście coś się działo pytanie czemu nikt z pasażerów nie użył hamulca bezpieczeństwa?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 825
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: Scania_9640 » 22 maja 2022, 20:41

Kolec pisze: 22 maja 2022, 20:31 Jeśli rzeczywiście coś się działo pytanie czemu nikt z pasażerów nie użył hamulca bezpieczeństwa?
Przecież takiego wypadku nie da się przewidzieć, a moment uderzenia to ułamki sekund i nikt by nawet nie zdążył użyć hamulca bezpieczeństwa.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 822
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]

Post autor: GoMeZz391 » 24 maja 2022, 12:25

Scania_9640 pisze: 22 maja 2022, 20:41 [...]
Przecież takiego wypadku nie da się przewidzieć, a moment uderzenia to ułamki sekund i nikt by nawet nie zdążył użyć hamulca bezpieczeństwa.
Jeśliby doszło faktycznie do utarty przytomności, to tu się kłania pytanie na ile przed zdarzeniem doszło do tego stanu i od tego zależy czy była szansa na użycie hamulca bezpieczeństwa.

Jak dla mnie dywagowanie na ten temat tu nie ma sensu, gdyż śledczy już raczej mają odpowiedź z zapisów monitoringu.
Teraz tylko pozostaje czekać na raport z badania przyczyn, co może zając nawet kilka miesięcy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości